Vierailija

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalainen-mira-loytyi-elottomana-u...

Miten siinä tapauksessa jos vaimo ei olisikaan menehtyvät vaan loukkaantunut vakavasti. Kuinka mies olisi hoitanut asiat? Kun Suomessa opetetaan kieliä niin kuinka ei voi oppia!

Kommentit (20)

Vierailija

Oman kokemuksen mukaan aika moni eurooppalainen matkailee täysin ummikkona. Yrittäessäni palvella kielitaidotonta ranskalaista tai espanjalaista tulee turhautuminen, että miten ei voida osata edes sitä englantia, kun ulkomaille lähdetään?! Puhun itse viittä kieltä, mutta niistä ei ole ollut tilanteessa hyötyä, sillä yksikään ei ole ollut ranska tai espanja. Suomalaiset osaavat yleensä keskimääräistä paremmin englantia, sillä kukaan ei osaa suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Maailmassa lukemattomat kielitaidottomat ihmiset matkustavat.
Sitten jos jotain sattuu, hommataan tulkiksi joku osaava. Suomen lähetystöt ulkomailla auttavat, vakuutusyhtiö auttaa ja jos on seuramatkasta kyse, oppaiden tehtävä on auttaa.

Minäkin matkustan kielitaidottoman äitini kanssa. Jos minä kuolen tai joudun koomaan matkalla, uskon että äitini osaa soittaa vaikka Suomeen sukulaisille, jos ei itse älyä vakuutusyhtiön 24/7 toimivaan palvelunumeroon soittaa.

Vierailija

hehehe... tolle tarinalle lienee tulossa lisätarinaa ku noille selviää paljonko ruumiin tuominen suomeen oikein maksaa. Semmoisen 5000e.

Vierailija

Tuossa tilanteessa tärkeintä oli että elvytys aloitettiin heti. Sairaskohtaus ja äkkikuolema voi yllättää kenet tahansa. Se on elämän tosiasia.

Jutussa mainitaan matkaopas, eikö hänen olisi pitänyt auttaa?

Ohi, mutta monilla suomalaisilla on sydämen lyöntiin liittyvä qt-ajan piteneminen. Silloin juuri uiminen voi koitua kohtaloksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
hehehe... tolle tarinalle lienee tulossa lisätarinaa ku noille selviää paljonko ruumiin tuominen suomeen oikein maksaa. Semmoisen 5000e.

Vainajan tuominen Suomeen sinkkiarkussa maksaa kymmenituhansia euroja. Jopa 50 000€. 

Vierailija

Mä en peruskoulun käyneenä pahemmin kieliä osaa, mies käynyt ammattikorkean mutta aika tumpelo sekin on kielten suhteen. Silti kyllä pärjätään.

Vierailija

Olipa omituisesti kirjoitettu juttu, montakohan kertaa siinä mainittiin, että "vaimo jo nukkui". Mistä lähtien juuri kuolleesta on sanottu, että hän jo nukkuu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sitten jos jotain sattuu, hommataan tulkiksi joku osaava. Suomen lähetystöt ulkomailla auttavat, vakuutusyhtiö auttaa ja jos on seuramatkasta kyse, oppaiden tehtävä on auttaa.

Minäkin matkustan kielitaidottoman äitini kanssa. Jos minä kuolen tai joudun koomaan matkalla, uskon että äitini osaa soittaa vaikka Suomeen sukulaisille, jos ei itse älyä vakuutusyhtiön 24/7 toimivaan palvelunumeroon soittaa.

Seuramatkalla on muitakin kuin sinä ja äitisi. Tuskin kukaan opas kulkee teidän kanssa kokoaikaa. Ja paljon se siinä hädän hetkellä auttaa alkaa etsiä kielitaitoista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en peruskoulun käyneenä pahemmin kieliä osaa, mies käynyt ammattikorkean mutta aika tumpelo sekin on kielten suhteen. Silti kyllä pärjätään.

Varmaan teidän matkailu on hakea Tallinnasta viinaa? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Varmaan teidän matkailu on hakea Tallinnasta viinaa? 

Ei ole. Ei käytetä juuri lainkaan alkoholia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Seuramatkalla on muitakin kuin sinä ja äitisi. Tuskin kukaan opas kulkee teidän kanssa kokoaikaa. Ja paljon se siinä hädän hetkellä auttaa alkaa etsiä kielitaitoista. 

Me ei käydä seuramatkoilla. Eikä äitini jää kotiin kököttämään sen pelossa että jos jotain sattuu matkalla. Meillä on reissussa aina tosi hauskaa. Jos jotain sattuu, niin sitten sattuu ja yritetään selvitä parhaalla mahdollisella tavalla. Apua hommataan ja sitten toivotaan parasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olipa omituisesti kirjoitettu juttu, montakohan kertaa siinä mainittiin, että "vaimo jo nukkui". Mistä lähtien juuri kuolleesta on sanottu, että hän jo nukkuu?

Nyt todella tajuan, miten kieli köyhtyy pikavauhtia. Sinustako voi sanoa vain yhdellä tavalla? Oletko ikinä kuullut ikuneen nukahtamisesta synonyyminä kuolemiselle? Jospa Tomista tuntui pahalta sanoa kuoli, joten sanoi että nukkui? Olisi tietysti voinut lisätä sanan "pois", jotta tyhmimmätkin tajuaisivat.

Vierailija

Seuramatkoilla pärjää ihan hyvin ilman kielitaitoa, hyvin järkätyillä matkoilla matkaopas neuvoo ja palvelee.

Pahimman varalle tieten tulee valmistautua ottamalla kunnon vakuutukset matkalle.

Olisi kyllä melkoista elämää, jos vain kielitaitoiset voisivat matkustaa, laskuun kääntyisi suomalaisten ulkomaanmatkailu.

Oma toimi matka ei kielitaidottamalle sovi, mutta turistimatka kyllä ja tietenkin se on kalliimpikin.

Eikä kielitaidosta aina ole edes hyötyä, kerran oli englanninopettaja mukana reissulla, eikä osanut hoitaa asioita englanniksi, vaan tarvitsi ulkopuolista apua. Kaikki eivät hallitse vieraan kielen erikoissanostoa,

Vierailija

Hyvin Japanissa olen pärjännyt vaikka englannin taito paikallisilla hyvin heikko. Hotellissa, lentokentällä ja päärautatieasemalla osattiin. Edes ravintoloissa ja kahviloissa ei suju heiltä englanti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nyt todella tajuan, miten kieli köyhtyy pikavauhtia. Sinustako voi sanoa vain yhdellä tavalla? Oletko ikinä kuullut ikuneen nukahtamisesta synonyyminä kuolemiselle? Jospa Tomista tuntui pahalta sanoa kuoli, joten sanoi että nukkui? Olisi tietysti voinut lisätä sanan "pois", jotta tyhmimmätkin tajuaisivat.

Mutta se olikin sanottu siinä ainakin 8 kertaa, joten kovin monipuolinen ei jutun kirjoittajan (en usko, että Tomi välttämättä on tuota ilmaisua käyttänyt noin monta kertaa, tuohan oli melkoisen kömpelö venytetty juttu, joita tuo media harrastaa) sanavarasto ole. 

Vierailija

Pitäisikö suorittaa kielitaitotesti ennen matkalle lähtöä? Monessa maassa hallitaan englantia hyvin huonosti, joten aina pitäisi suorittaa myös kyseisen maan yleisimmän virallisen kielen testi, ennen kuin saisi ostaa lipun. Niinkö?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat