Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä meikkivoiteet tekee huonoa iholle

Vierailija
17.08.2019 |

Koska sellaisen ihmisen ihosta näkee että käyttää meikkiä jos iho on punoittavan ärtynyt kun meikkiä ei ole. Ei näitä punoittavia naamoja näe juuri muilla kuin meikkaavilla naisilla. Youtubessa mm. nähnyt. Sitten ladotaan paksu pakkeli jälleen peittämään punoitus. Ei niin mitenkään tervettä. Ja ihmiset, lähinnä naiset, lankevat tähän meikkiteollisuuden aivopesuun, että et ole mitään jos et meikkaa itseäsi "täydelliseksi".

Harmittaa että itse aloin meikata teini-iässä ja siitä jäänyt tapa josta on ollut vaikea luopua. Eikä asiaa auta se, että naama on ilman meikkiä kuin lihacarpaccio. Aion lopettaa meikkaamisen.

Muita samoin ajattelevia, samoin tehneitä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on ruusufinni, johon kuuluu punoitus, laajenneet verisuonet ja ajoittain näppylät (laajallakin alueella ja pahoina), joten toki haluan tämän kaiken ihanuuden peittää meikillä. Muutenhan tuolla ulkona taas arvosteltaisiin, että en varmaan pidä huolta hygieniasta, kun on niiiin pahan näköinen iho. Mikään ei koskaan kelpaa kenellekään, niin tai näin, niin aina väärin.

Jospa lakkaisit välittämättä siitä mitä muut sinusta ajattelevat?

Itseasiassa olin noin 10 vuotta meikkaamatta, mutta vain siksi koska olin työtön ja en käynyt missään kovin usein. Kotona kukaan ei voinut arvostella ihoani. Nyt sain työn, jossa ollaan asiakaskontaktissa, niin ihan en viitsi ihoani kaikessa komeudessa kaikille näyttää. Mulla on ollut nuorempana todella paha akne ja siitä jäänyt myös jäljet. Akne on nyt muuttunut ruusufinniksi, joka on omasta mielestäni melkeinpä ikävämpi kuin akne, koska mukaan on tullut punoitus ja ihon arkuus. 

Helppo se on toisten huudella sivusta, että miksi välitän muiden mielipiteistä. Noh, kun n. 30 vuotta naaman iho on näyttänyt paskalta, niin ei jaksa sitä tuijotusta minkä se saa osakseen. Ja onhan se ihan kiva, että meikin avulla voi antaa kuvitelman itselleen, miltä näyttäisi, jos aina olisi ollut hyvä iho.

BTW, mun poika on perinyt saman huonon ihon kuin mulla ja ei todellakaan ole "pilannut" sitä meikeillä. Yhtä kamala akne sillä on kuin mulla on ollut ja niin on monella hänen kaverillaankin. Että se siitä kuvitelmasta että miehillä olisi aina hyvä iho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla