Koska työpaikkaa kannattaa vaihtaa? Onko 2v täydellinen aika?
Olen ollut erilaisissa tehtävissä tässä yrityksessä jo yli 2v ja vakinaistettiin pari kk sitten koulutusta vastaaviin tehtäviin. Ongelmani on se, että selvästi koko yritys on huonosti johdettu henkilötasolla. Ammatillisella tasolla kaikki hommat sujuu.
Työpisteessä on todella huono työilmapiiri jossa suurin osa inhoaa toisiaan ja puhuu pahaa selän takana. Näihin asioihin ei puututa, etenkään pahimman ammattivalittajan jatkuviin valituksiin.
Oma henkinen jaksaminen on täällä koetuksella, mutta työlliset puitteet toki sujuvat ja saan tiimin johtajalta(ei esimies) hyviä neuvoja ja olen kehittynyt jo paljon.
En koe olevani mitenkään superherkkä, ehkä kyllä jonkin verran, mutta kyllähän se kirpaisee jos joku aiemmin mukava työkaveri onkin vaikkapa pettynyt kun minut vakinaistettiin..
Pitäisikö tässä sinnitellä pari vuotta vai alkaa vain heti hakemaan uutta työpaikkaa?
Kommentit (5)
Hae uutta. Itse en ottanut toista määräaikaisuuspätkää vastaan samasta syystä.
Tuollaisesta paikasta on paras vaihtaa pois mahdollisimman nopeasti. Koska lopulta se tulee pahasti häiritsemään ammatillista kehittymistäsi ja uraasi. Ei ole kiva usean vuoden päästä todeta ettet ole päässyt kehittymään urallasi ja palkka junnaa paikoillaan huonon ilmapiirin takia.
Älä ole puppeli, vedät niitä saunaillassa lättyyn.
Itse hakisin heti uutta työpaikkaa. Mitä järkeä tuhlata elämäänsä jossain pskapaikassa. Tärkein asia työpaikassa on nimenomaan työilmapiiri, se on palkkaakin paljon tärkeämpi seikka. Töissä vietetään niin paljon aikaa, että yleinen hyvä ilmapiiri on todella tärkeä asia.