Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun pitäisi tienata 2000e/kk nettona käteen jotta töihin kannattaisi mennä

Vierailija
15.08.2019 |

Olettaen että asun nykyisessä asunnossani jonka vuokra maksetaan kelan toimesta(lisäksi toimeentulotuki), ja että teen harrastuksellani rahaa pimeästi 600e/kk (tämä jäisi pois töihin mennessä koska en jaksaisi/ehtisi)

Tähän 2000e nettoon ei myöskään ole huomioitu työmatkakuluja, työn takia tehtäviä hankintoja (kuten esim. Vaatteita tai mahdollisesti uutta autoa, työn takia kasvavia ruokakuluja.

Koulutukseltani olen ylioppilas ja ikää 33 vuotta. Olen pitkäikaistyötön. Mitkä ovat mahdollisuuteni työllistyä tuohon 2000e+ nettopalkkaiseen työhön?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pk seudulla, hae päiväkotiin lastenhoitajaksi. Määräaikaisia sijaisuuksia saa helposti ilman koulutusta ja netto on n.1800( brutto 2150). No onhan se ero pari sataa 2000 euroon mutta nettopalkan ollessa 2000 täytyy bruton olla n 2700 jonka saa korkeakoulutuksella ( tradenomi, insinööri, lto, sairaanhoitaja).

Vierailija
2/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pk seudulla, hae päiväkotiin lastenhoitajaksi. Määräaikaisia sijaisuuksia saa helposti ilman koulutusta ja netto on n.1800( brutto 2150). No onhan se ero pari sataa 2000 euroon mutta nettopalkan ollessa 2000 täytyy bruton olla n 2700 jonka saa korkeakoulutuksella ( tradenomi, insinööri, lto, sairaanhoitaja).

Miten ihmeessä muka 2150 eurosta jää 1800 käteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, mutta miksi ruokakulut kasvaisi töihin mennessä?

Itselläni ruokamenot on laskenut kun oon menny töihin. Teen halpaa linssikeittoa tms. enkä edes ehdi miettimään onko hyvää vai pahaa. Kotona ollessa tulee helposti mielitekoja, töissä on niin kiire että ruoka on sivuseikka.

Vierailija
4/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisilta kriminaaleilta pitäsi kaikki tuet ottaa pois. Pitäisi lisätä resursseja juuri tuollaisten tukihuijareiden ja veronkiertäjien käräyttämiseen.

Vierailija
5/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuollaisilta kriminaaleilta pitäsi kaikki tuet ottaa pois. Pitäisi lisätä resursseja juuri tuollaisten tukihuijareiden ja veronkiertäjien käräyttämiseen.

Miksi vastailet omaan aloitukseesi toisessa persoonassa?

Vierailija
6/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi laskea tuolla tavalla jos olet työtön. Käytännössä kaikki työt mihin sinulla on realistinen mahdollisuus päästä, ovat sellaisia ettei sinun kannata tehdä niitä puhtaasti palkan takia.

Vierailija
7/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, mutta miksi ruokakulut kasvaisi töihin mennessä?

Itselläni ruokamenot on laskenut kun oon menny töihin. Teen halpaa linssikeittoa tms. enkä edes ehdi miettimään onko hyvää vai pahaa. Kotona ollessa tulee helposti mielitekoja, töissä on niin kiire että ruoka on sivuseikka.

Ja monissa työpaikoissa on ruokaetu, jolloin ruokamenot myös pienenevät kun voi lounaalla syödä suuren lämpimän aterian jossain buffet paikassa niin illalla riittää vähempikin. 

Vierailija
8/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole käynyt kouluja sen jälkeen, kun sait ylioppilaslakin? Se ei kuitenkaan ole mikään ammattiin johtava koulutus.

Vierailija
9/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuri. Suomessa liian hyvä sosiaaliturva.

Vierailija
10/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama IP kuin aloittajalla.

Vierailija
11/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan liian alhaiset palkat.

Vierailija
12/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama IP kuin aloittajalla.

sinä et niitä IP:tä näe.

Vierailija
13/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan surku. Miten kuvittelet saavasi lukiotodistuksella 2000e nettona? 

Itse olen kouluttautunut tradenomiksi ja saan 2000e bruttona. Käteen jää hieman päälle 1600e. Lyhennän opintolainaa 100e ja matkoihin menee toinen. Vuokra 500e + muut menot.

Jäin edellisestä työstä työttömäksi 08/2018 ja tein varmaan 50 hakemusta ennen kuin nykyiseen määräaikaiseen pääsin. 

Sitten tulee yks joka kertoo tienaavansa 600e pimeenä eikä mee töihin kun lukio todistuksella ei pääse töihin missä saa 2000e nettona.  Voi v****u et taas motivaatioo men huomen töihi klo 7 ja maksaa veroi....

Vierailija
14/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alapeukuttajat taitavat myös itse olla tukihuijareita ja kriminaaleja veronkiertäjiä. Eli sarkaa olisi, Mielellään tulospalkkauksella nuo virkamiehet tulisi palkita. 

Vierailija
15/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari kirjoitti:

Voihan surku. Miten kuvittelet saavasi lukiotodistuksella 2000e nettona?

Itse olen kouluttautunut tradenomiksi ja saan 2000e bruttona. Käteen jää hieman päälle 1600e. Lyhennän opintolainaa 100e ja matkoihin menee toinen. Vuokra 500e + muut menot.

Jäin edellisestä työstä työttömäksi 08/2018 ja tein varmaan 50 hakemusta ennen kuin nykyiseen määräaikaiseen pääsin.

Sitten tulee yks joka kertoo tienaavansa 600e pimeenä eikä mee töihin kun lukio todistuksella ei pääse töihin missä saa 2000e nettona.  Voi v****u et taas motivaatioo men huomen töihi klo 7 ja maksaa veroi....

Elämäm_koulu on vahva sinussa.

Vierailija
16/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas minäkin (parempaa todistusta ei ole), nettopalkka 2850€/kk.

No joo, opiskelin, mutten valmistunut,

Vierailija
17/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee takuueläke ja tietenkin jatkat pimeitähommia

Vierailija
18/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata mennä töihin. Teen samaa kuin sinä. Kuka muutenkaan jaksaa paskalla palkalla käydä kokopäivätyössä. Lisäksi tosi pieni vero% lähtee palkasta kun tekee vuodessa vain hitusen verollisia töitä.

Vierailija
19/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työhön pääseen pelkillä lukio papereilla tienaamaan nettona 2850e/kk, ellei kyse ole isin, isin veljen tai isin kaverin firmasta? Ihan mielenkiinnolla kysyn kun tuo oma palkan saanti papereista huolimatta on hyvin vähäistä...

Vierailija
20/30 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokuvainenko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työhön pääseen pelkillä lukio papereilla tienaamaan nettona 2850e/kk, ellei kyse ole isin, isin veljen tai isin kaverin firmasta? Ihan mielenkiinnolla kysyn kun tuo oma palkan saanti papereista huolimatta on hyvin vähäistä...

No opiskelin, niin kuin kirjotin. Siitä vaan ei koskaan tullut valmista/todistusta.

20v työkokemus ja insinööriala. Alkupalkka tais olla bruttona alle nykyinen netto.