Maajussille morsian maailmalla OFFICAL
”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…
Noniin, nyt se taas alkaa.
Kommentit (5944)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten taso varsinkin paljon kirjeitä saaneiden kohdalla viittaa kyllä siihen, että eivät todellisuudessa saaneet itse valita Leville lähtijöitä.
Mistä sen tietää, millaisia ne muut kirjeet sitten olivat emmekä taida tietää myöskään oikeaa kirjeiden määrää, kun miehet saivat vain ne kirjeet, jotka oli hyväksytty. On ihan päivänselvää, että tietenkään mukaan ei oteta jotain sekopäitä tai henkilöitä, jotka eivät halua osallistua ohjelmaan.
Ihan selvästi on nuoret ja timmit naiset diskattu jo ennen kisaa. Heitäkin on olemassa, oon itekin nähny. Ja mitä "sekopäihin" tulee, niin eikös tätä genreä kutsuta Tosi-TV:ksi?
Miksi joku nuori ja timmi nainen olisi kiinnostunut ihan tavallisista keski-ikäisistä miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Liian vanhoja ukkoja ja akkoja. Ohjelman nimenä olisi sopinut "Seniorille seuralainen".
Just naimaiässä olevat parikymppiset osaavat katsoa TIS:siä? Eikös vaan? Ei tarvi turhaan vaivaantua maajussiformaatista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on viihdettä...tajutkaa jo! Ei ole ollut tarkoituskaan valita sopivia ehdokkaita, vaan sellaisia jotka aiheuttavat " ennennnäkemättömiä juonenkäänteitä" kuten Vappu kertoi mainoksissa. Oli otettu erilaisia ääripäitä mukaan, ihan suunniteltu juttu jotta tulisi kärhämää ja säpinää. Tylsää jos kaikki olisivat olleet ns tavallisia naisia. Ja Mustin naiset ei tosiaan olleet tavallisia. Olen 45 v helsinkiläisnainen eikä yksikään tuntemistani ole kuin Mustin ehdokkaat.
Niinkuin Mustikin sanoi kaikki oli näyteltyä. Miten joku uskoo tämän olevan totta ja tositv?
"Ennennäkemättömiä juonenkäänteitä"? No Mattin osalta ei voisi niin kuvitella. Täysin tossu ja rasittava ajan myötä. Jäänyt liikaa entiseen, ei ihme ettei lähempänä ole ollut innostusta, kun ei nytkään syttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiti kirjoitti:
Kemia ei synny pelkästään ulkoisten ominaisuuksien vuoksi.
Ei niin, mutta pointti oli siinä että ulkonäön pitää edes jossain määrin viehättää että suhdetta alkaa rakentaa. Ei tarvitse olla mikään täydellinen koska sellaista ei ole olemassakaan, mutta ettei nyt toisen silmissä ole vastenmielinen vaan on miellyttäviä piirteitä.
Samaa mieltä kanssasi, mutta se mikä kenenkin silmää miellyttää, ei ole vakio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musti on ollut pelle koko ajan katsojien silmissä, paljastukset eivät tätä muuta ja nuo paljastuksethan ovat valetta. Luuliko tuo, ettei tuotanto kommentoi näitä outouksia. Tyyppiä vainvituttaa, kun kaveritvittuilee ja mummelit laittaa viestiä :D
Mutta hyvä että saatiin vahvistus täälläkin lausutulle epäilylle, että tuotantoyhtiö valitsi kirjeistä ruudulle päässeet morsiankandidaatit. Jos jussit olisivat saaneet valita, olisi Levin riinteen näkymä ollut erilainen.
Tuossahan tuo Mustafa edelleenkin kertoo että facebookissa tulee yhteydenottoja vain vanhoilta naisilta. Yrittäkää nyt ymmärtää että sellaista ei voi valita mitä ei ole! Nuoret naiset ei halua tuota.
On se kyllä jollain tavalla huvittavaa kun ihminen ei ymmärrä ikääntyvänsä. Itseään ehkä voi huijata, mutta valitettavasti muu maailma kuitenkin suhtautuu niin että olet sen ikäinen mikä olet. Ja se että neli-viiskymppinen ukko kuvittelee edelleenkin olevansa kovaa valuttaa (itseään koulutetumpien) nuorten naisten mielestä, se nyt on vain aivan harhaista.
Juurikin näin, 55-vuotiaan naisen Maikkari valitsee 42-vuotiaan miehen morsiankandidaatiksi.
Todennäköisesti turkinkielen taito oli se tekijä, joka ratkaisi. On se niin ihmeellistä. Mustafa olisi tosin voinut tiputtaa sen Maaritin aikaisemmissa karsinnoissa. Jostain syystä vaan piti mukana. Vai tarviiko siihenkin tuotantoyhtiön luvan?
Roy ja Matt sentään omaavat käytöstavat.Musti on nolo.Aikuinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Matt on aika surkea reppana. Ei pahalla, symppis varmaan.
Asuu tuolla rähjäisessä kylässä ja suree vanhempiaan loppuelämänsä.
.
Sanoisin kuitenkin, että Matt oli näistä eniten "tosissaan" ja "rehellinen". Vei naiset aika karuihin olosuhteisiin. Treffit olivat suhteellisen vaatimattomia. Tarjosi siis esimakua siitä, millaista elämää noin suurinpiirtein elää. Mattista tuli myös kuva, ettei oikein vielä päässyt irti vanhempiensa kuolemasta.
Mustafan ja Royn treffit. Niihin oli tosiaan panostettun enemmän. Mutta ne olivat nimenomaan teatteria ja varmasti todella kaukana niistä realiteeteista, millaista elämä on Royn tai Mustafan kanssa. Roy ei oikeastaan antanut itsestään yhtään mitään. Liian monta sosiaalista maskia päällekäin ja lisäksi tietenkin kielimuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on viihdettä...tajutkaa jo! Ei ole ollut tarkoituskaan valita sopivia ehdokkaita, vaan sellaisia jotka aiheuttavat " ennennnäkemättömiä juonenkäänteitä" kuten Vappu kertoi mainoksissa. Oli otettu erilaisia ääripäitä mukaan, ihan suunniteltu juttu jotta tulisi kärhämää ja säpinää. Tylsää jos kaikki olisivat olleet ns tavallisia naisia. Ja Mustin naiset ei tosiaan olleet tavallisia. Olen 45 v helsinkiläisnainen eikä yksikään tuntemistani ole kuin Mustin ehdokkaat.
Niinkuin Mustikin sanoi kaikki oli näyteltyä. Miten joku uskoo tämän olevan totta ja tositv?
"Ennennäkemättömiä juonenkäänteitä"? No Mattin osalta ei voisi niin kuvitella. Täysin tossu ja rasittava ajan myötä. Jäänyt liikaa entiseen, ei ihme ettei lähempänä ole ollut innostusta, kun ei nytkään syttynyt.
Matt parka on tosiaan kuin hidastetusta leffasta, mutta kenties hänenlaisia naisiakin on.Itse ainakin tunnistin itseni .Kukaan ei kiinnosta eikä kukaan kiinnostu😖Jännää että lähti mukaan moiseen.
Itämaan tietäjät ovat niin kieroja ja lapsellisia kuin kuvitella voi.
En olisi sekuntiakaan katsellut Mustia tai toistakaan sankaria.
Canadians aivan toista luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten taso varsinkin paljon kirjeitä saaneiden kohdalla viittaa kyllä siihen, että eivät todellisuudessa saaneet itse valita Leville lähtijöitä.
Mistä sen tietää, millaisia ne muut kirjeet sitten olivat emmekä taida tietää myöskään oikeaa kirjeiden määrää, kun miehet saivat vain ne kirjeet, jotka oli hyväksytty. On ihan päivänselvää, että tietenkään mukaan ei oteta jotain sekopäitä tai henkilöitä, jotka eivät halua osallistua ohjelmaan.
Ihan selvästi on nuoret ja timmit naiset diskattu jo ennen kisaa. Heitäkin on olemassa, oon itekin nähny. Ja mitä "sekopäihin" tulee, niin eikös tätä genreä kutsuta Tosi-TV:ksi?
Miksi joku nuori ja timmi nainen olisi kiinnostunut ihan tavallisista keski-ikäisistä miehistä?
Kun kato joillakin on se sisin tärkein, toisin kuin ehkä sulla.
Ihmettelen vain että aikuinen nainen lävistyksillä ja lapsen kanssa luulee saavansa ulkomailta miehen joka on järkevä ja hyvin toimeentuleva. Ei mene läpi.
Roy haluaa saada pullan uuniin :D
Vierailija kirjoitti:
No kuule,ei ole rikostaustaa,lähetin kuvan,perhetausta ok,työssäkäyvä sinkkuäiti,yhteystiedot wi puutteellisia...mutta tuotanto toimi miten toimi ja hyvä näin sitten loppupeleissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kirjoitin eräälle kirjeen ja tuotanto on muka kontaktoinu kaikki kirjeiden kirjoittajat,minuun ei tuotannosta otettu mitenkään yhteyttä ja kun itse kysyin et hei milloin valintoja tehdään nii tuli vaan vastaus et sua ei valittu jatkoon?? Eli tuotanto on blokannu kirjeet jotka antavat maajusseille...Maajussit eivät siis edes itse saa lukea kaikkia heille lähetettyjä kirjeitä jotta oikeesti voisivat itse tehdä valinnan kehen haluavat tutustua tarkemmin.
Onkohan suomen maajussien kohdalla yhtä törkeää toimintaa tuotannon puolelta?
Vierailija kirjoitti:
Jospa tutkivat taustojasi jollain muulla tavalla tai jos olet jättänyt puutteellisen yhteydenoton. Jos ovat löytäneet esimerkiksi rikosrekisterin tai jos et lähettänyt kuvaa tai pyydettyjä tietoja perhetilanteestasi tai mahdollisuudesta osallistua kuvauksiin. (En tiedä, mitä siellä kysytään, mutta voisin kuvitella, että tällaisia tietoja pitää antaa sen varsinaisen kirjeen lisäksi.)
Itse en menisi tv:seen kuin suuresti uhkaamalla, mutta tykkään katsoa tätäkin formaattia. Osallistujat ja hakijat pistävät itsensä likoon, ja kyllä minusta voisi laittaa vaikka lyhyen sähköpostin kiitokseksi ja tiedoksi asiallisen yhteydenoton laitaneille. Ei heitä nyt mitenkään voi olla tuhansittain, että teettäisi liikaa työtä. Joutuuhan tässä osallistujat kuitenkin miettimään, että tuleeko kutsu kuvauksiin, pitääkö pyytää töistä vapaata jne. Täälläkin oli jonain vuonna keskustelua Suomen ohjelmaan hakeneiden osalta ja juuri nämä aikatauluasiat olivat hankalia.
Muutenkin ihmettelin, että täällä moni keskustelija olettaa, että naiset voisivat tuosta vaan jäädä lokakuussa viikoiksi ulkomaille, jos valinta osuu kohdalle. Ei sitä lomaa niin vaan saa.
Pisti Vapunkin leipomaan pullaa 😂 Mä olisin Vapun asemassa sanonut, että tuo on kuulepas meidän mummojen touhua ollut aikoinaan, eikä kukaan nykyään leivo pullaa. Juuri kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Roy vaikuttaa aikamoiselta playerilta, vaikka pidin hänestä ohjelmassa. Odottaa naiseltaan paljon, esim. juuri sitä pikkumustiin pukeutumista ja mahdollisia lapsia (eli nuoruutta). Luulen, että Roylle oli helpointa valita Sanna lopussa, vaikka tiesi ettei jatkoa seuraa. Katin kanssa oli veli/sisko-vibat ja oli aiheesta puhunut Katin kanssa. Terhi taas odotti Royn valitsevan hänet ja olivat selvästi käyneet vakavia keskusteluja. Roy tiesi, että Terhi suhtautuisi valintaan vakavasti, eikä halunnut antaa turhia lupauksia. Korona luultavasti hidastanut Royn muuttoaikeita, mutta varmasti on naisia jonossa kun joskus saapuu Suomeen.
Matt oli aivan uskomattoman raskas viimeisissä jaksoissa. Ymmärrän nyt mitä Sutu puhui, ettei Matt ole yhtään kiinnostunut naisista. Kyllähän siinä orastavat ihastumiset haihtuu jos mies ei osoita mitään mielenkiintoa ja rypee jossain menneissä asioissa. Ei kukaan jaksa tuollaista.
Tuo Musti ja Piia oli niin eri paria että huh huh. Olisi vaan valinnut Sannan ystävyyden pohjalta.
No Sutu nyt vaan ei kiinnostanut Mattia yhtään. Sutu ei vain ollut kiinnnostunut maalaiselämästä, ei osallistunut maataloustöihin yms. Varmasti Matti sai kuulla ystäväperheeltään tästä kaikesta.
Jostain kumman syystä tiedän muitakin ulkosuomalaisia, joille juuri pulla on joku suomalaisuuden ilmentymä. Etenkin juuri heille, joilla on suomalaiset juuret, mutta ovat asuneet koko elämänsä muualla kuin Suomessa. Vähän huvittavaa. Silti oli kyllä hauskaa, kun Roy oli niin tohkeissaan Suomesta ja että koko maa on kuin hänen mummolansa. Kuinka usein kukaan enää mitään pullakahveja keittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tolla Roylla ole mikään muu ikinä mielessä kuin pulla?
Pullahan se on mielessä mutta saunotaan nyt ensin.
😄👌🏻
Roy vaikutti vähän siltä, että tajui itsekin jälkeen päin valinneensa väärin. Selvästi häntä oli häirinnyt itseäänkin, ettei voinut valita Terhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri viimeisen jakson ja minua harmittaa Terhin puolesta. Oli silminnähden surullinen kun Roy ei valinnut häntä, itseasiassa ainoa naisista joka vaikutti oikeasti pettyneeltä... Mutta todella viisaasti Terhi kommentoi asiaa ja varmasti tietää arvonsa. Terhi teki kyllä minuun lähtemättömän vaikutuksen niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Kertakaikkiaan ihana nainen ohjelman perusteella, juuri sellainen mitä itse etsin vierelleni. Harmillisesti taidan itse olla hänelle turhan nuori. Toivottavasti hän löytää vielä rakkauden.
Terhi väisti luodin. Roy valitsi sen syntymähumalassa olevan Sannan, koska rapakon takana tuollainen suomalaisen vinkkelistä vähän teennäiseltä tuntuva pakonomainen naureskelu on siellä merkki vitaalista ja elämäniloisesta luonteesta. Sanna ja Roy ovat toisilleen todella sopivat. Kummalllakin jokerinaama.
Niin.Kulttuurieroja.Jenkeissä lapset opetetaan hyppäämään huomion keskipisteeksi, kun meillä taas pysymään hiljaa.Kun eräs suomalainen vaihto-oppilas oli "tyypillinen" suomalainen, niin jenkkiperheen mielestä hän tarvitsi kiireellisesti lääkärin apua ongelmiinsa.Samoin eräs jenkkimies sanoi ihmettelevänsä mitä pahaa hän on tehnyt kun saapui kokoukseen Suomeen eikä juuri tervehdystä saanut suomalaiskollegoiltaan.saaati hymyä.
Ja Alex Stubb, Jenkeissä pitkään nuorena opiskellut on monen mielestä ärsyttävä "pelle" leveine hymyineen.
Mutta ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan.Jo Ranskassa ihmetellään suomalaista "hiljaisuutta".Matt on oiva esimerkki meikäläisistä.Tosi suomalainen.
Terhi väisti luodin. Roy valitsi sen syntymähumalassa olevan Sannan, koska rapakon takana tuollainen suomalaisen vinkkelistä vähän teennäiseltä tuntuva pakonomainen naureskelu on siellä merkki vitaalista ja elämäniloisesta luonteesta. Sanna ja Roy ovat toisilleen todella sopivat. Kummalllakin jokerinaama.