Pahin moka jonka olet tehnyt töissä?
Mikä on pahin mokasi jonka olet tehnyt työpaikalla ja mitä sen jälkeen tapahtui? Saitko enää korjattua tilannetta?
Kommentit (38)
Kadoti yhden laskun. Iso selvitystyö ja yritykselle maksun laiminlyönnistä seurauksia. Lasku löytyi myöhemmin, olin hiljaa ja katoaminen meni Postin syyksi.
Hyväksyin liian alhaisen palkkatarjouksen. Asian korjaaminen vie useamman vuoden.
Hukkasin tosi kalliin erikoisavaimen. Oli vieläpä yleisavain. Onneksi on vakuutukset.
Tyhjensin siivoojana paperinkeräysloodan sisällön roskikseen. Sinne meni tärkeitä papereita. Joku harjoittelija oli keksinyt jättää tärkeät kansiot paikkaan, jossa yleensä oli puhdasta roskaa. Laitettiin syykseni, enkä saanut jatkaa enää kohteessa. Siivotessa huomasi, että tietyntyyppiset itseään tärkeänä pitävät naiset valittivat ihan pienistä. Joskus jätin testausmielessä jotain rempalleen ja tulihan sieltä palautetta.
Otin alas taidenäyttelyssä olleita arvokkaita tauluja, olin yksin. Yksi taulu oli niin kookas, että sitä oli hankala käsitellä yksin ja se painoikin kamalasti. Olisi pitänyt odottaa kaverin tulemista töihin, mutta ei, päätin selvitä yksin. Ja niinhän minä sitten kolautin se taulun reunan ovenpieleen sitä rahjatessani. Itse maalaukselle ei tapahtunut mitään, mutta hienosta kipsikehyksestä irtosi kunnon palanen.
Hain Erikeeperiä ja tursasin sitä niin kehykseen kuin siihen irronneeseen palaseenkin, annoin hetken liiman jähmettyä ja sitten painoin palan takaisin kohdalleen, onneksi se oli irronnut siististi ilman pieniä mutusia. Ihastelin itsekin aikaansaannostani. Kehyksestä ei huomannut yhtään, että sitä oli liimattu.
Ihmettelen oikeastaan vieläkin. En itsekään uskonut, että kipsiä voi liimata Erikeeperillä, mutta kokeiltava oli. Hyvin se piti ja pitää varmaan tänä päivänäkin. Rikoksesta on yli 20 vuotta aikaa, joten se lienee vanhentunut. Eikä ne taulut sentään ihan maailmanluokan taidetta olleet, mutta suht. arvokkaita kuitenkin.459
Pomo käski ottaa yhdestä kokouskutsusta ja sen asialistasta liitteineen 12 kopiota, yhtä kohden niissä oli 24 sivua. Laskin ne sivut ensin ja se 24 jäi mieleen, otin sitten 24 kopiota. Vähän oli pomo nyreissään, kun toin hänelle ison nipun kokouskutsuja. Hän kun oli erityisen tarkka kaikesta ja käytimme viereisen toimiston kopiokonetta ja jokaisesta otetusta kopiosta meni maksu. Eihän tuo nyt suuria tehnyt, mutta pikkutarkka pomo muistutti minua siitä vähän väliä. Sen takia se kai jäi niin hyvin itsellenikin mieleen, tapahtui jo kauan sitten ja melkein yhtä kauan meillä on ollut jo omat laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Lypsin antibiootti kuurilla olleen lehmän maidot samaan tankkiin meijeriin menevien maitojen sekaan, vaikka piti lypsää ämpäriin ja kaataa pois.
Sydän jätti pari lyöntiä väliin. Otin yhteyttä karjan omistajaan. Hän tuli paikalle ja yhdessä kiroillen tyhjennettiin tankista n. 600 litraa pilalle mennyttä maitoa pois.
Varmana tyhmä kysymys mutta miksei voi lypsää suoraan lattialle ? Kun siinä on ne pissaurat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Menin nykyiseen työhöni...
Menin työhön
Paljastin vahingossa narsistityökaverin luvattomat poissaolot ja muut epäilyttävät toimet pomolle, siitä lähtien on ollut kylmää kyytiä, narskun taholta siis.
Ikävä tilanne, mutta toisaalta yllätyn joka kerta, miten moninaisia tapoja aikuinen korkeasti koulutettu ihminen kiusaamisekseni keksiikään.
Vierailija kirjoitti:
Otin alas taidenäyttelyssä olleita arvokkaita tauluja, olin yksin. Yksi taulu oli niin kookas, että sitä oli hankala käsitellä yksin ja se painoikin kamalasti. Olisi pitänyt odottaa kaverin tulemista töihin, mutta ei, päätin selvitä yksin. Ja niinhän minä sitten kolautin se taulun reunan ovenpieleen sitä rahjatessani. Itse maalaukselle ei tapahtunut mitään, mutta hienosta kipsikehyksestä irtosi kunnon palanen.
Hain Erikeeperiä ja tursasin sitä niin kehykseen kuin siihen irronneeseen palaseenkin, annoin hetken liiman jähmettyä ja sitten painoin palan takaisin kohdalleen, onneksi se oli irronnut siististi ilman pieniä mutusia. Ihastelin itsekin aikaansaannostani. Kehyksestä ei huomannut yhtään, että sitä oli liimattu.
Ihmettelen oikeastaan vieläkin. En itsekään uskonut, että kipsiä voi liimata Erikeeperillä, mutta kokeiltava oli. Hyvin se piti ja pitää varmaan tänä päivänäkin. Rikoksesta on yli 20 vuotta aikaa, joten se lienee vanhentunut. Eikä ne taulut sentään ihan maailmanluokan taidetta olleet, mutta suht. arvokkaita kuitenkin.459
Jatkossa tuun miettii tätä kun vaikka luen että jotain Mona Lisaa on korjailtu, "taulusta näkee että sitä on korjailtu ja käsityöläisten taidot ovat vuosien saatossa vaihdelleet"
Vauva palstalla sai myös anonyymin näkökulman itseltään toheloitsijalta. Eikä hän kaiken taiteen arvoa ymmärretä syntyhetkellä, ei edes Lissua, mikä lie sen besserwisserin piirrustus543
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa tuun miettii tätä kun vaikka luen että jotain Mona Lisaa on korjailtu, "taulusta näkee että sitä on korjailtu ja käsityöläisten taidot ovat vuosien saatossa vaihdelleet"
Vauva palstalla sai myös anonyymin näkökulman itseltään toheloitsijalta. Eikä hän kaiken taiteen arvoa ymmärretä syntyhetkellä, ei edes Lissua, mikä lie sen besserwisserin piirrustus543
Pieniä mutusia? Jatkossa 2n käytetään tätä, kuvaa hyvin niitä mutusia
Olin käräjäoikeudessa lainhuutoja tekemässä. Nukahdin pöydän ääreen ja sihteeri ystävällisesti sulki oven. Seuraavana päivänä totesi vaan että onhan nämä hommat välillä tylsiä.... :)
F
Uskoin yksiä pässejä yhdessä joukkotuhoase-jutussa. Kolkautin varpaan Valkosen talon oven pieleen ja kompastuin-laastaria naamaan ja Alko jo omatki vittuileen kun olin lomilla ehkä känässä joillekin Skypetelly. Pahin moka oli kyllä suututtaa Rambo mutta niillä oli kärhämää isäukon kanssa ja nythän Rambo on haudattu
Ei itselle sattunut mutta työkaveri maksoi asiakasyrityksen yli kymppitonnin laskun jollekin etelä-amerikkalaiselle tilille vaikka piti mennä Venäjälle. Eihän niitä rahoja koskaan takaisin saatu.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerrostalosiivoojana ja otin päikkäreitä kerrostalojen kerhotiloissa. Tein tätä joka viikko enkä jäänyt kiinni.
Itse istuin paskalla pitkiä aikoja ihan huvikseni. En pysty enää tekemään tuota työtä koska en saanut lopulta motivoitua itseäni tekemään töitä kunnolla ja luistin aina mistä vaan voin
Asiakas väänsi itkua kertoessaan elämänsä tapahtumista ja minua alkoi yhtäkkiä naurattaa hillittömästi.Pakenin yskänkohtaukseen ja kumarruin roskakorin puoleen yskimään pahoittelen. Se meni läpi, kokosin itseni ja loppu sujui asiallisesti.
Olin palkkahallinnossa töissä ja unohdin maksaa eräälle henkilölle parinkymmenen tuhannen arvoisen bonuksen
Unohdin laittaa kaupan ulko-oven turvalukkoon. Se oli ihan sellainen rimpula myymälänovi suoraan kadulle ja kauhukseni huomasin aamulla että sen sai ihan vaan klenksaamalla auki.
En jäänyt koskaan kiinni.