Boltsi - Suomalainen menestysresepti, mitä mieltä?
Boltis, Kaurasiemenpyörykkä.
Kaupoissahan tuo oli jo samantien. Ostin rasian. Täytyy sanoa, että odotin enemmän. Ohjelmassa taisivat hehkuttaa vähän liikaa. Maistuu tosiaan kauralle ja siemenille. Missään tapauksessa ei ole pahaa, mutta jotenkin maku jää tylsäksi. Voin ostaa jatkossakin, koska suosin vegaanituotteita. Chili-tomaatti versio voi olla maukkaampi kuin naturelli?
Kommentit (76)
Liikaa rasvaa ja suolaa omaan ”makuuni”.
Vierailija kirjoitti:
Tosi huonoja ja paljon kalorioita, oliko peräti 300 kcal/100g. Ei jatkoon.
Itse laihdutan mutta ei tuo kaloripitoisuus silti mitään haittaa. Päivän tukevin ateria kun saa mullakin olla jotain 600-700 kcal, joten 100 g annos boltseja mahtuu hyvin vaikka salaatin tai pastan kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihana arjen pelastus, spagettikastikkeeseen täydelliset. Loistava kehitelmä:)
Oliko tämä kehitelmä se joka oli vahinko? Yrittivät jotain sämpylää kehitellä mutta tulikin tuollainen pallero.
Juu vahingossa syntyivät. Itse kyllästyin tosi äkkiä Boltseihin. Viimeiset rasiassa on jo pakkoboltseja.
Noiden nimi voisi hyvin olla siemenpyörykkä, niin paljon siemeniä, eikä maistukaan muulle.
Turha kuvitella et kävis lihapullasta.
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö vegaanit ikinä itse ruokaa kun kaupan hyllyt pursuavat jopa kaurapuurosta muovirasioissa?
Et oo sitten huomannut yhtään valmisliharuokaa tai käynyt katsomassa kuivatuotepuolelta, jossa myydään kyllä kikherneitä, linssejä, papuja jne.
Pointtihan on, että vasta nyt alkaa löytä eineksiä ja puolisvalmisteita myös vegaaneille. Sekasyöjillle niitä on ollut jo iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Noiden nimi voisi hyvin olla siemenpyörykkä, niin paljon siemeniä, eikä maistukaan muulle.
Turha kuvitella et kävis lihapullasta.
Öö, miksi niiden pitäisi käydä lihapullasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella et kävis lihapullasta.Öö, miksi niiden pitäisi käydä lihapullasta?
Niinpä! Minusta näissä on juuri loistavaa kun ei ole tehty mitään lihanmatkintatuotetta vaan ihan oikea siemen- ja viljapyörykkä joka maistuu siltä mitä sen onkin! Jos vegetaarisia lihanmatkintatuotteita haluaa niin niitä löytyy Beyond Meatia, soijaproteiinivalmisteita monissa merkeissä, quornia jne. Itse en kuitenkaan noista oikein tykkää, kun niihin on tehty se lihan sitkeä koostumus jota inhosin jo lihansyöjänä ja samantapainen (joskaan ei ihan sama) haju. Mieluummin syön kasvispihvejä ja pullia, jotka maistuu kasvisruoalta rehdisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella et kävis lihapullasta.Öö, miksi niiden pitäisi käydä lihapullasta?
No aattelin vaan et kun ne näyttää lihapullita, kuitenkin tarkotuksella tehty ton näkösiksi.
Oli pakko katsoa, on netin mukaan 358kcal/ 100g. Huh. No mut pakkoko on mättää rasiaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko katsoa, on netin mukaan 358kcal/ 100g. Huh. No mut pakkoko on mättää rasiaa kerralla.
Jep, nuo on tehty pääosin siemenistä ja niissä on paljon (hyviä) rasvoja. Rasvassa taas on tunnetusti paljon energiaa. Mutta tosiaan, annoskokoa säätelemällä siitä pääsee, ettei tule liikaa kaloreita. Tai niin että syö muuten päivän aikana kevyemmin jos jollain aterialla vetää oikein kunnon kaloripommit vaikka boltsi-pasta-ateriasta.
Moi! Tässähän taisi kyllä olla kysessä ekoteko kun vihdoinkin ensin tappiolla mutta nyt tietääkseni voiton puolella oleva yritys haluaa tuoda ruokapöytään kalaa mikä on tähän asti kipattu kaatopaikalle jätteiden mukana - minusta hinta vain peilailee sitä kuinka ihmiset suhtautuvat sanaan "roskakala", sitähän se ei ole vaan kalastettuna jopa parantavat kalavesiä ja kun vihdoinkin yksi yritys haluaa yrittää saada sitä ruokapöytään niin isot aplodit heille - joo, hintahan on vielä kova mutta varmasti laskee kun firma pääsee omavaraiseksi, ilmeisesti vieläkin on tehtaan saanti vaikeaa kun kaikki kalastajat eivät vielä ole osanneet raaka-ainetta heille tarjota mutta kun tilanne paranee niin hintakin muuttuu, I hope ;-)
Abramis
Ostin vasta lauantaina ensimmäisen Boltsi-rasiani, niitä tavallisia. Ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun niitä söin. Murenevat järkyttävästi ja maistuivat pahalta.
Muutaman paketin olen syönyt ja voin suositella. Suurin miinus tuo murenemistaipumus mutta muuten oikein kelvollista.
Boltsit ovat hyviä, olen ostanut montakin kertaa, mutta tosiaan aika rasvaisen ja tuhdin oloisia verrattuna esimerkiksi falafeliin tai punajuuripyöryköihin.
Tosi huonoja ja paljon kalorioita, oliko peräti 300 kcal/100g. Ei jatkoon.