Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaukseen pääsyyn ehtona on tupakoinnin lopettaminen.

Vierailija
12.08.2019 |

Olen nyt ollut 25pv kokonaan ilman tupakkaa ja leikkaus on perjantaina. Toivottavasti lopetin tarpeeksi ajoissa. Sanoivat vielä leikkauspäivän aamuna tarkastavansa että olen ollut ilman. En kyllä tiedä miten aikovat asian tarkistaa. Olis pitäny lopettaa jo huhtikuussa. Miten teillä muilla tupakoitsijoilla leikkaus on sujunut? Siis anestesiassa tehtävä leikkaus. Moraalisaarnaajat ja haukkujat ignooraan täysin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä leikkaus on kyseessä? Mieheni kävi pari vuotta sitten leikkauksessa, mutta ei vaadittu lopettamaan tupakointia, toki vahvasti kehotettiin lopettamaan ja kerrottiin riskeistä ja komplikaatioiden vaaroista jne. Leikkauspäivän aamuna ei tupakoinut ja leikattiin kyllä, vaikkei ollut lopettanut. 

Mulle tehdään reduktioplastia, eli rintojen pienennys.

Ap

Onnea leikkaukseen! Se tulee parantamaan elämänlaatuasi huomattavasti.

Pienennysleikkauksessa tulee suuret haavat, ja tupakointi heikentää niiden parantumista. Jatka vain tupakoimattomuutta, kun olet jo näin pitkään pärjännyt ilman.

Vierailija
22/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että leikkaukseen va!mistautuminen saa lopettamaan tupakoinnin. Jokainen meistä kuitenkin tietää, että esim. onnettomuuksien jälkeen kiireisiä leikkauksia tehdään, vaikka henkilö olisi tupakoinut juuri ennen onnettomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, av yllätti mut todenteolla. Aiheena tupakointi mikä on mammoille tabu, eikä ap ole saanut kuin ehkä pari negatiivissävytteistä vastausta. Täällä on sittenkin normaaleita ihmisiä linjoilla :D

Vierailija
24/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, av yllätti mut todenteolla. Aiheena tupakointi mikä on mammoille tabu, eikä ap ole saanut kuin ehkä pari negatiivissävytteistä vastausta. Täällä on sittenkin normaaleita ihmisiä linjoilla :D

Turha kai se on alkaa saarnaamaan tupakoitsijoille haitoista. Ne ovat varmasti kaikkien heidän tiedossa muutenkin. Kyseessä kuitenkin riippuvuus. Toivottavasti pystyt jatkamaan tupakoimattomuutta, senkin hyödyt ovat varmasti sun ja muiden tupakoitsijoiden tiedossa. Onnea leikkaukseen. Tulee varmastikin elämänlaatu paranemaan.

Vierailija
25/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeella tarkastettavissa, sekä uloshengitysmittauksella.

Mikä verikoe ja mikä spirometrinen tutkimus on kyseessä? Jos jossain uloshenkityksessä on huono tulos niin mistä tiedetään että se johtuu siitä että tupakoinnin lopettamisesta on kulunut liian vähän aikaa?

Vierailija
26/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verikokeella tarkastettavissa, sekä uloshengitysmittauksella.

Mikä verikoe ja mikä spirometrinen tutkimus on kyseessä? Jos jossain uloshenkityksessä on huono tulos niin mistä tiedetään että se johtuu siitä että tupakoinnin lopettamisesta on kulunut liian vähän aikaa?

Kyseessä ei ole spirometria. On laitteita, jotka mittaavat kaasut uloshengityksestä. Siitä selviää, jos on tupakoinut.

Vierailija
27/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut tupakoimatta vain leikkauspäivän. Hyvä nykyään että pitävät huolta ja ovat jämäköitä tuossa asiassa mutta ei mulla mitään komplikaatioita ole ollut. Kerran osastolla oli hyvin humaani hoitaja joka oli jopa sitä mieltä, että se sairaala ympäristö ja stressi leikkauksesta on keholle jo niin iso tälli, että joku satunnainen tupakka jää siinä kakkoseksi. Ei tupakoinut itse, mutta kohteli tupakoitsijoita hyvin suopeasti.

Juujuu.. ei tupakoinut. No hyvä jos ei... mutta en oikein usko siihen. :D Olen ollut sairaalassa monta kertaa ja leikattukin on monta kertaa ja pakko sanoa että mun mielestä sairaala ympäristö ole yhtään stressaava. Enemmän stressiä vaikka kotona saa.

Vierailija
28/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä leikkaus on kyseessä? Mieheni kävi pari vuotta sitten leikkauksessa, mutta ei vaadittu lopettamaan tupakointia, toki vahvasti kehotettiin lopettamaan ja kerrottiin riskeistä ja komplikaatioiden vaaroista jne. Leikkauspäivän aamuna ei tupakoinut ja leikattiin kyllä, vaikkei ollut lopettanut. 

Mulle tehdään reduktioplastia, eli rintojen pienennys.

Ap

Tuo leikkaus on sen tyyppinen, että ääreisverenkierto on äärimmäisen tärkeää.

Vierailija
29/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseltani irtosi sormi.

Kysyivät, tupskoiko.

Jos olisi tupakoinut, eivät olisi yrittäneetkään liittää sormea takaisin.

Vierailija
30/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Sukulaiseltani irtosi sormi.

Kysyivät, tupskoiko.

Jos olisi tupakoinut, eivät olisi yrittäneetkään liittää sormea takaisin.

Tämä on ihan totta että tupakointi voi vaikuttaa siihen mitä hoitoa saa. Turha tehdä vaativaa verisuonikirurgiaa jos henkilön tupakointi pilaa onnistumismahdollisuudet.

Vierailija
31/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono hampaiden tilanne voi myös estää leikkaukseen pääsyn.

Vierailija
32/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettamiseen saa kyllä kaikenlaista tukea julkiselta puolelta, mutta hampaiden hoitoon ei.

Vierailija
33/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi heikentää verenkiertoa, leikkauksessa tulee haava jne

Vierailija
34/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi heikentää verenkiertoa, leikkauksessa tulee haava jne

Ja huonontaa paranemista

Vierailija
35/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat eivät tarvitse mitään hoitoja tai leikkauksia. He ovat valinneet tupakan, joten pysykööt sillä tiellä.

Ap :n asiat sen sijaan ovat ihan hyvällä mallilla, vaikka lopettaminen viivästyikin.

Vierailija
36/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin käskettiin lopettaa polttaminen. Hauskinta tässä on se että en ole koskaan polttanut. Lääkäri vain oletti että olisin tupakoitsija.

Vierailija
37/37 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa joku minulle että mikä järki on polttaa tupakkaa? 

Riippuvuus, siinähän ei olekaan järkeä vaan tunne, että on pakko saada. Joku oli tullut riipuvaiseksi panacod- lääkkeestä heti ensimmäisestä kerrasta. Ei sitä voi selittää.