Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvavakuutuksen hylkäys, millä perusteella?

29.05.2006 |

Onko joku saanut (ja varmasti ikävä kyllä on...) ennen vauvan syntymää otettavaan vakuutukseen hylkäävän päätöksen? Jos on, niin mikä oli peruste?

Sen tiedän, että liian iso BMI on joissain yhtiöissä hylkyperuste, mutta mitä muita niitä voi olla?

Itselläni siis se tilanne, että rv 13+2 alkoi verenvuoto, runsas sellainen. Kävin päivystyksessä ja myöhemmin sillä viikolla ultrassa. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt ultrassa (siis kaikki oli hyvin) ja vuoto loppui sitten ultrapäivänä kokonaan (tai no ruskeaa vuotoa tuli pari viikkoa, mutta siitä ei ole missään mustaa valkoisella ;)). Eli onko joku saanut hylkypäätöksen vuodon takia? Tai jonkun muun syyn takia?

Niin ja yhtiö on Tapiola, jos sillä on jotain merkitystä...

Vastauksista kiitollinen Marrastoive rv 18+1

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin vauvalle vakuutus Tapiolasta!

Mulla kans ollut vuotoja rv 12-21.. mutta en puhunut niistä!

Täytettiin vain se hakulomake ja virkailija (nainen) samalla tarkisti kaikki kohdat ja myönsi vakuutuksen siltä istumalta!

Minulla vähän ylipainoakin eikä sekään vaikuttanut mitään.. Neuvolakorttiakaan ei halunnut nähdä vaikka se siinä minulla esillä kokoajan olikin :)

Meillä oli varmasti tuuria mukana.. joku muu virkailija ei olisi ehkä ollut noin luottavainen asiakkaaseen!!

Niamey rv 30+4

Vierailija
2/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä hakemuksessa on kohta " Onko teillä ollut raskausaikana tutkimus-, hoito- tai seurantakäyntejä muualla kuin neuvolassa muusta kuin ultraäänitutkimuksesta tai lapsivesipunktiosta taikka istukkabiopsiasta johtuen tai oletteko saaneet lähetteen tällaiseen käyntiin?" . Tähän mun pitäisi valehdella, jos meinaisin jättää kertomatta vuodosta.

Eli vuoto tulee kyllä selville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi kertoa asioista rehellisesti vakuutusta ottaessa, tarvittaessa vakuutusyhtiö saa paperit sairaalasta/neuvolasta ja jos tulee selville että jossain asiassa on valehdeltu/vaiettu saattaa korvaukset jäädä saamatta.

Pahimmassa tapauksessa syyte on vakuutuspetos.

Kannattaa hakea vakuutusta useammasta yhtiösta ja tarvittaessa enne vakuutuksen ottoa kilpailuttaa niitä, joissain tapauksissa tämä vauvan vakuutus tulee sitoa kotivakuutukseen, näin ainakin jostain ymmärsin.

meillä ei vakuutusta ole vielä otettu, mutta ajatuksissa on.

Vierailija
4/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... neuvolasta kuinka tuon ottaa esille siinä vakuutus hakemuksessa. Koska jos jotain tapahtuu niin ne saavat sen tosiaankin selville. Tuleehan sieltä ne kertomukset vakuutusyhtiölle.

Samalla suosittelisin tutkimaan nuo kaikki vakuutus yhtiöt. Itse juuri kilpailutin vakuutuksen ja sain siinä samassa huomattavan säästön. Ja eri vakuutusyhtiöillä on erilaiset vauvavakuutukset. Kuten esim. pohjantähti vauva vakuutuksessa se astuu voimaan heti kun vauva syntyy ( elävänä ) ja kuuluu niihin harvoihin joka nykypäivänä korvaa maitoallergian, eli korvaa ne kalliit korvikkeet.

Tuohon asiaan kannattaa paneutua oikein ajan kanssa.

Hyvää odotuksen jatkoa:-)

Vierailija
5/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta kilpailuttamisesta, meillä on kaikki vakuutukset Tapiolasta ja esikoisen lapsivakuutus sitoo meitä sinne aika lailla... Mikään yhtiö kun ei suostu ottamaan meitä niin vain asiakkaaksi, vaan laittaisi esikoisen vakuutukselle ehdon, että esim. korvatulehduksia ei korvata 3 vuoteen... Näin siis sanottiin, kun kyselin viime keväänä tarjouksia eri yhtiöistä (vakuutukset toki kannattaa aina välillä kilpailuttaa!). Ja koska lapsivakuutukset on useimmiten sidottu kotivakuutukseen, niin meillä pitäisi olla 2 kotivakuutusta, jotta saataisiin kuopukselle muualta lapsivakuutus...

Eli siis Tapiola olisi meillä se yhtiö, josta tälle uudellekin vauvalle pitäisi vakuutus saada... Jos onnistuu.

Vierailija
6/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittiin tätä neuvolassa viime viikolla ja kätilö ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata. Tai siis se on toki selvä, että mun pitää rasti siihen kohtaan laittaa ja selvitys " alkuraskauden verenvuoto" , kuten papereissa lukee. Mutta ei osannut sanoa, voiko vaikuttaa vakuutuksen saamiseen. Hänen mielestään ei ole mitään syytä vakuutusta evätä, mutta totesi toki, että niistä vakuutusihmisistä ei koskaan tiedä... Lupasi kyllä kysyttäessä antaa lisäselvitystä siitä, että kyse oli ihan vaarattomasta asiasta.

Ja tuosta kilpailuttamisesta jo laitoinkin, että nyt se ei onnistu (Pohjantähtikin vaatii sen kotivakuutuksen).

Miiris:

... neuvolasta kuinka tuon ottaa esille siinä vakuutus hakemuksessa. Koska jos jotain tapahtuu niin ne saavat sen tosiaankin selville. Tuleehan sieltä ne kertomukset vakuutusyhtiölle.

Samalla suosittelisin tutkimaan nuo kaikki vakuutus yhtiöt. Itse juuri kilpailutin vakuutuksen ja sain siinä samassa huomattavan säästön. Ja eri vakuutusyhtiöillä on erilaiset vauvavakuutukset. Kuten esim. pohjantähti vauva vakuutuksessa se astuu voimaan heti kun vauva syntyy ( elävänä ) ja kuuluu niihin harvoihin joka nykypäivänä korvaa maitoallergian, eli korvaa ne kalliit korvikkeet.

Tuohon asiaan kannattaa paneutua oikein ajan kanssa.

Hyvää odotuksen jatkoa:-)

Vierailija
7/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa mulla oli ennenaikaisia supistuksia ja niiden takia Fennia hylkäsi mun syntymättömän lapsen vakuutuksen. No lapsi syntyi vasta reilusti la:n jälkeen ja vakuutus saatiin voimaan siitä päivästä, kun kotiuduttiin sairaalasta.

Fenniassa ottivat kopion äitiyskortista siihen hakemukseen ja mä kerroin siinä, että on ollut supistuksia. Sielä on tuttu virkailija töissä ja meinas, että ehdottomasti kannattaa kertoa, kun kuitenkin saavat sen selville, jos jotain tulee.

Vierailija
8/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän piti ruveta kuitenkin tarkentamaan..

kysyttiin kyllä etukäteen tuosta vuoto asiasta kaverilta joka Tapiolassa töissä ja se meinas ettei siitä tarvii mitään erikseen laittaa jos kuitenkin vaiva parantunut ja vauvalle ei ole todettu mitään haittaa tästä olevan!

Ei sillon tullut sitten mieleen edes kysyä onko sillä jotain merkitystä kun oltiin vakuutusta hakemassa..

Ite panikoin enempi sillon tuon mun ylipainon takia.. mutta vakuutus on saatu ja varausmaksu maksettu :)

Vierailija
9/9 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aika varma, että lapsivesinäytteen otto hylkää vakuutuspäätöksen.

Ei meillä ainakaan kun neuvolakortissa lukee, että näyte otettu mutta ei syytä miksi ja sitten on myös tulos eli terve vauva kromosomeiltaan.