DONNA BEBIINA
Kommentit (634)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiseutta pitää noin korostaa? Vasta äitiys tekee naisen ja lapsen etunimeksikin valikoitui italialainen Donna, joka tarkoittaa naista.
Entäs jos lapsi onkin trans.. ;)
Minusta Donna on ihan kiva nimi. Halusivat kansainvälisen nimen, ja sellaiseksi tuo on hyvä valinta koska se istuu myös Suomen kieleen ilman että tulee mitään epäselvyyttä lausumisesta tms. ongelmaa.
Bebiina on outo, mutta harvoin se toinen nimi missään tulee esiin, ja sinänsä ihan ymmärrettävä valinta kun kyseessä on Akin äidin nimi. Sain tietää mieheni toisen nimen vuoden seurustelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Aki Manninen: "Kyllä se niin on, että vasta äitiys tekee naisesta naisen"
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/13a88b36-9108-4742-9650-a57648…
Aika kova kommentti lapsettomuudesta kärsineeltä pariskunnalta.
Tämä on kyllä jotain ihan uskomatonta....
Vierailija kirjoitti:
Mut hei, nyt on kerrottu kansalle että on päästy nussuttelemaan. Kaikki mukaan ilmoittamaan! Iloinen asia! Ja täysin normaalia 😊 kuvat puuttuu vielä.....
No nyt on päästy, mä luin vielä aamulla että lääkärin lupaa odotetaan malttamattomana. Hitsi kun nämä päivittää elämäänsä mediaan nopeammin kuin ehdin seurata.
Vierailija kirjoitti:
No onko teidän omat nimet niin mahtavia... entä teidän itse omille lapsillenne valitsemat nimet? Elviksen ja Minniinan äidit täällä arvostelee toisten valintoja:)
Tai sit arvostelijat on niitä miljoonannen Helmin/Onnin/Lennin/Aadan vanhempia. Luokalla joka toinen saman niminen...
JJag kirjoitti:
On kyllä kaunis nimi! Tykkään, eikä sen tarviikkaa olla mikään "tavallinen".
Toivottavasti teijän nimet ovat supisuomalaisia Aino ja Irmeli-tyylisiä.
Järkyttävää, miten aikuiset ihmiset kiusaavat vauvaa! Ei ihme, et koulussa kiusataan, kun vanhemmat kiusaa netissä.😱
Eiköhän jokainen vanhempi antaa lapsellensa sellaisen nimen kuin itse haluaa.
Ei se ole vauvan kiusaamista kun kerrotaan mielipiteitä nimestä.
Vierailija kirjoitti:
JJag kirjoitti:
Järkyttävää, miten aikuiset ihmiset kiusaavat vauvaa! Ei ihme, et koulussa kiusataan, kun vanhemmat kiusaa netissä.😱
Eiköhän jokainen vanhempi antaa lapsellensa sellaisen nimen kuin itse haluaa.Ei se ole vauvan kiusaamista kun kerrotaan mielipiteitä nimestä.
Samaa mieltä. Ja jos ei kestä sitä, että kaikki ei nimestä pidä niin miksi se pitää julkaista koko maailmalle?
JJag kirjoitti:
Eiköhän jokainen vanhempi antaa lapsellensa sellaisen nimen kuin itse haluaa.
Ei saa. Siksi on olemassa nimilaki ja myös maalaisjärki. Mitä siitäkin tulis, jos voisi antaa minkä nimen lystää?
Eikä kukaan vauvaa kiusaa, vaan parjaa todella huonoa nimivalintaa. Minun käy sääliksi ihmistä, jonka nimestä tulee mieleen takapuoli. Syy on ainoastaan vanhempien, joiden piti saada antaa kohua herättävä nimi, tiesivät kyllä mihin ryhtyvät.
Ihan ensin kyllä ajattelin että ihan hirveä wt-nimi, mutta kun luin selityksen tuolle Bebiinalle niin käy järkeen.
Donna on nätti nimi.
Vierailija kirjoitti:
Onneton nimi lapselle, koska porilaisethan eivät osaa tunnetusti ääntää d-kirjainta, vaan suusta tulee ihan supisuomalainen r. Kuunnelkaapas kun Manniset itse puhuvat oikein porilaisittain :D
Tästä syystäkö Dingoa sanottiin Suomen Beatlesiksi? Ringo? 🤔
Tai Bella Bebiina. Bella Manninen.
Kun etunimi tuli siis Akille rakkaasta Italiasta ja bella donnasta.
Donna on ihan nätti nimi ja ihan ymmärrettävää ottaa Bebiina toiseksi nimeksi vaikkakin on vähän erikoisempi nimi.
Donna Manninen.
Ei kuulosta hyvältä.
Surullista, miten jotkut jaksavat halventaa ja haukkua toisia ihmisiä. En ole koskaan ymmärtänyt sellaista käytöstä. Asioista voi olla eri mieltä ilman että haukkuu toisia. Ei kenenkään nimivalinnat kuulu toisille.
Itse olen sitä mieltä, että Donna Bebiina on kaunis nimi.
Jos on noin suomalainen sukunimi kuin Manninen, niin miksei voi antaa sukunimeen sointuvaa etunimeä? Ilmeisesti tietyissä piireissä on jonkinlainen pakkomielle siitä, että pitää olla kansainvälinen nimi. Jos näin on, niin esimerkiksi Anna, Hanna, Laura ja moni muu ovat sellaisia nimiä, jotka ovat kansainvälisiä nimiä, mutta samaan aikaan hyvin suomalaiseen sukunimeen sointuvia.
Kauhistelin eka nimeä, mutta nyt olen jo tottunut. Kuulostaa kauniilta :)
Mun lapselle tulee nimeksi Anna-Kardassiaani Bebasto.
Tavaramerkkinä vaippapeppu aikuisikään saakka.
Bebiina! Mä luin silloin alkuun, että Donna Beibiina. Ja jäin taas ammolleni hämmästelemään, että MIKSI?!
Donna Bebiina onkin paljon fiksumpi nimi kuin alkujaan luulinkaan. :D