Myin auton ja boikotoin bussejakin koska haluan pelastaa maailman
Olen myös joka päivä vähintään 2 min hengittämättä! Pidän raivokkaita puheita kaikille, jotka ostavat muovipusseja!
Olenko hyvä ihminen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta toiseen, mutta tuo muovipussi-asia. Se on sikäli jännä, että Suomessakin puhutaan Tyynenmeren muovipyörteestä ja annetaan ymmärtää, että sinne ne muovipussit päätyvät. Vaan eihän ne päädy. Ei ole mitään muovipussien teleporttia, missä täällä roskikseen laitettu muovipussi yhtäkkiä päätyy sinne.
Täällä käytetty muovipussi päätyy energiaksi, kun se poltetaan jätteenkäsittelylaitoksella. Siitä tulee sähköä millä mm. lämmitetään taloja. Että en mä nyt oikein keksi mikä niissä on niin äärettömän pahaa.
Minusta on jotenkin ristiriitaista kun kaikki nämä kuuluisuudet matkustavat jonnekkin Balille tai vastaavaan ja kauhistelevat sitä jätemäärää. Ottavat oikein selfien siitä. Eivät yhtään mieti että ovat kuitenkin lentäneet sinne useita kymmeniä tunteja eikä sielläkään voi täysin jätteettä elää.
Jäteongelma on lähinnä turistien aiheuttama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta toiseen, mutta tuo muovipussi-asia. Se on sikäli jännä, että Suomessakin puhutaan Tyynenmeren muovipyörteestä ja annetaan ymmärtää, että sinne ne muovipussit päätyvät. Vaan eihän ne päädy. Ei ole mitään muovipussien teleporttia, missä täällä roskikseen laitettu muovipussi yhtäkkiä päätyy sinne.
Täällä käytetty muovipussi päätyy energiaksi, kun se poltetaan jätteenkäsittelylaitoksella. Siitä tulee sähköä millä mm. lämmitetään taloja. Että en mä nyt oikein keksi mikä niissä on niin äärettömän pahaa.
Minusta on jotenkin ristiriitaista kun kaikki nämä kuuluisuudet matkustavat jonnekkin Balille tai vastaavaan ja kauhistelevat sitä jätemäärää. Ottavat oikein selfien siitä. Eivät yhtään mieti että ovat kuitenkin lentäneet sinne useita kymmeniä tunteja eikä sielläkään voi täysin jätteettä elää.
Jäteongelma on lähinnä turistien aiheuttama.
Sen takia onkin ihmeellistä että joku Lewis hamilton lentää sinne yksityiskoneella ja hämmästelee somessa kuinka kauheeta siellä on. Ei ollenkaan mieti omaa osuuttaan asiaan. No hän onkin oikea mäntti.
AP kirjoitti:
Olen myös joka päivä vähintään 2 min hengittämättä!
Hengittämällä ei pysty lisäämään hiilidioksidipitoisuutta ilmakehässä. Jotta pystyisit hengittämään hiilidioksidia ulos, täytyy sisään hengittämiisi happiatomeihin sitoa hiiliatomi. Ja se hiiliatomi ei synny tyhjästä, vaan saat sen ruoastasi. Ruokasi puolestaan (ravintoketjua seuraamalla) on sen saanut ilmakehästä fotosynteesillä. Siten hiilidioksidin määrä ei lisäänny, vaikka hengitteleviä elukoita olisi kuinka paljon tahansa.
Kaiken lisäksi nämä elukat toimivat hiilivarastoina sekä kasvun (myös läskistymisen) aikana hiilinieluina, koska elimistöistään noin viidennes on hiiltä, joka on ilmakehästä ruoan mukana saatu. Kaikkien maailman ihmisten yhteenlaskettu elimistöllinen hiilivarasto vastaa Suomen 5 vuoden päästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auton myyminen asiaa auttoi? Nyt joku toinen ajaa sillä, romuttaminen olisi ollut oikea ratkaisu.
Sitähän se auttoi, ettei itse ainakaan ajele sillä, päästellen pakokaasuja. Täysin riippumatta siitä, minne se auto päätyi. Ihan minimaalinen päinvastainen efekti toki oli sillä, että myymällä auton niiden hinta laski teoreettisesti hitusen, joten jollakulla ehkä oli nyt varaa ostaa auto ja alkaa ajelemaan.
Olen aina vastustanut turhaa ykdityisautoilua. Anoppini happamasti kommentoi että niin sitä vain minun autoni kyydit kelpaavat kun lapset tulevat mummolaan. Eli hänen logiikkansa mukaan minun olisi pitänyt kävellä auton perässä jos eläisin kuten puhuisin, vaikka auto kulkee joka tapauksessa ja tilaa on autossa.
Riitäisi ap persunaatsi että hankkisit oman elämän ja lopeettaisit ahdasmielisyytesi esittelyn typeryys ei ole mikäåän meriitti juntti, mene vaikka kiikkutuoliin lukemaan Tex Willereitä kun kaikki oppisi on sarjakuvista hankittua muutenkin. Miksi muiden on siivottava sinun paskasi ja muiden on oltava sinun moraalisi eikä "tosimies" siivoa itse. Juntti provo 0/5
Ainakaan et lisäänny tuolla asenteella ellet sitten väkisinmakaa jotain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Oikea ympäristöteko olisi lopettaa itsensä. Maailma todella pelastuisi.
Niin olisi, mutta sitten ei olisi ketään, jota sädekehäni häikäisisi ja jotka näkisivät MINUN hyvyyteni.
Jaa. No monesti autoileva, lihaasyövä heteromies haluaa säilyttää mahdollisimman karrikoidun näkökulman näihin asioihin, jotta voisi korostaa oman näkökulmansa rationaalisuutta.
Yhtä hyvin ituhippi voisi kuittailla että tämä autoilijaa haluaa ajaa autolla varmaan myös trlkun edestä vessaan ja takaisin.