"Sieltä tullaan nyrkin kanssa, että sinähän et minua määrää" – näin opettajia lyödään ja kiusataan kouluissa
https://yle.fi/uutiset/3-10915518
No huhhuh. On kyllä nykyajan vanhemmat sairasta sakkia kun kasvattavat tuollaisia narsisteja? Mikä teitä vaivaa. Loikkaan heti Venäjälle kun mahdollista. Ei sielläkään ole meno näin sairasta. Hyi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta ja sen uhka on aina ollut osa lasten elämää.
No siinäpä tulikin vastaus, miksi lapset on niin väkivaltaisia. Mammat vaan toteaa, että no ainahan ne lapset on pahoinpidelleet opettajia nyrkeillä hakkaamalla, mitä sitten?
Vuoden mamma pysti menee taddadaaaaa!
Onkohan kyse taas näistä joille nainen ei voi olla auktoriteetti syistä johtuen?
Nyt oikeasti naiset lopettakaa tuo asenne, että "väkivalta on osa mun työtä". EI OLE, eikä saa olla, eikä sitä ikinä pidä hyväksyä!!!
Pitää saada kuri ja järjestys (ei tarkoita väkivaltaista kurinpitoa) takaisin kouluun ja vanhemmat vastuuseen. Asiat pitää muuttaa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme että ihmisillä on tuon asenteen takia hirveetä arjessa. Mikä teitä oikein vaivaa? Ei 90-luvulla meno ollut näin sairasta? Mistä te tämän mallinne saatte? Puuttuuko aivoistanne jotakin oleellista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme että ihmisillä on tuon asenteen takia hirveetä arjessa. Mikä teitä oikein vaivaa? Ei 90-luvulla meno ollut näin sairasta? Mistä te tämän mallinne saatte? Puuttuuko aivoistanne jotakin oleellista?
Olen ollut suomalaisella yläasteella 80-luvulla ja saanut henkilökohtaisesti kokea hakkaamisella uhkailun ja hakatuksi tulemisen.
Opettajiin ei tosin tuolloin koskettu, mitä nyt joskus joku sai lapiosta päähänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suomalaisella yläasteella 80-luvulla ja saanut henkilökohtaisesti kokea hakkaamisella uhkailun ja hakatuksi tulemisen.
Opettajiin ei tosin tuolloin koskettu, mitä nyt joskus joku sai lapiosta päähänsä.
Onko se tällaista myös muualla päin maailmaa? Tuntuu että kun liian erilaiset ihmiset pakotetaan samaan ryhmään niin juuri sen takia tätä tapahtuu. Nyt kun jälkeenpäin ajattelene peruskoulua, niin opin lukemaan ja laskemaan jo 2 ensimmäisenä vuotena ja loput 7 vuotta oli pelkkää ajanhukkaa.
Murrosikä on ihmisen pahin aika. Sen jälkeen aikuistuu tai jää pysyvästi lapseksi. Näitä 5-vuotiaita ihmislapsia on johtamassa ja päättämättä asioista ympäri maailmaa. Ja se pelottaa minua kaikkein eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä tulikin vastaus, miksi lapset on niin väkivaltaisia. Mammat vaan toteaa, että no ainahan ne lapset on pahoinpidelleet opettajia nyrkeillä hakkaamalla, mitä sitten?
Sivusta sanoisin, että eihän tämä henkilö vähätellyt ongelmaa, vaan totesi tosiasian. Lasten elämässä on aina ollut uhkana kiusatuksi joutuminen ja se on aina sisältänyt mahdollisuuden fyysiseen kiusaamiseenkin. Opettajista henkilö taas ei kirjoittanut mitään. Se onkin uusi ilmiö, että opettajiakin hakataan.
Itseäni vaivasi se opettajiin kohdistuva mikä tahansa vitsailu tai mollaaminen. Isoin saavutus jos saa opettajan menettämään malttinsa.
Järkyttävää. Toisaalta opettajat kyllä asennoituvat oppilaisiinkin erilailla..
Vanhemmat ei jaksa puuttua. Luultavasti heillä muutakin elämää.
Opettajat ei itsekään usein puutu lasten ja nuorten kiusaamiseen koulussa. Ja tätä on jatkunut vuosia ellei peräti vuosikymmeniä. Ja nyt sitten valittavat, että heitä kiusataan ja lyödään koulussa! Voisivat ensin itse myös näyttää esimerkkiä, ja puuttua ensin oppilaiden kiusaamiseen. Ei ihme jos nuoret saavat sellaisen mallin, että opettajia voi kiusata, jos se hyväksytään oppilaidenkin kohdalla.
Ei tosssa tarvitsis antaaa kun kerran sähkölamautinta tai kaaasua niiin ei toistakertaaa enää yritä.
Ei tuossa ole mitään uutta, näin tätä itse oppilaana ala-asteella 90-luvulla pienessä maalaiskoulussa.
En usko että tätä ongelmaa on keski ja etelä euroopassa missä vanhemmat antaa litsarin poskelle jos pikku keisari tai prinsessa ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se viittaa tähän apn kirjoituksen osaan "nykyajan vanhemmat sairasta sakkia"
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ei itsekään usein puutu lasten ja nuorten kiusaamiseen koulussa. Ja tätä on jatkunut vuosia ellei peräti vuosikymmeniä. Ja nyt sitten valittavat, että heitä kiusataan ja lyödään koulussa! Voisivat ensin itse myös näyttää esimerkkiä, ja puuttua ensin oppilaiden kiusaamiseen. Ei ihme jos nuoret saavat sellaisen mallin, että opettajia voi kiusata, jos se hyväksytään oppilaidenkin kohdalla.
Aika paljon on viety välineitä opettajilta lasten oikeuksien nimissä. Nyt lapset ja vanhemmat tietävät kyllä kaikki oikeutensa niin hyvin, ettei opettaja uskalla henkäistäkään oppilaisiin päin, ettei tule syytettä, komentamisesta puhumattakaan.
Kouluun ja opettajiin suhtaudutaan kuin markettiin nykyisin ja ajatellaan, että siellä ollaan palvelemassa asiakkaita eli oppilaita ja heidän vanhempiaan. Palveleminen ja opettaminen on kuitenkin eri asia. Toisaalta kyllä marketista lentää ulos, jos siellä räyhää, mutta koulusta ei edes oikein sitä uskalleta tehdä.
V ittu jos joku oppilas tulis nyrkin kanssa kohti niin hakkaan tuolilla paskaksi... Saa tana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat rikkaiden ihmisten orjia. Maailmansota oli meidän tuhomme kun hävitettiin kaikki ihanat maaseudun kyläyhteisöt...
Kuulostaa tasapuolisemmalta, että opettajienkin pitää pelätä, eikä vain oppilaiden. Ehkä ne palaveeraukset ja tiimityö auttaa. :D:D:D
Opettajat itse eivät välitä kun oppilasta kiustaan. Pahimmissa taapuakissa kiusaavat itse ja kannustavat esimerkillään kiusaaman jotain oppilasta. Tämä aihe on vaiettu tabu, vaikka ei mitenkään harvinainen edes.