Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä ylitunnolliset työntekijät?

Vierailija
14.08.2019 |

Ja tosiaan korostan että nimenomaan YLItunnolliset. Tunnollisuus on erittäin hyvä juttu, mutta minua on henkilökohtaisesti alkanut ärsyttää työpaikallani tietyt henkilöt, jotka tekevät täysin turhaakin työtä ihan vain koska ovat töissä ja pitää näyttää koko ajan olevansa niin touhukas. Mielestäni sillä ajalla, kun työtä ei ole pitäisi levätä ja kerätä voimia siihen, kun työtä taas on. Mitä ideaa siis huhkia täysin turhaan ja väsyttää itsensä niin, ettei enää myöhemmin jaksakaan ahertaa, kun tulisi oikeasti jotain työtä, missä on tärkeää olla mahdollisimman tehokas?
Nämä työntekijät siis usein vielä valittavat työnsä raskautta, mutta eivät tajua itse aiheuttavansa itselleen ihan tarpeetonta väsymistä.

Miksi joidenkin on niin vaikea sisäistää mikä työssään on oleellista ja mitä kannattaa tehdä ja milloin? Priorisointi tuntuu olevan monille haastavaa. Ilmeisesti joillekin on tärkeää näyttää muille, että on niin ahkera työntekijä tai sitten eivät vaan oikeasti edes ole ajatelleet, onko toiminnassaan mitään järkeä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollainen työntekijä. Kun hän lähti, oli koko pulju kaaoksessa alle viikossa. Nuo turhanaikaiset hommat kun oli juuri niitä pieniä tärkeitä töitä, jotka jonkun piti tehdä, että homma toimi. Kun kukaan ei niitä tehnyt, oli tavarat hukassa, valmistelut tekemättä, työvälineet likaisina jne.

Vierailija
2/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän ärsyttää ne, jotka menevät vielä antaakin matalammalta na työvuoro menee maleksiessa ja joskus saa miettiä, tekikö ne työpäivän aikana oikeasti yhtään mitään konkreettista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei saa minkäänlaista käsitystä siitä, mitä asioita aloittaja pitää turhina ja hänen kollegansa ilmeisesti eivät. Ei tuohon voi ottaa mitään kantaa, ellet kerro ihan konkreettisia esimerkkejä.

Yleisesti ottaen tosin minua hyvin harvoin ärsyttää toisten tekemiset ja tekemättä jättämiset, silloin kun pysytään normaalien käytöstapojen rajoissa.

Vierailija
4/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuollainen työntekijä. Kun hän lähti, oli koko pulju kaaoksessa alle viikossa. Nuo turhanaikaiset hommat kun oli juuri niitä pieniä tärkeitä töitä, jotka jonkun piti tehdä, että homma toimi. Kun kukaan ei niitä tehnyt, oli tavarat hukassa, valmistelut tekemättä, työvälineet likaisina jne.

En näe tuota mitenkään turhana työnä (välineiden pesut ym joista kerroit). Kyse oli nyt oikeasti täysin tarpeettomasta huseeraamisesta, jolla ei ole työn sujumisen kannalta mitään merkitystä.

Ap

Vierailija
5/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa kaikista ärsyttävämmältä. Laiskalta.

Vierailija
6/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla oli tällainen opiskelukaveri. Onneksi ei päädytty samaan työpaikkaan. Oli kaikessa ihan naurettavan ylitunnollinen ja mietti koko ajan mitä muut ajattelee hänestä. Lisäksi harjoittelupaikoissa nuoleskeli aina työkavereita. Sitten valitti vapaa-ajalla, kun kaikki on niin raskasta. Itse aiheutti sen raskauden, kun ei osannut yhtään höllätä missään vaiheessa. Oli samalla tavalla tunnollinen kaikilla elämän aloilla(harrastukset ja perhe). Se kuormituksen määrä oli ihan silmin nähtävissä eikä sellaista tunnollisuutta oikein osannut arvostaa sivustakatsojana. Lähinnä ärsytti se jatkuva valitus ja itsensä korostaminen tunnollisena työntekijänä ja opiskelijana.

Vierailija
7/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei saa minkäänlaista käsitystä siitä, mitä asioita aloittaja pitää turhina ja hänen kollegansa ilmeisesti eivät. Ei tuohon voi ottaa mitään kantaa, ellet kerro ihan konkreettisia esimerkkejä.

Yleisesti ottaen tosin minua hyvin harvoin ärsyttää toisten tekemiset ja tekemättä jättämiset, silloin kun pysytään normaalien käytöstapojen rajoissa.

En nyt nähnyt tarpeelliseksi mainita mitä nämä turhat touhotukset ovat, sillä uskon että jokainen älyllinen ihminen, jonka pitääkin tämä tajuta, tajuaa mitä se täysin turha huseeraaminen on.

Ap

Vierailija
8/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, vaan yksi parhaista juuri siitä syystä että osaan priorisoida.

Ap

Vierailija
9/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylitunnollista siivoilla työpistettään, jos ei ole asiakkaita ja jos siellä on jotain siivottavaa?

Vierailija
10/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla ap:n työkaveri.

Vierailija
11/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelma työnarkomaani pomo, joka tekee 12 tuntista ja päivää ja odottaa että myös sinä ole valmis tekemään palkatta ylitöitä ja jos et ole niin olet huono ja laiska työntekijä vaikka olisit kuinka ahkera työntekijä varsinaisen työajan sisällä. Ja jep uusi työpaikka on kyllä hakusessa. 

Vierailija
12/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan yksi parhaista juuri siitä syystä että osaan priorisoida.

Ap

Just. Meni kiinnostus koko aloitukseen. Heippa

Vierailija
13/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan ärsytä työkaverini. 

Kunhan hoitavat työnsä. Se riittää.

Vierailija
14/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen ylitunnollinen nyhvääjä ärsyttää melkoisesti.

Hommat on tietenkin tehtävä ohjeiden ja sääntöjen mukaan, mutta joillakin se menee yli.

Kirjaillaan ylös kolmekin varmistusta jostain asiasta ja viedään näin turhaa tilaa koneilta, ylitunnollisuus on aivan yhtä paha kuin vastakohtansa.

Vierailija
15/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe tuota mitenkään turhana työnä (välineiden pesut ym joista kerroit). Kyse oli nyt oikeasti täysin tarpeettomasta huseeraamisesta, jolla ei ole työn sujumisen kannalta mitään merkitystä.

Ap

Välineiden pesu kesken työvuoron oli tarpeetonta huseerausta, ne olisi voinut pestä myös työajan jälkeen. Sitä joko priorisoi leppostelun tai sitten tekee töitä.

Vierailija
16/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yleensä. Olen itsekin joskus ylitunnollinen.

Vierailija
17/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikallani tehtiin työtä pareittain ja siellä oli yksi vanhempi nainen, joka oli juurikin ylitunnollinen. Hän aloitti työt aina varttia tai puoli tuntia etukäteen (ja sitten antoi ymmärtää että olen laiska kun aloitan työt silloin kun minulle siitä maksetaan), teki myös ylitöitä ilmaiseksi. Meille maksettiin siis tuntipalkkaa ja aina iltapäivällä alkoi se "vielä tämä ja tuo asia" vaikka työpäivä oli jo päättynyt, ja koska työskenneltiin pareittain niin ei sitä paria oikein olisi viitsinyt yksinkään jättää vaikka kyllä ketutti. Aina toivoin, että jos tänään olisi joku toinen työparinani

Vierailija
18/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa ja siellä on aina tekemistä. Siis ihan papereiden silppuamista, ompelua (pyyhkeiden lenkit rikki, roolivaatteissa repsottaa vetoketju..), laminointia, kirjojen korjaamista, synttärikorttien askartelua yms. Näitä sitten ei aina kerkeä töissä tekemään, joten ne ylitunnolliset sitten ottavat näitä hommia kotiin. Ja totta kai se on tasan tarkkaan sitä omaa aikaa, tuosta ei saa palkkaa eikä oma työaika lyhene. Nämä ylitunnolliset sitten "no siinähän se menee, ei haittaa ollenkaan, mielelläni teen! :)". Pahimmat virkkaa tai ompelee nuken vaatteita kotona.

Olisi järkevämpää jättää ne työt töihin ja ylempi taho voisi huomata että hommaa on sen verran että aina on jotain rästissä ja olisi aika palkata lisäksi uusi työntekijä.

Olen tunnollinen ja näytän lusmulta noiden vierellä kun en vie töitä kotiini. Korvausta en kuitenkaan saisi ja palkka muutenkin surkea.

Vierailija
19/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla ap:n työkaveri.

Miksi et? Minusta pidetään työpaikallani.

Ap

Vierailija
20/50 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä on sitä sinun mielestäsi turhaa ja tarpeetonta huseeraamista, mikä ei?

On työpaikkoja, joissa on pakkokin keksiä ns. turhaa tekemistä, jos esimies- tai nainen osuu paikalle.

Ainakin itse ole sellaisessa paikassa.

Kun työt on tehty, voisi ihan hyvin lähteä kotiin, mutta ei: ollaan 8-16 huseeraamassa turhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän