Maajussille morsian maailmalla OFFICAL
”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…
Noniin, nyt se taas alkaa.
Kommentit (5944)
Pikatreffijakso nähty. Huh. Oon edelleen aika järkyttynyt Stefanon käytöksestä (ja hei oisko voinut ottaa talvikengät talvella Lappiin?!), ehkä nämä ovat nyt niitä kulttuurieroja ja niitähän tässä haettiin. Todella vaikeaa nähdä ”tyypillinen” itsenäinen tasa-arvoinen suomalainen nainen Stefanon tai Mustafan rouvana näiden ekojen jaksojen perusteella mutta kai joku saa kiksejä mustasukkaisesta tai ulkonäkökeskeisestä kukkoilevasta miehestä. Onnea vaan matkaan.
Ihanat Matti & Roy ja ihanat ehdokkaat <3 Ja ihana Vappu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni naisisista oli kirjoittanut aivan järkyttävän huonolla englannilla kirjeensä. "I am redy for love", "childrens", "when I was see you" jne.
Tämä. Hävetys!
En tiedä, kehtaanko katsoa tätä ohjelmaa, myötähäpeää on tarpeeksi jo ohjelman perusversiossa.
Ketju ilmiannettu rasistisena vihapuheena!
Huh mikä pikatreffijakso. Kanadalaiset vaikuttivat erittäin sympaattisilta mutta varsinkin Mustafan käytös järkytti. Hyvä sentään, että kysyy heti ensitreffeillä olisiko toinen valmis muutamaan Turkkiin neljän seinän sisälle ja tekee selväksi että naiselle ei sitten ole ok matkustaa edes yhdeksi päiväksi johonkin. Mielestäni tässä kohtaa ei voida enää puhua edes kulttuurieroista vaan menee jo ihmisoikeuksien puolelle.
Ihan mukavia ja kauniita olivat kaikki eivätkä nuo miehetkään huonosti käyttäytyneet.
Enemmän olisin halunnut nähdä niitä pikatreffien sisältöjä, nyt kuvattiin kaikkea muuta ja tuo tärkein, josta katsojakin voisi itse päätellä jotain, niin se vaan vilahti kuin liukuhihnalla.
Olin yllättynyt, ettei se kiva harmaatukkainen nainen päässyt Roylle jatkoon. Ehkä hän hakee juuri sellaista tasaisen luonteenlaadun omaavaa ihmistä.
Huvitti se, kun sitä Stefanoa muka ärsytti se työstä jankuttaminen 😆.
Vai oli se Matthew kova jutteleen ei kyllä kuvista sitä vaikutelmaa saanut.
Mustafa oli taasen hauska kaveri.
Ottamatta kantaa siihen, unohtuuko suomen kieli vai ei, (en voi sanoa kun ei omakohtaista kokemusta ole) minusta on käsittämätön tällainen asenne, että on jotenkin "hienoa" jos se unohtuu. :O
Jos vertaa esim. että suomalainen olisi joskus puhunut todella hyvää englantia, niin kuinka moni ylpeilisi sillä, että olisi Suomessa asuessaan unohtanut englannin kielen taitonsa?? Ja suomi on kuitenkin todella paljon vaikeampi kieli, joten suomen kielen osaaminen pitäisi olla melkeinpä arvostettavampaa. Kertoo suomalaisten todella huonosta itsetunnosta valitettavasti tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matthew vaikutti tosi symppikseltä, joskin tämmöistä nelikymppistä tätiä vähän hymyilytti romanttiset ajatukset parisuhteesta, että kävellään vain tiluksilla käsi kädessä ja istutaan sylikkäin katsomassa auringonlaskua. Voihan se jollekin toki olla sitäkin, mutta tuollaiselle miehelle arki iskee sitten kovaa päin näköä, kun tyttöystävä pieraisee ekan kerran hänen kuultensa, tai sanoo menkkaränkkäisenä jotain vähemmän mukavaa.
Roy oli tosi kurttuinen ja vanhan näköinen ikäisekseen! Jotenkin limanuljaskan oloinen, vaikka sen YouTube-videot on ihan hauskoja ja niistä välittyy mukavan tuntuinen mies. Ärsytti ihan älyttömästi ne sen sukulaiset, jotka ei muka osanneet suomea enää ollenkaan!! Paitsi se yksi setä joka lasketteli suomea niinku pitääkin. Eihän muutkaan ulkomailla asuvat ole äidinkieltään unohtaneet, mutta Royn äiti puhui kuin olisi opetellut suomea muutaman sanan 🤦🏻♀️ Oma äidinkieli ei unohdu, etenkin kun on vahva suomalainen yhteisö ja suomalainen mies! Mitä ne oikein teeskenteli siis?
Mua kans nauratti niiden suomalaisten takelteleva suomenkieli. Ihan kuin suomalaiset eivät keskenään puhuisi suomea, tai olisi yhteydessä sukulaisiin Suomessa...
Ihan käsittämättömiä kommentteja liittyen ulkosuomalaisten tapaan puhua. Itse olen vastaavassa yhteisössä vaihto-oppilasvuoteni viettänyt ja voin kertoa, että kyllä se suomen kieli vain heillä ruostuu ja puheeseen tulee selvä aksentti. Töissään käyttävät englantia, ei se riitä, että kotona ja muutamien ystävien kanssa puhuvat suomea, tai itse asiassa fingliskaa, jota en tahtonut alkuun ymmärtää ollenkaan. Eikös tämä Roykin jossain haastattelussa kertonut, että puhui 6-vuotiaaksi pelkkää suomea, mutta sen jälkeen taito unohtui, vaikka jatkoi samassa perheessä olemista. Esim. oman vaihto-oppilasperheeni lapset, joiden molemmat vanhemmat olivat suomalaisia, eivät parikymppisinä puhuneet yhtään suomea, ymmärsivät kyllä.
Pskapuhetta 😂 Mites nämä meidän NHL-pelaajat ja muut? Kummasti Selänteet ja muut puhuu koko ajan sujuvaa suomea, vaikka Amerikassa on asuttu suomalaisen perheen kanssa vuosia ja vuosia. Entäs Suomessa asuvat ulkomaalaiset, jotka ei unohda omaa äidinkieltään?
Muistan minäkin ne vaihto-oppilaat, jotka Suomeen palattuaan olivat mukamas unohtaneet suomen kokonaan ”what’s that word” 🤣 Olen itsekin asunut ulkomailla, enkä unohtanut miten suomea puhutaan.
Royn, Matin ja Liisan ymmärrän, heidän on ollut helppo oppia englanti ykköskielenä, koska sitä puhuttiin koulussa, kavereiden kans ja joka paikassa, mutta aikuisena Kanadaan suomalaisen puolison kanssa lähteneet on pelkkiä teeskentelijöitä, etenkin kun näköjään muitakin suomalaisia sukulaisia asunut koko ajan samoilla huudeilla. Eihän se yksi setäkään takellellut ollenkaan, kun jutteli että Tampereelta voisi löytyä hyvä nainen Roylle. Ei mitään aksenttia kuulunut hänen puheestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti oli noista ehdottomasti symoaattisin ja muutenkin vaan paras ! Keskustelutaitoinen , rauhallinen ja positiivinen , ulkonäkökin miehekkään komea 💞. Siis WAU 👍.
Toivottavasti löytyy sopiva kumppani ja että rakkaus syttyy ja säilyy.Matti vaikuttaa luonteeltaan aivan ihanteelliselta. Sääli, että ulkoisesti ei sitten ihan niin.... nuorella miehellä jenkkityyliin ylipainoa ja "läskiniska". En voisi tuntea fyysistä vetoa hänen näköiseensä mieheen, vaikka olisi kuinka mukava.
No mutta ylipainoa oli suurimmalla osalla naisistakin.
Vierailija kirjoitti:
Mustafa vaikuttaa kivalta tämän esittelyn perusteella.
Hänestä tulee mieleeni hahmo Umbbalumbba elokuvasta Jali ja suklaatehdas. En vaan voi sille mitään. Enkä jaksaisi kuunnella livenä hänen länkytystään, en sitten millään. Oikeasti on hellyttävää että sellaisia naisia löytyy. Rakkaus on voimista suurin..
Äskeinen toinen ketju taisi poistua, koska tämäkin on jo olemassa.
Stefano, Libanonin pietro, hakee naista kuin työpaikka ilmoitusta tekisi 🤭..
Vaatimukset painottuvat ulkonäköön, tietysti mitä vaaleampi neito, sen parempi. Nuori pitää olla ja kaunein valitaan. Eikä tyhmä saa olla, eikä liikaa juoksennella kodin ulkopuolella. Pitää olla kaunis, fiksu ja koulutettu. Mutta ei liian fiksu, sillä Stefano haluaa olla se perheen kingi.
Tässäpä ehkä vaikein yhtälö miehelle ja morsmaikoille. Toivottavasti morsmaikot eivät ole niin vain vietävissä.
Turkkilainen on vielä enemmän mustis 🤦, nainen pysyköön kotona tyylinen sulho.
Kanadan miehet parhaita näistä.
Varsinkin Matti ! Ehdoton suosikki tässä kisassa 💞
Vierailija kirjoitti:
Matti oli noista ehdottomasti symoaattisin ja muutenkin vaan paras ! Keskustelutaitoinen , rauhallinen ja positiivinen , ulkonäkökin miehekkään komea 💞. Siis WAU 👍.
Toivottavasti löytyy sopiva kumppani ja että rakkaus syttyy ja säilyy.
Kyllä, vaikutti ihanan tavalliselta ja rauhalliselta. Toivottavasti onni löytyi!
Nöiden etelänihmeiden pikadeittiosioon oli laitettu huumorimusiikkia taustalle. Toki, olivat aika huvittavia, mutta vähän epämääräistä silti,jos vain heidän kustannuksellaan vitsaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Yleensä ei mustafat iske, mutta tämä vaikuttaa niin välittömältä, rehdiltä, jalat maassa olevalta, että tykkään.
Mä hämmästyin kans. Mustafa on tosi symppis. Omissa ennakkoluuloissani turkkilaiset on aika niljakkaita, mutta täähän on ihan kunnollisen oloinen kaveri.
Wtf! Nainen ei saa käydä missää, hän on vain minun. Nainen ei saa edes nauraa toiselle miehelle. Naisen pitää rakastaa minua, mutta en tiedä rakastanko takaisin... Siinäpä hieno mies.
Musti vaikutti täysin erilaiselta ensimmäisessä jaksossa. On kuin eri ihminen tässä toisessa jaksossa O.o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Yleensä ei mustafat iske, mutta tämä vaikuttaa niin välittömältä, rehdiltä, jalat maassa olevalta, että tykkään.
Mä hämmästyin kans. Mustafa on tosi symppis. Omissa ennakkoluuloissani turkkilaiset on aika niljakkaita, mutta täähän on ihan kunnollisen oloinen kaveri.
Wtf! Nainen ei saa käydä missää, hän on vain minun. Nainen ei saa edes nauraa toiselle miehelle. Naisen pitää rakastaa minua, mutta en tiedä rakastanko takaisin... Siinäpä hieno mies.
Ensimmäisessä jaksossa hän oli täysin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
42-vuotias Mustafa asuu suomalaisten suosikkilomakohteessa, Turkin Alanyassa.
Mustafa on aiemmin asunut Suomessa ja ollut naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Hän toivoo löytävänsä toistamiseen Suomesta elämänsä naisen.
Mustafa, lempinimeltään Musti, on ollut sinkkuna nyt kolmen vuoden ajan.
– Nyt riittää, haluan actionia, Mustafa nauraa ja kertoo kaipaavansa elämäänsä nyt muutakin kuin pelkkää työtä.
Mustafan sydän sykkii Suomineidoille, jotka miehen kokemuksen mukaan ovat suorapuheisia ja luotettavia.
– Onhan minulla Suomesta jo parinkymmenen vuoden kokemus. Niin pitkään olen suhannut edestakaisin. Olen tottunut sikäläisiin tapoihin ja, myönnettäköön, myös naisiin, Mustafa sanoo ohjelmassa.
Eli tyypillinen turkkilainen rantagigolo joka on pannut satoja suomalaisia muijia. Useat kerrat ollut täälläkin panolomilla. Nyt sitten on vakiintumassa kun ei enää irtoa sitä teini-parikymppistä pimperoa. Ja tuollaisten perässä te akat raavaatte. Hyi vit tu
Oi joi Suomi poika, älä ole katkera. Se hyvin huono asia, se vanhentaa nopeasti. Ei hyvä sinun ulkonäöllesi eikä terveydellesi. Ole positiivinen , tytöt sitten tykkää 😂 😂
Hyvät ilmeet Roylla kun kuuntelee Stefanon horinoita naisten iästä :D.
Voih, Stefano oli vähän tyrmistyneen oloinen kun hän ei ollutkaan vedonnut selvästi häntä nuorempiin naisiin.
Hop