Voitte vääntää ja kääntää tätä miten tahansa mutta omat eväät laivalla on kiellettyjä
Ainakin Viikkarilla
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/3ffeb8fc-3c9e-4c29-bbb4-45db952dc…
Kommentit (20)
Mitä sitten? Ei siellä laukkuja tarkasteta joten ihan yhtä tyhjän kanssa tuollainen sääntö.
Mulle risteily on ns. elämys. Menen sinne syömään, juomaan ja tanssimaan. En ole ikinä ymmärtänyt mikä logiikka on mennä siihen omaan ahtaaseen hyttiin kuuntelemaan musiikkia jostain pikkukajarista ja juomaan lämmintä olutta/viiniä. Mulla olis kotona yksi vaatehuone. Voisin varmaan tolla logiikalla alkaa myymään "risteilyjä". Ikkunaton huone mihin voisi ängetä 5-6 henkilöä juomaan lämmintä sidukkaa ja kuuntelemaan matkakaiuttimesta omaa soittolistaa. Saa ottaa evääksi itse tehdyt voileivät. Olisko 20€ per henki hyvä veloitus? :D
Meille taas laiva on yksi liikenneväline matkalla Suomesta Ruotsiin. Kun laiva lähtee klo 21, eli lähellä lasten nukkuma-aikaa, ei ole mitään järkeä raahata lapsia istumaan ravintolaan. Siitä ei nauttisi kukaan. Vielä vähemmän olisi nautinto herättää lapset viiden jälkeen, jotta ehditään syömään rauhassa aamiaiselle ennen kuin laiva on perillä klo 6:30. Paljon helpompi nostaa lapset suoraan unilta autoon, ajaa ulos laivasta ja pysähtyä aamiaiselle vasta vähän myöhemmin.
Jos Viking takavarikoi meidän omenat, eväsleivät ja pillimehut, niin sen kun.
Vierailija kirjoitti:
Mulle risteily on ns. elämys. Menen sinne syömään, juomaan ja tanssimaan. En ole ikinä ymmärtänyt mikä logiikka on mennä siihen omaan ahtaaseen hyttiin kuuntelemaan musiikkia jostain pikkukajarista ja juomaan lämmintä olutta/viiniä. Mulla olis kotona yksi vaatehuone. Voisin varmaan tolla logiikalla alkaa myymään "risteilyjä". Ikkunaton huone mihin voisi ängetä 5-6 henkilöä juomaan lämmintä sidukkaa ja kuuntelemaan matkakaiuttimesta omaa soittolistaa. Saa ottaa evääksi itse tehdyt voileivät. Olisko 20€ per henki hyvä veloitus? :D
Taa on hei loistava idea! :D
Kai tuohon elamykseen kuuluu myos etta kavelet tasaisin valiajoin vaatehuoneen ohi ja mongerrat jotain kasittamatonta huutamalla, seka aamulla liian aikainen ja varsinkin tarpeettoman kovaaaninen heratys jota ei saa pois paalta?
Eiköhän tuo ole eväiden osalta vain suositus. Tahtoisinpa nähdä eväsvoileipien ratsian.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei siellä laukkuja tarkasteta joten ihan yhtä tyhjän kanssa tuollainen sääntö.
Ei niin. Kerrankin kävelin laivaan kädessäni Mäkin kassi, jossa ruokaa, eikä ketään kiinnostanut. (Minulle laiva on vain keino siirtyä paikasta toiseen, en siis mene sinne risteilemään, syömään ja juomaan. En täten siis halua maksaa siitä ylihintaisesta ruuasta, mitä siellä on tarjolla suppea valikoima).
Vierailija kirjoitti:
Meille taas laiva on yksi liikenneväline matkalla Suomesta Ruotsiin. Kun laiva lähtee klo 21, eli lähellä lasten nukkuma-aikaa, ei ole mitään järkeä raahata lapsia istumaan ravintolaan. Siitä ei nauttisi kukaan. Vielä vähemmän olisi nautinto herättää lapset viiden jälkeen, jotta ehditään syömään rauhassa aamiaiselle ennen kuin laiva on perillä klo 6:30. Paljon helpompi nostaa lapset suoraan unilta autoon, ajaa ulos laivasta ja pysähtyä aamiaiselle vasta vähän myöhemmin.
Jos Viking takavarikoi meidän omenat, eväsleivät ja pillimehut, niin sen kun.
Silloin olettekin reitti- ettekä risteilymatkustajia. Reittimatkustajilla saa olla eväitä.
Hytti kuuluu lain mukaan kotirauhan piiriin.
Ei se aina rahasta ole kiinni.
Tympii se väkijoukko, jo terminaalissa ahdistaa. Hytissä on hermolepo, tauko laitteen räpläämisessä. Ei vähempää kiinnostaa urpot, jotka näkee glamouria keskellä pimeää merta. Ikkunattomassa hytissä pääsee parhaiten irti arjesta. Siellä saan/saamme olla rauhassa.
Mukavaa vaihtelua vaatehuoneessa istumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan elämys, siksi mekin otetaan aina sviitti tms. hytiksi, ylimmältä kannelta/ keulaosasta, läheltä infoa. Ei ole koskaan tarvinnut kuunnella humalaisten örvellyksiä tai istua kopissa ilman ikkunaa. Jääkaappikin näistä löytyy, johon evääni tungen. Minä en maksa eväänä olevasta trippimehusta 2e, jos niitä saa kaupasta 20 sentillä, se nyt vain on typerää. Ravintola on eri asia, jos menen ravintolaan maksan sen mitä pyydetään enkä tuo omia eväitä.
Eikä noita valvota, eikä kyllä kannatakkaan alkaa valittaa mistään leipäkäntystä tai pillimehusta, kun keskivertoperhekkin kantaa varmaan aika ison tukun rahaa muuten sinne laivalle. Taitaa kuitenkin olla pieni vähemmistö ne jotka menee/ joutuu menemään KAIKESSA minimibudjetilla siellä laivalla.
Eikun koirat vaan porteille haistelemaan ruokien tuoksua.
Viikkarilla on yksi komea järkkäri, joten se saisi tutkia mut. Sillä on käkkärä tukka, ei kuitenkaan kuin David Hasselhofilla, vaan jotenkin tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Viikkarilla on yksi komea järkkäri, joten se saisi tutkia mut. Sillä on käkkärä tukka, ei kuitenkaan kuin David Hasselhofilla, vaan jotenkin tyylikäs.
Sisäinen tutkinta?
Vierailija kirjoitti:
Ihana kommentti :D
Ja oikeassa olet.
SILTI, ihanan suomalaista. Tulee mieleen Loma-elokuva 70-luvulta, kun se pohjoissuomalainen opettajapariskunta söi hotellin sängyn reunalla purkkiruokiaan.
Reittimatkustajille se sallitaan.
Niinhän se sääntö kuuluu, mutta jos sääntö on omituinen, sitä vastaan pitääkin asettua. Laiva on verrannollinen matkustusväline esim. kaukojunaan. Junassa on ravintolavaunu tai myyntikärry, joissa voi asioida, mutta voi myös valita ottaa eväät mukaan, ja hyvin toimii. Laivan ravintolassa oleskelu maksamatta on huonoa käytöstä, kuten maissakin olevissa ravintoloissa, mutta ei pitäisi olla ongelma, jos hytissä syö kolmioleivän ja banaanin.
ei voimaantunut oranssitukka selviä tuntia ilman välipalaa, pakko sitä jotain terveellistä proteiinipatukkaa pitää mukana aina.
kilpparit ja ferritiini voi laskea muuten heti
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne ketään joka menisi laivalle istuakseen VAIN hytissä, mutta aikanaan nuorena köyhänä opiskelijana aloiteltiin usein iltaa hytissä. Usein juodaan nytkin parit skumppalasit meikkauksen lomassa. Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista, että joko nautitaan kaikki ateriat ja juomat ravintolassa tai nysvätään hytissä koko reissu.
Onko tämä ollut jollekin epäselvää? Eihän ravintolaankaan voi mennä varaamaan pöytätilaa ja syömään omia ruokia. Voi hyvä luoja sentään.