Minun pitäisi tienata 2000e/kk nettona käteen jotta töihin kannattaisi mennä
Olettaen että asun nykyisessä asunnossani jonka vuokra maksetaan kelan toimesta(lisäksi toimeentulotuki), ja että teen harrastuksellani rahaa pimeästi 600e/kk (tämä jäisi pois töihin mennessä koska en jaksaisi/ehtisi)
Tähän 2000e nettoon ei myöskään ole huomioitu työmatkakuluja, työn takia tehtäviä hankintoja (kuten esim. Vaatteita tai mahdollisesti uutta autoa, työn takia kasvavia ruokakuluja.
Koulutukseltani olen ylioppilas ja ikää 33 vuotta. Olen pitkäikaistyötön. Mitkä ovat mahdollisuuteni työllistyä tuohon 2000e+ nettopalkkaiseen työhön?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuri. Suomessa liian hyvä sosiaaliturva.
Sama IP kuin aloittajalla.
Eipä taida olla
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole käynyt kouluja sen jälkeen, kun sait ylioppilaslakin? Se ei kuitenkaan ole mikään ammattiin johtava koulutus.
Olin vuosia masentunut, ja nykyään liian vanha kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuollaisilta kriminaaleilta pitäsi kaikki tuet ottaa pois. Pitäisi lisätä resursseja juuri tuollaisten tukihuijareiden ja veronkiertäjien käräyttämiseen.
Miksi vastailet omaan aloitukseesi toisessa persoonassa?
Ei ollut kirjoittamani vastaus
AP
Vierailija kirjoitti:
Et voi laskea tuolla tavalla jos olet työtön. Käytännössä kaikki työt mihin sinulla on realistinen mahdollisuus päästä, ovat sellaisia ettei sinun kannata tehdä niitä puhtaasti palkan takia.
Kertoisitko vielä miksi en voisi laskea? Se kuulaudessa käyttöön jäävä rahasumma on se mikä merkkaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole käynyt kouluja sen jälkeen, kun sait ylioppilaslakin? Se ei kuitenkaan ole mikään ammattiin johtava koulutus.
Olin vuosia masentunut, ja nykyään liian vanha kouluihin.
Koskaan ei ole liian vanha kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi laskea tuolla tavalla jos olet työtön. Käytännössä kaikki työt mihin sinulla on realistinen mahdollisuus päästä, ovat sellaisia ettei sinun kannata tehdä niitä puhtaasti palkan takia.
Kertoisitko vielä miksi en voisi laskea? Se kuulaudessa käyttöön jäävä rahasumma on se mikä merkkaa.
AP
Ei vaan se merkkaa että käyt töissä. Paremman työpaikan saa helpommin kun et ole sitä hakiessa työtön.
Ap, millä harrastuksella tienaa 600 e kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Ap, millä harrastuksella tienaa 600 e kuussa?
En halua kertoa paljastumisen pelossa. Sen verran harvinainen (ainakin tasolla jolla sitä harrastan).
Minä. Tienaan nettona 1800-3000e/kk (joskus lisiä siis enemmän, sen tarkemmin niihin menemättä.)
Olen käynyt vain lukion. Olen 27-vuotias nainen omaa polkuani vielä etsimässä. Asuntolainaa maksan 400€/kk, autoa ei ole eikä lapsia tai eläimiä.