Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytäisi lapsille "sukupuolikoodaamattomia" unisexvaatteita?

Vierailija
24.07.2008 |

Mua iin ottaa päähän nämä hyllymetrit vain vaaleanpunaista ja vaaleansinistä. Etenkin kun inhoan vaaleanpunaista värinä ja vanhimman poikani lempiväri on punainen... en tajua miksi pienet lapset on "koodattava" sukupuolensa edustajiksi, että taatusti jokainen tietää kilometrin päästä kumpaa merkkiä edustetään.

Mutta siis: MIstä löytää kauniita unisex-värisiä vaatteita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. meandi , sisukas, riiminka

Nansolta saa joitakin kivoja sukupuolettomia lasten vaatteita, samoin marimekolta.

Ostelen myös surutta "ristiin" noita vaatteita esim. lindexiltä ja kappahlista.

Mua ei haittaa, vaikka ihmiset eivät heti tavatessaan saisi selkoa, kumpaa sukupuolta kukin lapsistani on (eikä näytä 8-v poikaakaan haittaavan, vaikka rokkaritukka näyttää useimpien silmissä selkeästi tytön tukalta).

Vierailija
2/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Turussa, jolla on myös omat netti sivut.

Ruotsalaisia, tanskalaisia ja ainakin suomalaisiakin vaatteita valikoimissa. Ei mitään överiretroja, mutta pieni retrohenkäys havaittavissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitoikkoisen värisiä. Etenkin se tumma sininen ja perusvihreä ovat melkoisen päällekäyviä (ei siis kauniita).

Hyvälaatuisia kuitenkin ovat.

T:ensimmäinen vastaaja

Vierailija
4/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. David-housut tai punaiset trikooshortsit ovat tosi pirteät pojilla.

3 (entinen L&B-myyjä)

Vierailija
5/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tosin monia unisex-lastenvaatteita rumina, haluan pukea lapseni sukupuolen mukaan. Itsekin toivon että vastaantulijat voivat edes jostain päätellä olenko itse nainen vai mies, joten miksi ei lapsestakin saisi näkyä?

Vierailija
6/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on eri mieltä, tiedän, mutta minusta näin. Lisäksi tosiaan se, että vaaleanpunainen ja glitter tosiaan aiheuttaa suorastaan puistatuksia minulla, ihan liian imelä väri. Ja kun pojan lempiväri tosiaan on se kirkkaan punainen... en muutenkaan tajua miksi sukupuolet on muka aina niin selvästi eroteltava toisistaan kaikessa.

Itse pidän tosin monia unisex-lastenvaatteita rumina, haluan pukea lapseni sukupuolen mukaan. Itsekin toivon että vastaantulijat voivat edes jostain päätellä olenko itse nainen vai mies, joten miksi ei lapsestakin saisi näkyä?

Vierailija
7/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. pojalle tummanpunainen t-paita: Prismasta (puuha pete -aihe), Lindexistä (jääkiekkoaihe), pojalle vihreät collegehousut HM:stä, vihreä mikki college -asu HM:stä, pojalle keltainen "pelipaita" Lindexiltä jne. Aina niitä muutama eri värinenkin mahtuu hyllymetreihin mukaan. Etsiä kyllä saa ja kierrellä usein.

Tytölle on löytynyt sinistä Anttilasta (oli ihan kivan paljon sinisiä siellä), vihreää ihan HM:stäkin, keltaista liki joka kaupasta.

Tykkään että vaatteita on eri värejä ja niin tykkää lapsetkin.

Vierailija
8/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä kun ON sukupuoli. Minusta on päinvastoin arveluttavaa, että omaa sukupuoltaan pitäisi hävetä tai peitellä.

Sukupuolettomuuden voi aloittaa sitten vaikka itsestään. Eikö ole outoa, että sukupuolettomalla lapsella on ihan naisen näköinen äiti ja miehen näköinen isä?

Vierailija
9/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri värejä kyllä löytyy, mutta useinkin on tytöllä sinisessä paidassa kimalteleva kruunun kuva ja rypytyksiä hihoissa ja pojilla joku poikamainen painatus...

Vierailija
10/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojille. Musta on ihmeellistä että et todellakaan löydä pojallesi punaisia vaatteita!

Vierailija
11/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on ihan poikamaisiin vaatteisiin puettu. Tällä hetkellä tykkään pukea häntä mm. ruskeaan, vihreään ja oranssiin. Värit sopivat hänelle. Tyttöäkään en pukisi pelkkiin pinkkeihin, vaan katsoisin mikä hänelle sopii. Mutta tyttömäisesti pukisin hänet ehdottomasti.Terv. se sukupuolen omaavan lapsen äiti

Vierailija
12/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta olis ihana ostaa tytölle oikein ihana tyllihame, mutta se vois olla välillä esim. vihreä tai oranssi, eikä aina se vaaleanpunainen...

Vierailija
13/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Uskon olevani hyvinkin sukupuolisensitiivinen ihminen, joka aidosti uskoo ihmisten sukupuoliseen tasa-arvoon. Ja tiedän, että sukupuoliero on olemassa, tietysti. Siis biologinen sukupuoli. Mutta on jotenkin outoa minusta, että se on se ENSISIJAINEN asia miten ihmiset "lajitellaan", että mitä pöksyistä löytyy.

Sitä paitsi vaikka lapseni käyttävät kaiken värisiä vaatteita, he näyttävät sukupuolensa edustajilta silti. Ja saavat näyttää miltä näyttävät. Jotenkin outo lähtökohta tuo, että jos ei halua pukea tyttölasta vaaleanpunaiseen glitteriin ja poikaa vaaleanpunaiseen niin silloin häpeää sukupuolta. Miksi niin ajattelet?

Ihmisillä kun ON sukupuoli. Minusta on päinvastoin arveluttavaa, että omaa sukupuoltaan pitäisi hävetä tai peitellä.

Sukupuolettomuuden voi aloittaa sitten vaikka itsestään. Eikö ole outoa, että sukupuolettomalla lapsella on ihan naisen näköinen äiti ja miehen näköinen isä?

Vierailija
14/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukisi tyttöä vaaleanpunaiseen glitteriin, sillä en pidä vaaleanpunaisesta väristä enkä glitteristä. Sen sijaan pukisin hänet kyllä tyttömäisiin, silmääni miellyttäviin vaatteisiin. Itsekin pukeudun naisten vaatteisiin, vaikka varmaan voisin sekoittaa sekä naisten ja miesten vaatteita ja hämmentää kanssaihmisiä siten.

Miksi sukupuolettomista vaatteista vouhkaajat eivät muuten itse pukeudu sukupuolettomasti? Juhliinkin laitetaan frakin sijasta iltapuku jne. Päässä on naisille tarkoitettu hiusmalli.

Vierailija
15/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa kierrellä kauppoja ja napata niitä helmiä, kun vastaan tulee. Eli ihan Henkkamaukalta, Kappahlista ja Seppälästä on löytynyt kivoja, ja raikkaita punaisia, oransseja tms. paitoja pojille kaiken sen spiderman ja liekkimeren seasta. Sitten hieman tyyriimpää vaatetta löytyy esim. tanskalaisilta valmistajilta, ja näitä ihanuuksia myy mm. http://www.sisukas.net/ ja http://www.lastenmetsola.fi/ tai http://www.keltainenkettu.fi/.

Vierailija
16/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaat värit ja erittäin unisex ja löytyy kokoja myös isoille ja aikuisille.

Vierailija
17/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisex-väriset vaatteet eivät todellakaan ole yhtä kuin sukupuolettomuus.

Ihme porukkaa... ja prinsessamekkoja ostan sitten jos tyttö niitä joskus haluaa. En ennen, koska en niistä itse pidä ja niissä on vaikea leikkiä.

Kiitoksia kaikista asiallisista vinkeistä. =)

ap

Vierailija
18/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juhlissa tytölläni on usein mekko ja pojalla puku. Mutta arkena leikeissään käyttävät kaikenlaista, käytän paljon tytölläni myös pojan vanhoja vaatteita. Jos joku erehtyy sukupuolesta, mitä sitten?

Ja en itse jaksa todellakaan mitenkään erityisesti korostaa sukupuoltani. Olen nainen, kuule kun karjun! ;D Sorry, en nyt jaksa tätä typerää vaahtoamista.

En pukisi tyttöä vaaleanpunaiseen glitteriin, sillä en pidä vaaleanpunaisesta väristä enkä glitteristä. Sen sijaan pukisin hänet kyllä tyttömäisiin, silmääni miellyttäviin vaatteisiin. Itsekin pukeudun naisten vaatteisiin, vaikka varmaan voisin sekoittaa sekä naisten ja miesten vaatteita ja hämmentää kanssaihmisiä siten.

Miksi sukupuolettomista vaatteista vouhkaajat eivät muuten itse pukeudu sukupuolettomasti? Juhliinkin laitetaan frakin sijasta iltapuku jne. Päässä on naisille tarkoitettu hiusmalli.

Vierailija
19/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hikikarpalot otsalla ja suonet pullistellen vastailet ja puolustelet. Kannattaa ottaa rennosti täällä. Ota hyvät linkit talteen, kiitä ja lähde esim. niitä selailemaan. Myöhemmin voit käydä naureskelemassa vastaajien "vastavänkäisyyttä" täällä. Jankkaamaan ei kannata missään nimessä tyhmän mutta sinnikkään kanssa ruveta.

Vierailija
20/22 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttää, kun todella usein kiva paita tytölle on tarjolla vain vaaleanpunaisena/ punaisena ja pojalle taas on niitä kirkkaita heleitä värejä (esim. punaista) vaikeampi löytää (valinanvaraa on selvästi vähemmän). Ja pojan ja tytön äitinä hankkisin mielellään vaatteita jotka käyvät molemmille lapsille (ei tarvitsisi pikkuveljelle ostaa kaikkea erikseen), mutta ei niitä vielä kovin paljon tarjolla ole. Toki etsimällä löytää, kun vähän vaivaa näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme