Millainen ihminen ei kohtele muita niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan?
Kommentit (29)
Sellainen jolla on asiat huonosti. Masentunut ja välinpitämätön.
Ihminen joka ymmärtää, että muut ihmiset eivät välttämättä halua tulla kohdelluiksi samalla tavalla kuin minä haluaisin?
Toiset haluavat haasteita ja tilaisuuksia, toiset rauhaa ja helppoutta.
Toiset tarvitsevat rehellisyyttä ja rakentavaa kritiikkiä, toiset myötätuntoa ja ymmärrystä.
Toiset pitävät veljellisestä naljailusta ja toiset poliittisesta korrektiudesta.
Toinen haluaa jatkuvaa flirttiä ja satunnaita seksiä ja toinen todellakaan ei.
Sitten on ihmisiä, joita ei voi kohdella niin kuin itse haluaisi tulla kohdelluksi tai se toinenkaan haluaisi.
Minä esimerkiksi en halua tulla pideätetyksi ja tuomituksi vankilaan, enkä usko että kukaan muukaan haluaa. Mutta jos joku silti menee ja pahoinpitelee kadulla toisen ihmisen tai sytyttää anoppinsa talon palamaan, niin onhan se pakko pidättää ja tuomita.
Ei ihmisiä PIDÄ kohdella niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan, vaan sen mukaan, mitä he tarvitsevat ja joskus sen mukaan, mitä itse haluavat
Kukaan ei kohtele jatkuvasti toista kuten haluaisi itseään kohdeltavan.
Ainoastaan sairas ihminen saa käännettyä tämän kauniin periaatteen jotenkin negatiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei halua tulla kohdelluksi niin kuin minä haluan tulla kohdelluksi, eli suurimmaksi osaksi toivon, että minut jätetään rauhaan ja huomiotta.
Kyllä. Älykkääthän usein viihtyvät omassa seurassaan.
Matemaattis-loogisesti älykkäällä ei välttämättä ole sosiaalista älyä, joka ehkä on kaikkein tärkein. Älykkyyden muotoja on 7 (jotkut puhuu seksuaalisesta älystä kahdeksantena).
Matemaattis-loogisella voi myös olla aivan hyvät vuorovaikutustaidot.
Sellainen joka ei ole hyvissä lääkkeissä.
yhteiskuntakelpoinen sadomasokisti
AP kirjoitti:
Millainen ihminen ei kohtele muita niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan?
Masokisti.
Toivoisin ainakin.
Minä jätin ihmiset ja erakoiduin.