Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?
Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys mahtumisesta on tyhmä, emätin on joustava elin.
En kirjoita nyt ko. yleisetä tutkimuksesta mutta....
Kyllä meillä ainakin fistaus on tärkeä osa seksiä, 12 avioliittovuodenkin jälkeen, Itselleni on mahtunut monen miehen käsi sisään jo nuoruudessa.2 kymppisenä.
Juttelen aika avoimesti seksistä ystävättärien kanssa ja monen mielestä parhaan orkun saa nimenomaan fistatessa.
Up !
Näin myös meillä.
N 27 Helsinki
Olen ihmetellyt myös samaa, useimmat naiset harrastavat nyrkkinaintia kotona miehensä kanssa mutta yhtäkkiä ei lääkärin käsi mahdu millään pilluun ja on niin hirveää.
Meillä on miehen kanssa treenattu tuplafistingiäkin, mutta täytyy myöntää, että alussa teki tiukkaa ;)
Nainen 29 v ei omia lapsia.
Nyt kommentointi ollut rehellisempää, hyvä niin.
Minulle tuo tutkimus tehtiin Jyväskylässä vuosi sitten ja ei tuntunut miltään verrattuna aviomiehen nyrkkiin jota saan vähintään kahdesti viikossa pilluuni, samalla parhaat orgasmini.
Aiemmat jutut tyyliin, ei mahdu ovat täyttä sontaa.
Kun lääkäri oli työntänyt kätensä emättimeeni ja tunnustellut, niin minun synnytyskanavani todettiin ahtaaksi. Olen todella kiitollinen kun näin tehtiin ja synnytin ihanan tyttövauvan sektiolla.
Vierailija kirjoitti:
Kun lääkäri oli työntänyt kätensä emättimeeni ja tunnustellut, niin minun synnytyskanavani todettiin ahtaaksi. Olen todella kiitollinen kun näin tehtiin ja synnytin ihanan tyttövauvan sektiolla.
Hienoa :)
Minulle on tehty tuo tutkimus. Jos olisin tiennyt etukäteen, mitä oli suunnitelmissa, niin olisin varmaan vetänyt sitä lääkäriäijää lättyyn. Ihan turhaan siis tehtiin. Mulla oli helposti alakautta syntynyt lapsi jo ennestään. Hyvin se nyrkki sinne mahtui, mutta aika outo kokemus kaikkineen. Tutkimuksen jälkeen lääkäri sanoi, että et kuitenkaan voi alakautta synnyttää, kun vauva on väärässä asennossa, eli sektioon mentiin. Eli mitä v***ua tuokin tutkimus piti tehdä.
Minulle tehtiin OYS:ssa 2017. Ihan totta se on. Olin kyllä niin viimeisilläni ja paikat kypsät, ettei sattunut yhtään. Hämmentävää ja inhottavaa se henkisesti kyllä oli.
Miksihän jotkut jaksavat jauhaa, ettei sitä muka tehdä. Useampi nainen on kyllä täällä kertonut, että sellainen tutkimus on tehty. Sitä ei tarvitse varsinaisesti pelätä. Ehkä on hyvä tietää, että se on mahdollista, niin osaapa sitten varautua ja mahdollisesti kieltäytyäkin. Minulle lääkäri ei sanonut etukäteen mitä tekee.
Jos juuri sinulle ei ole tehty tätä tutkimusta, tai joku kätilö perähikiältä sanoo, että ei tehdä, ei tietenkään tarkoita, ettei kukaan lääkäri sitä tee.
voi gyne sen synnytyksenkin yhteydessä tehdä, jos vaikka pitää alkaa istukkaa irroitella
itsellä myooman poiston yhteydessä (tehtiin leikkaussalissa), pisti gyne koko käden emättimeeni, kun piti alkaa sormella irroitella myooman jotain osaa kohdun seinämästä. Itse en toki tuntenut siitä yhtään mitään, mutta voi ne siis monessakin tilanteessa joutua tositoimiin
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa tuo kädellä tehtävä tutkimus ainakin on rutiinia.
Minulla on naislääkäri ja hän selittää aina rauhallisesti mitä tekee ja on tekemässä.
En minä tuosta ole ainakaan traumatisoitunut.
Ruotsissa tuo tehdään kaikille isillekkin, jopa niille tummille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin fistaus on tärkeä osa seksiä, 12 avioliittovuodenkin jälkeen, Itselleni on mahtunut monen miehen käsi sisään jo nuoruudessa.2 kymppisenä.
Juttelen aika avoimesti seksistä ystävättärien kanssa ja monen mielestä parhaan orkun saa nimenomaan fistatessa.
ei siinä emätintä arvioida, vaan lantion luiset rakenteet ovat ne asiat, jotka voivat estää vauvan pääsyn ulos turvallisesti. toisilla lantio on lian ahdas, etenkin nykyaikana, kun lapset voi olla isokokoisiakin syntyessään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siinä emätintä arvioida, vaan lantion luiset rakenteet ovat ne asiat, jotka voivat estää vauvan pääsyn ulos turvallisesti. toisilla lantio on lian ahdas, etenkin nykyaikana, kun lapset voi olla isokokoisiakin syntyessään
Niinpä, kyllä sinne emättimeen ihan kivutta käsi mahtuu kun lantionmittoja halutaan selvittää.
Paljon melua, lapsen ja äidin kannalta tärkeästä perustutkimuksesta, toivottavasti resurssit sen tekemiselle riittäisivät kaikille, että vältyttäisiin hätäsektioilta.
ei minuun sopinut käsi mutta naisethan olemme erilaisia
Tämänkin tutkimuksen ansiosta meillä on niin pieni lapsikuolleisuus.
Itselleni tehtiin jo 5 raskausviikolla, olin 21 v esikoista odottaessa. Kipua en tuntenut, vaikka lääkärin suhteellisen isoa nyrkkiä emättimestä ulosvetäessä pelkäsin. Ilmeisesti käytössä on toimenpiteeseen hyvin sopivat liukasteet. Lantion luissa ja emättimen aukossakin oli hieman ahtautta mutta synnytys alateitse meni hyvin.
Tämä tutkimus tulisi tehdä kaikille naisille rutiinisti ja papereihin merkintä. Osoittaisiin varautua komplikaatioihin synnytyksessä.
Kyllä tämmönen tutkimus tehdään ja koko kämmenellä.
Ei aina mutta joskus.
Minä voin halutessanne tehdä sen kaikille naisille tässä ketjussa ja vertailla? :D
voin kirjoittaa myös raportin tuloksista.
Miehille.
Miehet keskenään tekevät toisilleen.
"Nyt sä oot lyönyt kätes ps.kaan"