Veikkaus piti pelikonetta vanhusten palvelukeskuksessa yli 20 vuotta – somekohua seurasi äkkilähtö
Twitterissä vanhuksen omainen oli julkaissut kuvan lahtelaisesta palvelukeskuksesta. Veikkauksen pomot mielissään?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan silloin pelikone on mielestäni arveluttava, mikäli yksikössä on muistisairaita tai muutoin alentuneella henkisillä kyvyillä.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, jos vanhuksilla ei ole itsemääräämisoikeutta. Pkele sanon minä.
Itsemääräämisoikeutta?
Rajoittaahan valtio tupakanpolttoakin ja viinanjuontia haittaveroilla ja kalliilla hinnalla. Tämä kansan parhaaksi. Miksi tämä kansan parhaaksi ei toimi Veikkauksen osalta vaan Valtio ryövää vähäosaisimpien rahat?
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan silloin pelikone on mielestäni arveluttava, mikäli yksikössä on muistisairaita tai muutoin alentuneella henkisillä kyvyillä.
Aika usein palvelutaloissa on muistisairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten kanssa työskentelevä ystävä just puhui, kuinka vanhukset olisivat halunneet kesäjuhlat oluineen. Henkilökunta ei uskaltanut järjestää, koska omaiset eivät sitä hyväksyisi. Jo Iltalehteen ulistaisiin. No, samat omaiset käyvät jouluna ja pääsiäisenä tuomassa kälyisen konvehtirasian ja siinä se. Mutta ei ei, sängyssä pitäs maata tai kauniita ja rohkeita katsoa.
En kyllä tiedä miten henkilökunta edes olisi voinut järjestää tuollaista ilman omaisten lupaa. Kustantamalla oluet itse?
Mikäli vanhukset eivät ole holhoustoimen alaisia he saavat maksaa kesäjuhlissaan juotavat oluet ja edunvalvonnassakin olevalle on jätettävä varoja omaan käyttöön (mikäli taloudellisesti mahdollista).
Yksi omaisensa edunvailvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten kanssa työskentelevä ystävä just puhui, kuinka vanhukset olisivat halunneet kesäjuhlat oluineen. Henkilökunta ei uskaltanut järjestää, koska omaiset eivät sitä hyväksyisi. Jo Iltalehteen ulistaisiin. No, samat omaiset käyvät jouluna ja pääsiäisenä tuomassa kälyisen konvehtirasian ja siinä se. Mutta ei ei, sängyssä pitäs maata tai kauniita ja rohkeita katsoa.
En kyllä tiedä miten henkilökunta edes olisi voinut järjestää tuollaista ilman omaisten lupaa. Kustantamalla oluet itse?
Henkilökunta pitäisi laittaa syytteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan vanhainkotiin, jossa on baari, yökerho, pikaruokaa, pelikoneet ja bordelli. Ei pelkkää telkun töllötystä. Sitten ei tartte huolehtia linjoista, alkoholin pitkäaikaishaitoista tai seksitaudeista. Peliriippuvuuskaan ei enää ehdi vaivata vuosikymmeniä.
Amerikoissa jossa on kaikkea, on varmaan tuollainenkin mahdollista. Ihan palveluasumisen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä vanhukset eivät saisi itse päättää elämästään? Mihin vanhus tarvitsee kenenkään luvan? Toki jos esim. muistisairas on holhouksessa, ettei joudu hyväksikäytetyksi. Mutta muutoin, mikä oikeus keski-ikäisellä jälkikasvulla on määritellä, mitä ihminen vanhuudeltaan haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole sivistysvaltio. Kaukana siitä.
Hävettää olla suomalainen:(
Pienet hyväksikäyttövibat tulee kyllä. Hyvinvointivaltiossa olisi vanhustenkodissa peliautomaatti mitä voisi pelata ilmaisilla poleteilla ja sieltä voittoluukusta tippuisi banaani tai lipuke ilmaiseen kahviin kanttiinista.
Varmasti olisi vanhusten mieleen.
Veikkaus ja ex RAY on poliittisen ja urheilueliitin ihan ikioma rahasampo josta valuu heille hunajaa tavoilla joita tavallinen tallaaja ei voisi kuvitellakaan. Tämä on tätä ”olemme huolissamme”-teatteria jonka uhreiksi joutuvat nyt esim. vanhukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siitäkö, että eivät järjestäneet ja siten toimivat asukkaiden toiveen vastaisesti? Pointtihan on, että asukkaat eivät saaneet kesäjuhlaansa oluella, koska henkilökunta ei uskaltanut. Mutta siis asian ydin on, että vanhukset halusivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli vanhukset eivät Wi5v ole holhoustoimen alaisia he saavat maksaa kesäjuhlissaan juotavat oluet ja edunvalvonnassakin olevalle on jätettävä varoja omaan käyttöön (mikäli taloudellisesti mahdollista).
Yksi omaisensa edunvailvoja.
Periaatteessa joo, mutta henkilökunta ei oikein voi sille mitään jos vanhuksella ei rahaa ole käytössä ja omaiset/edunvalvoja vaatii tarkan kirjanpidon siitä mihin mikäkin käytössä ollut sentti on käytetty, usein kuittien kera.
Toki valvonnassa on hyvätkin puolensa kun vanhus alkaa väittää että joku on hänen rahansa varastanut.
Suomalaiset nauraa venäläisille kun itse ovat vielä pahempia . Oikein volgan mutkan mongoolit!
"Pitäkää musta kiinni etten säre paikkoja". Voi hyvänen aika sentään kun Suomen suurin murhe EU-puheenjohtajamaana on se että mitä mut meistä ajattelee jos tehdään näin ja jos tehdään näin...ei ei ei...
Suomi näyttelee Euroopalle sivistyvaltioita. Suomen päättäjät esittää teatteria. Suomi on nin läpensä mätä paikka:(
Pitää tilata itselleen palkkamurha sille hetkelle kun/jos joskus joutuu jonkun ”edunvalvonnan” piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siitäkö, että eivät järjestäneet ja siten toimivat asukkaiden toiveen vastaisesti? Pointtihan on, että asukkaat eivät saaneet kesäjuhlaansa oluella, koska henkilökunta ei uskaltanut. Mutta siis asian ydin on, että vanhukset halusivat.
Vastaukseni meni väärän kohtaan. Järkytyin niin Veikkauksen toiminnasta.
Tietysti vanhusten olisi pitänyt saada olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan vanhainkotiin, jossa on baari, yökerho, pikaruokaa, pelikoneet ja bordelli. Ei pelkkää telkun töllötystä. Sitten ei tartte huolehtia linjoista, alkoholin pitkäaikaishaitoista tai seksitaudeista. Peliriippuvuuskaan ei enää ehdi vaivata vuosikymmeniä.
Amerikoissa jossa on kaikkea, on varmaan tuollainenkin mahdollista. Ihan palveluasumisen muodossa.
Bordelli tai itseasiassa muutamakin: "Oxygen" niminen paikka, seka "Black Cats" on ihan korttelin paassa. Ja siina kulmassa on myos aika iso pelipaikka. Automaatteja tosin ainoastaan. Mita olen ovelta katsonut.
Muuten taalla on hyva ja edullinen safka, seka juomat yms. Arvelisin elakkeelle asti ja sen jalkeenkin, jos sattuu sinne saakka elamaan. Oxygenia, Black Catseja tai automaatteja en nyt kuitenkaan tarvitse. Voisivat perustaa vaikka Candy liikkeen, niin liittyisin osakkaaksi jos mahtuisi.
Ai niin taa ei ole jenkeissa, vaan ihan ainoastaan kanarialla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli vanhukset eivät Wi5v ole holhoustoimen alaisia he saavat maksaa kesäjuhlissaan juotavat oluet ja edunvalvonnassakin olevalle on jätettävä varoja omaan käyttöön (mikäli taloudellisesti mahdollista).
Yksi omaisensa edunvailvoja.Periaatteessa joo, mutta henkilökunta ei oikein voi sille mitään jos vanhuksella ei rahaa ole käytössä ja omaiset/edunvalvoja vaatii tarkan kirjanpidon siitä mihin mikäkin käytössä ollut sentti on käytetty, usein kuittien kera.
Toki valvonnassa on hyvätkin puolensa kun vanhus alkaa väittää että joku on hänen rahansa varastanut.
Edunvalvottavan käyttöön osoitettujen varojen käytöstä ei pidetä kirjanpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, jos vanhuksilla ei ole itsemääräämisoikeutta. Pkele sanon minä.
Vi**u, eduskuntasaliin Veikkauksen pelikone perl**e!
Niin eikö eduskunnassa ole Veikkauksen pelikoneita?
Heillä olisi varaa pelata.
Veikkauksen toiminta minustakin arveluttavaa, mutta vanhuksia ei saa holhota turhaan. PS. Olen miehelleni luvannut, että olutta saa aina, vaikka joutuisi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole sivistysvaltio. Kaukana siitä.
Hävettää olla suomalainen:(
Pienet hyväksikäyttövibat tulee kyllä. Hyvinvointivaltiossa olisi vanhustenkodissa peliautomaatti mitä voisi pelata ilmaisilla poleteilla ja sieltä voittoluukusta tippuisi banaani tai lipuke ilmaiseen kahviin kanttiinista.
Varmasti olisi vanhusten mieleen.
Sekoitatkohan sinä nyt lastentarhat ja vanhainkodit. Vanhat ihmiset ihan varmasti ymmärtävät rahan päälle.
Normaali työmiehen palkka seittimäisen suojatyöverkoston ylläpitämisestä, kaikki ns. yleishyödylliset järjestöt valtavissa toimitiloissaan ympäri Helsinkiä.