Ikää 50v. Opiskelenko hallintotieteiden opinnot loppuun vai lähihoitajaksi?
Opinnot jäivät siis aikanaan kesken, ja nyt olisi aikaa opiskella. Toki enää ei ole opinto-oikeuskaan voimassa, mutta ajattelin avoimen yliopiston kautta saada opintoja tehdyksi ja sitten varsinaisena tutkinto-opiskelijana loput.
Miten pääsee avoimeen opiskelemaan? Pääseekö kaikki halukkaat?
Kommentit (19)
Ei lähäriksi, ellet pidä vanhuksista ja kunnioita heitä. Ainakin harjoittelussa olet vanhustyössä luultavasti, vaikka erikoistuisit lapsiin.
Minä tekisin hallintotieteen loppuun.
Jaksatko lähärinä tuon ikäisenä ja iäkkäämpänä? Mulla on tuttavapiirissä muutama lähäri, ja kaikilta on paikat hajonneet ennen eläkeikää. Siinäpä sitten ollaankin.
Mä opiskelisin sinuna lähihoitajaksi, ainakin työllistyisit. Oikeasti, vaikka työ on raskasta toisinaan, se on myös antoisaa. :) Ja ainakin työllistyt!!
lähäriopinnoissa valmistut vain lähäriksi. Korkeakoulututkinto avaa enemmän ovia.
Mitähän työtä kuvittelet saavasi hallintotieteiden tutkinnon suoritettuasi? Työllistyminen tuon ikäisenä ylipäätään on mahdotonta - paitsi lähihoitajana!
Se työllistyminen painaa aika paljon vaakakupissa, varsinkin, kun asumme maalla, niin täällä ei pahemmin ole akateemisia työpaikkoja auki. Toki aikoinaan toimin tutkintoani vastaavassa työssä, mutta sitten tuli perheen perustamiset ym... lähärille varmaan löytyisi töitä. Kuinka nopeasti lähäriksi opiskelee?
T.ap
Mulla vähän sama. Kaivanko vanhan gradua ihoon kirpulta ja teen FM:n luonnontieteissä loppuun vai luento lähihoitajaksi??
Ikä 56v.
Tarjoilijan töitä tehnyt vuosikymmeniä mutta nyt ei enää töitä tarjota eikä kyllä kiinnostakaan.
”Kaivanko vanhan graduni aihion esiin korpulta, jolle sen aikoinaan tallensin”
Molemmat. Amis iltaopintoina vastaa unilukemista yliopistoväelle.
"ajattelin avoimen yliopiston kautta saada opintoja tehdyksi ja sitten varsinaisena tutkinto-opiskelijana loput"
Miten tämä loppuosa onnistuu, jos opinto-oikeutta ei enää ole?
Meillä on miehen kanssa yritys, joka nippanappa työllistää ja elättää meidät, mutta ei todellakaan ole mikään kultakaivos.
T.ap
Kai yli viisikymppiseltä hallintotieteilijältä edellytetään jo jonkunlaista työkokemustakin.
Opinto-oikeus voitaneen myöntää takaisin, jos opinnot hyvässä vaiheessa tai on suunnitelma opintojen suorittamisesta tai voi päästä erikoistapauksena tutkinto-opiskelijaksi avoimen kautta.
Riippuu siitä, haluatko työllistyä vai et.
N50
Kannattaisiko ihan oikeasti unohtaa hallintotieteet? Enpä usko sen kortin työllistävän.
Mikä ala nykyään työllistäisi, maaseudullakin?
Viisikymppinen ei hyödy yliopistotutkinnosta ellei sitten lue lääkäriksi, joista on pulaa.
Mutta miksi ihmeessä lähäriksi? Esim. amk:n sosionomi tai geronomi voisi vielä työllistyä vaikka keski-ikäisenä.
Lähärinä saat töitä.