Kysy romanilta mitä haluat
Hei täällä kirjoittelee romaninainen. Jos sie haluat kysyä jottai nii antaa tulla vaan!
Toivottavasti tulee asiallisia kysymyksiä, nauraa.
Kommentit (32)
Syötkö kalaa? Entä kalapuikkoja? Nehän ei ole oikeastaan kalaa.
Mitens tuo tasa-arvo. Vähän sivusta seuraten ei näytä kovin hyvältä. Olen itse ns uranainen ja mies on kotona lasten kanssa, ja tällainen ei kai tulisi kuloonkaan romaneilla?
Vieläkö vanhat hassutnnöt on voimassa eli nainen ei saa mennä yläkertaan ja menkkojen aikana naiseen ei saa koskea kun on ”likainen”?
Jos olet oikeasti romani, pitääkö paikkansa että naisilla on yhteisössä huono asema? Ja miehiä pidetään parempina tai ylempiarvoisina. Miksi?
Miksi käytät arkisinkin romaanipukua. Onko se hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitens tuo tasa-arvo. Vähän sivusta seuraten ei näytä kovin hyvältä. Olen itse ns uranainen ja mies on kotona lasten kanssa, ja tällainen ei kai tulisi kuloonkaan romaneilla?
Vieläkö vanhat hassutnnöt on voimassa eli nainen ei saa mennä yläkertaan ja menkkojen aikana naiseen ei saa koskea kun on ”likainen”?
Meillä ei käy kukaan töissä, mies myy autoja. Ostaa halvemmalla ja myy kalliimmalla.
Menkkojen aikana ei juu saa koskea naiseen, se on kiellettyä
Miksi parkkeeraatte kaupan oven eteen tai invapaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti romani, pitääkö paikkansa että naisilla on yhteisössä huono asema? Ja miehiä pidetään parempina tai ylempiarvoisina. Miksi?
No se riippuu vähän, ei kaikilla näin ole esim. meillä ei niin paha tilanne ole mutta kyllä sitä näkyy.
Mutta kyllä miehet kohtelevat naisiaan huonosti romaniyhteisöissä yleensä, se on meille "normaalia" mutta ei esim. normaalille suomalaiselle perheelle
Miksi romaneilla on tapana puhua niin kovaan ääneen? Häiritsee esim. lähikirjastossani, jossa käy paljon romaneja tietokoneilla istumassa. Kamalan kovaa huutamista myös puhelimeen, vaikka kirjastossa on useita kylttejä, joissa pyydetään ottamaan toiset huomioon. Pakko on lähteä aina pois, kun tuo mekkala alkaa, menee koko kirjaston tunnelma pilalle.
Paljonko sinne hameen alle oikein mahtuu tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei käy kukaan töissä, mies myy autoja. Ostaa halvemmalla ja myy kalliimmalla.
Onhan se autojen myyntikin työtä. Sinusta ei saa selvää oletko oikeasti romani vai joku trolli. Harmi, olisi mielenkiintoista saada vastauksia oikealta romanilta.
Onko teillä oikeesti tarkat 'pukukoodit'? Esim jos on jossain tilaisuudessa paikalla eri-ikäisiä henkilöitä? Saako naiset käyttää tavallisia vaatteita? Saako käydä kaljabaarissa tai treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se autojen myyntikin työtä. Sinusta ei saa selvää oletko oikeasti romani vai joku trolli. Harmi, olisi mielenkiintoista saada vastauksia oikealta romanilta.
Kyllä mie oon ihan aito romani. Mitä vastauksia haluat? Kysy poijes vaan.
Miten se kalan syöminen? Maistuuko silakka tai lohi? Entä kirjolohi?
Kuka on mielestäsi paras Romani laulaja ?
Mikä kappale ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi romaneilla on tapana puhua niin kovaan ääneen? Häiritsee esim. lähikirjastossani, jossa käy paljon romaneja tietokoneilla istumassa. Kamalan kovaa huutamista myös puhelimeen, vaikka kirjastossa on useita kylttejä, joissa pyydetään ottamaan toiset huomioon. Pakko on lähteä aina pois, kun tuo mekkala alkaa, menee koko kirjaston tunnelma pilalle.
Sama koskee myös monia lapsia. Lähikirjastossa on joskus joitakin koululuokkia, niin aivan järkyttävä meteli. Lasten mukana olevat aikuiset kyllä yleensä hyssyttelevät niitä, mutta aina ei edes käsketä olla hiljempaa.
Keräätkö mustikoita? Paljolla myyt jos keräät?
Onko teidän "klaanissanne" paljon avioeroja?
Oletteko Efraimin heimoa?