Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä tavarapaljous kotonanne?

Vierailija
16.08.2019 |

Itse olen piakkoin muuttamassa ja kaikki roina mitä omistan on konkretisoitunut itselleni ja voin sanoa että harva asia ahdistaa yhtä paljon kuin vanhat turhat vaatteet ja muu ryönä, millä ei enää mitään tee, esim. lapsuuden lelut. Vaatteista on helpompi luopua mutta monilla leluilla on tunnearvoa ja niistä ei sitten niin haluaisi luopuakaan, mutten myöskään tiedä onko niitä järkeä roudata uuteen kotiin.

Mitä mieltä te olette - onko tavaramäärä teistä ahdistavaa vai tykkäättekö ympäröidä itsenne tavaroilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa.

Vierailija
2/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja olenkin karsinut jopa niin, ett aikaisemmin tursuavissa kaapeissa on jopa vapaata hyllytilaa. Samoin huoneiden nurkissa ei ole roinaa. Siistiä aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään lapsuuden tai kouluajan juttuja tallella, paitsi muistoissa. Et tarvitse tavaroina niitä, tärkeimmät muistat muutenkin. Karsi rajusti, se tekee hyvän olon.

Vierailija
4/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja paljon.

Parin kuolinpesän kamoja vielä myös selvittämättä.

Olen saanut myös hyllyjä tyhjennettyä, toivoa on.

Eniten haittaa vanhoista lehdistä, papereista. Hidasta niiden läpikäyminen.

Vierailija
5/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, mutta kaikki on sellaista, ettei viitsi heittää pois, kun voi kuitenkin tarvita. Usein kun heitin pois tavaraa, muutaman päivän-muutaman kuukauden päästä olisin kipeästi tarvinnut sitä tavaraa. Joka kuukausi käyn tavarat läpi jos olisi pois heitettävää, muttei ole ja aina olenkin lopulta tarvinnut sitä tavaraa. Mitään kalliita en heitä koskaan pois, vaikka tarvitsisin kerran vuosikymmenessä, pienituloinen kun olen, niin ei sellaista ole varaa hankkia uudelleen. Mitkään nämä konmarituksen ajatukset "heitä pois, jos et ole tarvinnut pariin kuukauteen" eivät ole mahdollisia minulle.

Vierailija
6/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikka meillä ei oikeasti ole ihan hirveästi roinaa, mutta en sano, etteikö liikaa olisi. Yksi iso juttu on toimimattomat säilytystilat. Meillä on yksi ainoa kiinteä kaappi. Meillä on kaksi isoa ullakkoa eli sivukasta, mutta niissä on huonot säilytysratkaisut, tai siis toisessa ei ole oikeastaan mitään säilytysratkaisua.

Ei ole oikein energiaa raivata ja järjestellä. Olen kyllä pannut parin viime vuoden aikana paljon tavaraa pois. Yritän olla ottamatta hirveitä paineita asiasta ja teen vähän kerrallaan. Toisaalta en pyri mihinkään minimalismiin: on kätevää, kun kotona on tavaraa, jota voi tarvittaessa ottaa käyttöön. Esim. tänä kesänä otin käyttöön verhot, jotka olivat olleet käyttämättä yli kymmenen vuotta. Pitää vain pitää se säilytettävien tavaroiden määrä balanssissa ja säilyttää sellaisia asioita, joista oikeasti pitää (esim. nuo mainitsemani verhot ovat 70-luvun Marimekkoa).

Vierailija
7/7 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja olen karsinut sekä konmarittanut sen minkä pystyn, mutta valitettavasti vaimo ei koe asiaa samoin. Hänellä on 7 (seitsemän!) vaatekaappia täynnä vaatteita, osa vielä käyttämättöminä pakkauksissaan. Ne on pitänyt vaan ostaa siltä varalta että kauppoja ei yht'äkkiä enää olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan