Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydämesi on hiukan tavanomaista suurempi ?? Muuta ei sanottu

Vierailija
16.08.2019 |

kai siihen jokin syy on. Mitään ei kommentoitu vaikka kysyin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy sydämen koon tutkimiseen? Ei sitä yleensä ihan huvikseen tutkita.

Vierailija
2/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran soitti nuori naislääkäri että mulla on fyysisesti harvinaisen iso sydän. Silti ei selittämyt asiaa tai antanut aikaa lääkärille. Mulla ollut rytmihäiriöitä 30v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Bachelor joka sinut ruusutta jättäessään sanoi "tiedän että sinulla on suuri sydän ja olet ihana nainen, hyvää jatkoa!"?

Vierailija
4/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerran soitti nuori naislääkäri että mulla on fyysisesti harvinaisen iso sydän. Silti ei selittämyt asiaa tai antanut aikaa lääkärille. Mulla ollut rytmihäiriöitä 30v

Rytmihäiriöiden syy kannattaisi ehkä tutkituttaa.

Vierailija
5/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aina ollut, eikä sillä ole mitään väliä.

Vierailija
6/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se rasvoittunut?

Vierailija
7/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä vain on keskimääräistä suurempi sydän eikä siinä ole mitään vikaa. Urheilijoillakin sydän voi suurentua rankan ruumiillisen harjoittelun takia. Myös joissakin sydänsairauksissa sydän laajenee, mutta tuskin sinulla on sellaisesta kyse.

Vierailija
8/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 2 tai 3 kertaa holter tutkimuksessa mutta vaikka siinä on näkynyt paljon rytmihäiriöitä, niin mitään muuta ei ole sanottu kuin annettu beetasalpaaja lääkitys.

Vierailija
9/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä tutkimuksia tehdään jos löytyneitä vikoja ei kommentoida.

Itse joutuu netistä tietoa etsimään.

Omakannassakaan ei sen kummempaa kommenttia.

Vierailija
10/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 2 tai 3 kertaa holter tutkimuksessa mutta vaikka siinä on näkynyt paljon rytmihäiriöitä, niin mitään muuta ei ole sanottu kuin annettu beetasalpaaja lääkitys.

"Beetasalpaajat hidastavat lepopulssia ja rajoittavat sykkeen nopeutumista rasituksessa."

Toki beetasalpaajilla on muitakin vaikutuksia mutta jos niitä ei ole diagnosoitu niin tuo on todennäköisin syy. Fyysinen rasitus myös suurentaa sydäntä.

Vierailija
11/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rytmihäiriöitä, joita oli kai ollut jo vuosia silloin tällöin, mutten niihin aiemmin suurempaa huomiota kiinnittänyt. Eräänä päivänä jäi kuitenkin päälle ja painelin lääkäriin. Eteisvärinä oli diagnoosi ja ikää mulla reilu 30v. Kardiologi tutki sitten ultraäänellä pumpun ja totesi, ettei siinä muuta vikaa ole kuin suuri koko, varsinkin vasen puoli, mikä aiheutti vaivan.

Tavallaan aika mukava diagnoosi, että on suuri sydän.

Vierailija
12/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on varta vasten "tutkittu sydämen kokoa", mutta jos otetaan vaikka röntgenkuva keuhkoista, niin kyllähän sydän pakostakin näkyy siinä.

Vierailija
13/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on varta vasten "tutkittu sydämen kokoa", mutta jos otetaan vaikka röntgenkuva keuhkoista, niin kyllähän sydän pakostakin näkyy siinä.

Aivan xray otettiin keuhkoista ja silloin huomattiin ja mainittiin sydämen koosta.

Huolestuttaa koska en ole oikein 4/19 parantunut keuhkokuumeesta kokonaan, teen fyysistä työtä.

Vierailija
14/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitäkään oteta huvikseen. Keuhko kuva voidaan ottaa kun epäillään sydän sairautta. Jos se otetaan vaikka hengenahdistuksen ja yskän takia sydämen suurentunut koko ilman viitteitä infektiosta voisi viitata sydämenvajaatoimintaan. Röntgen lääkäri ei kutenkaan ota kantaa siihen onko tuo potilaan diagnoosi.

Vierailija
15/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajentunut sydän? Älä nyt pelästy ellei lekurikaan.

Vierailija
16/16 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä, jos lääkäri sanoisi että jalkasi/korvasi/nenäsi on pikkasen tavallista suurempi niin tuskin vaivautuisit ainakaan tänne sitä ihmettelemään. Sisäelimetkään ei ole standardikokoisia ja esim, väittivät aikanaan että lasse virenillä oli aika poikkeuksellinen sydän joka mahdollisti muiden kykyjen kanssa loistavat juoksusaavutukset.

Lääkäri olisi sanonut jos siinä olisi ollut jotain huolestuttavaa.