Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?
Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi on sisään työnnettäessä ns.ankannokka asennossa ei nyrkissä.
Käsi laitetaan nyrkkiin vasta sisällä emättimessä.
Yleensä käsi on nyrkissä ulosvedettäessä.
Koko tutkimus on nopea ja aiheuttaa hieman paineentunnetta ja ilmaa saattaa purkautua emättimestä tutkimuksen jälkeen.
Asiallinen vastaus
Vastaus oli pelkkää sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Omg! Huh, onneksi en ole kokenut. Olen synnyttänyt kolme eikä lantionmittoja Ilmeisesti rutiinisti tutkita tai sitten ekassa raskaudessa ei ehditty. Luulin, että lantionmitat jotenkin kuvannettaisiin ultralla, röntgenillä tai jotain. Huh.. mutta varmaan hyvin hellävaraisesti se yritetään tehdä. Käytetäänkö puudutusta?
Yleensä ei tarvitse työntää nyrkkiä sisään. Minulla on aavistuksen verran mulkosilmät, niin näen kyllä ihan riittävän hyvin sisälle, kun asetun aivan lähelle tutkittavan vulvaa. Suurimmalla osalla vulva on myös auki, niin ei tarvitse käyttää levitintäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minua kun gyne sormetti niin sanoin, että tunnen hänen sormuksensa, johon gyne vastasi, että se on rannekello jonka tunnet.
Minä epäilin samaa. Gyne vastasi, että se on hänen henkselinsä, jonka tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin kahdesti vuonna 90.
Nyt on terve vauva jo 33 vuotias elämässä pärjännyt nainen.
Ei ole silloinen käden pyöräytys emättimessä haitannut elämääni ja tullut edes mieleen ennen tätä keskustelua,
Naikkonen 52
Ehkä se lapsesi nyt 33-v pärjäsi elämässään sinua paremmin, koska ei tehnyt vauvoja teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Minun tavarassa on ollut avomiehen ja kahdenkin lääkärin nyrkki.
Ensinmainittu ihan omasta halusta ja yhteisestä kivasta.
Häh? Yhtä aikaa?
Tiedän tapauksen kun nainen oli väljä ja otti mieluummin peräsuoleen ja nauttikin vielä.
Kertoi tulleensa raskaaksikin näin. Oli valunut suolesta touhutippa ihanasti raolleen olevaan vulvaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika luonnollista, että tutkitaan mahtuuko käsi nyrkissä kun pitää vauvan mahtua ulos.
Isompi vauva on kuin miehen nyrkki.
Mitähän hienohelmoja täällä taas on?Haista home. Ei sen vauvan sisään tarvi mahtua vaan ulos. Tämä on taas joku hiton urbaani legenda.
30 vuotta alalla töitä tehneenä en ole koskaan nähnyt nyrkkiä työnnettävän kenenkään emättimeen.Mikä aukko on eri kokoinen riippuen suunnasta?
Suppilo tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö. Nautoihin käsivarsi mahtuu, ei ihmiseen.
Taidat olla ns. lähetyssaarnaaja asennossa klauantaisin pimeässä tyyppiä.
Kyllä minun käsi on ainakin mahtunut jokaiseen 20-45 v naiseen joka fistauksesta nauttii niitä on kertynynyt tähän ikään semmoiset nelisenkymmentä.
Eivätkä todellakaan "nautoja"Ei se kaikkien juttu ole, mutta aina on yhteistä kivaa löytynyt.
Mies 55 v
Mutta mahtaako mahtua oman ikäiseesi naiseen? Vai saatko nyrkistä, jos yrität?
Kyllä se sinne ainakin eilen vielä työnnettiin synnytystapa-arviossa.
Nainen 90
Asiallisesti vastaus on kyllä työnnetään koko käsi sisään synnytystapaa suunnitellessa.
Minulla on vastaanotolla työnnetty joka kerta odotusaika koko käsi emättimeen ja tutkittu näin lantiota.
Myös joka kerta päädytty sektioon ahtaan synnytyskanavan vuoksi.
avoleikkaus, sitten menee koko käsi ja vaikka toinenkin.
tähystyksissä tungetaan vehje kahvaa myöten sisään! Gastron puolella ainakin... kahvaa myöten sisään...
Synnytystapa arvio tehdään yleensä siten, että koko käsi on emättimessä.
Käsi on yleensä nyrkissä ulos vedettäessä, jotta saadaan käsitys emättimen aukon koosta ja joustavuudesta, jolla on myös iso merkitys onnistuneessa synnytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Käsi on yleensä nyrkissä ulos vedettäessä, jotta saadaan käsitys emättimen aukon koosta ja joustavuudesta, jolla on myös iso merkitys onnistuneessa synnytyksessä.
Emättimen aukon koolla ja joustavuudella ei ole mitään merkitystä asiassa. Pehmytkudos kyllä repeää tai leikataan (episiotomia) tarvittaessa, se ei estä alatiesynnytystä.
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen kommentti.
Ei todellakaan voi tuosta noin vaan nyrkkiä sinne tunkea. Ei mahdu. Ei ole tarpeenkaan eikä niin tehdä. Paskapuhetta. Minulla pieni vauva ei meinannut mahtua edes ULOS.
Trolliketju vuodelta kivi ja keppi.
Tietämättömille tiedoksi: paskaa alusta loppuun. Jos ette muuten tajua realiteetteja, verratkaa nyrkkiänne erektiossa olevaan penikseenne ja miettikää, tuntuisiko seksi miltään jos nyrkki mahtuisi paikkaan, johon teidän pikku pilinne voisi sujahtaa.
Kuitenkin maailmassa miljoonat ihmiset sekstaavat joka hetki ja nauttivat siitä suunnattomasti. Ainakin pienipiliset miehet, joilla voi olla kymmenenkin lasta saman naisen kanssa tehtynä.
Siis minkälaisia toosia teillä on jos sinne mahtuu koko käsi? Tiukkaa tekee tavis mulkkukin vaikka silloin on kiihottunut ja liukas. Repeäisin perseeseen asti jos sinne joku menisi kättä tunkemaan!
Varmaan mukavaa ensisynnyttäjiä pelotella, kyllä on nainen naiselle susi. Tämmöistä ei tehdä missään, ei ole koskaan tehty, eikä tulla tekemään.
t. Kätilö jo 35 vuoden ajan
Joskus toki, jos epäillään isopäistä vauvaa syntyväksi, se lääkäri työntää päänsä emättimeen - ei sittenkään, vaan keilapallon.