Millaisia oireita tullut rautalisästä?
Kyselen haittavaikutuksia.
Tuliko oireita heti vai myöhemmin? Mikä annostus ja merkki? Vaihdoitko tuotetta? Auttoiko annostuksen vähentäminen?
Jos tuli vatsaoireita, mikä auttoi vatsaan?
Kommentit (53)
Merkki ja annostus? Itse olen vetäny puoli vuotta ja vatsassa tuntuu, taukojen aikana helpottaa
Ei yhtikäs mitään, mutta mulla onkin teräsvatsa.
Solgarin Gentle Iron 20mg kapseleita. Vatsa kestää 2x20mg kerralla kerran päivässä. Sitä isommat annokset aiheuttaa järkyt vatsakrampit ja vuorokauden kestävää ripulia.
Nyt lääkärin suosituksesta kokeilen Maltoferiä apteekista. Huomenna vasta aloitan niin voin vapaasti ripuloida ja maata kippurassa kärsimässä krampeista.
Floradix ja Superior Source Iron just woman. Ei mitään oireita ja ferritiini nousee.
Ostin Ruohonjuuresta jotain nestemäistä rautalisää, jonka nimenomaan EI pitänyt aiheuttaa vatsaoireita. Kun olin yhden sellaisen vetänyt, niin kouristelin ja ripuloin koko seuraavan yön ja aamun.
Vierailija kirjoitti:
Floradix ja Superior Source Iron just woman. Ei mitään oireita ja ferritiini nousee.
Otatko noi saman päivän aikana?
Superior Source Iron just womanissa on rautaa vain 25 mg
Floradixissa rautaa vain 15 mg.
Eli riittääkö siis 40 mg rautaa per päivä nostamaan ferritiiniä?!
Kerro verikokeiden tuloksista. Missä ajassa nousi minkä verran?
Vierailija kirjoitti:
Nyt lääkärin suosituksesta kokeilen Maltoferiä apteekista. Huomenna vasta aloitan niin voin vapaasti ripuloida ja maata kippurassa kärsimässä krampeista.
Mulla Maltofer ei nostanu ferritiiniä yhtään. Päin vastoin se laski 3 kk käytön aikana. Verikokeet otettiin ennen ja jälkeen. Lääkäri sanoi, että se nostaa ferritiiniä vain 5 %:lla potilaista. En kuulunut siihen 5 %:iin.
Obsidanilla alkoi nousemaan, mutta siitä tulee vatsavaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko noi saman päivän aikana?
Superior Source Iron just womanissa on rautaa vain 25 mg
Floradixissa rautaa vain 15 mg.
Eli riittääkö siis 40 mg rautaa per päivä nostamaan ferritiiniä?!
Kerro verikokeiden tuloksista. Missä ajassa nousi minkä verran?
Superior Source 1 kpl pv nosti ferritiinin ylemmäs kuin 2x obsidan/pv. Eli obsidanilla nousi 15-> 70 ja jäi junnaamaan ja hampaat ja vatsa kärsi. Superior sourcella 100-150 tasolla pysyy. Floradixiä satunnaisesti.
Pask.a meni ihan mustaksi. Se oli ällöttävin vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Maltofer ei nostanu ferritiiniä yhtään. Päin vastoin se laski 3 kk käytön aikana. Verikokeet otettiin ennen ja jälkeen. Lääkäri sanoi, että se nostaa ferritiiniä vain 5 %:lla potilaista. En kuulunut siihen 5 %:iin.
Obsidanilla alkoi nousemaan, mutta siitä tulee vatsavaivoja.
No just. Obsidania tai Retaferiä en voi syödä. Heti järkky ripuli. Lääkärun mukaan pitäis vetää jotain 100mg päivässä mut kun paskon kaiken ulos. Noilla pienillä annostuksilla ei juurikaan nouse.
Nyt en ole mitään syönyt kuukauteen kun vatsa ollut muutenkin huonossa kunnossa.
-5
Mulla Obsidan ja Retafer sekä nestemäiset liuokset aiheuttaa ummetusta ja siitä aiheutuvia vatsakipuja. Mutta ihan marketista löysin jotain Vahva Rauta -tabletteja, jotka sopii vatsalle. Kyllä nekin lievästi kuivattaa vatsaa, mutta ei sentään ummetusta aiheuta. Arvoja en kyllä nyt ole käynyt mittauttamassa, mutta ainakin oireet on poistuneet.
Obsidanista vatsan turvotusta, outoa oloa, huonoa oloa, kakka menee kovaksi ja mustaksi, vatsassa tuntuu välillä lievää kipua.
Oireet loppuu noin viikon kuluttua obsidan lopettamisesta.
Ferrodanista tulee vatsan turvotusta, pahoinvointia, kakka menee liisterilöysäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ripuli ja reuma
Reuma?? Onko tuo totta vai pilailetko?
Oksettavaa oloa, närästystä, vatsan turvotusta ja kipua, ripulia. Mikään rautavalmiste ei sovi, täytyy vaan kestää aneemisena ja ferritiini lähes nollassa.
Obsidan oli ennen pillerimuodossa eli nykyistäkin pahempi. Sain vatsahaavan.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa oloa, närästystä, vatsan turvotusta ja kipua, ripulia. Mikään rautavalmiste ei sovi, täytyy vaan kestää aneemisena ja ferritiini lähes nollassa.
Miksi et saa suoneen?
Alussa vatsa löysällä pari viikkoa, sitten tottui.