Mua sitten ärsyttää, kun ihmisille sanotaan, että no tiesithän, mihin olit ryhtymässä
Oli kyse sitten vaikkapa yrittäjän puolisona olemisesta, naimisiinmenosta miehen kanssa, jolla kolme alaikäistä lasta, tai mistä tahansa vaikeasta asiasta, jonka tiesi avioituessaan.
Sillä KUKAAN ei osaa ennustaa, miten jaksaa tiedossakin olevan haastavan asian kanssa elää vuodesta toiseen! Vaikka se tuntuisi avioliiton alussa asialta, johon on sopeutunut, sitä ei voi tietää, alkaako asia kuormittaa ylitsepääsemättömästi myöhemmin. Typerääkin typerämpää on alkaa marmattaa, että kyllähän sä tiesit, että ----! Emme me ihmiset voida hallita mieltämme loputtomasti, monet asiat vaikuttavat siihen, ettei enää jaksakaan. Eihän kukaan pari eroaisi, jos etukäteen pystyisi ennustamaan kaikki vaikeudet.
Kommentit (7)
Ai kun nainen valittaa, että nyxällä on 3 lasta ja ne on aina paikalla, niin täytyy joka kerta hämmästellä, että onko sillä Villellä lapsia, kumma juttu, ettei kertonut ennen kuin muutitte yhteen.
Älä valita kenellekään, niin et myöskään joudu kuuntelemaan tuota lausetta. So simple as that.
Jos alkaa uusperheelliseksi, niin kyllä siinä on luvassa kaikenlaista hubaa. Voi hyvinkin sanoa, että mitäs läksi.
Yrittäjyydessä on myös puolensa ja puolensa. Siinä voi varautua kaikenlaiseen vastoinkäymiseen, esim puoliso ei ole ikinä paikalla.
Onhan noi nyt aivan selviä tapauksia, että itse on tietoisen riskin ottanut. Turha valittaa.
Mielestäni ihminen, joka tieten tahtoen pariutuu ihmisen kanssa, jolla on ennestään lapsia, niin todellakin tietää mihin on ryhtymässä. Ihminen joka ottaa paljon juovan kumppanin, todellakin tietää mihin on ryhtymässä. Ihminen, joka ottaa sen pettäjän kumppanikseen tietää mihin on ryhtymässä. Tarkoitan tällä sitä, että tietää riskit ja ottaa ne silti. Yleensä varsinkin naisilla on edelleen se harhaluulo, että he menevät ihan kaiken muun ohi ja kumppnin pystyy muuttamaan mieleisekseen. Totuus on, että ei pysty ja eivät mene. Tämä ei tule yllätyksenä muuta kuin typeryksille, jotka kuvittelevat itsestään liikoja.
Jos minulla ystävä alkaisi valittamaan, kun on ottanut kumppanikseen miehen , jolla on entisestä liitosta lapsia, ja vinkuisi, kun ei kestä, niin todellakin sanoisin, että älä valita, itse valitsit.
Mielestäni tässä on ennenkaikkea kyse vastuun ottamisesta. Jos teit päätoksen esim. lapsellisen puolison ottamisesta, on se sinun vastuullasi. Voi olla että arvioit voimavarasi väärin, mutta koska olet aikuinen, on se sinun virheesi. Virhe joko korjataan, tai sen kanssa eletään. Virheestä ei valiteta vuosi toisensa jälkeen.
Totta.
Silti sanoisin, että kyllähän sä tiesit "Pertin" alkoholiongelmasta naimisiin mennessänne, kyllä sanoisin. Varmaan alkoholi ja huumeet olisi ainoat asiat, joista näin sanoisin.