Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko 12-13v lapsesi saa viikko/kuukausirahaa?

Vierailija
17.08.2019 |

meillä poika 12v saa 10E viikkossa. Aloitti juuri yläasteen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä samaa jankkausta aiheesta. 

Rahansaanti on vertailukelpoista vain siinä tapauksessa, että jokainen määrittelee käytön. 

Meillä saa kolme sataa kuussa. MUTTA siitä maksaa, jos haluaa jotain perusylläpidon lisäksi. Esim. jonkin vaatteen, joka ylittää budjetin. 

Jos kymppi viikossa on vain karkkirahaa, niin täysin eri tilanne. 

Vierailija
2/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€ 12v tyttö. Koulun diskon karkit, meikit, matkamuistot, muut ns. tarpeettomat tilpehöörit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Miten lapsella saati kellään muka menee 300e kuussa vaatteisiin tms. ylimääräiseen?

Vierailija
4/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Miten lapsella saati kellään muka menee 300e kuussa vaatteisiin tms. ylimääräiseen?

Eihän tuolla käy kuin muutaman kerran leffassa, syömässä sushia ja ostaa jotain vaatteita ja meikkejä saati jos omia harrastuskulujaan tästä maksaa.

Kattokaa sitä teinin rahanmenoa oikeesti eikä vaan jonain viikkorahana.

Vierailija
5/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla käy kuin muutaman kerran leffassa, syömässä sushia ja ostaa jotain vaatteita ja meikkejä saati jos omia harrastuskulujaan tästä maksaa.

Kattokaa sitä teinin rahanmenoa oikeesti eikä vaan jonain viikkorahana.

Jos mun 12v pyytäisi 300e rahaa kuussa, ihan sama mihin, JOKA KUUKAUSI niin nauraisin räkäisesti. Ei tule tapahtumaan. Harrastukset, leffat, karkit, vaatteet... jos ei 150e kuussa riitä niin neiti on hyvä ja myy kirppiksellä vanhat vaatteet ja lelut, tarjoaa naapurille haravointiapua ja koiran ulkoilutusta yms.

Vierailija
6/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35£/kk

Vierailija
7/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 euroa kuussa. Maksaa siitä leffat, parturit, pelit, ostaa ja myy itse vaatteitaan. Kaikkein ylpein olen siitä että tilille jää joka kuukausi säästöön rahaa jotta pystyy ostamaan sitten jonkin kalliimmaan vaatteen tms. 

Vierailija
8/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten kouluhommat tehty ja osallistunut kotitöihin. 5€ viikossa hyvästä koulukäytöksestä ja huolellisuudesta. Toiset 5€ viikossa kotitöistä.

Nämä ovat lapsen omaan käyttöön joilla ostaa mitä huvittaa tai säästää johonkin isompaan. Minä ostan vaatteet tarpeen mukaan. Mikäli lapsi haluaa kalliimpia merkkivaatteita esim huppari 80€ minä maksan siitä pari kymppiä ja lapsi maksaa omistaan loput. Lapset säästelevät kalliimpiin juttuihinsa myös lahjarahoista ja joskus keksin muita töitä joista voivat tienata ekstraa viikkorahaan.

Kukaan ei saa rahaa vain siksi, että on olemassa, sillä haluan opettaa, että rahan saa työstä.

Vierailija
9/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Rahaa sitten aina tarpeen mukaan. 16v teini saa rahaa noin satasen kuussa mopobensaan.

Vierailija
10/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma ole rahalle käyttöä, joten ei halua.

Vierailija
11/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 euroa kuussa. Maksaa siitä leffat, parturit, pelit, ostaa ja myy itse vaatteitaan. Kaikkein ylpein olen siitä että tilille jää joka kuukausi säästöön rahaa jotta pystyy ostamaan sitten jonkin kalliimmaan vaatteen tms. 

Kannattaa varmaan opettaa, että joidenkin rättien ostaminen on turhaa ja koittaa keskittyä oikeasti tuottaviin kohteisiin ja ratkaisuihin. Hän ei säästä, hän vain minimoi tappioitaan.

Vierailija
12/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 e 14 vuotias, lisäksi käy töissä, josta saa 160-500e. Valmentaa siis pienempiä junioreita ja palkan suuruus riippuu tapahtumien määrästä. 500 e kuukausia on pari vuodessa ja silloin tehnyt yhden viikonlopun aikana 20 h töitä ja ollut leirivastaavana. Keskimäärin ehkä noin 200 e saa. Mä maksan bussilipun ja parturin, muut maksaa poika itse. Kuukausirahasta osa on isoäidin antamaa (haluaa itse antaa) ja osa tulee multa sillä perusteella, että on kouluviikko mennyt hyvin, kyllä haasteita on ollut käytöspuolella, ei mitään kamalaa, mutta itselleen epäedullista hölmöilyä. Kotitöistä/koiran lenkeistä en maksa, ne vaan pitää hoitaa. Pojalla on kallis vaatemaku ja tykkää käydä kavereiden kanssa ulkona syömässä/leffassa jne,

Vierailija
13/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ikinä ole ollut tiettyä summaa vaan tarpeen mukaan eikä meidän lapset ole käyttäneet rahaa oikein mihinkään hömppään.

Nyt vanhin jo yli 22v

Vierailija
14/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten kouluhommat tehty ja osallistunut kotitöihin. 5€ viikossa hyvästä koulukäytöksestä ja huolellisuudesta. Toiset 5€ viikossa kotitöistä.

Nämä ovat lapsen omaan käyttöön joilla ostaa mitä huvittaa tai säästää johonkin isompaan. Minä ostan vaatteet tarpeen mukaan. Mikäli lapsi haluaa kalliimpia merkkivaatteita esim huppari 80€ minä maksan siitä pari kymppiä ja lapsi maksaa omistaan loput. Lapset säästelevät kalliimpiin juttuihinsa myös lahjarahoista ja joskus keksin muita töitä joista voivat tienata ekstraa viikkorahaan.

Kukaan ei saa rahaa vain siksi, että on olemassa, sillä haluan opettaa, että rahan saa työstä.

Harrastukset ja välineet maksan myös.

Vierailija
15/15 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € kuukaudessa. Raha tarkoitettu omiin pikkuostoksiin, kahvilaan, herkkuihin jne. Vaatteet ja muut maksetaan erikseen.

Kuukausirahaa edellytyksenä on tehdä kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi