Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotiruoka tarkoittaa teillä?

Vierailija
13.08.2019 |

Ja vielä terveellinen sellainen? Valmismaksalaatikkoa? Simpukoita ja aiolia? Kanakastiketta riisillä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehtyä ruokaa, joskus se on kasvissosekeittoa, joskus sahramikanaa. Tykätään ruoanlaitosta, joten aika vaihtelevasti syödään, painotetaan kyllä kasvisruokaa.

Vierailija
42/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kokkailen kasariruokia.

Lasten lemppari on jauhelihakastike ja perunamuusi sekä niiden kanssa porkkanaraaste.

Tuota en itse miellä kovin terveelliseksi kotiruuaksi koska käytän kermaa ja voita noihin. Lapset ja mies hoikkia niin ei niin väliä ja hyväkin saada kaloreita reilummin. Itselle nappaan laihduttajana perunat pelkältään ennen muusin tekoa ja kastiketta kohtuudella sekä paljon porkkanaraastetta joka raastettu pienellä raastimella.

Keittoja teen myös paljon ja ne miellän terveellisiksikin.

Itselle ehkä terveellinen kotiruoka tarkoittaa kevyttä ruokaa jossa kuitenkin kasviksia ja proteiinia niin että pysyy kylläisenä. Hoikille lapsilleni taas koen terveellisyyden eri tavalla ja heillä saa olla enemmän energiaa ruuissa.

Tänään oli lasagnea ja sitä lasten rakastamaa porkkanaraastetta ja raejuustoa.

Huomenna teen nakkikastiketta ja keitetyt perunat ja höyrytän kukka- ja parsakaalia.

Itse olen laihtunut nyt 17 kiloa tuolla kotiruualla ja saanut verenpaineet kuriin. Lapset taas kasvaa ja voi hyvin eli ehkä meillä ihan terveellusesti syödään.

Alapeukku tuolle virkkeelle. Nuo ovat tervellisiä aineksia sopivasti käytettynä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kokkailen kasariruokia.

Lasten lemppari on jauhelihakastike ja perunamuusi sekä niiden kanssa porkkanaraaste.

Tuota en itse miellä kovin terveelliseksi kotiruuaksi koska käytän kermaa ja voita noihin. Lapset ja mies hoikkia niin ei niin väliä ja hyväkin saada kaloreita reilummin. Itselle nappaan laihduttajana perunat pelkältään ennen muusin tekoa ja kastiketta kohtuudella sekä paljon porkkanaraastetta joka raastettu pienellä raastimella.

Keittoja teen myös paljon ja ne miellän terveellisiksikin.

Itselle ehkä terveellinen kotiruoka tarkoittaa kevyttä ruokaa jossa kuitenkin kasviksia ja proteiinia niin että pysyy kylläisenä. Hoikille lapsilleni taas koen terveellisyyden eri tavalla ja heillä saa olla enemmän energiaa ruuissa.

Tänään oli lasagnea ja sitä lasten rakastamaa porkkanaraastetta ja raejuustoa.

Huomenna teen nakkikastiketta ja keitetyt perunat ja höyrytän kukka- ja parsakaalia.

Itse olen laihtunut nyt 17 kiloa tuolla kotiruualla ja saanut verenpaineet kuriin. Lapset taas kasvaa ja voi hyvin eli ehkä meillä ihan terveellusesti syödään.

Alapeukku tuolle virkkeelle. Nuo ovat tervellisiä aineksia sopivasti käytettynä. 

Riittäiskö tuosta asiasta jankuttaminen jo?

Vierailija
44/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim: makaronilaatikkoa, uunilohta ja lohkoperunoita, jauhelihakastiketta ja spagettia, kalakeittoa, kanakastiketta (curry tai intialainen tai tomaatti-kookos) ja riisiä, kana-, savulohi- tai caesar-salaattia, lihapullia ja muussia, tortilloita, kotitekoista pizzaa, mureketta, karjalanpaistia, uuniseitä, kananuudeliwokkia, täytettyjä kesäkurpitsoita tai paprikoita. Kaiken kanssa tuoreita ja/tai kypsennettyjä kasviksia lajeja vaihdellen. Kaiken terveellisyys riippuu siitä paljonko sitä vetää ja mihin vertaa, kotitekoinen pizza täysjyväpohjalla salaatin kera on varsin hyvä osa terveellistä ruokavaliota mutta ei se yksinään mikään terveyspommi ole.

Lisäksi käytetään eineksiä, esim. kala- ja kasvispyörykät tulee parempina tehtaalta kuin minun käsistäni, ja hernekeittoa en viitsi itse keitellä purkkihernari on pahan päivän vara.

Terveellisyys ei suinkaan riipu määrästä, vaan sisällöstä.

Vierailija
45/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki itsetehty. En laske koti ruoaksi valmiita lihapullia tai laatikoita vaan itsetehdyt. Enimmäkseen pyörii samoja ruokia, kanaa ja riisiä tai ohraa (kastikkeena tai paistettuna, uunissa yms), makaronilaatikko, lasagne, spagetti ja kastike (jauheliha, kana, tonnikala), tortillat, ruokaisat salaatit, uunijuurekset, keitot, uunilohi, perunat (jauheliha, nakkikastike, possu, nauta, riistakäristykset) yms. Terveellisemmäksi teen sillä, että käytän vain täysjyvää. Pyrin tekemään joka kerta salaatin, uunijuureksia tai raasteita. Joskus kiireessä jää, mutta silloin on myös monesti valmista pinaatti keittoa mitä en laske koti ruoaksi koska en ole itse tehnyt tai ranskalaisia ja eines lihapullia.

Makaronilaatikon makaronit ja lasagnelevyt, sekä spagetti on varmastikin itsetehtyä tuorepastaa? Ja tortillalätytkin paistat itse? 

Vierailija
46/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kotiruoka tarkoittaa alusta asti itse tehtyä ruokaa, jossa ei käytetä eineksiä, eikä puolivalmisteita. Tämä on siis oma mielipide, enkä tuomitse mitenkään heitä, jotka pv:ta käyttävät, ja käytäntö johtuu siitä, että puolivalmisteet maistuvat minusta hirveiltä. Esimerkiksi keittojuurekset pakasteena, hyi helv...i!

Terveellinen kotiruoka tarkoittaa kasvisvoittoista ruokaa, jossa rasvaa ja suolaa kohtuudella. Mielestäni kokkaan itse aika terveellistä kotiruokaa, eli paljon kasvisruokia, kanaa, keittoja... En käytä valmiiksi marinoituja lihoja, teen hyvin harvoin ruokaa makkarasta/nakeista, samoin punaista lihaa käytän vähän. Pasta on täysjyvää ja riisikin ylefnsä tummaa.

Ja kuitenkn on todettu, että pakastevihanneksissa on enemmän vitamiineja tallella kuin kaupan tiskiltä löytyvistä ”tuoreista”. Tietty, jos omasta kasvimaasta saat, niin niitä ei voita mikään. Talvella se ei kuitenkaan onnistu.

Ihan sama. Maussa pakastevihannekset häviää 10-0 tuoreille.

T. Yksi toinen, joka jaksaa kuoria ja pilkkoa juurekset ihan itse

Vierailija
47/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka on kotona itse valmistettua.

Joskus voidaan tuunata eineksiä, mm. makaronilaatikkoa heittämällä sekaan vihanneksia, muttei se ole kotiruokaa.

Vierailija
48/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä viikolla on ollut jauhelihakeittoa jossa runsaasti kasviksia. Nyt keitän uusia perunoita ja sen kanssa savustettua haukea ja huomenna teen pyttäriä niistä kuoripäällisistä uusista perunoista+makkaraa+kananmunaa. Makkara on näistä ainoa ns eines. Viikonloppuna pihviä ja uunilohkoperunoita, ehkä lisää kalaa. Lisäksi mulla on tuossa kesäkurpitsaa, niistä teen ruokaa mutta vain itselleni. Joka viikko on joku jauheliharuoka ja sitten usein kanaa, kalaa jotka valmistan itse. Kyllä nää ihan peruskotiruokia on.

Vierailija
49/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä kotiruokana kreikkalainen salaatti. Kotiruokaa ehkä 5 kertaa viikossa. Eilen oli syyrialaista takaway ruokaa.

Vierailija
50/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa ateria, jonka valmistamiseen on käytetty enemmän vaivaa kuin mikrolämmitys, ja jonka ravitsemussisältöä on edes jollain tasolla pyritty optimoimaan.

Se voi olla esimerkiksi lihamakaronilaatikko, sienirisotto, bataattisosekeitto, nakkikastike ja perunat, tai ihan vaan kalapuikot ja muusi, sekä lisukkeiksi jotain vihanneshässäkkää. Pääasia on se, että ateriasta löytyy riittävät proteiinit ja myös kasviksia.

Vierailija
51/51 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kotiruoka tarkoittaa alusta asti itse tehtyä ruokaa, jossa ei käytetä eineksiä, eikä puolivalmisteita. Tämä on siis oma mielipide, enkä tuomitse mitenkään heitä, jotka pv:ta käyttävät, ja käytäntö johtuu siitä, että puolivalmisteet maistuvat minusta hirveiltä. Esimerkiksi keittojuurekset pakasteena, hyi helv...i!

Terveellinen kotiruoka tarkoittaa kasvisvoittoista ruokaa, jossa rasvaa ja suolaa kohtuudella. Mielestäni kokkaan itse aika terveellistä kotiruokaa, eli paljon kasvisruokia, kanaa, keittoja... En käytä valmiiksi marinoituja lihoja, teen hyvin harvoin ruokaa makkarasta/nakeista, samoin punaista lihaa käytän vähän. Pasta on täysjyvää ja riisikin ylefnsä tummaa.

Ja kuitenkn on todettu, että pakastevihanneksissa on enemmän vitamiineja tallella kuin kaupan tiskiltä löytyvistä ”tuoreista”. Tietty, jos omasta kasvimaasta saat, niin niitä ei voita mikään. Talvella se ei kuitenkaan onnistu.

Ihan sama. Maussa pakastevihannekset häviää 10-0 tuoreille.

T. Yksi toinen, joka jaksaa kuoria ja pilkkoa juurekset ihan itse

Ei kai siinä mitään jaksamista ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi