Paljonko maksat puhelinlaskua kuukaudessa?
Minulla päättyi juuri tarjoushintainen sopimus, ja hinta nousi sen verran että ajattelin hommata jonkin uuden liittymän. Hinta tällä hetkellä noin 26 euroa kuukaudessa ja sisältää rajattoman netin sekä vähän puhetta ja tekstareita.
Paljonko sinulla puhelinlasku kuukaudessa ja mikä operaattori, voitko suositella?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Telia, n. 30e. Liittymän vaihto on mietinnässä.
Tuo on jo sen verran sikahintainen että oletko kokeillut Telian Dotia ja millaisen arvion se sinulle antaa?
4,90e puheliittymä. Kotona käytän wifiä ja muualla pärjään perus puheluilla ja tekstareilla, lisäksi monessa paikassa on wifi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhelinetu eli maksan vain verotusarvon, n. 6 e kk.
Jos ei olisi tuota etua niin ottaisin Moi-liittymän. Se taitaa olla 6 e kk ja puhelut päälle. Suurin osa puheluista whatsapp puheluja joten alle kympillä kk selviäisin helposti.
Moi kiinnostaisi muuten mutta heilläkin rajaton netti aika kallis, olikohan 16€.
Mä käytän kotona aina wifiä, joten tuo halvin Moin liittymä riittäisi kyllä mulle. Mobiilidata olisi käytössä lähinnä kodin ulkopuolella.
19.90e/kk rajaton data (100Mb) ja rajattomat puhelut ja tekstarit. Elisa
JOS on samanlainen käyttäjä kuin minä, eli käyttää puhelimella vain nettiä eli whatsapp, internetselain ja katselee reissussa Youtubevideoita puhelimen kanssa, riittää vallan hyvin esimerkiksi Elisan Tarkka joka on tällä hetkellä halvin rajattoman datan sisältävä liitymä. Puhelut ja tekstari muutaman sentin minuutti tai kappale jos noita tarvii.
Jos käytät puhelinta kuten minä, kannattaa vaihtaa koska Elisa on tutkitusti halvin tällä hetkellä:
Vierailija kirjoitti:
JOS on samanlainen käyttäjä kuin minä, eli käyttää puhelimella vain nettiä eli whatsapp, internetselain ja katselee reissussa Youtubevideoita puhelimen kanssa, riittää vallan hyvin esimerkiksi Elisan Tarkka joka on tällä hetkellä halvin rajattoman datan sisältävä liitymä. Puhelut ja tekstari muutaman sentin minuutti tai kappale jos noita tarvii.
Jos käytät puhelinta kuten minä, kannattaa vaihtaa koska Elisa on tutkitusti halvin tällä hetkellä:
Ai niin unohtui hinta mainita, se on 9,90 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 9,90 euroa kuukaudessa, naurettavaa maksaa useampaa kymppiä kun nykyään kaiken voi tehdä netin kautta ja hoitaa puhelutkin sieltä. Älkää olko operaattoreiden talutushinhnassa!
Miten mahdat hoitaa puhelut liikkeellä ollessasi?
Mitä tarkoitat liikkeellä ollessa? Toimiihan silloinkin whatsapp-puhelut vai onko tämä jokin kompakysymys?
Et siis soittele muille kuin valituille kavereillesi, joilla on wa käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 9,90 euroa kuukaudessa, naurettavaa maksaa useampaa kymppiä kun nykyään kaiken voi tehdä netin kautta ja hoitaa puhelutkin sieltä. Älkää olko operaattoreiden talutushinhnassa!
Mitä tarkoitat liikkeellä ollessa? Toimiihan silloinkin whatsapp-puhelut vai onko tämä jokin kompakysymys?
Onnekseni olen tilanteessa jossa vanhempani sekä kaikki kaverini käyttävät kyseistä sovellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuli varmaan että käytät nettiä vaan tietokoneella... :D
Roskasakilta saa aina yhtä älykkäitä vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni olen tilanteessa jossa vanhempani sekä kaikki kaverini käyttävät kyseistä sovellusta.
Ihanaa. Sinulla ei siis ole tarvetta soittaa millekään virallisuusinstanssille vaan vietät iloisesti aikasi kavereidesi ja vanhepiesi kanssa lörpötellen. G4U.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Sinulla ei siis ole tarvetta soittaa millekään virallisuusinstanssille vaan vietät iloisesti aikasi kavereidesi ja vanhepiesi kanssa lörpötellen. G4U.
Viralliset asiat hoidetaan nykyään netissä eikä puhelimessa jonottaen.
Periaatteessa en puheluista maksa mitään, koska työnantaja ne maksaa. Kuulemma viimeisimmät laskut ovat olleet 1-4 euroa. En juurikaan soittele. Meillä ei ole mitään puhe- tai tekstaripakettia. Rajaton netti kylläkin.
Vaimolla muistaakseni joku vanha dna paketti 19,90 rajattomalla netillä. Taisi jonkin verran sisältää puhetta ja viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Toisaalta helppous ja tuttuuskin ovat arvo, ja vaihtoon menee myös hetki aikaa ja vaivaa, mikä maksaa.
Eivät nuo erot isoja rahoja ole. Itse en jaksa perehtyä kaikkiin eri paketteihin, ja helppoudesta maksan ihan mielelläni jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Toisaalta helppous ja tuttuuskin ovat arvo, ja vaihtoon menee myös hetki aikaa ja vaivaa, mikä maksaa.
Eivät nuo erot isoja rahoja ole. Itse en jaksa perehtyä kaikkiin eri paketteihin, ja helppoudesta maksan ihan mielelläni jonkin verran.
Aikaa menee noin 5 minuuttia ja säästöä yli 10 € kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla menee aikaa 5 min, itselläni menee huomattavasti kauemmin eri pakettien tutkimiseen ja hintojen vertailuun. Säästöä en pidä sen arvoisena.
Pelkästään tämän ketjun lukeminen tuo jo päänsäryn.
On joillekuille vaikea ymmärtää, että ihmiset maksavat mukavuudesta ja että joillakuilla siihen on varaa.
Kaikki liittymät alkavat olla niin kalliita että vaihdoin prepaidiin. Maksaa 10 euroa 6 kuukaudessa.
0€, koska työnantaja maksaa puhelinlaskut ja puhelimet. Viimeksi olen maksanut puhelinlaskun ja ostanut itselleni puhelimen joskus vuonna 2001. Teinien puhelinlaskut tekevät kyllä vajaat 60 €/kk.
Reilu kymppi. Globetelin perusliittymä netillä, eli maksan tekstareista ja puheluista käytön mukaan. Puhun aika vähän, siksi ei kannata ottaa mitään pakettiliittymiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla menee aikaa 5 min, itselläni menee huomattavasti kauemmin eri pakettien tutkimiseen ja hintojen vertailuun. Säästöä en pidä sen arvoisena.
Pelkästään tämän ketjun lukeminen tuo jo päänsäryn.
On joillekuille vaikea ymmärtää, että ihmiset maksavat mukavuudesta ja että joillakuilla siihen on varaa.
Alle 20 eurolla saa rajattoman nettiyhteyden ja kaikki kotimaan ja Pohjoismaiden ja Balyitian puhelut kuuluu hintaan. Ei siinä sen enempää tutkimista tarvitse.
Moi kiinnostaisi muuten mutta heilläkin rajaton netti aika kallis, olikohan 16€.