Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~TAMMENTERHOJEN maanantai~♥~

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olo oli ihan hyvä ei huimausta ollenkaan.

Muutenkin oireet ovat tänä aamuna kateissa melkein kokonaan.

Olo paranee aina sen jäkeen kun saa jotain syötyä,kunhan vaan ais syötyä kaikkea semmoista mikä ei lihota.

Mullakin tuota ravintoa kun vauvalle on vaikka en itse mitään juuri söisikään.

Muutenkin vointi on hyvä...

Mutta nyt lopettelen näin lyhyeen ja laitan lapset kouluun ja hoitoon...

Vierailija
2/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson][b]AliinaK[/b], olipa sulla ihania uutisia. Hyvä että kaikki on kunnossa. Oletko muuten Oulusta päin kun olit tivolissa käynyt? Suomen tivoli siis tällä hetkellä oulussa...

Mulla työt painaa päälle, mutta palailen myöhemmin iltapäivällä.

Hyvää uutta viikkoa kaikille Tammenterhoille!!

[b]Sinda rv 6+1[/b][/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvistä huomenta!

Ei ole aurinkoa taas moneen päivään täällä näkynyt!! Masentavaa. Eilen olin esikoista " ulkoiluttamassa" , niin että vilttiin kääriytyneenä istuin kiikussa =) Mahtoi olla näky =)

Itselleni on iskenyt aivan hirveä flunssa ja limojen takia on pitänyt nyt sitten vessanpönttöä vähän halailla, mutta tänä aamuna oli jo vähän parempi olo, meninkin sänkyyn jo kasilta!

Tänään olisi totuuden hetki, löytyykö meidän masusta sydämmen sykettä!!! Alkaa olla aika tulisilla hiilillä tämä äiti!!! =) Onneksi on tekemistä paljon + Gilmoren tyttöjen uusinnat alkaa tänään (sitä sarjaa ei voi katsoa tulematta hyvälle tuulelle), plus vielä tuo flunssa hidastaa kaikkea tekemistä, joten sitä varmasti riittää iltapäivään asti. Viime yönä näin jotain aivan hirveätä unta tästä utrasta. Liekkö pelko tätä lääkäriä kohtaa sotkeutunut uniin (oli TODELLA tyly, kun kävin hällä tuossa reilu vuosi sitten tämän lapsentekemisen vaikeuden vuoksi). Ei hirveästi tekisi mieli mennä hälle, mutta koska ei ole vaihtoehtoja, niin minkäs teet!

Pahaolo vaivaa edelleen 24 h vuorokaudessa, mutta ei ehkä niiiin pahana kuin aiemmin tai sitten flunssan lieveminen saa vaan sen tuntumaan siltä. Maha on turvoksissa, eilen piti nakata yhdet housut komeron perälle, kun koko päivän olin kulkenut napit auki (kotona).

Ompulle: VOIMIA, toivottavasti vielä onneksi kääntyy!!!

Aliina: Onnittelut!!!! Pieniä ihmeitä sattuu joka päivä!!

Kaikille muillekkin paljon tarrasukkia ja vähän pahoinvointia !!!! =)

-E-

Vierailija
4/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on arki alkanut. No, kotonahan tämä on melkein samanlaista on viikonloppu tai arkipäivä. Mies remontteerasi koko viikonlopun isänsä asuntoa, joten me oltiin pojan kanssa kahdestaan.

Onneksi sain nukkua kumpanakin aamuna vähän pidempään, kun mies ja poika nousivat keskenään - aamuvirkkuja kun ovat kumpikin.

Ihania ultrakuulumisia teillä on ollut. Kateeksi vähän käy, varsinkin kun itsellä mitään oireita ole, niin vois kuvitella ettei raskaana olekaan. No, enää 5-6 viikkoa np-ultraan :)

Täytyykin tästä lähteä valmistautumaan uloslähtöön!

Taneli + pikkukirppu 7+3

Vierailija
5/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eilen alkoi tuhruttaan aamulla ruskeaa vuotoa. Ei ole tullut paljoa, mut vuotoa kuitenkin.

Mulla ei ole kahdessa aikasemmassa raskaudessa ollut näin ollenkaan. Mietinkin tässä et voiko ns. oikeiden menkkojen aikaan olla pikkuista vuotoa ja mulla on nyt samallain alaselkä kipeä kun olisi menkat juuri? Vai onko tämä sit keskenmenon merkki?? :´( Yöllä jouduin ottaan särkylääkkeen että saan nukuttua.

En ole neuvolaan vielä soittanut, siellä puhelintunti alkaa klo 13. Vai soitanko edes ja seuraan miten tässä alkaa vuoto loppumaan/lisääntymään? Olen kyllä ymmärtänyt että keskenmenossa pitäis tulla kunnolla vuotoa ja kaikki sit ulos?

Tunteet on kyllä aika ristiriitaiset.. mitä tehdä?odotellakko vaan?

mellum ja vauva 8+4

Vierailija
6/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassa olen ripeasti toimittanu jo aamuhommatkin seka kavin labrassa. Taalla ulkomailla kun on ite nuo asiat hoidettava - miten teitilla siella, en itse enaa muista, milloin on verikokeet yms. ja otettiinko ne neuvolassa? Loppuviikosta (jos jaksan odottaa sinne asti) menen siihen uusinta ultraan. Ehka torstaina.

Jos sitten selkeis nama viikotkin - kun kaikki mittarit nayttaa eri aikoja rv:ssa... Laakari viime kerralla sanoi rv vasta 4+4 (muut silloin jo 5+2) mutta LA pysyis kuitenkin samana.

Eilen kavin tekay.fi sivuilla ja siella vaihtui LA:kin 22.1;mutta ei se nyt paivasta kiinni ole; ei mulla edellisetkaan ole olleet sisalla rv40 asti...

Kunhan itella olis hauskempi laskeskella...

Nyt kai sitten omien laskujeni mukaan oltaisiin rv 6+1( tai 5+6) heh hee...

Vierailija
7/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laakari sanoi etta voi olla kovat menkkamaiset kivut+vuotoa jonkinverran jopa kolme kuukautta aina kuukautistesi alkamisajankohtana... Lepaa paljon ja ala nostele mitaan akkinaisesti, niin kylla ne siita asettuu. (kun ei oikein punaista verta kerran valu?!)

Vierailija
8/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vessakäynnin yhteydessä tuli paperiin ihan kirkasta verta muutama tippa ja seuraavalla käynnillä se olikin jo ruskeaa, " vanhaa verta" siis. Paniikki meinaa pukata päälle, mutta yritän rauhoitella itseäni sillä, etten itse pysty asiaan millään lailla vaikuttamaan. Käy niinkuin käy... Mulla on kaks keskenmenoa takana, se ensimmäinen viikoilla 17+ ja mieluummin kyllä otan keskenmenon vastaan nyt, ku sitten puolessavälissä raskautta, monen kuukauden stressaamisen jälkeen... Toivottavasti se on nyt sit vaan sitä kuukautistiputtelua meillä molemmilla!

*tarjoaa vauvaliimaa* Tsemppiä!

¨c¨ 8+4

Vierailija
9/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jouduin ekaa kertaa ikinä oksentamaan... Ihan kumma tunne. Pitää vissiin olla 5 kertaa raskaana että saa kokea kaiken. No oikeastaan tää on kuudes raskaus, mutta ensimmäinen päätyi aborttiin v.12 ollessani 17 vuotias. Huomasin olevani raskaana vasta v. 10. Nyt olen viikossa 10 ja en tajua kuinka tää voisi jäädä keneltäkään huomaamatta =) No nuori ja tyhmä.

Olo on hyvä tällä hetkellä, toivottavasti jäi oksentaminen yhteen kertaan. Muita vaivoja, päänsärky, huimaus ja väsymys.

Olin kaverin kanssa lauantaina leffassa katsomassa Da Vinci -koodin, suosittelen! Olen lukenut kirjan ja elokuva ei tuottanut pettymystä.

Tällä viikolla on ihan tajuttomasti tekemistä, torstaina on lasten koulussa kevätjuhla/rieha missä koti ja kouluyhdistys järjestää makkaran grillausta ja leikkejä ulkona, ja minä olen vastuussa siitä (olen puheenjohtaja). Huomenna on eka neuvola ja tytön 1 v-kontrolli. Lisäksi kaikille illoille on puuhaa, varsinkin miehellä, että tässä pitää selvitä itse aika paljon.

Uusi raskausoire mitä en myös ole ikinä ennen kokenut on menkkakivut! Lauantaina juoksin 5 min välein vessassa kun odotin että vuoto alkaa, olin ihan tajuttoman kipee sekä mahasta että selästä, se oli pelottavaa. Kysyin ystävältä joka muisti itsellään olleen sama oire, onneksi. Nyt on se aika kuukaudesta kun minulla pitäisi olla menkat. On luonto ihmeellinen. Onko kelllään muulla ollut tätä oiretta?

Mutisin miehelle että on se väärin että kaikkien raskausvaivojen päälle pitää kärsiä vielä menkkakivuista... ja oksentaa. Montakohan täältä oikein tulee? Viimeeksi odotin kahta tietämättäni, mutta toinen tuli pois rv. 14. En haluaisi kaksoisia, olen itsekin semmoinen ja tiedän mitä se on. No en ihan jaksa siihen uskoa, tällä kertaa en voi puoliksikaan niin huonosti kun viimeeksi ja maha ei ole kasvanut yhtään vielä.

Täällä' sataa taas ja on harmaa päivä. Tylsää.

Vointeja tammimammoille!

nenn +4 ja rv. 9+2

Vierailija
10/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdin vaan ilmoittamaan että minut saa poistaa listalta... Tyhjä oli masupesä, joten huomenna otetaan pois loputkin.

Onnellista odotusta muille, ja hauskaa kesää.

Vierailija
11/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huolet pois se tuhruvuoto on täällä moneen kertaa koettu ennenkin, ja kun se pysyy rusehtavana niin ei huolta. Uskon kuitenkin että voit saada ultraan ajan jos vuoto pahenee, mutta toivotaan parasta!

Se on aika tavallista että tulee vähän vuotoa enkkojen aikana!

Vierailija
12/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valu veristä vuotoa, vaan se on ollu ruskeaa. " Isoin" loraus tuli pikkuhousunsuojaan ku nostin kuopuksen syliin ja aloin pestä henen hampaitaan illalla. Ja ei sekään ollut mitenkään iso. Pyyhittäessä tulee silloin tällöin ruskehtavaa vuotoa. Välillä muistuttaa et olis kuin valkovuotoa, mutta ruskeaa.

pitää ottaa rauhallisemmin..

Vierailija
13/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole oikeudenmukaista ollenkaan. Vointeja sulle ja myös hyvää kesää!

//nenn

Vierailija
14/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään plussan ja ajattelin heti tula ilmoittamaan itseni tänne. Olo on edelleen hieman epäuskoinen vaikka menkat on myöhässä n viikon. Rv on nyt n 5 en oo vielä käynyt laskemassa sen mut menkkojen mukaan la olis 31.1.

Olen menossa kuopuksen kanssa nneuvolaan torstaina ja ajattelin silloin pyytää itsellinikin ajan :D Meillä on siis ennestään kaksi poikaa jotka juuri täyttivät 2v ja 4v.

Huoh, kun sydän jyskyttää. Miekin on juuri matkoilla ja tulee vasta ke. Nyt en tiedä soittaako vaiko odotella asian kanssa. Mitä te tekisitte?

Hermostunut

-MM-

Vierailija
15/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenn:

ja huolet pois se tuhruvuoto on täällä moneen kertaa koettu ennenkin, ja kun se pysyy rusehtavana niin ei huolta. Uskon kuitenkin että voit saada ultraan ajan jos vuoto pahenee, mutta toivotaan parasta!

Se on aika tavallista että tulee vähän vuotoa enkkojen aikana!

Mulla on nytkin alaselkä kipeä, aivan kuin olisi menkat menossa. Pitää vaan odottaa ja katsoa pysyykö vuoto ruskeana ja kuinka kauan sitä kestää?

Vierailija
16/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot lukenu mun tuskailuja, niin kuulostaa tutulle. Mulla keskiviikkona tuli loraus verta, jonka jälkeen lauantaihin saakka sai pyykiä ruskeaa vanhaa vuotoa.. tms... Mutta eilen loppui, tänään ei oo alkanut, joten neuvolaan soitin uudelleen ja sain vanhat aikani takaisin (2vko:n päästä ultra+ 1. neuvola) Neuvolasta totesi, että aivan normaalilta alkuvaiheen vuodolta kuulostaa... Tsemppiä sullekin! Ja pahoitteluni Nelly... liian tuoreessa muistissa itselläkin tuulimuna :( (4.4.kaavittiin poies..)

Vierailija
17/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti lukasin pinon läpi, täytyis päästä kohta ulkoileen, että vähän piristyisi.

Osanottoni Nelly! Läpikävin saman jutun viime helmikuussa, tuulimuna todettiin 8+ ja lääkkeillä keskeytettiin sitten. Jaksamista surun keskellä!

Hyvä juttu Omppu, että vuoto on loppunut. Ja toivottavasti loppuu se tuhruttelu teillä joilla sitä on. Kyllä tää alkuraskaus on vaan stressaavaa aikaa. Pelkään hirveesti sitä keskiviikon ultraa, kun katsotaan uudestaan, mutta toisaalta on tunne, että kaikki on hyvin ja hematooma ihan vaaratonta. Ehkä tämä hirvittävä pahoinvointi antaa uskoa siihen, että siellä pikkuinen vielä polskii. Yritän ajatella positiivisesti, mutta kyllähän ne ikävät ajatuksetkin valtaa välillä mielen.

Mitä vitamiineja muuten käytätte näin raskausaikana? Mulla nyt käytössä Möllerin Omega-3, missä foolihappoa, b6-vitamiinia ja b12-vitamiinia sekä Multivitaa. Tuli vaan mieleen kun molemmissa valmisteissa on tota b-vitamiinia, että mitkähän siinä on saantisuositukset. Täytyis kaivaa jostain jotkut taulukot esiin.

No, mutta täytyy lopetella. Poika tuossa tekee kaikkia koiruuksia...

Vierailija
18/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kerinnyt muuta kuin lukea muiden viestejä silloin tällöin mutta täällä kuitenkin roikutaan :-) Onnittelut MoominMammalle (olen tainnut nikkiisi jossain törmätä aiemmin) ja tervetuloa. Nellylle pahoitteluni ja voimia eteenpäin. Tuhruista ei ole kokemusta, mutta olen kuullut että pieni vuoto on normaalia, toivottavasti selviätte säikähdyksellä!

ON: Neuvolassa kävin viime tiistaina, homma sujui muuten ihan kivasti ja leppoisasti, verikoe tuotti hieman ongelmia. Meni terkkarin osalta vähän harjoitteluksi, ensin meni hyvin ja sai putken verta, mutta nykäisi neulan pois suonesta eikä saanut takaisin. Käskin kokeilla toista kättä, mutta ei löytänyt suonta. Sanoin että kokeile vielä siitä ekasta ja hän katsoi minua vähän hitaasti että olenko varma. Kerroin ettei mulla tee heikkoa ja hän vielä kokeili mutta ei se enää homma sujunut :-) Labraan jouduin sitten pe aamuna raahautumaan. Viikot ei vieläkään selvinneet joten antoi lääkärille ajan joka ilmeisesti lähettää ultraan. Lekuri on keskiviikkona aamusella joten sitä tässä nyt jännätään. Vointeja kaikille!

Mirabella rv 6+0 (tai mahdollisesti 8+2 tai hyvin pienellä mahd. 10+5)

Vierailija
19/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelly:voi surku,ikävä et sulle kävi noin!

Mellum:Pieni tihkutteluhan on normaalia,etenkin alkuraskaudessa...Pidetään kuitenkin peukkuja,et vuoto loppuis.

Huomenna ois eka neuvola,onnex heti aamusta,ettei joudu pidätteleen pissiä kauaa herättyään.Mies lähtee mukaan,eka aioin jättää kuopuksen hälle ja mennä yksin,mut kun hän oikeasti ihan loukkaantui,kun en edes ymmärtänyt kysyä hältä,tahtoisko hän jo ekalle kerralle mukaan...

Juu,jos alkais siivoilemaan

Lumina

Vierailija
20/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen]Heti alkuun pahoittelut [b]-nelly-[/b], hyvää kesää sinullekin ja plussaonnea pikimmiten!

Mulla on ultraan tasan viikko ja 1 päivä, hui jännittää... Tuntuu ihan varmalta ettei siellä mitään oo...no, sitten näkee. Pelottaa kun aika monella tuntuu olevan nyt tuota tuhruttelua. Yleensähän se ei oo vaarallista, mutta mulle se ei oo ikinä merkannut mitään hyvää. Kauhulla odottelen että joko mulla sitten alkaa tuhru, mutta onneksi ei ainakaan vielä! Ei edes seksin jälkeen, vaikka viimeksi se sai oikein lorahtamaan vuotoa housuun. Nyt ei onneksi mitään.

[b]Mellum[/b], kuten jo tuossa aiemmin mainitsin, niin mulla ruskeakaan vuoto ei oo tiennyt kovin hyvää... Spontaani keskenmeno on siis sellainen että tulee kovat kivut ja vuoto yltyy, mutta mulla oli ns. keskeytynyt keskenmeno eli sikiö oli kuollut mutta ei vaan tullut ulos. Siitä tuhruttelut. Mutta onneksi suurimmaksi osaksi se on ihan asiaankuuluvaa, kuten Ompun terkkakin oli sanonut. Eiköhän se oo ihan vaaratonta sulla ja Chiccalakin, kun teillähän on vielä menkka-aikakin.

[b]Omppu[/b], ihana kuulla että tuhruttelu on loppunut. Ja hyvä että sait asiallisempaa kohtelua neuvolassa! Eiku vaan täysillä eteenpäin, mehän ollaan jos 7. viikolla. Jee!

[b]MoominMamma[/b], tervetuloa ja soitahan ihmeessä miehellesi plussauutiset! Mä ainakin soittaisin, voisi hällä kotimatkakin sujua rattoisammin! :)

[b]Fable[/b], mä syön kans tuota Mölleriä foolihapolla terästettynä. Ekan kolmanneksen jälkeen ajattelin alkaa syömään Multitabs 2+ tabletteja, kun niissä on rautaa ja rautalisää ei suositella ekan kolmanneksen aikana. Tsemppiä sulle ultraan!

[b]Emma04[/b], tsemppiä myös sulle ultraan ja tuuthan heti kertomaan uutiset!?

Päivänjatkoja itse kullekin![/color]

[color=violet][size=4]&#10047[/color] [color=darkturquoise][size=1][b]Sinda rv 6+1[/b][/color]