Nainen, kuinka vanhalla autolla ajelet?
Olen siis keski-ikäinen sinkkumies ja mulla on vm2000 Megane. Kilsoja tullut mittariin noin 310000km.
Onhan se jo iäkäs mutta koska arvonalennusta ei enää juurikaan tule, arvo siis joitakin satasia niin mikäs tässä sillä ajellessa kun se kerran toimii.
Kertokaa palstan mammat että onko teillä ehkä vielä vanhempaa kalustoa käytössänne.
Vai ajatteko paljon uudemmilla autoilla kuin minä?
Halpaa ajoa on mulla, kilometri maksaa 0,20€. Tämä siis reilu 6 vuoden ajalta laskettu.
Jos olisin hankkinut paljon tuoreemman auton niin kilsa saattaisi maksaa uudemmalla ehkä 0,27€.
Kommentit (26)
Vm 95, eli 24 v. Aika vähän kumminkin ajelen, mutta ympäri vuoden. Autolla ajettu 108k. Itse olen tuosta luvusta ajanut 8k.
Vuosimallia 2012 ja kilsoja ainoastaan 38 000.
-98 on vuosimalli. Aika paljon kilometerejä kertynyt. Työautona palvelee hyvin.
Voih. Meillä oli sellaanen 80-l lopun 200d MB. Mittarissa 1.2mkm. Samalla moottorilla. Lujaa se ei kulkenut eikä ohitella voinut, mutta varmatoiminen ja niin miellyttävä ajaa.
Lopulta tuli vastaan ne kalliit remontit niin päätyi varaosiksi.
Nykyään ajelen 2012 diesel Skodalla. Eiköhän sekin ajeta niin kauan kunnes arvoton ja suurremppa edessä. Tai sit sillä ajo kielletään koska #vihreät #ilmasto
Ajan vuoden 2007 autolla. Tuo on kyllä lähdössä pois kun ei tarvita kuin yksi auto. Uudempi on 2017.
kuin vastaaja kakkonen, suunnilleen. En muista tän hetkisen pelin vuotta, täytyy tarkastaa. Halpaa ajoa, ei elvistelyä. TYön luonne määrännyt tämän käytännön ja hyväksi havaittu.
Saan (varmaan?) halveksivia katseita joka puolella, mutta en näe niitä.
Vierailija kirjoitti:
Voih. Meillä oli sellaanen 80-l lopun 200d MB. Mittarissa 1.2mkm. Samalla moottorilla. Lujaa se ei kulkenut eikä ohitella voinut, mutta varmatoiminen ja niin miellyttävä ajaa.
Lopulta tuli vastaan ne kalliit remontit niin päätyi varaosiksi.
Nykyään ajelen 2012 diesel Skodalla. Eiköhän sekin ajeta niin kauan kunnes arvoton ja suurremppa edessä. Tai sit sillä ajo kielletään koska #vihreät #ilmasto
Niin Skodan mittarissa kilometrejä 180tkm
2008vm vw. Ajettu 350 000km. Samanlaisen näyttäis nettiauton mukaan saavan hintaan 1900-4000e. Eli ei enää mitään vaihtoarvoa.
Nyt ostin "uuden" auton kun entinen -90vm Volvo sanoi itsensä irti. 😂
Auto oli siis vuoden vanhempi kuin minä. Nyt ajan 2016 vm Audi A4.
2008. Ajettu 218 000km. En ole kyllä heti vaihtamassa ja tulevaisuudessa "uudempi" on vain pari vuotta tuosta vanhempi. Uusia autoja en osta.
Wolkswagen Polo 2017, vuodessa ajan noin 60tkm
Autolla on ikää 15v ja kilsoja 125000, tosin itse ajan enemmän kuin edellinen omistaja, joten kilsoja kertyy nyt nopeampaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän auto on vuodelta 2007.
Renault Scenic, rekisteröity 02/2007 ja mittarissa 162 tuhatta.
2010 Volvo V70, 231tkm ajettu. Edellinen Volvo oli vm. -97 ja sillä ajoin 11 vuotta.
Mulla ei tule hirveesti kilometrejä autoon, käyn sillä vaan töissä ja kaupassa, tuolla edellisellä Volvolla ajoin sen 11 vuoden aikana 100 000km. Nykyisellä olen ajanut nyt 11tkm ja se on ollut mulla pari vuotta.
2016. Ajettu 30tkm. Käytettynä ostettu. Ajan tällä n. 3-4 vuotta ja vaihdan, kun mittarissa n. 65-70 tkm.
Vuoden vanha ja vuoden se on minulla ollut.
2018, 20100km, näpsäkkä peli hyvin kiihtyvällä turbokoneella.
Miehellä 2005, ~220000km, neliveto ja maavara, käytettynä ostettu.
Kummallakin on sellainen kuin itse on halunnut ja valinnut.
Meidän auto on vuodelta 2007.