Palashampoo
Onko jollain kokemusta palashampoolla? Paljon sitä kehutaan hiusten pesussa niin mietin vaan kannattaako kokeilla.
Kommentit (54)
Olen käyttänyt kahta: Flow'n rasulsavisaippuaa ja toista jonka merkkiä en muista - harmi, sillä se oli tätä Flow'ta parempi. Tukka tottui palasaippuaan aika helposti, mutta pesen kyllä edelleen yleensä joka toinen päivä. Tästä Flow'sta tuntuu jäävän jotain möhnää hiusharjaan ja jos ei ole tarkka huuhtelun kanssa, myös hiuksiin. Ei näy välttämättä hiuksista, mutta tuntu on lähmäinen ja "purkkamainen". Seuraavaksi kokeilen taas jotain muuta, mutta tykkään kyllä käyttää palasaippuoita. Ehkä Lushilta seuraavaksi? Otin tämän Flow'n palan käyttöön kesäkuun lopulla ja arvelisin, että vielä on noin puolet jäljellä. Vaahtoaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko curly girliin?
Ei sovi. Cg:ssä pestään sulfaatittomilla ja saippuapohjaiset on niin täyttä sulfaattia kuin olla ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kahta: Flow'n rasulsavisaippuaa ja toista jonka merkkiä en muista - harmi, sillä se oli tätä Flow'ta parempi. Tukka tottui palasaippuaan aika helposti, mutta pesen kyllä edelleen yleensä joka toinen päivä. Tästä Flow'sta tuntuu jäävän jotain möhnää hiusharjaan ja jos ei ole tarkka huuhtelun kanssa, myös hiuksiin. Ei näy välttämättä hiuksista, mutta tuntu on lähmäinen ja "purkkamainen". Seuraavaksi kokeilen taas jotain muuta, mutta tykkään kyllä käyttää palasaippuoita. Ehkä Lushilta seuraavaksi? Otin tämän Flow'n palan käyttöön kesäkuun lopulla ja arvelisin, että vielä on noin puolet jäljellä. Vaahtoaa hyvin.
Tuo Flown savisaippua on tarkoitettu sekä hiuksiin että vartaloon. Eihän sillä (eikä muillakaan palashampoilla) siis ole pakko hiuksia pestä, jos ei sopinut. Käytä normaalina saippuana.
Tietääkö joku hyvää palashampoota helposti rasvoittuvalle, lättänälle, ohuelle ja hennolle hiuslaadulle?
Ilmava tukka hakusessa ja laineet mieluusti enemmän esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku kuivalle hienolle luonnonkiharalle sopivan palashampoon? Olis kiva kokeilla.
Kreikkalainen oliiviöljysaippua hoitaa shampoon virkaa minulla.
Ei sopinut mun luonnonkiharalle. Lähmäsi latvat ja lätisti hiukset.
Mun hiukset rasvoittui ennen yhdessä - kahdessa päivässä ja meni päätä myöten. Palashampoot sopii ainakin omille hiuksille ja tekee niistä tuuheat ja paksumman tuntuiset.
Oon käyttänyt Lushin "Honey I washed my hair" ja "Juniper" -shampoita, jotka on molemmat olleet tosi hyviä. "Juniper" on tehty rasvoittuville hiuksille ja tuo Honey hoitaa päänahkaa, joka itselläni on aika kuiva ja kutiava. Uusin käyttämäni palashampoo on ruohonjuuresta ostamani Flow kosmetiikan "Teepuu" -shampoo, joka sopii myös hyvin rasvoittuvalle tukalle. Ite oon tykännyt siitäkin tosi paljon. Välillä kun olen pessyt nestemäisellä shampoolla, on tukka taas ihan päätä myöten, joten palashampoista en aio luopua.
https://www.lush.fi/product/1717/honey-i-washed-my-hair--shampoopala
https://www.lush.fi/product/162/jumping-juniper--shampoopala
ttps://www.ruohonjuuri.fi/kauneus/hiukset/shampoot-ja-hoitoaineet/shampoopala-…
Miten sait tilattua näitä, kun eivät toimita Suomeen? Olisin kiinnostut myös koittamaan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tilattua näitä, kun eivät toimita Suomeen? Olisin kiinnostut myös koittamaan näitä.
Tämä siis Function of beauty tuotteita koittaneelle.
Mulla on Lushin Montalbano, aivan loistava. Tosin Lontoosta ostin sen kymmenkunta erilaista palaa kokeiluun, tykkäsin myös sellaisesta vaaleanpunaisesta mutta sitä ei taida olla myynnissä Suomessa. Mulla on vahvat, pitkät hiukset jotka tahtoo sähköistyä talvella. Joskus käytän jotain naamiota, toisinaan hiusöljyä, muuten en mitään hoitoaineita.
Äidillä on ohut, vaalea hius ja käyttää Trichomaniaa. Sopii hyvin kuulemma eikö tarvi hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ylivoimaisesti paras shampoo ikinä on Lushin seanik. Ei tarvinnut totutella kun ensi käytöstä alkaen ollut aivan huipputuote.
Olen muitakin palashampoita kokeillut, lushiltakin, mutta tuota voittanutta ei ole vastaan tullut. Muiden valmistajien palashampoot ovat olleet järjestäen pettymyksiä.
Millaiset hiukset sulla on ja miten tuo vaikuttaa niihin?
Mulla on todella nopeasti rasvoittuvat, liukkaat hiukset, jotka roikkuu päätä vasten. Seanikillä hiukset pysyy puhtaana jopa niin, ettei tarvitse ihan joka päivä pestä, näyttävät paljon tuuheammilta ja ovat helpommin käsiteltävät ja kiiltävämmät.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku kuivalle hienolle luonnonkiharalle sopivan palashampoon? Olis kiva kokeilla.
Kokeile Flown kehäkukkaa, poikakaverin luonnonkiharat hiukset tykkäs tosi paljon ja hilseilykin loppu
Vierailija kirjoitti:
Noissahan on tosi korkea ph-arvo. Mietin vaan onko pidemmän päälle hyväksi päänähalle tai hiuksille. Hyvä ph-arvo olis joku 5, ja palashampoissa se voi olla yli 10.
Olet oikeassa! Juuri siksi on käytettävä hapanhuuhde lopuksi.
Riippuu varmaan hiustyypistä. Itsellä on vaalennetut kuivat hiukset ja mun hiukset palashampoo jättää todella takkuiseksi. Etenkin Lushin palashampoo ei sopinut mulle yhtään.
Kreikkalainen oliiviöljysaippua hoitaa shampoon virkaa minulla.