kuka ihmeessä ostaa niitä tosi lämpimiä untuvapeittoja?
Itse ostin keskilämpimän untuvapeiton ja kaappiin jäi käyttämättä. Tuntuu liian kuumalta. Lueskellut että on untuvapeittoja joissa on yli puolet enemmän täytettä!
Luulisi että noiden alle läkähtyisi.
Kommentit (23)
Minä nukun jopa 25 asteen lämpötilassa kahdella tai kolmella peitolla. Kyllä kelpaisi untuvat!
Mää voisin ostaa, jos oliis 100 % varmaa, että on hygieeninen ja ei eläviltä nypitty.
Mua huolestuttaa, mitä bakteereita niissä voi saapua sänkyyni. Joku kehitysmaan tehdas ei ole kuuluisa hygieenisyydestään.
Lisäksi huolettaa, että on nypitty eläviltä elääimiltä.
Jos Suomessa olisi tasokas ja valvottu untuvatäkkitehdas, ostaisin kyllä. (tosin hinnat olisivat varmaan kohtuuttomia, kun suomalaisille tuotteille lätkäistään joku erikoishinta heti kylkeen)
Mies osti tuollaiset superlämpöiset meille. Kaksi yötä sinnittelin ja sitten laitoin omani kaappiin, liian kuuma tulee sen kanssa. Nykyään nukun kesät talvet pelkällä lakanalla. Mies nukkuu peittonsa kanssa tyytyväisenä.
Meillä vanha puutalo. Makkarissa on talvisin 15-18 astetta lämpöä. Nukun villasukat jalassa untuvapeiton alla tyytyväisenä.
Hirveää eläinrääkkäystä. Likaisilla parsinneuloilla kurovat kiinni holeja, jotka ovat repineet, kun raa'asti raastavat lintuparkoja. Moni kuolee shokkiin niiden käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vanha puutalo. Makkarissa on talvisin 15-18 astetta lämpöä. Nukun villasukat jalassa untuvapeiton alla tyytyväisenä.
Meillä sama. Välillä tuntuu kurjalta nousta sieltä lämpimän peiton alta pois.
Minä. Rakastan paksuja, muhkeita untuvapeittoja! Jos jollain on tiedossa vähintään yhtä hyvälaatuinen, mutta vielä painavampi ja muhkeampi peitto kuin Hästensin EcoDeluxe lämmin, niin kerro ihmeessä!
Tykkään ilmastoinnilla pitää makkarin lämpötilan n. 18 asteessa öisin enkä tiedä parempaa kuin käpertyä ihanaan untuvapeittoon!
Mökkiläiset, jotka saapuu kylmällä säällä mökkiin ja lämmitys ei ehdi ekaksi yöksi kunnolla lämmittää kylmää mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mää voisin ostaa, jos oliis 100 % varmaa, että on hygieeninen ja ei eläviltä nypitty.
Mua huolestuttaa, mitä bakteereita niissä voi saapua sänkyyni. Joku kehitysmaan tehdas ei ole kuuluisa hygieenisyydestään.
Lisäksi huolettaa, että on nypitty eläviltä elääimiltä.
Jos Suomessa olisi tasokas ja valvottu untuvatäkkitehdas, ostaisin kyllä. (tosin hinnat olisivat varmaan kohtuuttomia, kun suomalaisille tuotteille lätkäistään joku erikoishinta heti kylkeen)
Mistähän kuvittelet että se "erikoishinta" muodostuu? Olisiko vaikka suomalaisesta palkkatasosta ja siitä eläinten hyvästä kohtelusta...
Minulle hyvän peiton ja tyynyn osto tuntuu olevan miltei mahdoton tehtävä. Mikään ei tunnu sopivalta. Osto on riskipeliä rahan menon kanssa, koska palautusoikeutta ei niissä ole.
En kyllä untuvaa ostaisi missään muodossa. Kotimaisen lämpöisen villatäkin ostin ja oli talvella todella hyvä. Kesäksi vaihdoin kevyempään, mutta kyllä otan taas talveksi käyttöön villaisen. Katsos kun jotkut ihmiset vain palelevat helpommin.
Hyvä nukkua kun on viileä makuuhuone (15 on just sopiva) ja lämmin mutta hengittävä peitto.
Käytän talvisin keskipaksua untuvapeittoa ja kesäisin sellaista teknistä ohuempaa peittoa, joka poistaa liian lämmön peiton alta. Olen ollut tyytyväinen. Ennen jouduin kesäisin nukkumaan pelkällä pussilakanalla, mutta kaipaan ympärilleni jotain lakanaa paksumpaa. Yhteen aikaan käytin kesäisin myös silkkimakuupussia, mutta se vasta ohut onkin.
Nykyään on niin monenlaisia täkkejä myynnissä, että varmasti jokaiselle löytyy sopiva.
Untuva on luonnonmateriaali toisin kuin nuo "lämpöpeitot". Eli kesällä viileä ja talvella lämmin. Meillä myös keskipaksu ja koko vuoden ollut käytössä. Pari kuuminta yötä (27 astetta makkarissa) nukuin vain puoliksi peiton alla, muuten ei mitään hikoilua tms.
Minä. Me nukutaan viileässä alakerrassa ja se on kesällä ihanaa mutta talvella tulee kylmä ilman kunnon peittoa.
Minä.
makuuhuoneen lämpötila on noin 19 astetta, tarvella tarvitsen lisäksi viltin untutäkin alle.
Kaikkee säkin jaksat ihmetellä.
Mitä peittoja hotelleissa (suomessa) mahtaa yleensä olla? Ne on meinas ihanan muhkeita verrattuna meidän kotipeittoihin. Sellaisen muhkean haluaisin mutta en kuumaa koska hikoan helposti ja nukun usein ikkuna auki tälläsellä ohuella halpispeitollakin.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Hirveää eläinrääkkäystä. Likaisilla parsinneuloilla kurovat kiinni holeja, jotka ovat repineet, kun raa'asti raastavat lintuparkoja. Moni kuolee shokkiin niiden käsissä.
Yksikään olento ei täältä hengissä selviä.
Meidän perheellä on kaikilla Joutsenen peitot. Mulla on 700 g:n peitto, kaikkein paksuin siis. Nukun alasti sen alla. Meillä on makuuhuoneessa talvella suorastaan kylmä, mutta hassua on, että kun untuvapeiton kanssa oppii nukkumaan, se ei tunnu kesälläkään kuumalla! En mä toki ihan helteillä ole sillä nukkunut, mutta suurimman osan kesää kuitenkin. Kun ostin miehelleni lahjaksi peiton (hänellä on ohuempi), hänellä kesti 1–2 kuukautta oppia nukkumaan sillä. Aluksi hän hikoili sen kanssa paljon. Nyt hän on käyttänyt sitä kesälläkin.
Laaduissa on isoja eroja, mä en ostaisi muita kuin Joutsenen peittoja.
Jos huoneen lämpötila on 16 astetta, niin tuskinpa silloin alle läkähtyy.