Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palashampoo

Vierailija
13.08.2019 |

Onko jollain kokemusta palashampoolla? Paljon sitä kehutaan hiusten pesussa niin mietin vaan kannattaako kokeilla.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin palashampoo oli riittoisaa eikä vaatinut totutteluja, kuten joku muukin jo totesi. Kallista, mutta mulla kesti kyllä varmaan puoli vuotta se pala. Olivat vain lopettaneet sen mun tykkäämän värin ja toisen värin tuntui kuluvan paljon nopeammin. Kokeilin ostaa kokeeksi muun merkkisiä palashampoita ja ne ovat kaikki vähän erilaisia, kai sitten saippuaisempia. Vielä vähän etsinnässä paras, mutta palashampoo on ehdottomasti mun käytössä kätevämpi. Kiireaamuina on kaikkein nopeinta vaan sipaista hiuksiin shampoopalaa, ei tarvi avata mitään pulloa ja kaataa siitä sopivaa määrää.

Vierailija
22/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kuivalle hienolle luonnonkiharalle sopivan palashampoon? Olis kiva kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös peukku seanikille. Olen käyttänyt monta palaa peräkkäin ja hiukset pysyvät 3 päivää puhtaina. Muilla shampoilla 2 päivän jälkeen rasva nähtävissä. Palasaippualla saa hyvin hiuspohjan puhtaaksi ja tykkään että se vaahtoaa kunnolla. Lushin big on myös hyvä mutta hankalampi käyttää. Ei siis palashampoo vaan töhnää purkissa.

Mutta joku Lushin shampoista oli ihan susi (punainen?). Ei sopinut omalle hiuslaadulle yhtään. Mulla pitkä piikkisuora värjäämätön maantienharmaa hieman karkea hius.

Vierailija
24/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä myös peukku seanikille. Olen käyttänyt monta palaa peräkkäin ja hiukset pysyvät 3 päivää puhtaina. Muilla shampoilla 2 päivän jälkeen rasva nähtävissä. Palasaippualla saa hyvin hiuspohjan puhtaaksi ja tykkään että se vaahtoaa kunnolla. Lushin big on myös hyvä mutta hankalampi käyttää. Ei siis palashampoo vaan töhnää purkissa.

Mutta joku Lushin shampoista oli ihan susi (punainen?). Ei sopinut omalle hiuslaadulle yhtään. Mulla pitkä piikkisuora värjäämätön maantienharmaa hieman karkea hius.

Seanik on sellainen superpesevä, joillekin toimii. Mulla värjätty pitkä tukka ja seanik oli aivan liian kuivattava, ihan järkyttävä hamppuinen takkupallo koko tukka sen jäljiltä. 

Vierailija
25/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palashampoot ovat ihan ylihintaisia. Maksavat jotain yli 10e ja ovat aika pieniä.. suosittelen Marseille saippuaa, halvempi, isompi ja todella hyvä hiusten ja vartalon pesuun.

Palashampoota on helppo tehdä itse. Ainoa hankalammin löytyvä aine on lipeä, mutta sitäkin saa netistä, kaikki muut tarvittavat löytyvät ruokakaupasta.

Parhaimpaan palasippuaan ei tarvita kuin

- oliiviöljyä

- vettä

- mineraalisuolaa

Oliva palasaippua

Vierailija
26/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitoainetta käytätte palan kanssa, vai käytättekö etikkahuuhdetta?

Hoitoainepalaa. Saa ainakin ekokaupoista. 

On pingispallon kokoinen ja maksaa sen 20e

https://www.ekolo.fi/hygienia/tuotteet/hiustuotteet/hoitoainepalat/5004/

Vierailija
27/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissahan on tosi korkea ph-arvo. Mietin vaan onko pidemmän päälle hyväksi päänähalle tai hiuksille. Hyvä ph-arvo olis joku 5, ja palashampoissa se voi olla yli 10.

Vierailija
28/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko curly girliin?

Vierailija
29/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoainepalaa. Saa ainakin ekokaupoista. 

On pingispallon kokoinen ja maksaa sen 20e

https://www.ekolo.fi/hygienia/tuotteet/hiustuotteet/hoitoainepalat/5004/

Noissa on muuten ihan hirveän voimakas tuoksu noissa tuoksullisissa hoitoainepaloissa.

Taju lähtee ja voin kuvitella, että herkimmät saa jo oireita noista hajuista. Tuoksuttomiakin paloja on, mutta raaka-aineiden hajut on sitten mitä on :/

Vierailija
30/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissahan on tosi korkea ph-arvo. Mietin vaan onko pidemmän päälle hyväksi päänähalle tai hiuksille. Hyvä ph-arvo olis joku 5, ja palashampoissa se voi olla yli 10.

Sehän se ongelma onkin kun ovat emäkäsisiä, ph 10 luokkaa.

Nuori ja terve iho on aina hapan, ph alle 5 ja kun ikää tulee niin ihon ph nousee ja iho alkaa ohenemaan ja kuivumaan. Silloin olisi tärkeää, että tuotteilla (pesuaine+voide) palautetaan ihon hapan ph.

Vierailija
31/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ongelma onkin kun ovat emäkäsisiä, ph 10 luokkaa.

Nuori ja terve iho on aina hapan, ph alle 5 ja kun ikää tulee niin ihon ph nousee ja iho alkaa ohenemaan ja kuivumaan. Silloin olisi tärkeää, että tuotteilla (pesuaine+voide) palautetaan ihon hapan ph.

Nämä palasaippuat toimii juuri päin vastoin eli nostavat ph eikä laske kuten terve iho vaatisi!

Vierailija
32/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuosta ikääntyvän ihon tärkeästä matalasta PH

Ikääntyvä iho

Vierailija
33/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko curly girliin?

Eivät yleensä sovi. Aito saippua on liian pesevää.

Vierailija
34/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin totuttautua pitkään erilaisiin paloihin, mutta se saippua kerääntyi ikävästi ajan myötä hiuksiin. Hiukset näyttivät ja tuntuivat kyllä ihan puhtailta, mutta hiusharja oli jatkuvasti täynnä töhnää (saippuajäämiä, vahoja, öljyjä?). Kylpyhuoneessakin oli jäämiä saippuasta.

Pelkäsin, mitä hiuspohjalle ja hiustupille voi käydä, jos niitä ei koskaan saa kunnolla puhtaaksi. Siksi aloin taas käyttämään shampoota saippuan sijasta.

Vierailija
35/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä mitään kun enää ei tarvitse. Kannattaa todella valita itselle sopiva palashampoo. Vuohenmaitoon tehty toimii minulla niin että tasaa hurjaa rasvottumista, tuuheuttaa ja kuitenkin hoitaa kuivia latvoja. Ei ole enää tuota käyttäessä ollut läsähtänyt rasvaletti, jossa latvat hapsottaa.

Plussaa sekin ettei tuon käyttö kuluta käytännössä juuri yhtään pakkausmateriaaleja ja oma shampoon on ainakin valmistettu Suomessa.

Vierailija
36/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari vuotta käyttänyt Lushin Jumping Juniperia. Yksi pala kestää mulla puoli vuotta, on pitkät hiukset. Kerran-pari viikossa käytän hiusnaamiota, muuta hoitoainetta en tarvitse.

Vierailija
37/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kolmea erilaista Lushin palashampoota. Kaikki kuluttivat ennätysvauhdissa hiusvärin pois/haaleaksi. Lisäksi tuntui, että shampoo lähmäsi kaakelit yms.

Vierailija
38/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharalle, karhealle hiuslaadulle, käytän Lushin Godiva-palashampoota. En käytä hoitoainetta.

Vierailija
39/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle ylivoimaisesti paras shampoo ikinä on Lushin seanik. Ei tarvinnut totutella kun ensi käytöstä alkaen ollut aivan huipputuote.

Olen muitakin palashampoita kokeillut, lushiltakin, mutta tuota voittanutta ei ole vastaan tullut.  Muiden valmistajien palashampoot ovat olleet järjestäen pettymyksiä.

Millaiset hiukset sulla on ja miten tuo vaikuttaa niihin?

Vierailija
40/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkiharalle, karhealle hiuslaadulle, käytän Lushin Godiva-palashampoota. En käytä hoitoainetta.

Tuoksuuko tää voimakkaalle? Jääkö tuoksu hiuksiin vai häviääkö melko pian?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi