Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat puhelinlaskua kuukaudessa?

Vierailija
12.08.2019 |

Minulla päättyi juuri tarjoushintainen sopimus, ja hinta nousi sen verran että ajattelin hommata jonkin uuden liittymän. Hinta tällä hetkellä noin 26 euroa kuukaudessa ja sisältää rajattoman netin sekä vähän puhetta ja tekstareita.

Paljonko sinulla puhelinlasku kuukaudessa ja mikä operaattori, voitko suositella?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telia, n. 30e. Liittymän vaihto on mietinnässä.

Samoin. Toisaalta helppous ja tuttuuskin ovat arvo, ja vaihtoon menee myös hetki aikaa ja vaivaa, mikä maksaa.

Eivät nuo erot isoja rahoja ole. Itse en jaksa perehtyä kaikkiin eri paketteihin, ja helppoudesta maksan ihan mielelläni jonkin verran. 

Aikaa menee noin 5 minuuttia ja säästöä yli 10 € kuukaudessa.

Sinulla menee aikaa 5 min, itselläni menee huomattavasti kauemmin eri pakettien tutkimiseen ja hintojen vertailuun. Säästöä en pidä sen arvoisena.

Pelkästään tämän ketjun lukeminen tuo jo päänsäryn.

On joillekuille vaikea ymmärtää, että ihmiset maksavat mukavuudesta ja että joillakuilla siihen on varaa.

Alle 20 eurolla saa rajattoman nettiyhteyden ja kaikki kotimaan ja Pohjoismaiden ja Balyitian puhelut kuuluu hintaan. Ei siinä sen enempää tutkimista tarvitse.

Baltian

Vierailija
42/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työsuhde-etuna puhelinetu, kuten varmaan nykyään kaikilla toimihenkilöillä melkein. Luovuin tuolloin omasta liittymästäni, tuntui turhalta pitää kahta numeroa ja maksaa liittymästä kun käytössä on ilmainenkin. Olisiko sinun mahdollista saada puhelinetu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 9,90 euroa kuukaudessa, naurettavaa maksaa useampaa kymppiä kun nykyään kaiken voi tehdä netin kautta ja hoitaa puhelutkin sieltä. Älkää olko operaattoreiden talutushinhnassa!

Niin puhelinlasku on suhteellinen asia. Minä maksan 29€/kk puhelimeni liittymästä. Minulla ei ole muuta tietokonetta kuin älypuhelin, sillä hoidan kaikki nettiasiat. Liittymässä on 150M netti, samanhintainen käyttö EU-alueella, joka on tärkein ominaisuus minulle. Tämä siis kiinteä hinta, muuta en maksa. 

Vierailija
44/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telia, n. 30e. Liittymän vaihto on mietinnässä.

Samoin. Toisaalta helppous ja tuttuuskin ovat arvo, ja vaihtoon menee myös hetki aikaa ja vaivaa, mikä maksaa.

Eivät nuo erot isoja rahoja ole. Itse en jaksa perehtyä kaikkiin eri paketteihin, ja helppoudesta maksan ihan mielelläni jonkin verran. 

Aikaa menee noin 5 minuuttia ja säästöä yli 10 € kuukaudessa.

Sinulla menee aikaa 5 min, itselläni menee huomattavasti kauemmin eri pakettien tutkimiseen ja hintojen vertailuun. Säästöä en pidä sen arvoisena.

Pelkästään tämän ketjun lukeminen tuo jo päänsäryn.

On joillekuille vaikea ymmärtää, että ihmiset maksavat mukavuudesta ja että joillakuilla siihen on varaa.

Alle 20 eurolla saa rajattoman nettiyhteyden ja kaikki kotimaan ja Pohjoismaiden ja Balyitian puhelut kuuluu hintaan. Ei siinä sen enempää tutkimista tarvitse.

No kaikille se Baltia ja pohjoismaat ei riitä. Siksi itselläni 29€ kk, kiinteä hinta toimii myös EU-alueella samalla hinnalla. 

Vierailija
45/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa. En omista puhelinta.

Miten tuollainen tilanne voi nykypäivänä olla edes mahdollista. Miten maksat laskut, menetkö pankkikonttorille käymään?

'Whaat?! Minulla on kyllä puhelin mutta enpä ole ikinä sillä laskuja maksanut. Ihan tietokeneella hoituu sellaiset asiat.

Vierailija
46/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.90. Lienee joku saunalahti huoleton premium plus.

Vierailija
47/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelinetu eli maksan vain verotusarvon, n. 6 e kk.

Jos ei olisi tuota etua niin ottaisin Moi-liittymän. Se taitaa olla 6 e kk ja puhelut päälle. Suurin osa puheluista whatsapp puheluja joten alle kympillä kk selviäisin helposti.

Moi kiinnostaisi muuten mutta heilläkin rajaton netti aika kallis, olikohan 16€.

Mihin tarvit rajatonta nettiä? Paljonko menee dataa kuukaudessa?

Vierailija
48/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla 9,90 euroa kuukaudessa, naurettavaa maksaa useampaa kymppiä kun nykyään kaiken voi tehdä netin kautta ja hoitaa puhelutkin sieltä. Älkää olko operaattoreiden talutushinhnassa!

Miten mahdat hoitaa puhelut liikkeellä ollessasi?

Mitä tarkoitat liikkeellä ollessa? Toimiihan silloinkin whatsapp-puhelut vai onko tämä jokin kompakysymys?

Et siis soittele muille kuin valituille kavereillesi, joilla on wa käytössä?

Onnekseni olen tilanteessa jossa vanhempani sekä kaikki kaverini käyttävät kyseistä sovellusta.

Ihanaa. Sinulla ei siis ole tarvetta soittaa millekään virallisuusinstanssille vaan vietät iloisesti aikasi kavereidesi ja vanhepiesi kanssa lörpötellen. G4U.

Viralliset asiat hoidetaan nykyään netissä eikä puhelimessa jonottaen.

Mites hätäpuhelut?

Vierailija
49/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä se 4G-paketti mahtaa maksaakaan, parin kympin jomminkummin puolin. En soita edes joka kuukausi enkä lähettele tekstareitakaan.

Vierailija
50/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen tilanne voi nykypäivänä olla edes mahdollista. Miten maksat laskut, menetkö pankkikonttorille käymään?

'Whaat?! Minulla on kyllä puhelin mutta enpä ole ikinä sillä laskuja maksanut. Ihan tietokeneella hoituu sellaiset asiat.

Niin kun iso osa ihmisistä ei omista erikseen pöytäkonetta tai läppäriä. kaikki asiat hoidetaan älypuhelimella. Mulla ei ole kotona mitään erillistä tietokonetta, en keksi sille pitää käyttöä. 

Vierailija
51/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 16 euroa, ellen ole soitellut Astral-tv:n numeroihin

Vierailija
52/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sekoittaa kysymys. Eli puhelinlasku. Tarkoittaako pelkästään puheluita vai mitä? Itselläni on pelkästään älypuhelin käytössä, ei siis erillistä tietokonetta kotona. kaikki nettiasiat ja puhelut hoitoo älypuhelimella. Tottakai siinä on isompi kuukausimaksu kuin laitteessa, jossa on pelkkä puhelin. Tällöin ihmisellä on yleensä myös puhelimen lisäksi nettimaksu kuukaudessa. 

Vierailija
53/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi Moi-liittymää ja lasku yhteensä n. 20 euroa/kk.  Siitä perusmaksua 12 euroa (2x6). Nyt uusin lasku oli poikkeuksellisesti 26, on ehkä mennyt ekan kerran datamäärä yli kun kesällä oltiin vähemmän kotosalla. Kotona/töissä/koulussa käytetään yleensä wifiä. Perusmaksu sisältää 8 gigaa dataa yhteensä kahdelle liittymälle ja riittää yleensä meille hyvin. Olen tykännyt Moi-lliittymästä erityisesti siksi, että hinta on pysynyt samana eikä tarvi harrastaa mitään määräaikaisilla tarjouksilla pelleilleilyä saadaakseen kohtuuhintaisen liittymän.

Vierailija
54/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 euroa Elisan megareilu

Tämä sopimus on sovittu jo ties 90-luvun puolella. Siinä on käytännössä rajaton puhe ja tekstarit 5000 min. ja 3000 viestiä. Ja tietysti rajaton netti. 

Enää en juuri puhu puhelimessa. Ehkä pari tuntia per viikko ja perustekstareitakin tulee lähetettyä harvakseltaan. Yleensähän wapissa ja muissa vastaavissa sovelluksissa hoidetaan nykyään yhteydenpito. 

Mutta en mä tätä lähde vaihtamaan ja sitä vaivaa näkemään. 

Vaikka varmaan saisi kympin nipistettyä tästä jollain uudella sopparilla. 

Vierailija
55/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun iso osa ihmisistä ei omista erikseen pöytäkonetta tai läppäriä. kaikki asiat hoidetaan älypuhelimella. Mulla ei ole kotona mitään erillistä tietokonetta, en keksi sille pitää käyttöä. 

Olisi kiintoisaa tietää, onko tosiaan iso osa ihmisistä, jotka kuitenkin käyttävät nettiä, ilman mitään älypuhelinta isompaa laitetta sen käyttöön. Minusta on vastenmielistä kirjoittaa muulla kuin oikealla näppäimistöllä ja onhan se kunnon kokoinen näyttökin mukava, joten teen puhelimella vain pakollisia pieniä juttuja, jos en ole koneen ääressä ja esimerkiksi tätä kirjoitan tietokoneella. Puhelimella saatan lukea kyllä mutta kirjoittaa en jaksa niin hankalasti. Televisiolle taas en ole keksinyt käyttöä sen jälkeen, kun koteihin alettiin myydä nettiyhteyksiä.

Vierailija
56/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, 7e kk. Joskus 6e joskus 8e.

Vierailija
57/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

News Flash: sinä et ole iso osa ihmisistä. Kaikilla tuntemillani ihmisillä on tietokoneet puhelimen lisäksi.

Vierailija
58/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8€/kk. Minulla on "Moi" jonka kiinteä kk maksu on 6€ ja siihen kuuluu 4Gigaa mediaa. Puhelut ja tekstarit ovat sitten maksullisia. Mutta eihän niihin kulu rahaa kun soittaa ja viestittää whatsapilla tai skypellä jne. Ja pitkät puhelut sitten kotiverkon wi-fin kautta niin mediakaan ei kulu. Olen ollut erittäin tyytyväinen ja toimii siis Dna:n verkossa. Itse asun pk-seudulla niin verkossakaan ei ole katvealueita.

Vierailija
59/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 euroa Elisan megareilu

Tämä sopimus on sovittu jo ties 90-luvun puolella. Siinä on käytännössä rajaton puhe ja tekstarit 5000 min. ja 3000 viestiä. Ja tietysti rajaton netti. 

Enää en juuri puhu puhelimessa. Ehkä pari tuntia per viikko ja perustekstareitakin tulee lähetettyä harvakseltaan. Yleensähän wapissa ja muissa vastaavissa sovelluksissa hoidetaan nykyään yhteydenpito. 

Mutta en mä tätä lähde vaihtamaan ja sitä vaivaa näkemään. 

Vaikka varmaan saisi kympin nipistettyä tästä jollain uudella sopparilla. 

Se on hyvä jotkut haluavat tieten tahtoen olla "cash cow" joillekkin yrityksille. Good on you! Elisa kiittää sinua.

Vierailija
60/71 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

News Flash: sinä et ole iso osa ihmisistä. Kaikilla tuntemillani ihmisillä on tietokoneet puhelimen lisäksi.

News Flash: kaikki tuntemasi ihmiset eivät ole iso osa ihmisistä.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi