Maajussille morsian maailmalla OFFICAL
”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…
Noniin, nyt se taas alkaa.
Kommentit (5944)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Matthewn äiti ollut vähän napakampi tyyppi. Ainakin puhui siitä, että oli salannut sen sairautensa ja että oli ”stubborn Finn”. Jospa sen takia Matthew on enemmän viehättynyt Jennistä.
Vahvasti se siltä kuulosti. Ei siksi, että salasi sairautensa, vaan muuten Matthew'n puheista sai sen käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Mustafan katseesta huokui lämpöä Piian seurassa.
Voi voi. Mustafa ei halua sitoutua kehenkään yhteen naiseen. Vaimosta tulisi hyödyllinen työntekijä farmille ja sänkyorja. Siinä kaikki ja Mustafa olisi tyytyväinen.
Kulttuuriero estää näkemästä asioita muusta kuin omasta vinkkelistään. Länsimaissa on illuusio romanttisesta rakkaudesta ja sen päälle vielä sukupuolten tasa-arvo.
Monessa muussa paikkaa mennään yhteen ihan käytännön sanelemilla ehdoilla, ja silloinkin mies tekee mitä haluaa. Nainen alistuu rooliinsa. Näin myös sikäläisissä rakkaussuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää tuota Sannaa. Jotenkin aivan valtavan teennäinen. En ihmettelisi yhtään jos olisi tarjonnut itseään petikaveriksi tuolla, ja se post it-lappukin liittyisi siihen.
Mikä ihme Sannassa on teennäistä?
Ehkä hän on tuommoinen luonne, menee tunteella tilanteisiin.
Kokee niin ilot kuin surut näkyvästi. Ainakin me karjalaiset olemme juuri tuommoisia; ei malteta pitää mitään tunteita vain omana tietonamme. Naamasta jo näkee. 😁Sannassa ei ole karjalaista aito rempseyttä ja tunteiden näyttämistä, vaan jokainen ele ja liike on tarkkaan laskelmoitu. Karjalan likka olisi vetäissyt hampurilaisen käteen ja pistänyt poskeen eikä sievistellyt ja keikistellyt. Sannan jokainen ele on tarkkaan laskelmoitu ja harkittu. Kuin näyttelijä B-luokan saippuasarjassa.
Ei pidä luulla, että karjalaisuus on tv-sarjoissa esiintyvää stereotyyppiä. Olen karjalainen ja koen lähinnä myötähäpeää ja ärtymystä aina kun ylinäyttelee "karjalaista".
Mekin olemme myös akateemisia ja sivistyneitä. Ei karjalaisuus ole yhtä kuin kansanomaisuutta.Sivistyneet ihmiset eivät korosta omaa akateemisuuttaan ja kuvittele sen verukkeella olevansa parempia kuin muut. Kansaa te olette siinä missä muutkin.
Outo kommentti? Kyse oli siitä, ettei karjalainen luonteenlaatu ole rempseää kansanomaisuutta, miksi se fiktiossa on väännetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää tuota Sannaa. Jotenkin aivan valtavan teennäinen. En ihmettelisi yhtään jos olisi tarjonnut itseään petikaveriksi tuolla, ja se post it-lappukin liittyisi siihen.
Kokee niin ilot kuin surut näkyvästi. Ainakin me karjalaiset olemme juuri tuommoisia; ei malteta pitää mitään tunteita vain omana tietonamme. Naamasta jo näkee. 😁Sannassa ei ole karjalaista aito rempseyttä ja tunteiden näyttämistä, vaan jokainen ele ja liike on tarkkaan laskelmoitu. Karjalan likka olisi vetäissyt hampurilaisen käteen ja pistänyt poskeen eikä sievistellyt ja keikistellyt. Sannan jokainen ele on tarkkaan laskelmoitu ja harkittu. Kuin näyttelijä B-luokan saippuasarjassa.
Ei pidä luulla, että karjalaisuus on tv-sarjoissa esiintyvää stereotyyppiä. Olen karjalainen ja koen lähinnä myötähäpeää ja ärtymystä aina kun ylinäyttelee "karjalaista".
Mekin olemme myös akateemisia ja sivistyneitä. Ei karjalaisuus ole yhtä kuin kansanomaisuutta.Sivistyneet ihmiset eivät korosta omaa akateemisuuttaan ja kuvittele sen verukkeella olevansa parempia kuin muut. Kansaa te olette siinä missä muutkin.
Outo kommentti? Kyse oli siitä, ettei karjalainen luonteenlaatu ole rempseää kansanomaisuutta, miksi se fiktiossa on väännetty.
Kansaomaisuutta? Mistä 1800-luvun sääty-yhteiskunnasta sinä tänne pölähdit? Tällä 2020-luvun maailmassa myös akateeminen voi olla rempseä. Ei ole mitään akateemiset vs. kansanomainen rahvas jakoa.
Roille ei sovi noista akoista ykskään. Kanathan kuuluu tarhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naulan kantaan, lähipiirissä kaksi todella snobia akateemista jotka aina jaksavat korostaa itseään ja alentaa muita. Apua ovat kyllä aina vaatimassa asiassa kuin asiassa. Varmaan ihmettelevät miksi kukaan ei enää pahemmin pidä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenelläkään ottanut korvaan tuo Mustin heitto, että Piia tulee halvaksi, kun ei syö paljon. Tuo on toinen kerta, kun olen elämässäni kuullut jonkun sanovan noin. Olisi niin red flag, että juoksisin ja kovaa. Ihan kuin nainen olisi joku koiraakin alhaisempi perheenjäsen, jota mies ylläpitää ja vielä pihistellen. Mulla on koulutus ja kyky työhön juuri siksi, että voin syödä luomupihviä, pensasmustikoita ja tryffeleitä vaikka joka päivä, jos siltä tuntuu eikä kukaan ulkopuolinen tule sitä määrittämään.
tuo nosti mustin pisteitä. Osoitti huumoria ja älyä. Tällaisen väärinymmärtäminen kertoo että sinulta puuttuu sarkastisen huumorin taju.
Valitettavasti Musti on silti kulttuurinsa tuote, arvostelee naista mustasukkaiseksi mutta on itse superomistushaluinen eikä hyväksy naiselle miestä ystäväksi. Itse saa mielestään katsella muita. Yih.
Sarkastinen huumori on mielestäni täysin turhaa huumoria, koska monesti se on huumoria vain sen kertojan mielestä. Ja ylipäätään jostain ne jutut kumpuavat, täytyy edes osata ajatella noin, jotta voi sanoa noin. Ei kiitos sarkastista puolisoa tai ystävää minulle.
On muunkinlaista sarkasmia kuin ivailevaa. Esim. juuri tuo heitto, että pieniruokainen/pienikokoinen puoliso tulee halvaksi.
En voi mitenkään nähdä tuossa mitään loukkaavaa! Olen itse saanut samantapaisen kommentin brittiläiseltä herrasmieheltä, joka olisi tykännyt kuljetella minua paikkaan jos toiseenkin; ajanvietteeksi ja huviksi lähinnä. Kerroin hänelle, että olen kotonaviihtyvää sorttia enkä kaipaa muualle pyörteisiin. Silloin hän totesi tuon, että you'd be a low maintenance partner. Even that.No, kun olen itse sellaisen isän tytär, joka ei ole maksanut mitään tyttärensä juttuja koskaan vaan luistellut perheestä takavasemmalle, minulla nousee raivo ja ahdistus ihan vaan tuollaisesta vitsistäkin. Että joku viitsii ajatella, että olisi hyvä juttu, että rakkain ihminen olisi jotekin sellainen, että haluaisi pihistellä hänen suhteensa. Itse ainakin olen mielummin ylenpalttinen kuin pihi rakkaitani kohtaan.
Mutta joo, kukin tavallaan. Minulle ei miestä, joka haaveilee siitä, että pääsee kanssani mahdollisimman vähällä ja halvalla.
Oman traumasi takia tuo asia kolahti sinuun turhan kovasti. Kun joku sanoo tuollaisen ääneen, se tarkoittaa juuri, ettei se ihminen ole pihi ja kitsastele. Siksi hänellä on varaa laskea leikkiä asiasta.
Tuossa ohjelmassa muuten Mustafa on satsannut treffeihinsä selkeästi enemmän kuin kanadalaiset.
Minä ihmettelen, kun ei yhdelläkään ukolla ole omaa kotia, johon naiset olisivat päässeet.
En lähtisi kodittoman ulkomaalaisen matkaan, vaikka kavereilaan olisi hienoja mökkejä tms.
Miksi ei näytetä missä Kanadalaiset asuu nyt? Eikö noi saunat oo lapsuudenmaisemissa.
Mattilla äiti kuollut 5 v sitten,- milloin töä on kuvattu. Ymmärsin että huolehtinut äidistä ja asuivatko yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei näytetä missä Kanadalaiset asuu nyt? Eikö noi saunat oo lapsuudenmaisemissa.
Mattilla äiti kuollut 5 v sitten,- milloin töä on kuvattu. Ymmärsin että huolehtinut äidistä ja asuivatko yhdessä?
Monihan muuttaa takaisin vanhempien taloon tai pitää sen kakkosasuntona?
Eikö tuo Matti puhu ollenkaan suomea vaikka molemmat vanhemmat olleet suomalaisia?
Munkaan mieleen ei jää se isoryntäisen mustafan morsiammen nimi. Maarit se ei ole. Pia on se musta.
Vierailija kirjoitti:
Munkaan mieleen ei jää se isoryntäisen mustafan morsiammen nimi. Maarit se ei ole. Pia on se musta. [/quote
Eiks hänkin oo kans Sanna
Täällä on varmaan osalla mennyt Sannat sekaisin. Jos isoryntäinen morsian on Sanna, niin hänhän on oikein lämmin, kun taas jokeri on erityyppinen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti (kunhan korona joskus hellittää) tulis toinenkin kausi tätä! Tää on ollu kyllä yks kevään viihdyttävimmistä ohjelmista :)
Joo, lisää kausia! Toivottavasti katsojaluvut ovat korkeita! Mahtavaa myös se, että löytyy rohkeita ihmisiä mukaan. Osallistujat ovat pärjänneet hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on ihan, kuin suomalainen miehenjörrikkä. Ei puhu, eikä pussaa. Helppo uskoa, että hänellä on suomalaiset sukujuuret.
Matt on suomalaisen oloinen ja näköinen, mutta tuollaiset miehet ovat yleensä uskollisia ja luotettavia.
Kunpa nuoret naiset osaisivat arvostaa kilttejä miehiä, ei tulisi eroja niin paljon.
Kyllä Mattkin siitä rentoutuu ja lämpenee kun kamerat ovat poissa.
Ero Mattin ja kaltaistensa miesten kanssa tapahtuu juuri siksi että he ovat niin rauhallisia ja TYLSIÄ. Nyt kun treffeillä on räjäytetty koko pajatso ja käyty läpi seudun vähänkään kiinnostavat paikat, niin mitäs sitten seuraavat 40 vuotta tehtäis?
Matt on varmaan ihan tyytyväinen ampuessaan muovipulloja pihallaan, mutta veikkaanpa että aika moni nainen kaipaa pikkasen enemmän äksöniä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustafan katseesta huokui lämpöä Piian seurassa.
Näillä voisi ollakin tulevaisuus. Ensivkon jaksossa kun vielä Piia toi myös (ehkä Mustin yllätykseksi) selkeästi omat näkemyksensä esiin kiltin olemuksen alta -voi hyvinkin kouluttaa tästä vielä kunnon Mustin :D
Minä en vain voi pitää vapaina naisina näitä, joilla on vielä kotona alaikäisiä lapsia. Nämäkö sitten lupaa kysymättä vietäisiin tutusta ympäristöstään, kaveripiiristään, koulustaan ja sukulaistensa läheltä aivan vieraisiin olosuhteisiin ja vieraalle kielialueelle? En pidä sellaista hyvänä ollenkaan. Paljon ongelmia luvassa, rakkauskin siinä nopeasti väljähtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Roille ei sovi noista akoista ykskään. Kanathan kuuluu tarhaan.
Mukavia naisia kaikki. Ei yhtään kanamaista. Iloisuus ja kanamaisuus eivät ole sama asia. Kuvaustilanne on aika vaativa. Esim. kun ollaan kaikki yhdessä pöydässä, pitää pitää keskustelu yllä, kaikki mielellään mukana. Hyvä ratkaisu on jutella aika kepeästi ja ystävällisesti.
No, kun olen itse sellaisen isän tytär, joka ei ole maksanut mitään tyttärensä juttuja koskaan vaan luistellut perheestä takavasemmalle, minulla nousee raivo ja ahdistus ihan vaan tuollaisesta vitsistäkin. Että joku viitsii ajatella, että olisi hyvä juttu, että rakkain ihminen olisi jotekin sellainen, että haluaisi pihistellä hänen suhteensa. Itse ainakin olen mielummin ylenpalttinen kuin pihi rakkaitani kohtaan.
Mutta joo, kukin tavallaan. Minulle ei miestä, joka haaveilee siitä, että pääsee kanssani mahdollisimman vähällä ja halvalla.