Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekava olo ja muistiongelmat nuorella

Vierailija
12.08.2019 |

Hei! Olen 17-vuotias nuori ja kärsin sekavuuskohtauksista ja muistivaikeuksista.
Aina yhtäkkiä tulee sellainen olo, etten enää muista mitä äsken tein enkä ole varma missä olen tai miten olen ylipäätään sinne päätynyt. Nämä ovat päivittäisiä ja lyhytkestoisia ja näitä tulee joka tilanteessa. Aivosähkökäyrässä näkyi jotain pientä poikkeamaa mutta muuta ei ole löytynyt.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei kyllä tällä palstalla ratkea.

Vierailija
2/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva stressi? Masennus?

Pahimmillaan burnoutin ja masennuksen kourissa unohtelin vastikaan tekemiäni asioita. Jätin laukkuja junaan yms.

Vaihtoehtoisesti jonkinlainen muu psyykkinen tai aivoperäinen ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myös 17v. Oletko nukkunut tarpeeksi, ja paljonko koulustressiä? Minulla on ajoittain samoja oireita, suosittelen vähentämään koulupanostusta edes vähän ja nukkumaan enemmän sekä tekemään asioita joista nautit. Muuten saatat jopa palata loppuun!

Tsemppiä, terveisin kohtalotoveri!

Vierailija
4/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lieviä epileptisiä kohtauksia? Kannattaa kuitenkin kysellä lääkäriltä ennemmin kuin täältä palstalta. Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö masennuslääkettä?

Vierailija
6/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia? Hyvinkin yleinen tuo alkuaika (teini-ikä, varhaisaikuisuus). Lyhyet poissaolokohtaukset aiheuttavat muistikatkoja

Vierailija
7/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että on edes päässyt aivosähkökäyrään eikä ole vaan epäilty huumeista ja luulotautisuudesta.

Vierailija
8/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purrut kieltäni pari kertaa ja saan myös lihasnykinäkohtauksia, joten pääsin tutkimuksiin. Jonkinlainen aivoverenkiertohäiriö oli kesällä. Epilepsiaa ei ole löytynyt.

Ap

Vierailija
9/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni? Itselläni on särytön migreeni ja se usein ilmenee juuri tuollaisena sekavuuskohtauksena. On siis todettu migreeniksi tutkimuksin.

Vierailija
10/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aurallinen migreeni ja sumatriptania lääkkeenä, mutta mielestäni tämä ei ole migreeniä ja vaiva on päivittäinen.

Ap

Vierailija
11/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia?

Vierailija
12/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten migreenin harvinainen oire. Ja voi kehittyä epilepsiaksi. Mitenhän tuota ei ole diagnosoitu jo epilepsiaksi jos nyit, puret kieltä ja unohdat missä olet tai mitä tapahtuu?

Oletko liian stressaantunut? Ensisijaisesti sun pitäisi päästä lepoon niin rauhalliseen ympäristöön että noita kohtauksia ei tulisi koko ajan! Aivoissa on jotain vikaa, ylikuormittuneet ainakin nyt ja se pahentaa lievempiä neurologisia häiriöitä.

Vierailija
13/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei tulin ekana ehdottomaan masennusta ja dissosisaatiota, mutta sitten luin koko ketjun alas asti.

Toi kuulostaa selvästi neurologiselta ongelmalta.

Hmm, migreenissä ei kyllä kai ole mitään kielen puremista, kuulostaa mielestäni ehdottomasti epilepsialta.

Suvussani on pari epilepsiapotilasta, se on juuri tuollainen lievänä.

Vierailija
14/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on paljon epilepsiaa myös. Aivosähkökäyrä oli normaali ja samoin magneettikuvat. Eikö epilepsia yleensä niistä tutkita?

Ap

Vierailija
15/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussani on paljon epilepsiaa myös. Aivosähkökäyrä oli normaali ja samoin magneettikuvat. Eikö epilepsia yleensä niistä tutkita?

Ap

Sitä aivosähköhäiriötä ei esiinny välttämättä muuten kuin silloin kun kohtaus on päällä, joten ei välttämättä epilepsia selviä noin.

Vierailija
16/16 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tarvitset ehdottomasti neurologisia lisätutkimuksia. Vaadi niitä.