***ENSIKOT VKO 22***
Kommentit (38)
Han kyseli kuinka vauva-arki lähtenyt käyntiin...
Hyvinhän tuo =) Ite en tunnista, että olis univelkaa, mutta silmänaluset kertovat kuitenki toista. Yleensä Pertsa tosiaan nukkuu hyvin, mutta ensimmäiseen syöntiin herättyään saattaa vatsanväänteitten takia kestää nukahtaminen jopa kaks tuntia. Toinen syöntikerta hoituukin sit melkein silmät kiinni ja molemmat nukahdetaan samantien (siis jos etes herää toista kertaa syömään)
Oma syöminen ja vessassa käynti hoidetaan yleensä kiireellä ns. juosten kusten ;) Pertsalla tapana alkaa silloin kitiseen, kun mie syön tai menen vessaan. Tänään esim kun menin vessaan alkoi heti huutaan niin, et mies heräsi (yritti nukkua kun yövuorot menossa) sitä sit rauhoitteleen. Eli kyllä lapsen synnyttyä joutuu joustaan hieman mm. omasta unen tarpeesta molemmat.
Koiran ulkoilutus on kans temppu sinänsä. Ensin syötät lapsen ja vaihdat vaipan ja puet, sitten joko vaunut tai kantoreppu ja kiikut kolmannesta kerroksesta koiran ja lapsen kans ulos...
Sama kaupassa käynti... On lapsi, koira ja kauppakassit kannettavana. Helppoa se ei ole, mut kyl siitäki selviytyy :) Tietysti auttaa, kun mies vapaalla, niin kaks senki asian hoitamassa.
Vielä ei juuri tiettyä rytmiä ole löytynyt, mutta eiköhän seki löydy, kunhan Pertsalle hieman ikää tulee lisää.
Mut en voi sanoa, et olis itenkään erityisesti muuttanu elämää... ainakaan vielä. Tämä on aikalailla sitä mitä uskoinkin tämän olevan :)
Lisa & Pertsa 2,5vkoa
Nyt täytyy tunnustaa heti alkuun että Grillillä tuli käytyä ;)
Aurajuustohamppari ja kebab ranskalaiset iltapalaksi!! Hyvää oli.. mutta nyt närästää :)
Han_ Minä oon ammatiltani siivooja.. Jos raskaus sujuu ongelmitta niin ei työlle ole mitään estettä! Varot vaan kovin raskaita kantamuksia esim. portaissa jos sellaisissa paikoissa siivoilet.. jos jokin tuntuu pahalta niin pyydä apua!
Rauhallisesti touhuat etkä rehki liikaa niin hyvin menee :)
Mutta nyt katsomaan sänkyyn elokuvaa!!
Niamey ja tiiti rv 30+4
Tuli nyt vaan mieleen, että laittaako neuvolan terkkari lähetteen np-ultraan, vai pitääkö se aika itse varata? Itse sain neuvolakäynnillä sellaisen vaikutelman, että terkkari laittoi mut " jonotuslistaan" , mutta mies tuossa äsken mainitsi, että hän oli saanut sellaisen käsityksen, että aika pitää itse varata.. Odottelenko siis ihan turvaan ultrakutsua?! Asun siis Helsingissä, en tiedä vaihteleeko käytäntö paikkakunnittain. Täällä se np-ultra tehdään välillä 13+0 ja 14+6, joten kamala kiire ei vielä ole..
Kandi 9+2 (ei +3, niinkuin aiemmin laitoin)
Aloitin nyt tuon Enskarilistan siivouksen varovasti sillä, että merkitsin pienet tähdet niiden kohdalle, joiden muistin täällä viimeaikoina pinoutuneen. Samalla poistin ne, joiden lasketut ajat on mennyt jo ajat sitten ja jotka ei ole edes ilmoittanut vauvan syntymästä.
Mutta mitäs me tehdään meidän ihanaisille mammoille, Iglulle, Ankalle, NapNapille, Lisalle...??? Lisa olikin käynyt kertomassa Pertsan hienoja kuulumisia. Niin se vaan poju kasvaa huimaa tahtia äidin iloksi, ihanaa! :) Mutta siis, haluatteko tosiaan, että poistan kaikki tiedot jo syntyneistä Enskavauvoista, vai eikö voitais säilyttää ne kuitenkin esittelypinossa vielä jonkin aikaa? Esim. sen lopussa, jos ei muualla? Jos vaikka poistettaisiin jo synnyttäneiden äitien tarkemmat esittelyt, mutta jätettäisiin kuitenkin tiedot syntyneistä. Mun mielestä on aina kiva tutkailla, kuinka paljon poikia ja tyttöjä on syntynyt ja minkä kokoisia jne. Ja tietysti kiva muistella tuttuja palstakamuja. Voihan sitä vanhimmasta päästä sitten alkaa joskus harventaa, mutta ei Enskavauvoja nyt vielä niin paljon ole syntynyt, vai mitä?
Uusista Iisa25, siru85, Shorttis ja maria69 ja Nea ei ainakaan ollut vielä ilmoittautunut listalle. Käykääpä lisäämässä tietonne niin pääsette mukaan.
Ja missä on justagirl??? Huhuu, mitä sulle kuuluu???
En nyt jaksa muuta tänään kirjoitella, kun väsyttää kauhiasti ja pitäis jaksaa raahautua huomenna töihin aikaisin aamulla. Huomenna on myös neuvolalääkäri - niin ja saan hakea meidän vauvanvaunut!!! :D
-Q- ja -q- 28+0
Q:Munkin mielestä siellä listalla vois kyl säilyttää jo vauvansa saaneet enskat, niitähän on vaan kiva lueskella:)
Tänää ollu kiire päivä. Ja nyt toooosi väsy. Piti lukea huomiseen tenttiin, mut enpä sitte kerenny lukemaan. Pari tehtävää sain onneks tehtyä.
Varmaan uusintaan sitten syssymmällä. Ei nyt enää jaksa noit koulujuttuja aatella,kun aivot on jo kesälomalla.
Huomenna täyttyy paljon odotettu rv 12! :) Aika mennytkin suht nopsaan. Äsken viel tuntu et siihen on niin pitkä aika. Toivottavasti kaikki nyt sujuu hyvin. Iloinen mieli vaikkakin väsynyt.
Nyt nukkumaan.
Hyvää yötä.
lara ja pikkunen rv 11+6
[color=#006400]Kylläpäs taas on harmaata ja sateista täällä Turussa.[/color]
[color=3A5FCD]Han: sä kyselit taikauskosta? en mä ole edes ajatellut moisia! mä oon ostanut pienen myssyn ja pienen soman disneyn haalarin jo ja vaunuja alan katseleen heti kun täällä rysähtää alet päälle =)[/color]
[color=#800080]burde: mukavaa, että neuvolassa oli kaikki hyvin..hassua lukea sun tekstiä kun en edes tiedä mikä on sf-mitta ym. (mutta tietty nyökyttelen täällä tietäväisenä: 20cm..hyvältä kuulostaa) =D onko toi 4-D ultra joku ylimääräinen ja hullun kallis?[/color]
[color=3A5FCD]Niamey: mekin haluttais maistraatissa naimisiin nyt tänä kesänä..pitää alkaa kai järjesteleen heti kun alkaa kesäloma..me vähän mietitään vaan jos ei se sit tunnukaan ' oikealta' ..? =) mulla meni ohi sun hääpäivämäärä?[/color]
[color=#800080]AinoAurora: hieman makeelta kuulostaa teidän talotontti =D mä mietin just kun asutaan keskustassa kaksiossa (51neliötä), että kuinkahan nopeasti tästä pitää sit muuttaa..Eihän tänne mahdu edes vauvalle lipastoa ym. kun on niin täynnä kamaa! =/[/color]
[color=3A5FCD]Jojo: ihanaa kun tunsit potkun! mä en voi vielä edes kuvitella miltä se tuntuu! ja jos noista päivämääristä ei ala jo kallistumaan taikauskon puolelle niin en tiedä mistä! =D[/color]
[color=#800080]Iisa: missä sä lusmuilet?!?! =)[/color]
[color=#006400]Nyt suihkuun ja töihin!
Ihanaa tiistaita!
poppis rv5+6[/color]
Olen pitkään lueskellut tätä keskustelupalstaa, mutta en ole huomannut tätä ensikot -osiota. Liityn mielelläni mukaan tähän keskusteluporukkaan, vaikkakin varmaan suht harvoin kirjoittelen. Tai mistä sitä tietää miten intoudun ;)
Noista liikkeistä. Itsekään en ole vielä mitään tuntenut. Korkeintaan vainoharhaisesti (?) jotakin pientä kuplintaa alamahassa, kun edellisiltana käännyin vasemmalle kyljelleni katsomaan telkkaa. Mutta jos se liikettä oli, niin lähes huomaamatonta kuitenkin.
Tuskin maltan odottaa, ett tuntisin liikkeitä!!
On niin epätodellista tää odotus vielä, vaikka masu onkin jo pyöristynyt hieman. Rakenneultraan enää n. kaksi viikkoa! Sitt vihdoinkin muuttuu entistä todellisemmaksi, kun näkee taas vauvelia. Sillä itse asiassa eka ultra ei ollut mitenkään kovin hyvä kokemus. Hirveän epäselvältä vaikutti, enkä huomannut kuin kerran liikahduksen. Joko vauva nukkui tai pysyi muuten aloillaan + lääkäri pysäytteli kuvaa. Mutt harmi joka tapauksessa...
Missä vaiheessa olette / aiotte ostaa vaunut ym. tarvikkeet?
Nyt täytyy jatkaa töitä. Kirjoittelemisiin!
Unohtui viikot...
Eli hyvää kesän odotusta kaikille!
Peggy-75 rv 18+0
Kävinpä tänään aamulla neuvolassa. Paino on alun laihtumisen jälkeen pysyny yhen kilon sisällä koko ajan mutta viime kerrasta noussu kuitenki 0,9 kg et kai se noususuunnassa on :-) Koko ajan on kyllä nälkä mut ei jaksa jatkuvasti syödäkään. Hb oli vaan pudonnu 114:stä 112:een vaikka oon syöny rautaa, ei auta muu ku jatkaa raudan syömistä, yök. Mut eipä ihme että väsyttää! RR oli myös matalampi ku viimeks, nyt 112/74. Oma syke noin 10 pykälää korkeempi ku ennen raskautta, kovasti joutuu sydänki tekemään töitä :-) Viivi karkaili dopplerin alta ja oli sellases asennos ettei meinannu sil aataminaikasel laitteel kuuluu, terkkari haki sit vähä paremman laitteen ni johan alko jumputus! Mul tuli ihan vedet silmiin ku se terkkari oli siinä niin mukana, kuunteli ihastuneena ja totes et " maailman ihanin ääni" ! Syke oli siinä vähän alle 150. Pissa oli puhdas. Masu oli taas aamulla tosi pieni, terkkariki totes et kauheesti ei oo viel kasvanu. Hö! Näkispä sen iltasin ;-) No yksilöllistähän se tosiaa on. Työkaveri äsken näytti omaa kuvaansa joka oli otettu rv 20-21 ni tosi pieni pömppö näky. Miks sitä isoo masuu sit oottaa ku se taitaa lopuks olla aika tukala?!? Hassua. Seuraavalla käyntikerralla juhannuksen jälkeen saanki sit ne Kelan paperit ja sillon mitataan sf-mitta ekan kerran.
Ja muutaki ku omaa napaa: Tervetuloa Peggy palstoille! Kyl sun nyt on meidän kanssa kirjoteltava ku meitä on aika samoissa meneviä ainaki Amy ja Ykkösope sun ja mun lisäksi! Kiva vaihdella kuulumisia ku mennään aika samoilla viikoilla! Ja tottakai muidenki enskojen kanssa, myös teidän ihanien " vauvallisten" enskojen!
Nyt täytyy vissiin lähtee syömään. Tahtoo tuntea lisää liikkeitä :-D
JoJo + Viivi 18+1
Kirjoittelen nyt silläkin uhalla, että kostautuu myöhemmin nälän muodossa. Todella tarkkaa on tämä syönti edelleen, mut luin nyt viime viikon pinon loput + tämän viikon neljä sivua ja nyt on pakko jos meinaa... :-)
Porukka on lisääntynyt viime viikolla aika paljon, ja nauratti, kun joku näistä ex-kuumeilijoista varoittikin jo pinon venymisestä. :-) Mä olen samaa mieltä, että paremmalla mielellä vois kirjoitella pitkiä viestejä jos olis lyhyemmät pinot... Eli päiväpinoihin siirtyminen olis ihan kannatettavaa ainakin jos tätä viikkopinoa katsoo: 4 sivua ja tänään on tiistai!!! Etenkin kun tän vauva-lehden palstan selaussysteemit on hivenen hanurista.
Se oli ihan hyvä idea, että esittelypinosta poistetaan näitä ei-aktiivisia. Odotellaan nyt vielä, jospa jokunen taustailija lisää ilmoittautuisi ja näin olisi helpompi karsia. Ja piti vielä kiittää Q:ta listan ylläpidosta!!!
Itse olen kirjoitellut viime aikoina noin 2 krt/vko -periaatteella, mut lukemassa pyrin käymään miel. päivittäin niin ei olis niin paljon kerralla luettavaa. Munkin palstailu oli aktiivisempaa ihan alussa, ja ehkä tulee taas aktiivisemmaksi viimeisen kolmanneksen aikana, mut nyt tuntuu tosiaan, että vaan kasvatellaan mahaa... Toisaalta täällä on niin monta suht samoissa viikoissa että se pitää mukana.
Työssä käyvien kesälomat kuulostavat ruhtinaallisilta. Itse yritän pakertaa loppuopintoja (=gradua) kesäkuukausien aikana valmiiksi, ja olen lopen kyllästynyt tähän opiskelijaelämään. Nyt vaan näyttää vähän siltä, että on aika hyvä mäihä jos saan jotain työtä elo-marraskuuksi! Yksi äitiysloman sijaisuus meni jo sivu suun, koska olisivat joutuneet hankkimaan sijaiselle sijaisen kesken vuoden... No, turha valittaa, itsepä olen valinnut odotuksen tähän elämäntilanteeseen.
Jennin venyttelyohjelma kuulosti aika samanlaiselta kuin se, mitä olen itse tehnyt enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Venyttely tosiaan auttaa yllättävän moneen vaivaan raskausaikanakin, ja sitä voi tehdä aika huoletta ainakin loppukolmannekseen saakka jos ei mitään riskejä ole todettu.
Meillä on eka lääkärineuvola ylihuomenna eli torstaina! Silloin sitten ilmeisesti kuunnellaan myös niitä sydänääniä. Mehän nähtiin vauvan liikkeitä ja sydämen syke jo alkuraskauden ultrassa viikoilla 9+5.
Äh, nyt pitää lähteä muihin hommiin ennen kuin väsy iskee. Muuten, mulla on sunnuntaista lähtien ollut huomattavasti vähemmän pahoinvointia! Jes jos se alkaa tästä lopullisesti helpottaa!
Paljon terkkuja kaikille!
Ladie, rv. 12+5
Tänään sain nukuttua ruhtinaallisesti puol kahteentoista :) Yleensä herään jo seittemän jälkeen.. Tuli kyllä uni tarpeeseen!!
Olis hyvä ajatus laittaa loppuun jo syntyneet enskavauvat ja tiedot! Niitä kyllä ilolla lukee.. Ei saa poistaa kokonaan!!
Poppiupau: Meidät tosiaan vihitään maistraatissa 16.6.06 :) Nopeahan se toimitus on, mutta meille se on ihan oikeat häät vaikkei valkoista mekkoa ym. olekkaan! Se on meidän kahden välinen liitto eikä tarvita sen solmimiseen mitään ylimääräistä häslinkiä ;)
Järjestetään sitten ensi vuonna (syksyllä, kun vähän jo hämärtää,mutta on vielä lämmin!) lähimmille sukulaisille hääjuhla.. Pappi tulee siunaamaan meidän avioliiton merenrantaan 100v. vanhan kauniin huvilan pihaan! Ja juhlimme sitten huvilalla ;)
Ajateltiin niin että kun vuosi ollaan oltu naimisissa ja lapsikin n. vuoden ikäinen on juhlaan enemmän aihetta :)
Jojolla kivoja neuvolakuulumisia.. ja onnea ekoista liikkeistä! Sitä sykkeen jumputusta voisi kuunnella vaikka kuinka pitkään :) Mulla kans hemppa tippui 112 ja aloitin raudan yönnin mut ei ollu vielä noussu ollenkaa viime neuvolassa! Mulla alko massu kasvaa kunnolla vasta 24 viikon jälkeen.. ja nyt sitä kyllä jo on :)
Meillä tiiti pitää sellasta mekastusta yksiössään että huh.. illalla taisi pienellä olla hikka! Yrittää väkisillä tunkea peppuaan ylemmäs ja ylemmäs :) Jysäyttelee sellasia potkuja että koko mamma hytkähtää.. ihan kivaa kun näkee jo masun liikkuvan :)
Lähden huomenna vanhempien luo loppuviikoksi, että jos minusta ei mitään kuulu.. Meen moikkaamaan entisiä koulukavereita ja hoitamaan minun koiruliinia :) Jouduin jättämän koiran vanhemmille kun mies allerginen.. nyt sitten meillä kissa!
Maanantaina sitten olisi seuraava neuvola käynti :)
Pelkään aina tuota punnitusta.. ei mulla vielä oo tullu ku se 5kg, mut silti pitää kuitenkin olla vähän tarkkana! Puhuu mamma joka veteli roskaruokaa iltapalaksi ;)
Mutta nyt jatkamaan pakkaamista!!
Niamey ja tiiti rv 30+5
Kandi: Jos oot ilmottanut terkkarille mihin sairaalaan menet synnyttämään, tulee sulle kutsu ultraan postissa. Terkkari ilmottaa siis sut sairaalalle ja ne lähettää sulle sen kutsun. Jos kuitenki näyttää siltä ettei mitään kuulu, niin kannattaa soitella sinne sairaalaan (paperit hukkuu aina joskus kuulemma).
Jojo: Raskauden keskivaiheilla käsittääkseni veri määrä isonee sen verran, että toi hb:n nousu voi viedä aikaa..
Q: Mustakin ne vauvat vois pitää siellä, vaikka sit omassa osiossaan tms. Synnyttäneiden äitien esittelyt voi poistaa? Tietysti mitä mieltä äidit ite on..
Tosi oudolta tuntuu, kun ei enää oo kuin Suippo mukana, jolla on isommat numerot nimen perässä kuin itellä :)
Jenni 31+4
[color=blue]Niamey:[/color] nostan hattua sinulle, kun jaksat ammatiksesi tehdä siivousalan töitä! :) Tämä on uuvuttavaa hommaa. Olen tehnyt tätä aiemminkin pari vuotta, silloin siivosin kauppaa ja supermarketia. On tämä vaan ihan erilaista tämä hotellisiivous. Ei tarvitse tehdä hommia yksin eikä yötä vasten. Paikat vaan on aivan jumissa eilisen ja tämän päivän jäljiltä.
[color=blue]Poppis:[/color] heh, kivaa etten ole ainoa hätähousu noiden hankintojen suhteen. Vaikka eihän tässä todellakaan ole vielä mikään kiire, vasta viikko sitten tein plussatestin, niin siltikin tuntuu, että voisihan tuota jo alkaa valmistautumaan. Ei jää kaikki viime tippaan (mulla useimmiten jää kaikki aina viime tippaan).
Täällä suunniteltiin maistraattivihkimistä?! Meidät on vihitty maistraatissa viime joulukuussa. Mies ei kuulu kirkkoon eivätkä nuo kirkkohäät muutenkaan olisi meille sopineet. Vihkimistä oli todistamassa minun ja miehen vanhemmat sekä yksi läheisimmistä ystävistäni kuin myös yksi miehen lähimmistä ystävistä. Vihkiminen kesti appatiarallaa 3-5 min. Sen jälkeen otettiin kuvia ja naurettiin, joten maistraatissa meni aikaa yhteensä n. 20-30 min. Sen jälkeen siirryimme juhlapaikalle, johon muut vieraat oli kutsuttu suoraan (yhteensä juhlijoita oli meidät mukaan lukien n. 36, että erittäin pienimuotoista meillä oli).
Kannatan maistraattivihkimistä! Se ei ole sen huonompi vaihtoehto, kuin papin aamenkaan, säästyy sitä paitsi turhilta saarnoilta yms. yms. Jos joskus sitten haluaakin liitolleen " jumalan siunauksen" niin kyllä ne kirkon miehet antavat sen myöhemminkin. Meillä sitä ei kaivattu.
Huh, kirjotin tuossa vähän aikaa sitten piiitkän viestin ja sitten, oho, hiiri kuitaisi peruuta painikkeen päälle ja koko viesti katosi.. voihan prkl..noh, nyt uusi yritys.
olipas jo pitkä pino luettavana, eilen en koneelle kerinnyt lukemaan ollenkaan ja nyt sitten olikinjo melkoisesti tekstiä, kannatan päiväpinoja:) Mutta tosi kiva, että on aktiivisia palstailijoita, on niin mukava lukee toisten kuulumisia. Kun lueskelin tuota pinoa, tuli paljonkin kommentoitavaa mieleen, mutta nyt ei taas muista mitään, apua, koitan jotain edes muistella..
Poppikselle onnea kummiuden johdosta, se on kyllä kunniatehtävä, olen ihan varma, että pärjäätte siinä, mitä parhaiten=)
Jojo(toivottavasti oli oikein,) sinulle kyllä tuo 27 päivä on todellinen onnenpäivä:) On varmasti aivan mahtavaa tuntea oman masu-asukin liikkeet ensimmäistä kertaa:)
Han kirjoitteli vauvan tarvikkeiden ostelusta. Minä itse olen sitä mieltä, että sillä ei ole mitään merkitystä, koska tavaroiden ostelua aloittaa. Elämässä voi käydä ihan mitä tahansa, koskaan ei voi olla varma yhtikäs mistään, jos(siis kun=) tarvikkeiden ostelu tuottaa iloa, niin ei muuta kuin ostelemaan=)
Oli myös kirjoitettu fyysisestä työstä, itse olen hoitoalalla ja myöskin hieman mietityttää tuo työn raskaus. Olin juuri viime viikolla työterveyshuollossa ja siellä sitten keskusteltiin raskaudestani ja sen vaikutuksesta työhön, ei siinä kai muuta, muuta rasskasta nostelua tulisi hieman kyllä välttää (esim. potilaan siirrot/nostot) Yritän parhaan mukaan olla yksin nostelematta ja noudattaa ergonomiaa, niin eiköhän se siitä.
).(VÄSYTTÄÄ ihan koko ajan, se on miltein pahempi oire, kun tuo pahoinvointi, nukkuisin mieluusti 24/7 Mutta se ei taida olla mahdollista=) Noh, kai se tästä rupeaa helpottamaan. Tämän viikon perjantaina on sitten neuvola, hui.. sillon kyllä vasta rv7+2 tehdäänkös silloin sitten vielä mitään, eipä taideta.. Koska on ensimmäinen ultra? Haluaisin nnin kovasti jo jotain konkreettista tähän raskauteen!!
Anteeksi ehkä tämä sekava tekstini, silmät ristissä yritän kirjoitella täälä:) Toivottavasti ei jäänyt mitään tärkeää kommentoimatta jonka sitten muistan heti kun olen viestin lähettänyt;)
Siru rv6+6
Minäkin olen sitä mieltä, että vauvan tarvikkeita voi ostella niin aikaisin kun siltä tuntuu. Itse aloin hankkia tavaroita vasta ihan muutama viikko sitten, koska ajattelin, että jos jotain ikävää sattuu, tekee entistä vaikeampaa kun on vauvatavaroita ympärillä. Mutta kaikki on onneksi mennyt hyvin ja toivotaan että menee edelleenkin, sekä omassa että teidän muiden masuissa!
Muuta en sitten enää muistakaan mitä piti kommentoida... Höh. Tuntuu että olen muuttunut entistä hajamielisemmäksi raskauden aikana.
Mulla on näköjään nyt sitten pissatulehduksen jälkeen hiivatulehdus. Kivaa. Ja selkäkin meni jumiin kun pakkailin muuttolaatikoita. Nostelin vaan kevyitä tavaroita laatikoihin, mutta se jumahti varmaan ihan vaan siitä ylös alas liikkeestä. Jaloillahan sitä piti nostaa ei selällä... Mutta kun oma pikku kulta potkiskelee masussa muu unohtuu, kaikki kremppa on sen arvoista!
Karssuli ja masuvauveli rv 23+6
tännehän oli tullut jo pitkä pino asiaa.... On ollut niin kiire viikko töissä, ettei ole edes kerinnyt täällä sivuilla käymään :)
Niamey: missä meinaatte hääjuhlia järjestää?
JA ONNEA NIILLE JOILLA ALKAA PIAN KESÄLOMA...
AinoAurora: Nyt ripeästi sitten valittamaan ja hakemaan uusia laseja ;)
Mullakin pituutta on yli 170 senttiä ja maha oli selvästi näkyvillä jo viikolla 13!!!!
Voi kunpa joku jaksaisi laittaa nuo venyttely ohjeet uudelleen... -kiitos.-
Retu: Täytyy kylllä todeta, että kyllä on vain suomessa hyvin asiat.
Karssuli: minäkin sinnittelin la-mukaisessa pinossa hetken kunnes tajusin, että täällä on paljon hauskempaa ;)
Han: mä en ole taikauskoinen, mutta en kyllä vielä halua ostella noita vauvojen juttuja :) Jotenkin säästelen ja odottelen lähempään.
Kandivaihe: minulle ainakin tuli kutsu tuohon np-ultraan ja samalla tuli myös rakenneultra aika
Omaa napaa:
pääsin tänään ensimmäistä kertaa kuukauteen jumppaamaan!!! AI MITEN IHANAA!!! Kyllä vaan huomaa kuinka virkeempi sitä heti on.
Maha taas leviää ja nyt vasta tajusin kun olimme teatteriin perjantaina menossa, että mitkään " vanhat" housut eivät enää päälle mahdu. Tuli ensimmäistä kertaa oikein raskaana oleva olo.
Taisin myös tuntea ensimmäisen potkun tai hipaisun. Oli niin erilainen kuin yleensä nuo pörinät tuolla mahassa, että sen oli kai pakko olla nyt sitä :) Viikot vain juoksee ja kesä alkaa pian
Mukavaa loppuviikkoa
heidi <3 toukka 16+2
Mä koitin jo aikasemmin tulla kirjottelee tänne, mutta kone oli eri mieltä. =( Jospa tää nyt kuitenkin toimis..
Peggy75: Mä kävin valitsemassa rattaat aika alkuvaiheessa ja maksoin niistä samalla käsirahan. Ne on vieläkin siellä kaupassa ja meen hakee ne heti kun rahatilanne antaa myöte.. =)
Quiero3: Pidetään ihmeessä vauvalliset vielä listalla. Niitä on kiva käydä lukemassa aina sillon tällön... varsinkin jos niissä on merkattu rv millä vauva on syntyny. =) Se mua ainakin kiinnostaa ehkä eniten.
Poppis: Kyllä nää raskaus-sanastot ym. sulle aukenee tässä 9kk aikana - älä huoli. =) SF-mitta tarkottaa vapaasti suomennettuna sitä, että kuin korkeella kohtu on.. eli mitataan mittanauhalla häpyluusta (tai jostain) sinne kohdun " takaosaan" . =D
Ja se 4D-ultra on tosiaan aika kallis eli 140e. Me mennään sinne, mm. 1) kun ei saada täällä rakenneultraa ja siinä mun ymmärtääkseni näkee tarkemmin sitä rakennettakin, 2) kun on mahdollisuus mennä, niin totta kai käytetään se hyväksi, 3) on ihanaa kun siitä saa sitten sen DVD:n kotiin mukaan. =)
).) Mä muuten alotankin äitiysloman vasta 28.8., vaikka alunperin piti alottaa 4.8. =S Oon kai työttömänä sen elokuun ellen sitten kolauta päätäni & sekoo ja mee töihin. ;)
Eilen laitoin postiin äitiysraha ja -pakkaushakemuksen... Kauankohan menee, että saan sen pakkauksen? Kuinka kauan muilla on menny???
Hitsi... ihanaa päästä hipeltämään sen sisältöö... niin ja suunnittelemaan siihen laatikkoon jotain ihanaa verhoilua, että vauvelin on hauska kölliä siellä... =D Aattelin, että sais nukkua siellä ainakin alkuun... Tuntuu, että hukkuu isoon pinnasänkyyn, varsinkin kun on ollu viimeset kuukaudet niin ahtaasssa yksiössä... =)
Jep... eipä mulla muuta. Hyviä vointeja kaikille!
Burde Ja Penni-Enni rv 22+2
Täytyy ihan näin alkuun hehkuttaa, kun on viis päivää töitä jäljellä ennen kesistä. Kevätjuhlat on lauantaina ja sitten se alkaa - paras aika opettajan työssä... ;o) Päänsäryt on edelleen niin jokapäiväisiä, etten pidempään kyllä jaksaiskaan töissä tällä erää.
Meidän kaupungin TK:ssa fysioterapian puolella järjestetään sellaisia odottavien äitien jumppainfoja. Olin itse sellaisessa tänään. Eipä se nyt ihan hirmuisen kummoinen juttu ollut, mutta muutama ihan hyvä jumppaohje sieltä tuli keskivartalon lihaksille ja erityisesti lantionpohjan lihaksille. Nyt vaan niskasta kiinni itseä ja tekemään niitä. Ja nuo Jennin venytykset päälle, niin avot, saattaapa olla hyvä olo.
Onnea Poppikselle kummin tehtävistä! Ja JoJolle Viivin ekoista liikkeistä!
Toivotaan, että AinoAuroran tuleva talo on kunnossa, jotta pääsette muuttamaan! Ja kyllä tuo masu voi tosiaan jo tuossa vaiheessakin näkyä. Itse olen kuvitellut, että oma pömppis jo kovastikin näkyy, mutta just tänään kaks kaveria puhui, että ei uskois, et ootan, kun mitään ei näy. Hmmh. Ota nyt sitten selvää... :o/
Retu, eipä kateeksi käy noita " äitiyslomaetujasi" . Toivottavasti olosi paranee! Luin muuten just uudesta 9kuukautta lehdestä Espanjan äitiyslomista: siellä äippälomaa saa ruhtinaalliset 16 vkoa. Huh!
Tervetuloa Enskareihin ja onnittelut samalla Shorttikselle ja Karssulille!
Kiva, että Lisakin käy moikkaamassa. Suloiselta kuullostaa nuo aamupäiväköllöttelyt vaavi viekussa!
Nyt istuttamaan basilikaa ja sokeriherneitä " keittiöpuutarhaan" eli viime vuonna askartelemiini kivoihin ruukkuihin tuohon köökin pöydälle. Äippä ja iskä kun eivät ole vielä uutta, sopivaa asuntoa löytäneet, joten tänä kesänä en vielä pääse omaa pihaa laittamaan.
Ykkösope, ei meilläkään vielä noita liikkeitä tunnu. Älä oikeesti hätäile. Mutta samaa mieltä oon tossa, et ensiks mä sain paniikin, kun muilla oli niin kovasti oireita ja itellä ei oikeestaan mitään ja sitten vähän sama juttu näitten liikkeitten kanssa. Meidän vähäoireisten ja " myöhään" liikkeitä tuntevien pitäis vaan pitää enemmän ääntä itsestämme, niin varmaan moni muukin säästyis paniikilta.
-Amy ja EkaVekara rv 18+4