”Samaan aikaan, kun Flow maksaa osinkoja omistajilleen, festivaalissa työskentelee noin tuhat vapaaehtoista ruoka- ja lippupalkalla.”
Kommentti: Flow’sta tuli ahne ensi kerran kolme vuotta sitten – nyt sen tajusi myös yleisö
Kommentit (13)
Yhteistyökumppanit sponsoroivat lavat, työntekijät toimivat talkoilla, osa esiintyjistä esiintyy ilmaiseksi.
Liput: yli 200 euroa! 👍
LOL
Talkootyö on myös veronalaista. Maksaako Flow vapaaehtoisten työstä lainmukaista veroa?
Jos palkka olisi noin 10€ /tunti, niin 3 päivän lippu ja ruoat vastaisi noin 30 tunnin palkkaa. En nyt ymmärrä mikä tässä on on se ongelma?
Niin, pääsee ilmaiseksi seuraamaan konsertit kolmeksi päiväksi ja saa vielä ruoat kaupan päälle. Monen mielestä tuo on hyvä kauppa, mutta toimittaja tuntuu valmistuneen ammattiinsa jostain vasemmistolaisesta opistosta jossa "kaikki minua rikkaammat/menestyneemmät" on aina riistäjiä joilta pitää ottaa kaikki pois.
Kävin itse yhtenä päivänä Flowssa ja pakko sanoa, että sponsorien määrä oli melkoinen ja siksi kovat lippuhinnat vähän ihmetyttivätkin - tultiin porukalla siihen tulokseen, ettei tästä kyllä kauheasti viitsi jatkossa pulittaa. Hyvä kokemus kaikenkaikkiaan, mutta lippujen hinnoittelu silti mielestäni vähän yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin itse yhtenä päivänä Flowssa ja pakko sanoa, että sponsorien määrä oli melkoinen ja siksi kovat lippuhinnat vähän ihmetyttivätkin - tultiin porukalla siihen tulokseen, ettei tästä kyllä kauheasti viitsi jatkossa pulittaa. Hyvä kokemus kaikenkaikkiaan, mutta lippujen hinnoittelu silti mielestäni vähän yläkanttiin.
Luuletko että ne kymmenet ? maailmantähdet huvikseen ja talkoona siellä soittelee? Tai että kaikki kulut menee vain siihen mitä siellä festarialueella näkyy. Ei se ilmaista ole mutta jää siitä kait jotain järjestäjällekin, kuten artisteille ja niille jotka tekee pitkää päivää kuukausitolkulla ennen ja jälkeen varsinaisen konsertin erilaisten hoidettavien asioiden hoitajina.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menevät ilmaiseksi töihin.
Eikö ne "vapaaehtoiset" usein ole jostain urheiluseurasta, ja ovat vähän niinkuin ryhmäpaineesta johtuen joutuneet "vapaaehtoiseksi".
Flow on tajunnut, että hipsterit maksaa sen mitä pyydetään. Olen miettinyt, milloin tulee joku anti-flow ja hipsterit päättää, että flow ei olekaan se paikka missä näyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Flow on tajunnut, että hipsterit maksaa sen mitä pyydetään. Olen miettinyt, milloin tulee joku anti-flow ja hipsterit päättää, että flow ei olekaan se paikka missä näyttäytyä.
No Hipsterit maksaa monista asioista, mikä on mielestäni erittäin hyvä asia. Kyllä laadukkaamman pienpanimo oluen tekeminen vaan maksaa enemmän, ja on hyvä, että jotkut tukevat pienteollisuutta ja kahviloita yms hipsteri bisneksiä. Tästähän opn tullut tällainen pienyrittäjiä tukeva liike ja oma hipsteri talous on syntynyt. On polkupyöriä ja kelloja yms. Tietysti snobi hipsterit saattaa herättää tunteita, mutta hyvä homma tämä taloudelle on.
Se on omaa tyhmyyttä suostua työskentelemään ilmaiseksi.