Allsång på Skansenia katsoessa ei voi kuin ihastella ruotsalaisten tyylitajua
Missä on valkoiset pohjepituiset leggingsit? Missä Valmetin klassikkomalleja esittelevät t-paidat, jotka jättävät viirun kaljamahaa paljaaksi? Missä kulahtaneet Autot-hupparit ja Hello Kitty -crocksit? Missä trikootunikat? Missä "DENIM UNITE SINCE 1968 MASTER" -t-paidat? Missä aikuisten naisten turkoosiksi värjätyt hiukset?
Ai niin, eihän tätä kuvata Suomessa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Käyppä joskus Suomessa tuommoisessa kesätapahtumassa tai jonkin telkkariohjelman kuvauksissa (ei huutokauppakeisari tms), niin kyllä suomalaiset pukeutuu silloin.
Mä olen käynyt tänä kesänä vaikka kuinka monessa kesätapahtumassa. Ja kyllä niissä kaikissa on ne samat ylipainoiset perheenäidit tehosteväreillä värjättyine tukkineen, leggingseissä ja trikootunikoissa. Ja miehille sitten caprimittaiset kulutetut farkut, joku tuollainen "california beach man since 1944 top quality"-paita, crocksit ja epäsiisti parranreuhka.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on Autot-huppari?
Huppari, jossa on Disneyn Autot-elokuvasta tuttuja hahmoja. Vaikka Salama McQueenin kuva.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihailtavaa siinä on että kuluttaa enemmän vaatteita? Pitäisi olla hyve että kulkee ryysyissä. Maailma tuhoutuu juuri noiden tyylikkäiden takia.
Yleensä se tyylikäs kuluttaa vähemmän, määrä kun ei korvaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihailtavaa siinä on että kuluttaa enemmän vaatteita? Pitäisi olla hyve että kulkee ryysyissä. Maailma tuhoutuu juuri noiden tyylikkäiden takia.
Yleensä se tyylikäs kuluttaa vähemmän, määrä kun ei korvaa laatua.
Ruotsalaiset kuluttaa enemmän vaatteita kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Paljon Ruotsissa aikaa viettäneenä olen huomannut että esim Tukholman ulkopuolella ei ole niin tyylikästä. Mutta silti ruotsalaiset osaa paremmin pukeutua ja pitää itsestään huolta kuin suomalaiset.
Pitääkö heittää beigen värinen neule harteille kun menen kauppaan jotta sinusta tuntuisi paremmalta?
Itse en pidä ollenkaan tyylikkäänä sitä että ollaan pukeuduttu yli jokaiseen tilanteeseen ja vieläpä saman persoonattoman koodin mukaan. Se ei ole normaalia toimintaa vaan jotain täysin epäaitoa, epäolennaisuuksiin keskittymistä.
Sinusta ruotsalaiset pukeutuvat paremmin kuin muut, minusta ei..
Ohjelman vaalea juontaja nainen on todella kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Tyylikkyys ei tarkoita sitä, että on uudet (tai edes kalliit) vaatteet. Tyylikkyys on siistiyttä, tilannetajua, asiallisuutta. Esim. klassinen, vaalea, yksivärinen ja yksinkertaisen linjakas kauluspaita näyttää siistiltä ja freesiltä lähes kenen tahansa päällä eikä maksa sen enempää kuin se riemunkirjava, hörselöinen tunika, joka näyttää anteliaasti rintavakoa.
Jossain tukholmalainen kotirouva kirjoittelee nytkin paikalliselle vauvapalstalle, että katsokaa pariisilaisten tyylitajua ja luettelee mukahauskasti mikä kaikkea on pielessä ruotsalaisessa katukuvassa ja lopuksi tyytyväisenä itseensä yläpeukuttaa itseään.
Iihan karsee ja elähtänyt ohjelma!!