Testiviivat?
Elikkä pitäiskö tässä nyt uskoa ettei raskaana ollakkaan, kun vaikka teen sellaisella erittäis herkällä testillä en saa enää viivan viivaa siihen! Vähän yli viikko sitten sain vielä viivoja testeihin en enään, mitä kummaa tämä voi olla? Tuntuu niin turhalta mennä terveyskeskuksenkaan testiin, jos ei kotona saa mitään näkyviin en taida sielläkään saada.. Jostain olisi kiva saada apua, tällä kertaa haen sitä täältä! Jos joku vaan osaisi auttaa..!
Kommentit (10)
Mulla on lähiaikoina ollu menkat niin sekaisin että on ollu helppo epäillä raskautta jo jonkin aikaa..kierrosta on senkin takia vaikea sanoa kun tuntuu että menkat tulee parin viikon välein..tuhrua tuli kerran jonka jälkeen on ruvennut oireita tulemaan enemmän ja enemmän koko ajan. En ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, joten ei voi siitäkään johtua. Ja olen todella vaikea ihminen mitä lääkärissä käyntiin tulee, en vaan jotenkin millään suostu sinne menemään. Minun on paljon helpompi tulla tänne murheitani kertomaan kuin lääkäriin. Ja jotenkin uskon myös että jos en kotona saa raskautta selville ei ne sitä testeillä voi terkkarissakaan saada selville. Ehkä olen tyhmä, ehkä liian pelokas. Mutta minkäs sitä kukaan itsellensään mitään mahtaa.
En haluaisi pelotella, mutta musta toi kuulostaa alkuraskauden keskenmenolta. Siis jos ensin on saanut viivat testiin ja myöhemmin ei saakaan (ja jos testaat samaan aikaan päivästä samoilla testeillä). Toisaalta, en tiedä laskeeko raskaushormoni viikossa ihan olemattomiin... Ehkä sun kantsisi tsekata asia kuitenkin verikokeella, jolloin hcg:n määrä kertoo sen, onko raskaus edennyt normaalisti.
Onko sulla ihan selvät raskausoireet? Ne kertoisivat ehkä raskauden jatkumisesta. Tosin mulla oli km viime syksynä ja se oli ns. keskeytynyt km, eli alkio ehti olla varmaan kaksi viikkoa kuolleena ennenkuin tuli ekat merkit siitä, että kesken on mennyt.
Kerttukasperi
Selvin raskausoire on ruumiinlämpö koko ajan 37 kun normaali on 36,3, voiko viikosta toiseen lämpö olla koholla jos ei ole raskaana? on ollut jo nimittäin kolmisen viikkoa tuossa 37. Ja sit mun rinnanympärys on kasvanu kahden viikon sisällä 5cm, maha kivut on illalla joskus aika pahojakin. Kaikki muut nyt voi pistää oman pään piikkiin mutta tuo lämpö, eihän se voi olla koholla koko aikaa jos ei raskaana ole vai voiko? Se on se mitä pidän varmana merkkinä.
Miulla ainakin on semmoinen käsitys, että aikuisella terveellä naisella ei pitäisi kierron kovin paljoa heitellä. Varsinkaan jos ehkäisy ei ole ollut hormonaalista. Suuret painonvaihtelut lyhyellä ajalla, reilu laihdutus ja stressi tietysti sotkevat joillakin kiertoa. Mulla pitenee kierto heti, jos laihdutan, mutta silloinkaan ei heittele kuin 27-31vrk välillä.
Siulla saattaa tuo " stressi" siitä, että odotatko vauvaa vai et aiheuttaa kiertoon heittoja, silläkin kannattaisi käydä ensin terveydenhoitajan luona. Ei se neuvolan pissatesti käsittääkseni anna sen kummempaa tulosta, kuin kotitestikään, mutta verikokeella näkevät hyvin että oletko raskaana vai et, istukkahormoni (toivottavasti en muista ihan väärin...) on se mitä katsotaan. Ja jos et ole raskaana, saat varmasti avun kierron tasoittamiseen, jota kautta siun taas on helpompi tulla raskaaksi.
En tykkää minäkään yhtään käydä lääkärissä, kärsin kunnon valkotakkikammosta, mutta joskus on vain mentävä. Varsinkin kun on kyse perheenlisäyksen saamisesta =)
Rohkeutta ja tsemppiä =)
Hinpu
Minäkin pähkäilin noiden raskaustestien kanssa aikani, välillä oli kaksi viivaa ja välillä yksi ja oli haaleita ja vaikka mitä. Yksityisellä sitten kävin laboratoriossa, ei tarvinnut mennä lääkäriin eikä varata aikaa sen kun vaan marssi labraan =) Itse kävin testissä aamulla ja vastauksen sain iltapäivällä. Maksoi noin 20 ¿ eli pitkän pennin olisin säästänyt kun heti olisin mennyt enkä ostellut noita apteekin testejä kassikaupalla =)
Minkäs tuloksen sait testissä? Huomenna pitää soittaa terveydenhoitajalle että pistää lähetteen labraan. Eli huomenna pitäis selvitä. Pelottaa vaanniin paljon, että olis kiva saada muiden kokemuksia voiko sieltä vielä tulla positiivinen tulos..
Ei muuta kuin reippaasti verikokeisiin niin saat selvyyden ja mielenrauhan asiaan!
Ja kun lapsesta haaveilet niin ei siinä lääkäripelot auta... Ja miksi heitä pelätä?
Toivotaan, että se plussa sieltä tulisi, vaikka niinkuin joku jo sanoikin voi tietenki olla keskenmeno, mikä valitettavan yleistä vähäisillä viikoilla. Ja selittää ensin plussan ja sit negan.
oli minulla labratestin tulos. Pidetään peukkuja että siellä sinunkin plussa varmistuisi =)
Itselläni tässä raskaudessa tein eka kotitestin rv 4+6. Siihen tuli aivan, aivan haalea viiva, just sellainen joka näkyi tihrustamalla valoa vasten. Päättelimme miehen kanssa, että se on vain ns. viivan paikka ja unohdin koko jutun. Lähdimme PITKÄSTÄ aikaa juhlimaan ja tuli otettua siideri jos toinenkin. (En edes epäillyt raskautta, koska söin pillereitä, tein sen testin vaan varmuuden vuoksi, että uskalsin aloittaa uuden pillerilaatan, ennenki oli joskus jääny menkat väliin pillereiden aikana).
No, sitten 3 päivää myöhemmin kävin verikokeessa, koska olin menossa uusimaan pillerireseptiä ja lääkäri halus tarkastaa mm. maksa-arvot. Siinä sitten selvis, että olen raskaana.
En tiedä varmaksi, miksi se ei näkynyt heti siinä kotitestissä (aiemmat raskaudet on näkyneet jo aiemmin tosi selvästi). Toisaalta voi olla, että ovulaatio on ollut vasta joskus kp 20-23 tienoilla koska np-ultrassa sikiön koko vastasi 8 päivää pienempiä viikkoja kuin mitä piti olla.
Muistelen että olet tuskaillut jo jonkin aikaa, että oletko raskaana, vai et. Sinuna menisin terveyskeskukseen testiin. Ihan oman mielenrauhan takia. Siellä varmaan osaavat parhaiten auttaa ja saat varmuuden, että oletko raskaana vai et.
Kaikkea hyvää siulle!
T:Hinpu