MIehellä oli naurettava tapa laittaa täkki pussilakanan sisään :)
Se käänsi lakanan nurinpäin ja sitten jotenkin laittoi, en ymmärrä. Sama mies solmii kengännauhat pupunkorvamenetelmällä. Eikä tietenkään osaa solmia solmiota ilman googlea.
Sanomattakin on selvää, että sen pituinen se.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten muuten sen täkin saa sinne sisään kuin tuolla nurinpäin-menetelmällä? Ryömii itse pussilakanan sisään ja kiskoo täkin perässä?
Niin, millä muulla tavalla saat kengännauhat solmuun kuin pupunkorvamenetelmällä :))))
Ei ole muita vaihtoehtoja kun umpisolmu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on tuollainen. Opin mieheltä että helpompi vetää vaan pussilakana pois (jää nurinperin), heittää pyykkiin ja sitten helppo laittaa takaisin.
Pupukorvia tämäkin sankari käyttää eikä osaisi solmiota solmia :D
Mistä ihmeen pupun korvista te jauhatte.
Todella hienoa, että mies pääsi sinusta eroon. Onnittelut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Ylleensä mies kysyy miksi ihmeessä pussilakanassa on reiät?
Eipä kaikkialla ole niitä reikiä. Ei ole mikään yleismaailmallinen tapa. Meillä esim. on plajon Kiinasta ostettuja Ikean lakanoita, eipä ole reikiä niissä. Vaikka täsmälleen samanlaisia myydään Suomessa niin, että siellä yläpäässä on reiät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylleensä mies kysyy miksi ihmeessä pussilakanassa on reiät?
Eipä kaikkialla ole niitä reikiä. Ei ole mikään yleismaailmallinen tapa. Meillä esim. on plajon Kiinasta ostettuja Ikean lakanoita, eipä ole reikiä niissä. Vaikka täsmälleen samanlaisia myydään Suomessa niin, että siellä yläpäässä on reiät.
Mullapas onkin sellaset jännät työkalut, joilla voi tehdä reikiä.
Mä kutsun niitä saksiksi.
Solmiota ei todellinen mies edes käytä kuin pakon edessä ja solmia sitä ei tosiaan osaa kuin neitimäiset miehet.
Olen juuri tuollainen, mutta nainen :) Tosin pussilakanan laitan kummalla tavalla vaan, riippuen onko se pesun jälkeen oikein vai nurinpäin.
Ehdottomasti tehokkain tapa laittaa pussilakana, ja toimii tosiaan myös silloin kun käsireikiä ei ole. Teininä tienasin taskurahoja petaamalla risteilylaivan sänkyjä. Kun laiva on satamassa vajaan tunnin ja siinä ajassa pitää pedata kaikki sängyt, niin tekniikalla todellakin on väliä ja tuo opetettiin kaikille.
Ihmettelijöille tiedoksi, että homma menee jotakuinkin näin:
- työnnä kätesi nurinpäin olevan pussilakanan sisään ja tartu kiinni yläkulmista
-tartu pussilakanan läpi kiinni myös peiton yläkulmista siten että pussilakana roikkuu sinun ja peiton välissä.
-vetäise kulmat itseäsi kohti pussilakanan reiästä läpi reippaalla liikkeellä. Koko peitto menee näin pussilakanan sisään ja nyt kätesi pitävät edelleen kulmista kiinni, mutta ulkopuolelta
-ravistele vähän, että peitto varmasti asettuu tasaisesti
-pussilakana pestään ja säilytetään nurinpäin. Tästä ei aiheudu lisävaivaa, koska se asettuu poisotettaessa luonnostaan niin. Lisäksi pussilakana kuluu näin pesuissa vähemmän.