Loppupalkka
Irtisanon itseni ja viimeinen työpäivä oli 8.8. Sain juuri loppupalkassa palkkakuitin ja siinä oli vain tiedot työpäivistä ja lisistä. Eikös tt kuulu maksaa myös sisällä olevat lomapäivät ulos, omien laskujen mukaan niitä olisi 10 kpl vai elokuu lasketaan mukaan.
Kommentit (10)
Useimpien työehtosopimusten mukaan kertynyt lomapalkka maksetaan, mutta lomarahoja et saa. Itse olen saanut lomapalkkatilin irtisanomisen yhteydessä aina erikseen.
Et sä mitään lomaa saa jos oot menny ottaa lopputilin.
Jos oot saanut ennakkoon lomaltapaluurahat niinkuin ne yleensä aina maksetaan niin varmaan on peritty takaisin.
Heti yhteys liiton lakimieheen. Ne yrittää huijata sua. Haasta firma oikeuteen.
Kyllä sulle kuuluu maksaa lomakorvaus lopputilin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien työehtosopimusten mukaan kertynyt lomapalkka maksetaan, mutta lomarahoja et saa. Itse olen saanut lomapalkkatilin irtisanomisen yhteydessä aina erikseen.
Tässä onkin ketjun ainoa järkevä vastaus. Muut vastaajat eivät taida ymmärtää mistä edes puhutaan.
Ja kyllä, 10 lomapäivältä pitäisi saada palkka jos et ole näitä lomia pitänyt. Elokuulta ei kerry koska työpäiviä alle 14.
Kysyisin palkkahallinnosta että maksetaanko ne jotenkin erikseen.
Kiitos teille jotka asiallisesti vastaisitte. Asiaa joudun hoitamaan entisen esimiehen kanssa sillä hän saa vaan yhtiön sisäisen säännön takia ottaa yhteyttä palkanlaskentaan, muutoin itse kyllä olisin sinne soittanut.
Vierailija 10 kirjoitti:
Kiitos teille jotka asiallisesti vastaisitte. Asiaa joudun hoitamaan entisen esimiehen kanssa sillä hän saa vaan yhtiön sisäisen säännön takia ottaa yhteyttä palkanlaskentaan, muutoin itse kyllä olisin sinne soittanut.
Kyllähän sinulla oikeus on palkanlaskijaasi olla yhteydessä.
Tai ole yhteydessä liittoon, ja he ovat yhteydessä palkanlaskijaasi.
Tarkista TES:sistä.