Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Migreenistä (ja työpaikasta ja työ"kaverin" reaktiosta)

Vierailija
13.08.2019 |

Minulle puhkesi n. puolitoista vuotta sitten eli viime vuoden huhtikuussa migreeni.
On lääkitys, estolääkitys ym., mutta se ei kauhean paineen alla autakaan.
.
Olen hypännyt lääkärissä, pää on kuvattu, lääkkeitä vaihdettu jne.
Olen siis tehnyt kaikkeani voidakseni tehdä töitä, mutta lähinnä ollakseni ilman kipua.
.
Tänä aamuna tunsin, että migreeniä pukkaa, mutta otin lääkettä, lähdin töihin, jossa aloin oksentaa, kun kipu yltyi aikamoiseksi.

Kuten mainitsin migreenin on aiheuttanut hirveä työpaine, epänormaalit vaatimukset, kauhea kiire ja huono työilmapiiri.

Oksenneltuani kolme kertaa työ"kaveri" kysyi, onko minulla ollut tämä vaiva aina.
Sekin kertoo paljon, koska olen hänelle vaivastani kertonut, käynyt lääkärissä ym. eli ollut pois töistä.

Eilen viimeksi jouduin lähtemään kesken päivän.
.

Totesin, että "kiitän" kaikkia migreenin aiheuttajia, johon tämä täti kirkumaan:

-Hyvähän se on muita syyttää! Sun päässäs se vika on!!!!

Ah, kiitos myötätunnosta, hah.

Saattaapa hyvinkin olla, että mulla on migreeni vielä huomennakin!

.

Juuri tämä kyseinen henkilö on yksi stressini aiheuttajista.

Kiekuu, kun tietää olevansa syyllinen.

.

Onneksi pääsen sieltä pois alle kuukauden kuluttua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin vaikeaa, lopeta duunit.

Vierailija
2/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt h'lvetti sentään sen työkaverin vika ole että sulla on migreeni! Miks pitää aina etsiä syyllisiä? Ja miks vika on aina jossain muualla kuin ittessä.

Sulla on migreeni, harmi juttu. Mutta ei se kenenkään syytä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sun työkaverillasi on narsistinen persoonallisuushäiriö tai asperger. Kumpikin työkaverina ihan syöpiä. Tiedän, mistä puhun. Olen kokenut samaa.

Vierailija
4/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole mitään oikeutta tuolla lailla syytellä muita päin naamaa sairaudestasi, ei varmaan ole helppoa niillä sun työkavereillakaan.

Vierailija
5/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... eräälläkin ihmisellä migreeni loppui, kun työpaikka vaihtui. Eli saattaa niillä työolosuhteilla olla vaikutusta "sairauksiin". Mutta jos ihmiset tykkäävät (tämä ei siis ole aloittajalle tarkoitettu kommentti) vain aina syytellä itseään, eikä ympäristössä (työelämässä yleensäkään) ole koskaan mitään vikaa tai sairauksia aiheuttavaa kenellekään, niin ei sitten voi mitään. Kalliiksi se sairastelu kuitenkin yhteiskunnallekin tulee, niin luulisi, että kaikkia työntekijöitä voisi kohdella hyvin siellä työpaikoilla eikä vaadittaisi liikojakaan, mikä kuluttaa tarpeettomasti ihmisiä.

Vierailija
6/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatpa kamalalta työkaverilta kun syytät sairaudesta työkavereitasi.

Vierailija
7/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä voi niin varmasti tietää, mistä se johtuu... Usein sanotaan että stressi lisää migreenioireilua, mutta ainakaan omalla kohdalla en ole tällaista yhteyttä huomannut.

Vierailija
8/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä voi niin varmasti tietää, mistä se johtuu... Usein sanotaan että stressi lisää migreenioireilua, mutta ainakaan omalla kohdalla en ole tällaista yhteyttä huomannut.

Niin, onhan se ihmisriippuvaista, mistä mikäkin (sairaus) johtuu ja mikä pahentaa asioita vai pahentaako mikään. Enkä nyt tiedä, tarvitseeko aina stressistäkään johtua asiat, vaan muutkin huolet/huolehtiminen, muut paineet, "yliyrittäminen"/jatkuva suorittaminen voi vaikuttaa myös.

Olen tuo sama, joka kirjoitti tuon erään henkilön migreenin loppumisesta työpaikan vaihdoksen jälkeen. Enkä kuitenkaan välttämättä yksittäisiä firmojakaan lähtisi syyllistämään suoralta kädeltä, vaan tämä menokin nyt kun on mitä on (kilpailu), niin se vaikuttaa myös asioihin. Olisihan se meidän kaikkien asia tehdä tästä piirun verran mukavampaa tästä menosta :).

Vierailija
9/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettepä te olekaan kärsineet siellä työkaverien ja pomon v-lusta yli kymmentä vuotta.

Olkaa onnellisia, kun ette.

.

Ne minulle tämän taudin aiheuttivat jatkuvalla v-lla ja täysin turhalla turhalla vaatimisella.

.

Ette ole minä.

Ette ole olleet tuossa helvetissä yli kymmentä vuotta.

.

Mun päässähän se vika on (HAH!), kun jaksoin sitä p-aa ihan liian kauan.

.

Kiva, ettei kukaan tajua.

Siksipä toivonkin, ettette joudu samanlaiseen tilanteeseen.

Minulta sattaa jopa tulla empatiaa, kun joutuu samaan myllyyn.

Vierailija
10/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä stressi laukaisee migreenin, jos on laukaistaakseen.

Stressin aiheuttajia ovat hyvin usein työyhteisön sisäiset idiootit, joita myös työkavereiksi kutsutaan väärin perustein.

Vierailija
11/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettepä te olekaan kärsineet siellä työkaverien ja pomon v-lusta yli kymmentä vuotta.

.

Ne minulle tämän taudin aiheuttivat jatkuvalla v-lla ja täysin turhalla turhalla vaatimisella.

.

Ette ole minä.

.

.

Työpaikan ongelmista pitäisi keskustella rakentavammin, eikä tuollaisilla heitoilla. Ei mikään noin parane, ei työpaikan olot eikä migreeni.

Vierailija
12/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan teistä ei ole migreeniä kai kokenut, kun on varaa sanoa, etteikö työ"kaveri" sitä voisi aiheuttaa.

On myös likimain hassunhauskaa ilmoitella, että pitäisi vaihtaa työpaikkaa, vaikka kerroin jo, etteä vaihdan.

Minun migreenini puhkesi huhtikuussa 2018.

Ainut syy, mitä lääkärit (yhteensä 3 "jumalasta seuraavaa") ovat keksineet, on työympäristö, työpaine, työ, työ työ, ja ennen kaikkea juuri se työakka, joka esitti hurskasta.

Ihan hirveää, kun sanoin, miten asiat ovat!

AP, isolla ja lujaa

Vierailija
13/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

.

Ette ole minä.

.

.

Ei kai tässä kukaan ole väittänyt, ettei stressi saattaisi vaikuttaa migreeniin. Sitä vain, että kukaan ei voi tietää varmasti, olisiko sinulle tullut migreeniä, jos työkaverit olisivat käyttäytyneet eri tavalla. Minullakin on sitä ollut välillä, mutta ihan hyvissä ja rauhallisissa elämäntilanteissa, ei silloin kun olen ollut kauhean ahdistunut ja stressaantunut. Syytän omasta migreenistäni geenejä, sillä vanhemmillani on sama tauti.

Vierailija
14/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on nykyään koko ajan migreeniaiheisia aloituksia? Omaa kokemusta on, mutta en jaksa silti koko ajan keskustella siitä......

Vierailija
15/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Ette ole minä.

.

.

Työpaikan ongelmista pitäisi keskustella rakentavammin, eikä tuollaisilla heitoilla. Ei mikään noin parane, ei työpaikan olot eikä migreeni.

Kaikella hyvyydellä totean, että tulepa meille keskustelemaan.

Tule, tule, niin saat pullakahvit ja hymyt.

Teeskennellyt kädenpuristukset ja mahdollisimman pikaisesti ovesta ulosajon.

Ei siellä mitään keskustella, siellä sanellaan mitä mieltä johtaja on, vaikka AVI:stakin on käyty muka johonkin ruotuun laittamassa!

Phah-hah.

Heitoilla siellä on aina keskusteltu, huudettu ja vaiettu.

Sori, kun ette te tiedä mistä minä kirjoitan.

Ja hyvä näin, ettei itseni lisäksi muita tarvitse alkaa suuremmin sääliä.

Vierailija
16/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Ette ole minä.

.

.

Jos on jo kymmenenkin vuotta (aloittajan omien sanojen mukaan) kestänyt asioita työpaikalla, niin jotenkinhan ne asiat sitten purkaantuu, jos asioihin ei ole ajoissa puututtu oikealla tavalla. On jo todella ikävä tilanne, kun on joku sairauskin (migreeni) puhjennut siitä syystä, mitä en yhtään ihmettelisi, etteikö työpaikan olosuhteilla olisi mitään tekemistä sen asian kanssa.

Itsellä ei ole eikä ole ollut migreeniä, mutta aikoinaan yhdessä työpaikassa oli myös jäätäviä päänsärkytilanteita varsinkin töiden jälkeen. Sittemmin en ole moisista enää kärsinyt.

Vierailija
17/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

upp kaikki migrenistä kärsijät

Vierailija
18/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Ette ole minä.

.

.

Kaikella hyvyydellä totean, että tulepa meille keskustelemaan.

Tule, tule, niin saat pullakahvit ja hymyt.

Teeskennellyt kädenpuristukset ja mahdollisimman pikaisesti ovesta ulosajon.

Ei siellä mitään keskustella, siellä sanellaan mitä mieltä johtaja on, vaikka AVI:stakin on käyty muka johonkin ruotuun laittamassa!

Phah-hah.

Heitoilla siellä on aina keskusteltu, huudettu ja vaiettu.

Sori, kun ette te tiedä mistä minä kirjoitan.

Ja hyvä näin, ettei itseni lisäksi muita tarvitse alkaa suuremmin sääliä.

Ja alapeukkua vaan.

Hyvä, hyvä.

Kertoo teistä tosi paljon.

Vierailija
19/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on kamalaa jos on epämiellyttävät työkaverit, kyllä ihmiset sen tajuavat. En ymmärrä minkälaisia vastauksia ap odottaa saavansa...

Vierailija
20/26 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... eräälläkin ihmisellä migreeni loppui, kun työpaikka vaihtui. Eli saattaa niillä työolosuhteilla olla vaikutusta "sairauksiin". Mutta jos ihmiset tykkäävät (tämä ei siis ole aloittajalle tarkoitettu kommentti) vain aina syytellä itseään, eikä ympäristössä (työelämässä yleensäkään) ole koskaan mitään vikaa tai sairauksia aiheuttavaa kenellekään, niin ei sitten voi mitään. Kalliiksi se sairastelu kuitenkin yhteiskunnallekin tulee, niin luulisi, että kaikkia työntekijöitä voisi kohdella hyvin siellä työpaikoilla eikä vaadittaisi liikojakaan, mikä kuluttaa tarpeettomasti ihmisiä.

Minulla migreenikohtauksia laukaisevat kirkas valo päin silmiä ja voimakkaat hajusteet. Otan heti auran tullessa migreenilääkettä sekä pahoinvointilääkettä. Migreeni vielä terävöittää ainakin haju- ja kuuloaistia eli hajut tuntuvat entistä pahempina ja kaikki melu ja ovienpaiskominen suorastaan kakofonialta korvissa. Niille oireille ei kumpikaan lääke voi mitään.

Minulla on ollut migreeni pienestä lapsesta lähtien ja syön sitä vastaan neljää estolääkettä, pidän kiinni tarkasta ruokavaliosta ja riittävästä unesta. Tavallista päänsärkyä kokenut ihminen ei edes tiedä kuinka pahalta migreenikohtaus tuntuu. Minulla menee näkö toisesta silmästä puhekyvyn lisäksi.

Ainakaan toisten ihmisten negatiivinen suhtautuminen tai päänaukominen ei auta asiaa jos koko ajan joutuu olemaan sairautensa vuoksi puolustuskannalla. Migreeniä ei edes kai voi aiheuttaa itse vaan se on perinnöllistä. Niin se on meidän suvussa ainakin peritynyt puolelle kulloisenkin ikäluokan edustajista sukupuoleen katsomatta.