Lapsella ei rajoituksia ruutuajassa
Voikohan lapsen elämä mennä aivan pieleen jos ruutuaikaa ei rajoiteta ollenkaan, paitsi öisin ? Puolison lapset ovat 8- ja 7-vuotiaat. Ruutuajassa ei ole rajoituksia paitsi puhelin otetaan pois rangaistuksena. Vuoroviikoin ovat meillä, en tiedä miten toisen vanhemman luona. Lapset on levottomia, tylsistyneitä ja tappelee. Luulen että suurin syy siihen on että puolisonikin vain tuijottaa puhelinta eikä tee lasten kanssa mitään eikä voi lapsille mitään ehdottaa, mitään muuta kuin puhelimen tuijotusta koska ei halua että lapset suuttuvat. Tämä on vähän liioiteltu esimerkki mutta tällaista se on 80% ajasta. Asiasta on keskusteltu ja ongelma onkin että puoliso puhuu rajoituksista ja on samaa mieltä ja puhuu itsestään niinkuin rajoittaisi lasten ruutuaikaa vaikka todellisuudessa ei rajoita. Nyt olen poissa kotoa ja taas tulee viestiä että miten lapset on vihaisia ja levottomia. Jos antaa lasten valvoa 23-24 asti illalla katsellen puhelinta ja sama alkaa aamulla 7:30, mitä muuta voi odottaa ? Puolisoni turhauttaa minua mutta voiko lapsista kasvaa normaaleja, jos elämä on tällaista välillä?