Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos junavaunu tai bussi on tyhjähkö, valitsetteko mkeluummin menosuunnassa vasemmanpuoleisen vai oikeanpuoleisen penkkirivistön?

Vierailija
12.08.2019 |

Ja oletteko vasen- vai oikeakätisiä?

Itse olen oikeakätinen ja menen aina vasemmalle. Joskus jopa vaihdan, jos paikka vapautuu

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oikeakätinen ja menen aina kun mahdollista istumaan oikealle puolelle.

Vierailija
2/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoisella kelillä riippuu siitä että kummalla puolella saa istua varjossa. Inhoan sitä jos aurinko paistaa suoraan silmiin, ja niistä junan/bussin verhoista ei ole mitään hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen junassa oikealle, bussissa vasemmalle, jos mahdollista valita

Vierailija
4/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean puolen. Olen oikeakätinen, mutta on monia asioita, joita teen paremmin vasemmalla.

Vierailija
5/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autossa mieluummin oikealle eli ojan puolelle. En tiedä onko busseista tehty tutkimusta, mutta miellän sen turvallisemmaksi paikaksi kuin tien puolen.

En ole vuosiin kulkenut kuin kaukojunissa ja niihin ei pääse ilman paikkalippua ja viimeksi ei voinut valita paikkaa.

Vierailija
6/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaisteesta itselläkin riippuu. Pidemmät matkat tuppaavat itsellä painottumaan aurinkoiseen kesäaikaan. Muuten ei ole mitään väliä eikä suosikkipuolta.

Vierailija
7/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan miettiä :D 

Oikeakätinen, jotenkin kroppa kiertyy useammin vasemmanpuoleisille penkeille. En tosin tunne oloani epämukavaksi oikeanpuolisillakaan penkeillä.

Vierailija
8/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmalle

Vierailija
9/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollisuus valita, niin pyrin valitsemaan varjon puoleisen istuimen.

Vierailija
10/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätinen, oikealle puolelle. Mutta vielä mieluummin varjon puolelle.

Vierailija
11/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa yleensä "kulmapaikalle", eli joko uloskäynnin tai vaununvaihtokohdan viereen. Aivan sama kumpi puoli kyseessä ja minneppäin ollaan menossa.

Linja-autossa taas valitsen yleensä vasemman. Tietysti riippuu auringosta jne. Ja oikeakätinen olen.

Vierailija
12/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matkan busseissa vasemmalle puolelle, lyhyen matkan busseissa oikealle. Mikähän hemmetin logiikka tämäkin on. :D Olen vasenkätinen.

Vierailija
13/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen varjon puolen tai paremmat maisemat, eli rantareitillä sen rannan puolen ja tunturi/vuoristoreitillä laakson puolen.

Vierailija
14/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut paljon bussilla yli kymmenen vuotta ja kyllä se oikea puoli useimmiten vetoaa enemmän. Ja oikeakätinen olen.

Vierailija
15/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten ettei aurinko paista silmiin. Ja mieluiten alakertaan, jos on kaksikerroksinen. 

Vierailija
16/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vastaajista katsoo bussin ja junan paikkoja mennessään istumaan, osa taas jo istuessaan. Joten näin pelkkä vastaus oikea vasen ei kerro mitään.

Vierailija
17/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 lisää: ja ei vessan lähelle, ja junassa ei myöskään lemmikkivaunun tai lasten leikkivaunun lähelle. 

Vierailija
18/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjon puolelta, mutta pimeällä ehkä herkemmin oikealta puolelta (eli bussissa ojan puolelta).

Vierailija
19/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Englannissa ja jos vaan on vapaana niin tykkään mennä siihen toisen kerroksen paikalle, joka on siinä kuskin päällä.

Vierailija
20/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeakätinen ja menen yleensä aina vasemmalle. Tosin kulkusuunnalla ei ole varsinaisesti mitään väliä, vaan sillä että oikea käsivarsi on käytävää lähinnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän