~~~ HAAHUT viikko 22 ~~~
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b] Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Nyt toivomme pikku kolmosta ja odotamme milloin tärppäis:)
[b]Hannele-81[/b] Molemmat 25v. Oulu. 03/06 tuulimuna kaavittiin rv 12+
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]memmuli24[/b] Olen kesällä 26v täyttävä äippä pohjoisesta, mies kohta 27 ja esikoinen aikamoinen nassikka ;) kohta 1,5v. Spontaani keskenmeno 12/2005 rv 10+6.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05 ja km 01/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Bisquit[/b] plussa 7.9.2005, la 12.5.2006
[b]Mauku75[/b] plussa 17.9.2005, la 26.5.2006
[b]uba-aba[/b] plussa 23.9.2005, la 29.5.2006
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]Aapeli_77[/b] plussa 9.10.2005, la 16.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2006
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] Hannele-81
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 157/63; 25,6
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkut ja iltapalat
[b]Keinot:[/b] Ei herkkuja eikä tylsyyssyömistä, apuna kalorilaskenta
[b]Tavoite:[/b] -8 kg
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
Kommentit (67)
Tervehdys täältäkin, on aika aurinkoinen ilma ulkona ja täällä vaan istun koneen äärellä ;)
Titi75: Yhtään mistään mitään tietämättä voisin kuvitella, että toi vuoto tänään saattais kyllä johtua ihan vaan gynellä käynnistäkin. Ainakin itsellä on samanlaisia kokemuksia, että lääkärin vempaimet ja liuokset on aiheuttanut samana päivänä pientä vuotoa. Kiinnittymisen mahdollisuuteen en osaa ottaa kantaa, mutta eikös se periaatteessa kuitenkin ois edelleen mahdollista, sillä kyllähän se paksuuntunut kohdun limakalvo kuitenkin vielä on paikallaan? Ilman asiantuntemusta on kyllä vaikea lähteä veikkaamaan ;)
ON: Kp 26/28. Poskia kuumottaa (varmaan piinan vuoksi!) ja edelleen on vähän " tätimäinen" fiilis. Oon kyllä myös todella väsynyt, mutta sekin ehkä johtuu vaan pitkistä työpäivistä... Oon ollut niiiin hienosti " valeraskaana" mm. viime kuussa ja testaillut negaa just ennen tätiä, että nyt yritän edelleen pitää testin kaapissa viikonloppuun saakka. Täti tullee perjantaina, jos on tullakseen. Siinä tapauksessa voi lohduttautua ruoalla ja juomalla lauantaina kaverin synttäribileissä oikein tosissaan!
Piinaileeko/testaileeko joku muu tänä vkonloppuna?
Koala-72
En tiedä onko tästä apua, mutta silloin kun olin raskaana ja minulla oli vuotoja ja kyselin hädissäni asiasta neuvolasta ym. niin kaikki sanoivat, että kaikki on yleensä hyvin ja ne voi olla mm. valemenkat tai limakalvosta tulevaa ärsytysvuotoa, ainoastaan kovat alavatsa/alaselkä kivut liitettyinä runsaisiin vuotoihin meinaa kuulemma km tai menkkoja. Mut kai nämäkin asiat ovat aina niin yksilöllisiä. Toivottavasti tästä jotain apua sinun pohdiskeluun, tiedän miten ärsyttävää loputtomat vuodot ovat, kun minulla oli vuotoja 4 viikkoa km ja lääkkeellisen jälkeen ja sitten kaavinta, jonka jälkeen vuotoa vielä niukkenevana viikon ajan.
Toivottavasti saat asiaan selvyyden.
vauva2006
et pitäskö kuitenkin varmuuden vuoksi testata raskautta, vaikka menkatkin on kyllä, mutta kun on todellakin kuullut noista valemenkoistakin niin paljon tarinoita. Pitää miettiä, vaikka tyhmältä tuntuu, jos kuukautiset on kuitenkin. Vaikkakin työkaverillani oli 3 menkat, raskaana olessa, eikä hän osannut kuvitella odottavansa ja selvisi, että hän oli jo kolmannella kuulla raskaana, joka päätyi kuitenkin keskenmenoon, mutta eiköhän niitä ole iloisiakin tapahtumia.
vauva2006
Täälähän on taas vilkastunut keskustelu, kivaa! :)
Vauva2006: tervetuloa minunkin puolesta haahuilemaan! Pahoittelut keskenmenostasi! Sinäkö kysyit, että koska ois raskautunut keskenmenon jälkeen? Täälä on ollut porukkaa, jotka ovat päässeet tosi nopeastikin takaisin odotuspuolelle ja sitten on meitä jotka roikutaan täälä puolella kuukaudesta toiseen.. Toivottavasti sinä kuuluisit heihin, jotka pääsevät nopeasti siirtymään odottajiin! bd bd Kierrosta sen verran omaa kokemusta, että mulla oli ennen keskenmenoa (kohdunulkopuolista) tosi jämpti 28 päivän kierto, mutta sen jälkeen kierto on lyhentynyt noin 24-25, viimeksi tais olla 26.
Nonna: toivottavasti clomit tuottais tuloksia ja NOPEASTI!! bd bd bd
Porkkana: minustakin oli kiva kuulla sinusta! Myös minä olen välillä miettinyt kuulumisiasi. Mieti rauhassa, mitä haluat eihän teillä mikään kiire oo, vai mitä?
Katri: toivottavasti menkat tulis ajallaan! bd bd
Titi: No voi höhlä, jos tuhruttelu jo nyt alkaa! :( Toisaalta oon kyl kans sitä mieltä, että vois johtua siitä tutkimuksesta.. Tai mistä sitä tietää, vaikka ois kiinnittymisvuotoa! ;) bd bd bd Tsempitykset sulle!
Liliane: Onnittelut hienosti menneistä ratsastuskilpailuista!
Lizie: onko mitään mahdollisuuksia, että jos ne kivut johtui oviksesta, että sielä ois ollut vielä simppoja odottelemassa edellisestä kerrasta? bd bd
Koala: täälä on yks joka piinailee viikonloppuna ja saa nyt nähdä jos ois vielä tarvetta niin testailenko viikonloppuna tai sit ens viikolla, saa nähä sitten kauanko pinna kestää jos näin olis.. ;) Tsemppiä sulle piinailuun! Toivottavasti saisit tulla kertomaan plussauutisia! bd bd ++++++
Marialle *jaksuhaleja*!
On: kp 22/24-26(29). Edelleen ei mitään oireita. Tai no lämmöt on vielä 37,2 ja hieman huonoa oloa esiintyy ajoittain, mitä on aina ennen menkkojakin.. Niin ja väsyttää..
Tsemppiä kaikille oviksen metsästäjille ja sen jo ohittaneille, toivottavasti tässä kierrossa tulisi oikea plussa-aalto!
Kivaa, et on keskustelua, ei vaan auta olla päivää enempää poissa täältä tai on hirveesti lukemista...
katri72: Kiva, että koira alkaa olla kunnossa! Toivottavasti tosiaan pääsisitte matkalle! Nyt mäkin vasta kunnolla ymmärrän, miks matka riippuu niin paljon sun menkoista. En vaan kehdannut kysyä, kun alkuun sitä ihmettelin.
nipsu-79 Harmillista tosiaan, et mies poissa tähän tärkeään aikaan. Onko pitkälläkin matkalla? Toivottavasti terot nyt auttaisivat ja plussaisit pian!
porkkana05: Toivottavasti sulle/teille selkiää kysymys lapsiluvusta. Asialla on puolensa ja puolensa. Ehkä ajan kanssa tilanne selviää. Voimia vaan teille!
Koala-72: Sama fiilis.. Meillä mies tuntuu toipuneen keskenmenostakin hyvin nopeasti: tyyliin sellaista sattuu, onneks sä oot kunnossa. Itse olen kaivannut asian varsin perinpohjaista pohdintaa ja roikkunut siksi täällä. Nyt on kiva, kun saa taas laskea päiviä. Se on kyllä luultavasti enemmän naisten " harrastus" . Toivotaan, et sun tätioireet oliskin plussaoireita!!
Liliane: Mäkin olen aika lailla samoissa teidän kanssa, tänään kp18. Meillä meni ovis kai vähän ohi, mut eihän sitä koskaan tiedä. Eniten kai jännitän nyt sitä, miten pitkä tästä kierrosta tulee. Jos sitten ens kierrossa yrittäis tsempata paremmin. Onnittelut sijoituksista siellä ratsastuskisoissa!
Nonna-80: Koeta saada selkäsi taas kuntoon! Toivotaan, et clomit tois apua plussailuun!
Jumppakärpänen: Tsemppiä teille yrityksiin! Toivotaan pian plussaa!
maria80: Hyvä, että pääsette vähitellen mahataudissa voitolle, jos se ei kaikkiin nyt iskisikään. Jännää, et ultra on niin pian jo! Eikö ole ihanaa päästä näkemään pikkuinen? Luulen, että mulla tuo väsymys alkaa vähän talttumaan. Olen urheillut nyt aika aktiivisesti ja se on tuntunut auttavan ja ehkä ne vitamiinitkin, (joita popsin siis kolmisen viikkoa). Täytyypi vaan jatkaa kesän aikana kuntoilua edelleen, jumppasalille en aio kesällä mennä. Et tänään oli vika kerta siellä. Tarkoitus olis myös laihtua joku 4 kiloa. Sitten olisin siinä, missä ennen ensimmäistä raskautta.
titi75: Voimia sinne selkäsäryn keskelle! Toivottavasti laantuis särky pian. Jos tuo fysiatri vois olla sulle nyt se apu.. Eikö ole huojentavaa, ettei mitään endoa ole. Ja ihanaa, et on hyvä lääkäri, et jaksaa myös kuunnella ja ottaa huomioon ihmisen henkisenkin puolen. Hyvä, että olet nyt kuitenkin vihdoin mennyt tutkittavaksi. Toivotaan sitä plussaa, olette ainakin olleet tosi ahkeria tässä kierrossa.
masunasu: Ihana kuulla hyviä odotusuutisia! Nauti masun kasvattamisesta ja niistä ihanista pikku potkuista! Hyvää loppuraskautta sulle!
titi75: Varmasti risoo nuo tuhruttelut. En kuitenkaan heittäisi toiveita raskautumisesta ihan kokonaan. Ainahan on mahdollista, että raskaana ollessaankin on tuhruvuotoa tai jopa valemenkat. Viime raskaudessa vauva2006:n tapaan kyselin asiaa neuvolasta: kaiken pitäisi olla raskauden osalta kunnossa, jos vuoto ei ole runsasta eikä siihen liity kipuja. Toisaalta olit myös just gynen tutkittavana, on kai varsin normaalia, että vuotoa saattaa tulla, kun kohtua on tökitty. Toivotaan kuitenkin plussaa! Koeta vaan jaksaa...
Koala-72: Koeta malttaa vielä hetki testaamista, vaikka paljon mahdollista on, että olisitkin raskaana. Toivotaan plussaa sullekin!
vauva2006: Jos en tietäisi vielä olevani raskaana ja tulisi menkat ja sen jälkeen olisi jotenkin outo ehkä raskautunut olo, varmaan testaisin. Ja jos tietäisin olevani raskaana, varmaan valemenkkojen jälkeen testaisin uudelleen. Eka raskaudessa mulla ei ollut mitään vuotoja, toka raskaudessa alkanut rusehtava tuhru muuttui valtavaksi vuodoksi ja kesken meni. Että varmaan seuraavassa raskaudessa olisin hyvin huolissani kaikenlaisesta vuodosta, vaikka se siis toisinaan saattaa olla ihan viatontakin.
sani-74: En usko, että viikon vanhoista simpoista on enää mihinkään... Harmi. Kun tää kierto on mennyt silleen vähän ohi, kun mä olen ollut niin tavattoman väsynyt. Ens kierrossa aion yrittää tsempata enemmän. Toivotaan, että sun piinailu päättyis plussaan!
ON: Väsymys on siis vähän helpottanut. Olen kuntoillut ahkerasti ja sen koen auttaneen. Söin vitamiinejakin kolmisen viikkoa, en enää. Nyt vaan on tarkoitus jatkaa tätä kuntoilua omin avuin kesän läpi, kun kesällä en aio jumppasalille mennä. Pyöräilyä, uintia ym. Haluaisin laihtua 4 kiloa, jotta olisin samoissa lukemissa, joissa ennen esikoista. Näen kaikkialla masuja, jotka ovat muuten ihana näköisiä. Mulla on joku outo fiksaatio. Usein vaan tulen sitten ajatelleeksi, että munkin masun pitäisi jo olla sen ja sen kokoinen. Eikä ole. Se sattuu vieläkin... Mutta onneksi jaksan nyt jo uskoa tulevaisuuteen, luotan siihen, että joskus perheemme tästä vielä kasvaa.
Aurinkoa kaikille ja plussatuulia! Lizie kp18
Kivakiva. Täällä sitä kökitään nyt sitten Clomipöhnässä hereillä. Heräsin jo kolmelta janoon ja vessahätään enkä sen jälkeen saanut enää unta. Odottelen vaan, et herätyskello sois, mut siihenkin olis vielä 1,5h.
Nyt sitä olis aikaa kommentoida pitkästä aikaa muidenkin juttuja eikä vaan tuijotella omaa napaa, siispä tuumasta toimeen:
Heti alkuun Nipsulle pahoittelut toistuvista keskenmenoista. Ihme, kun ei syytä jo löydy!!! Ei voi muuta sanoa. Eiköhän ne miehesi simpat pysy hengissä pari vuorokautta. Ainakin mulle pesu-pkl:llä laskivat, et jos 3 kertaa viikossa puuhastelee, on koko ajan elimistössä eläviä simppoja.
Titi75: Tutulta kuulostaa noi sun kipuilusi. Itse kävin viime viikolla ekaa kertaa osteopaatilla. Hän yhdistää vyöhyketerapiaa ja perinteistä fysioterapiaa ja hierontaa. Kerroin hänelle avoimesti viimeaikaisista vaivoista ja hänen mielestään tosi moni oire sopii siihen, että mulla on yliliikkuvat nivelet eli ns. hypermobiliteetti. Se saa aikaan sen, että keskiselkä menee jumiin (vaikken sitä tunne) ja alaselän lihakset yrittää korvata sitä. Ne taas kipeytyy ja kipu säteilee jalkoihin. Mulla myös jalkapohjan holvikaari (eli se jalan sisäsivun kaari varpaiden ja nilkan välissä) on liian matala, joka aiheuttaa " lättäjalkaisuuden" ja sitä pyötä ylimääräistä rasitusta polviin ja lonkkiin. Näitä nyt sitten korjaillaan erilaisilla harjoituksilla. Varsinkin syviä vatsalihaksia jännittämällä huomaan, että keskiselkä on oikeasti se missä kipu sijaitsee vaikka se tuntuukin vain alaselässä muuten. Osteopaatin mukaan myös lapsettomuus saattaa olla " oire" joka johtuu mun selästäni. Siellä nimittäin sijaitsee sellaisia hermokanavia, jotka vaikuttaa munasarjojen toimintaan (onhan menkkojen aikana selkä tosi usein tosi kipeä). Kannattaa siis käydä tutkituttamassa itsensä. Perus terveyskeskuslääkäri vaan kirjoitti Sirdaludeja ja olis kirjoittanut sairaslomaakin mutten huolinut. Osteopaatin mukaan nää vaivat ei korjaudu levolla. Tuli mieleen et sullakin saattaa olla samanlainen kierre kuin mullakin: eli lihakset menee jumiin, stressaantuu ja sitä mukaan ne menee enemmän jumiin ja sit tulee noita tiputteluvuotoja...
Hauskaa Riikan matkaa! Mä haluaisin kans käydä siellä jossain vaiheessa! Suunnitellaan just mun vanhempien kanssa matkaa Tallinnaan olutfestivaaleille...
Hannele-81: tsemppiä O-päiviin. Toivottavasti tärppää.
vauva2006: tervetuloa ja toivottavasti visiittisi jää mahdollisimman lyhyeksi. Mulla oli kans muutaman kierron keskenmenon jälkeen elimistö ihan sekaisin. Kuulostaa ihan tutulta noi sun lyhyet kierrot. Mullakin oli näemmä (tarkistaa kalenterista) eka kierto 39 (kaavinnan jälkeen) ja toka 24.... Meillä keskenmeno 12/2004 ja vielä täällä ollaan, mutta taidan olla pisimpään ilman plussaa ollut. Ei taida kukaan muu olla ollut yli vuotta, jos puolta vuottakaan.
Koala-72: Tervetuloa mukaan ja jaksamista. Oma keskenmenonikin tapahtui melko myöhään (kaksi kertaa oltiin ultrassa nähty elävä sikiö), mutten voi kuvitellakaan, miten pahalta tuntuu menettää kaksi yhdellä kertaa. Voimia! Mä olen kans tosi hätäinen ton testailun kanssa, mut toisaalta en kyllä petykään, kun nega pamahtaa testi-ikkunaan.Mammaksi taitaa tehdä aika kovan tuloksen mun tikutteluillani.
Pipsa79: onnittelut ovisplussasta! Nyt vaan ahkeraa petivaatteiden puistelua... :)
Maria80: tsemppiä ultraan!!! Täällä peukut sulle pystyssä et kaikki menis hyvin. Ja voimia väsymyksen kestämiseen edelleen.
Lizielle pahoittelut tärppipäivien hiekkaan valumisesta. Tiedän tunteen, kun päätä särkee ja stressaa. Ei sitä kannata väkisin vääntää jos ei tunnu siltä. Tulee pian miehellekin sellainen olo, et häntä käytetään vain hyväksi. Ja edelleen tsemppiä väsymykseen. Kyllä se pikku hiljaa helpottaa. Muistan, että olin samoihin aikoihin (kun oma raskaus olis ollut puolessa välissä) tosi väsynyt ja masentunut. Mut jumppa auttaa, sen olen huomannut!
Katri72: hyvä, että koira alkaa olla kunnossa. Mun koira on mun vanhemmilla tällä hetkellä kun isä on ollut pari vuotta sairaslomalla ja tarttee liikuntaa ja mä olen ollut niin kiireinen, et turhaan koira kärsis yksin täällä rivitalossa...nyt se saa olla omakotitalossa ja pihalla vapaana kaiket päivät.Toivottavasti noi sun unet oli enneunia ja kaikki menis suunnitelmien mukaisesti. Jokainen meistä on varmasti ansainnut oikein hyvän loman!
Porkkana! Kiitos onnitteluista! Vauvakuume se taitaa kaikesta huolimatta sinulla nostaa päätään. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että lääkityksen turvin vois onnistuakin, mutta ymmärrän kyllä huolesi.Mulla kans samanlainen ristiriitainen tunne: nyt hyvä työpaikka ja aviomiehen kanssa asiat sujuu hyvin, mut mitä sit, jos tulen raskaaksi tästä kierrosta? Muutunko ihan hysteeriseksi joka oireen vahtaajaksi? Ihan varmasti muutun. Ja tiedän, et toisaalta haluan tietää jo ennen np-ultraa, et onko siellä mitään ja toisaalta en halua tietää...Tosin ne taitaa väkisinkin kertoa sen mulle kun siellä lapsettomuushoidoissa ollaan.
Mä muuten kans ennakoin menkkojen aikaan kivut ottamalla kahtena aamuna burana 600 ennenkuin tunsinkaan mitään. Yllättäen menkat lyheni normaalista 5 päivästä kolmeen päivään ja kahden ekan päivän jälkeen ei ollut kipuja eikä vuodon määräkään niin suuri kuin yleensä. Eli siis kannatti ottaa!
Liliane: Mulla jäi salkkarit tässä kuussa ihan väliin. Olen yrittänyt netistä seurailla, mitä on tapahtunut viime aikoina, mut jotenkin ei kiinnosta kauheesti katsoa. Tapahtumat etenee niin hitaasti. Ehkä sit syksyllä taas kun ei jaksa muutakaan. Onnittelut kisavoitoista!
Jumppikselle voimia peittojen pöllyttelee. Meillä ei onnistuis tollainen JTP -taktiikka. Taidetaan olla ihan liian laiskoja siihen...ja kiireisiä. Kun on tehnyt koko päivän töitä ja opiskellut vielä illan, ei jaksa millään.Tosta suositellusta 3 kertaa viikossa tahdistakin jäädään siihen kahteen kertaan viikossa...tai kertaan välillä. Oviksen aikoihin ollaan sitten ahkerampia.
Masunasu: kiva kuulla positiivisia Clomi-kokemuksia. Mulla on kans ollut tota päänsärkyä. Ja sain seurantaultran ens tiistaille. Sit tiedän enemmän.
Sani-74: plussaonnea! hyvältä kuulostaa noi sun lämmöt.
(.) KP 6/31-34 menossa ja tänään pitäis nielasta4/5 Clominappi. Pahoinvointi ja ripulointi meni jo ohi, mutta päänsärky jäi. Nytkin täällä hedarissa kärvistelen, kun en tykkää yhtään syödä särkylääkkeitä ellei ole aivan pakko. Toisaalta yöuni jäi nyt sitten viiteen tuntiin. Ketuttaa ihan sairaasti kun just illalla ajattelin, et menen aikaisin nukkumaan, niin jaksan paremmin. Nyt kello vasta kuusi ja yli kolme tuntia olen ollut hereillä. Ens viikon tiistaina tosiaan se seurantaultra. Mies lupas viedä mut, kun varasin ajan aikaisin aamusta. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin, ettei clomiannosta ainakaan tarttis nostaa. Mieskin on onneksi ihan onnessaan mukana tässä kierrossa. Just eilen viimeksi kyseli, et milloinkas ne onkaan ne tärppipäivät jolloin pitää tosissaan pöllytellä peittoja.
Kai sitä töihin lähtöön täytyy alkaa pikkuhiljaa henkisesti ja fyysisesti valmistautua. Oikein hyvää keskiviikkopäivän jatkoa kaikille siskoille tasapuolisesti.
Nonna
Nonna: Kiitos kun kerroit omia kokemuksia tuosta selkäongelmasta. Olen oikeesti ollut täällä ihan helisemässä. Mähän olen lenkkeillyt nyt kovasti tässä parin viimeisen kuukauden ajan (juossut 6km 3krt vkossa) ja siitä on tullut sen jälkeen hyvä olo¿hetkeksi¿sen jälkeen aina tuntunut, että alaselkä menee ihan kremppaan. Eli oisko tuo nyt sitten pahentanut tätä jo ennestään ollutta selkävaivaa? Lääkäri myös epäili, että kun tuo kipu säteilee niin voimakkaasti tuonne oikeaan lonkkaan, että olisko mulla jaloissa vähän ¿eriparisuutta¿ eli toinen jalkaa hieman lyhkäsempi kun toinen ja se niljaa sielä kaiken aikaa ja sitten aikaan noita kiputiloja. Ja voisko tosiaan olla, että noita tiputteluvuotojakin vois sen takia esiintyä¿saatikka vaikuttaa myös raskautumiseen¿hhhhmmm¿siinä tapauksessa on kyllä pikaisesti saatava tuo selkä kondikseen. Onhan se itelläkin käynyt mielessä, että kun/jos noi lantionpohjan lihaksen menee noin kramppiin, niin että voisko se noin voimakkaasti vaikuttaa sitten tuohon hormonaaliseen toimintaan. Ehkäpä. Sainkin hyvää vinkkiä noista sun kirjoituksista ja pitää ottaa tapetille nuo jutut oikein kunnolla. Arvaas veettääkö mua olla täällä nyt saikulla¿ihan hirveen huono omatunto kun on muutenkin ollut noita poissaoloja noiden km:jen takia ja sitten tosiaan noita oksennus- ja vatsatauteja useaan otteeseen tän kevään aikana. Pomo varmaan tykkää. Mullahan on siis tilanne se, että pystyn täällä kyllä hipsuttelemaan ja nyt jo kävelemäänkin suht suorassa¿lepään vain jonkin aikaa kun selkä väsyy kovasti, mutta istuminen on tällä hetkellä ihan myrkkyä. Eli taas kun tässä koneella käyn täällä kurkkimassa ja hetken istun, niin en meinaa päästä mihinkään. Ja kun työ on sitä että pitää 8-9 tuntia istua yhtä soittoa päätteellä, niin itkuhan siinä pääsee. No ite olen päästänyt tän näin pahaksi, kun arvelin tän johtuvan tosiaan km:n jälkeisista oireiluista ja menkkakierron mukaan ilmenevästä hormonaalisesta kivusta, mutta kun tää alkoikin olla kuukaudessa jokapäiväistä, niin kellot on alkaneet soida, että jotain muuta häikkää sielä nyt on oltava ja kun meni tosiaan jalat ihan alta. Tässä kyllä jo mietin, että kun tuo akuutti kipu meni ohi, että joko huomenna yrittäs töihin kivuta, mutta tiedä sitten. Pitää nyt katsoa. Toisaalta, jos lääkäri on sitä mieltä, että tähän tilaan töissä istumisesta pitäs pitää hieman taukoa, niin pitäskö sitten? Mua muutenkin arvelluttaa noi lääkäreiden arviot. Kyllä sitä sen verran kaiken näköisiin ¿hiihtäjiin¿ on tullu törmättyä. =)
Ai niin¿toivottavasti se sun päänsärkysi helpottaisi. On tosi kurjaa olla jos päätä särkee kovasti. Toivotaan, että ens yönä saat paremmin nukuttua.
En tässä nyt muita kauheesti kommentoi, kun eilen jo annoin kommenttejani eikä kauheesti mitään uutta siltä saralta ole ilmennyt (ja selkä ei kestä pitkään tässä istumista ja kirjoittamista). Joten vielä vähän omaa nassua.
ON: Harmittaa kyllä vietävästi. Alamassu oli tosi kipee ja sitä nipisteli ihan hirveesti sieltä lekurista tulon jälkeen ihan koko illan. Mut se varmaan johtui siitä kun sitä nestettä sinne ruiskutettiin. No sitä ruskeeta vuotoa oli ensin vaan jonkun verran tiputtamalla pönttöön parin veskikertana, mut sit illalla vielä sitä tuli oikein sillain kun olis voinut pitää sitä jo osana menkkavuotoa. Mutta se oli tosiaan sellaista ruskeeta¿niin kuin vanhentunutta verta. Mutta sitä tuli määrällisesti varmaan pari teelusikallista. Aika vaikeeta arvioida. Mutta jotenkin sitä on jo heittänyt pyyhkeen kehään tästäkin kierrosta. Pitää kyllä saada toi selkä kuntoon kun Nonnan lekurikin oli arvellut, että sellaisia tiputteluja voi aiheutua myös näiden selkävaivojen takia. Ja ei kai sitä kiinnittymisvuotoakaan pitäs noin paljon tulla¿eilen oli vasta kp18, eli 5pv oviksesta. Ja kun näitä tiputteluja on ollut mulla jo useana kuukautena, enkä tosiaan ole ollut raskaana, niin en jaksa uskoa, että tää kierto menis eri tavalla. Toisaalta pelkäisin vielä enemmän jos mun raskaus alkais nyt näin heti tällästen vuotojen saattelemana. Mä niin toivon, että kun seuraava raskaus joskus alkaa, että mun ei tarvis enää kärsiä niistä vuodoista ja pelätä kaiken aikaa onko kaikki hyvin vai taasko tulee km. =(
Nonna: Vielä sulle kommentoin, eli mä taidan täällä olla tätä nykyä seuraavaks pisimpään hillunut. Eli pomppasin mukaan tänne sen mun tokan km:n jälkeen ja oon nyt odottanut sitä kolmatta plussaa about 9kk. Liian äkkiä nää kuukaudet menee. Niin, tai taishan täällä Katrikin olla niitä jotka on aika pitkään mukana haahuilemassa ollut myös. Kyllä me tyttelit jaksetaan vielä, eikös vaan? =)
Nyt pitää lähteä taas vähän liikkumaan, etten jymähdä tähän tuoliin.
titi kp19/27-28 (ei vielä vuotoa tälle aamulle, mutta ehtiihän se vielä)
No jopas olikin viestejä kertynyt sitten viime näkemän. Kivaa kun on tämäkin palsta taas vilkastunut. =)
Jumppis: Mites teillä, saitteko eilen pöllyteltyä peittoja? ;)
Maria: Sulla se ultra vaan lähenee. Tsemppiä odotteluun ja muistahan tulla sitten kirjoittelemaan kuulumiset sen jälkeen. ;) Joo, kovin toivotaan, että menkat tulee ajoissa. Olis kiva päästä vihdoinkin jatkamaan niitä yrityksiäkin. ;)
Titi: Me ei olla Riikaan koskaan mentykään. Onko kiva paikka vai oletko siellä ennen ollut? Joskus vain katselin jostain Vikingin vai minkä esitteestä se nyt olikin, kun järjestivät risteilyjä sinne. Todella harmillista tuo selkäkipusi. Toivottavasti se nyt siitä tokenee.
Masunasu: Kiva kuulla sinustakin. Varmaan mahtavaa tuntea niitä potkuja. =)
Lizie: Juuh, ei olisi tosiaankaan kiva kärvistellä menkkakivuista jossain etelän lämmössä, jossa haluaisi vain nauttia olostaan. Tai saatikka sitten kauheesta vuodosta, joita on ne pari-kolme ekaa päivää.
Nonna: Koirasi on varmaan onnessaan, kun saa olla vapaana. Yleensä meidän kesälomareissut on ollu sellasia, että ollaan vuokrattu aina mökki viikoksi jonkin järven rannalta. Niissä on ollut naapureihin aina sen verran pitkä matka, että ollaan kanssa voitu pitää siellä meidän koirulia vapaana. On aina yhtä kiva katella, kun toinen nauttii vapaudestaan. Ja siitä se jaksaakin riemuita. Ikää jo on, mutta juoksee ja loikkii pitkin metsiä niin että tanner vain tömisee. Vauhtia riittää aina vaan. Sitten yleensä käy välillä vähän uimassa ja taas sen jälkeen mennään. =) Mutta jos tuonne etelään päästään, niin koiruli viedään miehen vanhempien luo hoitoon. Nekin on mökillä suurimman osan kesästä, joten vapaana saa sitten sielläkin olla.
Ikävät sivuoireet saitkin noista clomeista. Toivottavasti se ei nyt sitä aina ole. Eipä kuulosta kovin hääviltä olla hereillä noin aikaisin aamusta.
Titille vielä: Joo, aika kauan mäkin olen täällä jo pyörinyt. Taitaa nyt heinäkuussa tulla vuosi täyteen. Silloinhan mulla oli se eka km. Saa nähdä onko taas rankat hetket edessä kun se viime vuoden ultraus tulee mieleen ja kun se päivä koittaa. Yritystähän meillä on ollut tosi kauan. Aloiteltiin helmikuussa -03 eli siitäkin on jo kulunut 3v 3kk. =(
ON: Tänään olen vaihteeksi kotosalla, mutta huomenna taas päivän pois. Eilen olin käymässä vanhempieni luona ja sitten kun tulin illalla kotiin, niin postiluukusta oli tipahtanut lappu, että veden tulo katkaistaan torstaina koko päiväksi. Ei meillä ole tarpeeksi astioita, jotta voisi koko päivän tarpeet keräillä aamulla ja kun sitä vettä tarvii vielä vessa-asioiden hoitamiseenkin. Niinpä menen sitten uudestaan vanhemmilleni. Onneksi kuitenkin asutaan suht lähellä (n. 40 min ajomatkan päässä), näin kesäaikaan ei tuo ajelukaan niin haittaa. =)
Hieno päivä näyttäisi olevan taas tulossa. Hyvähyvä. =)
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!
Huomentapäivää!
VAUVA2006: Tervetuloa haahuihin! Toivottavasti pääset pian takaisin odottajiin! Nikkisi onkin tuttu km-puolelta. Kierron palautumisesta en osaa sanoa kun itsekin tässä vasta on pääsemässä takaisin siihen. Kaavinnan jälkeen meni reilu 2 kk ennen kuin ensimmäiset kuukautiset tuli. Nyt näyttäis oviksen perusteella ensimmäisestä yrityskierrosta tulevan " normaali" .
Mukava kun niin moni on samassa kierron vaiheessa.
PIPSA: Peukutukset tärpille! Just samana päivänä sain minäkin ovisplussan eli tänään kp 18.
Tänä aamuna tosiaan sain plussan ja meillä on viimeksi sunnuntaina siemennetty. Eli nyt pitäis olla aktiivinen. Mua eilen illalla harmitti niin pirusti kun meillä on pantu koko kierto VÄHINTÄÄN jtp ja JUST NYT kun kriittiset hetket niin mies on innostunu lukemaan Da Vincin koodia niin ettei muuhun jää aikaa =o( Olin jo vakuuttunut että just näinä päivänä ovis on tietysti menny prkl! Mutta nyt mieli parani kun testiin tuli kaks viivaa! Eli vielä ei oo peliä menetetty!
TITI: Voi kauhea mikä selkäkipu sulla on! Itsekin podin huonoa omaatuntoa kun km poissaolojen jälkeen tuli vielä flunssa ja joutu olemaan töistä pois. Mutta eihän niille itse mitään voi! Määkään en muuten koskaan ennen oo saanu viivaa ovistestiin paitsi tänään! Luulin että vika on käyttäjässä, mutta ehkä ei sittenkään... ;o) Pahoittelut sulle tuosta tihkusta, en osaa kommentoia asiaa enempää.
MARIALLE jaksuja väsymykseen! Se on tosi että tuo alkuraskauden väsymys vie voimat niin ettei jaksa lenkkeilystä haaveillakkaan!
KATRI: Toivottavasti sulla ne menkat alkaa nyt ajoissa niin pääsette matkalle!
NIPSULLE tsemppiä useiden km jälkeen ja lapsettomuuspolille!
KOALA: Sama homma se on meilläkin, itse asiassa mies sano että nyt otetaan rennosti eikä ruveta urakalla yrittämään mutta mää oon siitä huolimatta omassa päässäni miettiny oviksen ajankohtaa ja tosiaan tänään menin sitten testinkin tekemään. Plussatuulia!
NONNA: Toivottavasti clomit tehoaa toivotulla tavalla!
JUMPPIS: Tsempiiä yritykseen!
Tuossa VAUVA2006 mainitsi nuista tarviiko olla huolissaan kun on kipuja/vuotoja raskaana ollessa. Mulla oli noin rv 6-7 toella kova kipukohtaus, mutta neuvolasta sanoivat että ei kannata olla huolissaan kun ei kerta vuoda. Jälkikäteen tietysti harmitellut että olisi sitten voinut se tuulimuna selvitä jo 1,5 kk aikaisemmin jos vain en olisi luottanu neuvolatätin sanoihin... Olisi säästänyt aika paljon itseään henkisesti!
Parin viikon päästä otetaan sitten urakalla plussia, Pipsa, Titi, Liliane, Lizie... oliko muita?
HANNELE kp 18
Kävin just varaamassa netistä ajan ens vkon torstaiksi yksityiselle fysiatrille. Pakko saada tuo selkä kuntoon jos vaikka tosiaan noi tiputuksetkin vois kauttarantain johtua tuosta selän kremppaamisesta. Jotenkin on tosi pöllö olo kun pitää ravata lääkäristä toiselle ja itse arvuutella missä mahtaa olla vika kun ei noita tavallisia lääkäreitä kauheesti tunnu nappaavan. Eilen just mies vingutteli lapsettomuusklinikalla pankkikorttia kun sinne oli taas jo muutamista kerroista ja verikokeista kertynyt maksettavaa. Lasku tais olla taas jotain 380 einaria. Mutta minkäs teet. Ja samoin nyt on vaan hakeuduttava tuosta selästä yksityiselle jos sieltä saisin lähetteen sitten eteenpäin fysikaaliseen tms. ja saisin sen lähetteen avulla laitettaua tulevat kulut sitten vakuutuksen piikkiin. Jos ei ole lääkärin lähetettä niin turha mennä rahoja takas vonkumaan mistään. Mä olen kyllä alkanut ajatella vähän näin, että h****äkös sillä rahalla nyt on sitten väliä kun vaan sais ittensä kondikseen. Siitä on valmis kyllä extraa maksamaankin. Ei tää tällänen jatkuva kipeenä olokaan herkkua ole. No mutta. Yksi asia taas laitettu eteenpäin. Ja nyt taas tonne petiin hetkeks lepoileen tätä selkää.
titi
Onpas palsta vilkastunut ja uudelleen yrittäjiä on paljon mukana. Toisaalta ei hyvä juttu, mutta kiva kun on kohtalotovereita, joiden kanssa turista:)
Titi: Inhottavia nuo selkävaivat. Itsekkin niistä aina ajoittain kärsin ja kun vielä joutuu jumppaamaan päivittäin, on tuska välillä hirveetä. Pilateksella ja liikkuvuusharjoituksilla olen saanut selän parempaan jamaan, mutta kyllä se välillä oireilee. Monesti myös hankalaa, koska kipua/kivun aiheuttajaa on vaikea paikallistaa. Myös lääkärit helposti kirjoittavat lappuun vaan " tuntematon selkäkipu" ja jättävät asian siihen. Antavat tulehduskipulääkereseptin ja käskevät levätä. Fysiatrille meno kuulostaa hyvältä, vaikka se maksaakin.
Katri,Nonna,Lizie: Täällä on aika onnistuneet yritykset tähän mennessä. On kp8/24 ja kp10/24 käytetty hyväksi. Vielä kp12 ja kp14 pitäisi yrittää. Meillä ei kyllä normaalisti tämä jtp-systeemi onnistuisi, mutta kohtaukseni jälkeen (Ennen Turkin matkaa, kun sain tietää ystäväni raskaudesta) mies lupasi, että nyt yritetään oikeesti. Täytyy vaan yrittää jaksaa varioida tuolla vällyjen alla, että molempien innostus pysyisi yllä:) Tai ottaa muutama saunaolut:)
Hannele: Sultahan käy hyvin tuo listaemon rooli. Eikös kohta taas piinailut ala?
Kaikille muille tasapuolisesti p-säteitä ja hermoja piinailuun:)
Jumppis kp11/24
Titi: Toivottavasti vuotosi oli vaan tutkimuksesta johtuvaa,mutta onhan nuo tiputtelut tosi ikäviä,varsinkin jos ei niihin syytä löydy.Plussatuulia oikein paljon+++=)
Lizie: Kiva kun väsymyksesi on jo helpottunut!=)Plussatuulia sinnekkin++=)
Liliane:Plussatuulia sinnekkin ja onnittelut hyvin menneistä kisoista=)
Jumppis:Tsemppiä yritykseen!!=)
Hannele: Onnitelut ovisplussasta ja nyt ei sitten muuta kuin " pöllyttämään" peittoja!!;)Plussasäteitä++++
Maria: Tsemppiä ultran odotteluun!!=)
Vauva:Testaa vaan oman mielenrauhasi vuoksi,eihän siitä mitään haittaakaan ole!=)
Koala:Plussatuulia sinnekkin+++=)
Katri:Toivottavasti lomanne onnistuu!!=)
Nonna:Tsemppiä clomien syöntiin ja sivuvaikutusten kestämiseen!Jännä ettei mulla ole ollu mitään tollasia,ehkä päätä on särkeny useammin kun olen clomeja syöny!Mullahan annostus on ollu 2 tabua päivässä.Mutta eikö se niin että kaiken sitä kestää jos vaan se lopputulos olisi sitten ne kaksi maagista viivaa!!;)
Kesää odotellessa Pipsa kp20/29-32(..ahkerasti hyödynsimme ovisplussan;) )
Titi ja nonna: toivottavasti saatta selkänne kuntoon! Mä oon kans ollut täälä jo turhan kauan (ainakin omasta mielestäni) keskenmenosta tuloo jo piakkoin 10 kuukautta ja siitä asti oon tääläkin roikkunut.. Toivottavasti jo viimein kaikki päästäs pois täältä!
Hannele: toivottavasti pystyttä hyödyntämään oviksen! bd bd
On: kp 23/24-26. Tänään alkoi tuhrutella ja selkä on kipeytynyt, joten eiköhän ne menkat parin-kolmen päivän sisään taas ala.. :( Tässä kierrossa ainakin tiedän, että ovis on tapahtunut ja se hyvin hyödynnettiinkin (jtp lähes koko kierron ajan), mut en tiiä mistä kiikastaa, alkaa jo kyllästyttää joka kertanen pettymys.. Jos jotain positiivista pitää löytää, niin töitä ajatellen on parempi, ettei alkuvuodesta jää äippälomalle.. Mut olisin silti sen plussan ottanut mielummin!
Tsemppiä kaikille piinailijoille (joita onkin lähiaikoina paljon)! Plussatuulia täältä teille muille lähettelen, jos teille se auttas.. +~+~+~+~+~+~+~+~+
Nonna-80: Ikäviä nuo clomien sivuvaikutukset! Ja ikävä kuulla, että on särkyä vaan. Kiva, jos osteopaatti auttaa! Ja on nyt tuntunut löytyneen järkevä syykin kipuilulle. Toivottavasti saat selkäsi pian kuntoon. Joo, ei todella huvittanut väsätä mitään peittojen alla. Uskomatonta kyllä, olen tosiaan kuin uusi ihminen kun olen kuntoillut. Pakko jatkaa sitä vaan. Ja ens kierrossa tsempata kunnolla.
titi75: Löytäisitkä jonkin toisen liikuntamuodon, joka ei rasittaisi selkää niin... Voihan olla, että lenkkeily tosiaan pahentaa selkävaivoja. Ja asiat varmasti liittyvät toisiinsa. Toivottavasti sinäkin vain saisit selkäsi kuntoon, ehkä muutkin asiat sitten järjestyisivät. Toivotaan fysiatrista olevan apua siihen. Siis jatkuuko se sun tiputteluvuoto edelleen? Vai loppuuko se aina ennen menkkoja joksikin aikaa?
Hannele-81: Tsemppiä yrityksiin teille! Toivotaan tosiaan, et yritykset johtais siihen plussaan!
Jumppakärpänen: Tsemppiä teillekin yrityksiin! Toivotaan yritysten onnistuvan.
pipsa79: Hienoa, et ovis hyödynnetty! Plussasäteitä!
sani-74: Toivotaan vielä plussasäteitä, kun ei ole täti vielä tullut!
ON: Liikunta on ihmeellistä ja ihanaa. Se on mieltäni piristänyt kummasti. Nautin keväästä ja yleensä elämästä taas. En jaksa vielä stressata siitä, etten luultavimmin plussaa ainakaan tässä kierrossa vielä. Nautin ajasta poikani kanssa täysin siemauksin, ilman raskauden tuomia huolia ja vaivoja. Plussata kyllä toisaalta haluaisin mahdollisimman pian. Että vähän ristiriitaiset fiilikset, mutta onneksi edes hyvät.
Kaikille plussatuulia! ++++++++ Lizie kp19
Lizie: Tuosta mun tiputteluvuodosta sen verran, että tän tokan km:n jälkeen sitä on ollut joka kuussa. Ensin alkoi n. 3-4pv ennenkö kunnon menkat sitten tuli. Siitä joka kierrosta tuo tiputtelu on alkanut vaan aina aikaisemmin ja sitä tulee joka päivä ainakin jonkin verran ihan sitten sinne normaalien menkkojen alkuun. Eli tosi ärsyttävää. Tässä kierrossa nyt sitä vuotoa alkoi tulla nyt jo 5pv vaan oviksesta ja ens vkolla perjantaina pitäs oikeesti menkkojen alkaa. Alkaa olla kohta puolet kuusta, kun pitää hiidellä rätti takamuksessa, kun sitä vuotoa on aina vaan. No mitään vikaa niistä hormonisysteemeistä tms. ei löytynyt. Nyt mietin voisko tuo kohta 8kk kestänyt selkäkipuilu nyt tosiaan vielä olla sitä pahentamassa stressin kera. On nää naisten jutut ihmeellisiä.
Nyt tänään ei ole mitään vuotoa tullut...aamuyöstä kun kävin veskissä niin vähän papruun jäi rusehtavaa mutta siinä kaikki. Mietinkin, että kun sielä eilen se gynistutkimustehtiin ja sitä ruskeeta vuosi aikas paljon vielä illalla ja massua särki, että olisko se menkkoja yleensä edeltävä tuhru nyt sit vuotanut kaikki " etuajassa" pois? En kuitenkaan usko enää, että tässä kierrossa olis plussatuulet puhaltaneet tähän osoitteeseen.
Tämmöstä tää vähän on...mutta eipä lannistuta! =)
titi75
Huomenta...
Nyt vain omaa napaa...
Minut voi unohtaa tässä kierrossa plussaavista. Ainakin tuntuu siltä. Eilen kyllä peittoa pöllyyteltiin mutta myöhemmin ukko sano että vain " velvollisuudesta" . Se raivostui mulle kun kuuli ovistestistä (ei kysynyt etes tulosta) koska ollaan (kuulemma) sovittu että mitään ei lasketa jne.
Haluaisin vaan vajota maan alle tai mennä ajassa taaksepäin ainakin viikon. Tiedän tein väärin, mutta anteeksipyyntökään ei tunnu enää miehelle merkkaavan mitään. Kun virhe on jo tehty niin sitä ei takaisin saa. Nyt kaipaisin olkapäätä ja muutaman taputuksen päälaelle...
HANNELE mieli maassa - ei enää ikinä kp:tä tähän perään...
Voi ei...kirjoitin pitkät löpinät, mutta kun piti käydä välillä jalottemassa, ettei selkä jumiinnu ja kun kirjoitin loppuun tekstin ja piti siirtää se OK:lla eteenpäin, niin taukoa oli ilmeisesti ollut sen verran, että kone oli heittänyt mun kirjautuneista ulos ja koko teksti hävis kun pieru saharaan.
Pikaisesti siis Hannele nyt sulle tässä toivottelen tsempityksiä ja lähettelen JÄTTISUURET VOIMAHALIT *halii ja rutistaa* että se tilanne sielä kotona rauhoittuu. Äläkä menetä toivoasi tän kierron suhteen. Kyllähän se yksikin kerta voi riittää, kun/jos on vähän onnea matkassa mukana. ;-) dbdbdbdb
ON: Miten ajattelinkin, et vuodosta huolimatta vois olla jotain mahkuja tärpin saamiseen täs kierros. Joo se tiputus oli pois eilisen päivän iltaan asti, mut alkoi sit taas myöhään illalla...ja sitä tuli sit jo yöllä ja taas tänä aamunakin. Eli mä olen takuuvarmasti kyl pois tän kierron laskuista. Ja toisalta en edes toivois, että plussaisin edelleenkään tälläisestä kierrosta jossa jo valmiiksi on esiintynyt tällästä tiputtelua...kun se ei mulle ole todellakaan ikinä tietänyt hyvää loppua.
Eli pohjamudissa ryvetään. Olin niin onneni kukkuloilla ja ihan täpinöissäni kun niin hyvin jaksettiin hyödyntää tuo viime vkoinen ovis. Tiedän, että joka kuukausi ei näin ahkera jaksa olla. Sillä olikin vähän enemmän toiveita tälle kierrolle, että jos kävis hyvä tuuri.
Toivottavasti Pipsalla, Hannelella, Nonnalla ja ketä sielä muita nyt oli sit samoilla päivillä menossa vielä plussat viuhuisi.
Sani: Ai niin, sä olit tosiaan kans yks meistä joka täällä on jo vähän pidempään pyörinyt. Päästäs jo pois? Ollaan me niin kilttejä oltu ja ansaittas kans jo ne maagiset kax viivaa! =)
Nyt pitää taas mennä vähän käpötteleen, ettei selkä jumiinnu.
Titi (jonka on kans turha näitä kp:ta tähän enää täs kierros laittaa, ei tu ku paha mieli)
vauva2006 rutistaa sinua virtuaalisesti.
Ikäviä uutisia, nämä ovat niin arkoja asioita meille kaikille niin meille kuin miehillemme. Toisaalta voin vähän ymmärtää miehesi reaktiota, voihan se jotenkin pahalta tuntua ja voinut sitten tulla sanoneeksi pahasti huomaamattaan tai tahtomattaan. Vaikea neuvoa miten tuossa tilanteessa tulisi toimia, mutta olen todella pahoillani tapahtuneesta, mielestäni et ole tehnyt mitään väärää, jos olette aikoneet hankkia lapsen ja päättäneet siitä yhdessä, niin minun mielestäni voit olla aivan hyvillä mielin kun yrität tehdä kaikkesi sen eteen.
Me olemme niin erilaisia miehiin verrattuna, jotkut miehet loukkaantuu minun ymmärrykseni mukaan, jos petitouhuun tai lapsen yrittämiseen tulee ns. tekemisen meininki, he ovat kuitenkin pohjimmiltaan herkkiä ja voivat tästä loukkaantua. Ja voi tosiaan olla sekin, että mies käsittää sen siten, että sitten naisella on 100% valmiudet tulla raskaaksi ja jos sitä ei kuitenkaan tapahdu niin syy on miehessä. Ainakin tälläisiä asioita on tullut esille, kun joskus olen puhunut vastaavista asioista oman mieheni kanssa.
Voimia sinulle hannele-81 ja vielä halauksia, koita jaksaa sinnitellä tilanteessa vaikka helppoa se ei aina ole, voithan vielä yrittää puhua miehellesi jos siitä olisi apua. Mutta olen todella pahoillani ja toivon että viesti toisi sinulle edes vähän helpotusta ja ymmärrystä toisianne kohtaan.
vauva2006
...johan mä tässä ehdin muutaman tunnin iloitakkin, että toiveita on niin pitkälle tässä kierrossa kunnes ei vaan ala tuo tuhruttelu. Niinhän siinä sit kävi, että se alkoi heti kun tästä koneelta edellisen kerran lähdin veskiin. Ensin tuli ihan sitä vaaleanpunaista valkkaria ja tokalla kerralla sitä ruskeeta vanhaa verta tiputteli pönttöön asti. Eli tässä kierrossa se taas alkoi pari päivää aikaisemmin edellistä. Nyt en päässyt oviksesta kun 5pv ja viime kierrossa pääsin sen 7pv ennenkö tiputtelu alkoi. Kyllä vähän mieli on apee...mitään vikaa ei mistään löydy, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa. =(
Osaatteko ottaa kantaa tälläiseen asiaan. Lääkäri vaan mulle selitti, että toi mun tiputteluvuoto ei voi johtua siitä, että keltarauhasarvot ei olis kohdallaan ja siitä johtuis tiputtelu. Ne on priima kunnossa. Lääkäri vaan sanoi, että jos mulla sielä limakalvon pinnassa on paljon niitä verisuonia ja hormoonit jyllää niin kovasti, että niistä pääsee tihkumaan sitä verta ja se aiheuttaa ennen menkkoja tai oikeastaan näin pian oviksen jälkeen sen tiputteluvuodon? Eli siis tuota tiputtela ei pitäisis sekoittaa lainkaan kuukautisvuotoon? Mitä luulette? En huomannut kysyä tätä lekurilta, mutta näin jälkikäteen itse vaan mietin asiaa. Eli siis olisikohan tuo hedelmöittyminen voinut silti tapahtua esim. vielä tässä kierrossa, vaikka tuota tiputtelua nyt tuleekin. Kun tietysti massu varmaan ärsyyntyi kun lekuri teki vielä tuon sis.tutkimuksen jossa ruiskutti nestettä kohtuun, jotta olisi vielä nähnyt onko sielä seinämissä jotain polyyppeja tms., joista vuotoa voisi tulla. Eli tuon nesteen mukana varmaan tyhjentyi samalla pönttöön nyt sitten tuo ruskea pieni vuoto.
Sinänsä kyllä harmittaa aina nää vuodot, ettei pääse yhtään jännittämään, kun jo vedetään matto alta pois. Tässäkin kierrossa oikeesti ei voinut enää jäädä jossittelun varaa, että oltiinko ahkeria vai ei. Mutta eipä tuo raskautuminen tosiaan näytä siitä kiinni olevan. Mies on jo ihan paniikissa, että onko siinä sen simppatestissä nyt sitten kaik pielessä kun mamma ei raskaudu, vaikka ovuloi ja hormonitestit oli kohdallaan eikä muutakaan vikaa löydy. No pitänee odottaa se pari vkoa. Ehkä sit ollaan viisaampia.
Mut vastatkaa ken osaa tuohon mun aiempaan kyssäriin? Eli onko mahdollista olla raskautunut silti vaikka tuota tiputteluvuotoa hieman tuliskin...ei edes veren väristä...eli siis voiko tuo vuoto tosiaan olla limakalvon verisuonista tulevaa, eikä sillä olis mitään tekemistä menkkavuodon kanssa. Kun lääkäri tosiaan sanoi, että toi menkkavuodon pitäs pysyä kurissa kyllä noilla mun keltarauhashormoniarvoilla. Mä olen kyllä ihan pihalla koko touhusta. = /
titi75 kp18/27-28 ja tiputtelee jo.... =/