Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ma alkoi synnytyksen käynnistys, eikä vieläkään kunnon supistuksia. Koska sektiota voi vaatia?

Vierailija
14.08.2019 |

On kokeiltu balloni, oksitosiini ja tänään on tablettien eka päivä. Kunnon supistuksia ei vaan tule, joten kohdunkaulakaan ei pehmene/aukea. Koska voin pyytää/vaatia sektiota? Vedetkään ei ole menneet...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

et koskaan, lääkäri päättää siitä. Sinä et vaadi mitään, ellei sinulla ole itse maksettu yksityislääkäri kotona.

Vierailija
2/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna oisin vaatinut jo aikaa sitten, jos maanantaina käynnisteltiin, niin pitäisi jo kaiken järjen mukaan pihalla olla lapsen. Paljonko on yli lasketun ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et koskaan, lääkäri päättää siitä. Sinä et vaadi mitään, ellei sinulla ole itse maksettu yksityislääkäri kotona.

Tiedän sen, mutta ei kai ikuisuuksia voida osastolla pitää?

Vierailija
4/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna oisin vaatinut jo aikaa sitten, jos maanantaina käynnisteltiin, niin pitäisi jo kaiken järjen mukaan pihalla olla lapsen. Paljonko on yli lasketun ajan?

Ongelma on se että mulla on radi, eli lapsi on iso joten 38 viikolla käynnistetään ettei tuu liian isoksi. Eli ei olla oikeastaan edes yliajalla jos viikkoja katsotaan.

Vierailija
5/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiasta voi vähintään pyynnön esittää ja keskustella. Joskus on ihan hyvä avata se suu, niin ei tarvitse epätietoisuudessa elää. Asiat ratkeaa puhumalla.

Vierailija
6/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että mulla on radi, eli lapsi on iso joten 38 viikolla käynnistetään ettei tuu liian isoksi. Eli ei olla oikeastaan edes yliajalla jos viikkoja katsotaan.

Varmaan sun kannattaisi jutella heti aamulla kätilön kanssa. Varmaan sulla on lääkärintarkastuskin huomenna. Onko eka lapsi?

Vierailija
7/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sun kannattaisi jutella heti aamulla kätilön kanssa. Varmaan sulla on lääkärintarkastuskin huomenna. Onko eka lapsi?

Täytyy kyllä kysyä milloin sektio tulee kyseeseen kun ei nää muut metodit oikein toimi. Sekin lohduttaisi jo vähän kun olisi ilmoitettu että jos ei päivään x mennessä tule itsekseen ulos, leikataan. Ja eka lapsi kyseessä.

Ap

Vierailija
8/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä kysyä milloin sektio tulee kyseeseen kun ei nää muut metodit oikein toimi. Sekin lohduttaisi jo vähän kun olisi ilmoitettu että jos ei päivään x mennessä tule itsekseen ulos, leikataan. Ja eka lapsi kyseessä.

Ap

Kyllä kannattaa huomenna kysyä, mitkä on suunnitelmat asian suhteen. 

Yritä nyt levätä, jos pystyt (mäkin olin käynnistyksessä, en oikein pystynyt vaihtuvien huonekaverien takia levätä). Kohdunkaulalle on kuitenkin varmasti jo tapahtunut jotain, joten eihän sitä tiedä, jos alkaisikin spontaanisti.

Vierailija
9/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin muistaakseni 6 kertaa tuloksetta. Siinä oli väliä ensin joku viikkokin, sitten tiuhempaan mutta pidettiin välipäiviä. Ja kotona olin/yritettiin välillä pistää kotiin, mutta lasten isä ei suostunut hakemaan.

Lopulta ilmoitettiin että tänään se lähtee, tavalla tai toisella, ja lopulta kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi edetä.

Vierailija
10/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käynnistettiin muistaakseni 6 kertaa tuloksetta. Siinä oli väliä ensin joku viikkokin, sitten tiuhempaan mutta pidettiin välipäiviä. Ja kotona olin/yritettiin välillä pistää kotiin, mutta lasten isä ei suostunut hakemaan.

Lopulta ilmoitettiin että tänään se lähtee, tavalla tai toisella, ja lopulta kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi edetä.

On tuokin jos ei suostuta välissä kotiin hakemaan!

Sen tiedän ettei kalvoja puhkota jos paikat ei ole tarpeeksi kypsiä, tai näin on ainakin sanottu.

Ap

Vierailija
11/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele lääkärin kanssa huomenna. Mulle ei tarjottu sektiota, koska ei ollut hätää ja lääkäri kuvitteli alatiesynnytyksen olevan mulle jotenkin tärkeä asia. Kun vihdoin tehtiin päätös leikkauksesta tarjosi keskusteluapua... Ilmoitin, että nyt ei odoteta enää hetkeäkään!

Vierailija
12/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele lääkärin kanssa huomenna. Mulle ei tarjottu sektiota, koska ei ollut hätää ja lääkäri kuvitteli alatiesynnytyksen olevan mulle jotenkin tärkeä asia. Kun vihdoin tehtiin päätös leikkauksesta tarjosi keskusteluapua... Ilmoitin, että nyt ei odoteta enää hetkeäkään!

Itsekin olen sanonut että toive on alakautta, mutta en sektiotakaan vastusta. Täytyy varmaan muistuttaa ettei sektio ole ongelma. :)

Ap

Vierailija
13/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla turhia yrityksiä oli seitsemän. Sitten vaihtui lääkäri ja sain valita kalvojen puhkaisun ja sektion välillä. Onneksi valitsin sektion, lapsi olisi syntynyt kasvot edellä.

Vierailija
14/21 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin 2,5 viikkoa (viikonloput välipäiviä). Sitten tulikin jo kiire ambulanssilla yliopistolliseen sairaalaan, sielläkin käynnistys jatkui silti kaksi vuorokautta. Kalvojen puhkaisukaan ei auttanut niin nopeasti kun pitäisi. Lopulta kyllä syntyi alakautta mutta elottomana ja jouduin itse teholle. Sektiota välteltiin viimeiseen asti verenvuotovaaran vuoksi mutta mielestäni silti tehtiin virhearvio ja sektio olisi ollut paikallaan. Johan tuollaisen melkein kolmen viikon rykäisyn jälkeen alkaa muutenkin uupua.

Vierailija
15/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos ei mitään tapahdu, vauvan vointi on hyvä jne niin voi jatkua pitkäänkin. Voiko oikeasti olla ettei oksitosiinitipassa tule edes supistuksia??

Itellä ballongia ei saatu  edes sisään, Cytotec haurastutti kalvot niin että lapsivettä alkoi tihkua, joten hommaan tuli aikaraja. Oksitosiini

sai sitten aikaan vihdoin rajut supistukset mutta en siltikään auennut ja leikkuriinhan se lopulta meni kun lapsen sykkeet alkoi kärsiä niistä supistuksista. Epäonnistunut käynnistys, lapsi ei ollut edes laskeutunut ja täysin epäkypsä tila. 

Henkisesti tuo on superraskasta, tsemppiä! 

Vierailija
16/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos ei mitään tapahdu, vauvan vointi on hyvä jne niin voi jatkua pitkäänkin. Voiko oikeasti olla ettei oksitosiinitipassa tule edes supistuksia??

Itellä ballongia ei saatu  edes sisään, Cytotec haurastutti kalvot niin että lapsivettä alkoi tihkua, joten hommaan tuli aikaraja. Oksitosiini

sai sitten aikaan vihdoin rajut supistukset mutta en siltikään auennut ja leikkuriinhan se lopulta meni kun lapsen sykkeet alkoi kärsiä niistä supistuksista. Epäonnistunut käynnistys, lapsi ei ollut edes laskeutunut ja täysin epäkypsä tila. 

Henkisesti tuo on superraskasta, tsemppiä! 

Minulla seitsemän käynnistysyritys oli oksitosiinitippa, mutta se ei saanut supistuksia kuin alussa vähän ja sitten nekin loppuivat. Tippaa laitettiin lopussa maksiminopeudella eikä mitään tapahtunut. Lääkärikin oli asiasta ihmeissään. Tuossa vaiheessa raskaus oli ylittänyt lasketun ajan viikolla.

Vierailija
17/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ekan lapsen kohdalla käynnisteltiin ja vitkuteltiin siihen asti että piti mennä kiireelliseen sektioon ja paha infektio tuli mulle ja vauvalle. Toisen kohdalla vaadin suunniteltua sektiota vaikka viimeiseen asti yrittivät taas että odotellaan että on pari viikkoa yliaikainen.

Vierailija
18/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Olet synnyttämässä kännykkä kädessä?!

...someluokka....

Vierailija
19/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh. Olet synnyttämässä kännykkä kädessä?!

...someluokka....

Avautumisvaihe voi kestää toista vuorokautta, mitä siinä saa sitten tehdä? Saati jos käynnistellään päivä- ja viikkotolkulla eikä mitään tapahdu, niin pitääkö siinä koko ajan vain keskittyä hengittelemisiin? Sinulla ei taida olla yhtään synnytystä takana tai ne ovat olleet tunnin syöksysynnytyksiä.

Vierailija
20/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mullakin kännykkä kädessä synnärillä. Tuttava soitti ja kyseli kuulumisia. "No mitäs tässä, synnytyssalissa toista vuorokautta." Sain nukkua yhden yön yksin siellä kun oli tyhjää ja mitään ei tapahtunut. Mulla meni käynnistyksestä kaksi vuorokautta siihen että lapsi syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän