Huhtikuisten 05 uusi viikko (22)!
Kommentit (35)
Kerkeen tässä pikaisen jotain rustailemaan,kun Heini on päikkäreillä..
Meillä ei oikeestaan ole mitään ongelmaa ton aikasen aamuherrämisen kanssa vaan neiti nousee tossa 8.00 pintaan..Tänään kyllä heräsi vasta 9.00 pintaan,johtuen varmaan eilisestä vierailu päivästä,kotiuduimme vasta 20.00 pintaan..
Heini päivä ohjelma on yleensä tälläinen..
* 8.00: Herätys
* 9.00: Aamupuuro
* viimeistää 10.00 ulkoilemaan,kauppoihin yms..
* 12.30-12.00: Lounas
* 13.00 pintaan mennään päikkäreille
* 14.30-15.00: Herätään päikkäreiltä
* 15.00-15.30: Välipala
* Tässävälissä ulkoillaan tai keksitän jotain kivaa sisällä(siivotaan)
* 17.30-18.00: Jugurtti(Valion 2dl)
* 20.00:Iltapuuro
* 21.00: Nukkumaan
Iltapuuron jälkeen hoidetaan kylvyt/iltapesut..
Meillä ei syödä kun yksi ns:lämmin ateria..Toisen olen korvannut isolla annoksella jugurttia,joka on jopa täyttävämpää(enemmän kaloreita 100g) kun purkkiliharuuat..Tulee samalla myös varmistettua,että neiti saa tarpeeksi maitotuotteita..
Heini on onneksi kaikkiruokainen,mutta suurinta herkkua tällähetkellä on banaani,mutta vain niin että siitä saa itse purra palasia..
Mitään allergioita/yliherkkyyttä ei ole ilmennyt.. Mites muilla Hipuilla?
Vielä Piknikistä: Ketä sinne on tulossa? Ois kiva tietää noin suunnillen määrä,niin osaa vähän valmistautua..
Mareilalta saa mun sp,en viitsi sitä tähän laittaa kun siitä näkee kokonimen..
Ja vähän vois laittaa myös osviittaa,että kuka tuo mitäkin..
Mä voin täältä päästä hoitaa astiat(kertis),joten niistä ei tarvii kenenkään huolehtia..Mutta laittakaa tosiaan meiliä..
Terkuin:Kuningascobra,Heini-neiti ja Rusina
Ja juu päiväunilta heip.....mulla on sama kierre käynnissä, kun MugSkabilla ;-) Toisaalta olen hokenut nyt itselleni, että perhana jos nukuttaa kesken päivän niin siinähän sitten nukun ;-)
Meillä on pojat kunnossa (...noooo Elmolla pieni nuha), mutta hoitotyttö sai tuliaisiksi kreikasta jonkun pöpön ja on nyt 2 päivää oksentanut ja ripuloinut........toivottavasti ei ole mikään salmonella :-(
Minä kuulun ehdottomasti niihin luontaisiin emäntiin, siis jolla tarkoitetaan siisteyttä. Mä olen kuulemma ihan pikkutytöstä asti ollut säntillisen siisti ja saanut hirvittäviä raivareita aiheesta - pikkusiskot, jotka sotkevat MUN huoneeni ;.-) Mun on pitänyt ihan harjoitella ( tosin aika surkealla menestyksellä), että jos illalla väsyttää niin tiskit voivat odottaa aamuun.......toisallta vieläkin joka ikinen ilta korjaan tavarat paikoilleen, niin että yleisilme on ok. Mies onkin sitten sellainen " kerrankuukaudessasiivousriittääjustfine" -tyyppi, joten ehkä me tasapainotetaan toisiamme ;-)
Aasinsiltana miehestä, että juu KENT, täällä kanssa yksi tuleva jalkapalloleski. Mies on jo viime kesästä asti pohjustanut, että sitten kun MM-kisat alkaa, niin hän katsoo joka matsin, PISTE. Mun mies on armoton Englanti fani ja vihaa vielä tänä päivänäkin Argentiinaa ja Maradonan " jumalainen käsi" tapahtumaa. Miten niin pitkävihainen.......miten niin EI " sehän on vaan peliä" -tyyppi ;-)
Samalla tunnustanen, että sain hysteeriset naurut lukiessani teidän viime yön episodia...varsinkin se sängyn romahtaminen kahteen kertaan sai jo kyyneleet silmiin ;-) Ai miten niin kurjuuden maksimointi yö ;-)
Mareila. Enpä osaa oikeastaan sanoa kumpi kirja oli parempi, hmmmm
Enkeli ja demonit lähti jotenkin hitaasti käyntiin, mutta sitten olikin aivan huippu !!!!! Molempi parempi :-)
Kävin eilen kirjastossa tyydyttämässä lukunälkää ja löysinkin yhden Henning Mankkelin, mitä en ollut lukenut, ja yhden Håkan Nesserin ja yhden Reijo Mäen......niin ja kai ne lapsetkin pitäis hoitaa ;-)
Nyt hommiin :-)
Me ei nyt sit kuitenkaan päästä siihen Hippus-piknikkiin, kun se on samana päivänä kuin kivenlahti-rock, johon mulla on jo liput, sorry :-(
Niin ja lauantaina on vielä pikkukivi-rock, jossa esiintyy mm. Benny Törnroos ja muumit ja olen luvannut viedä pojat sinne.
´Niin ja Mareilalle vielä. Mä olen jo alistunut siihen, että meillä pyörii vain Batmanejä ja Spidermaneja talo täynnä.......odotas kun Jerekin kiinostuu näistä Beybladesta, B-damoneista, Duel-masterseista, Yu-gi-ooh-korteista etc.......... ja kyllähän se kiinnostuu tai sit tulee taas joku uus juttu.
Onneksi Elmo on toistaiseksi kiinnostunut Puuha-Petesta :-)
Jep jep, Helkalla TAAS kuumetta. Tätä kai se hoitoonmeno sitten on, se on nyt kuukauden sisällä sairastanut enemmän kuin koko aiemman vuoden aikana yhteensä.
Käytiin jo tk:llakin, kun säikähdin pahanpäiväisesti. Helka heräsi päiväunilta, laitoin se potalle istumaan vähän näön vuoksi vaikka pissa oli tainnutkin tulla vaippaan. Hetken tyttö nakotti potalla ja kun se nousi ylös, oli potassa muutama tippa verta! Pyllynposkea pitkin valui vielä yksi tippa, eli näytti siltä että kakkapuolelta ois tullut. En jäänyt paljoa miettimään, koska puhelimestakin oli akku loppu, vaan kasasin kimpsut ja painuin terveysasemalle. Nyt on sitten tytöltä otettu verinäyte käsivarresta (äitilläkin pääsi itku) ja takapuolta sorkittu, mutta kaikki näyttää olevan kuitenkin kunnossa. Käydään vielä huomenna lastenpolilla tsekkaamassa, ettei se ole syönyt mitään pieniä kiviä, legoja tms. 1-vuotiaan mielestä herkullista.
Juu... Oma napa vei taas ajatukset niin etten taaskaan muista mitä piti sanoa. Kentin tarina yön kulusta oli aika hurja :) Pakko myöntää että hekottelin aika tavalla sitä lukiessani, anteeksi vaan, ei varmaan teitä paljoa yöllä naurattanut :D
Allergioista kyseli joku, Helkalla ei näyttäis olevan mitään ruoka-aineyliherkkyyksiä. Kyllä se näyttää kuitenkin äitiinsä jossain määrin tulevan, jalkojen iho kuivuu välillä aika paljon. Mulla on itselläni lieviä ruoka-aineallergioita, siitepölyallergiaa ja semmosta, siksi on tullut aika tarkkaankin seurattua Helkankin ihoa ja ehkä epäiltyäkin helposti jotain allergiaksi. Katoitteko muuten eilen 4D-ohjelman allergisista lapsista Englannissa? Oli aika kauheeta katottavaa, mutta kyllä jäin miettimään, että miten ihmiset on niin tietämättömiä etteivät osaa itse mitään tehdä, vaan odottavat vaan lääkärin lausuntoa. Just joku maitoallergiakin, joka on niin yleinen. Mutta voi miten säälitti siinä ohjelmassa pieni 5kk lapsi, jolla oli tosi tosi paha ihottuma :´(
Alan kahvin keittoon ja yritän kaivaa taas emäntäni esiin, ei tää huusholli ole viime valituksesta yhtään selvennyt. Kamat on jossain määrin vaihtaneet paikkaa ja korjattujen tilalle on ilmaantunut jo uutta roinaa...
TÖissä ollaan.. Täällä tuli äsken vettä aivan kaatamalla, kunnon kesäsade, vain ukkonen puuttuu.
Kävin tänään aamupäivällä lasten kanssa siinä puistossa, jossa vietimme viime kesänä hyvin paljon aikaa. Paljon oli tuttuja naamoja, mutta jotenkin sitä oli kuitenkin " pudonnut porukasta" . Mukavaa oli muistella, kuinka viime kesäkuun alussa kahden viikon ajan menin lasten kanssa puistokerhoon 9-11:30. Pihla nukkui koko ajan, veikka oli mukana leikityksissä ja minä mamma siemailin kahvia ja nautiskelin. Hieman haikea olo tuli!
Toisaalta, on ihanaa, että lapset ovat kasvaneet tähän vaiheeseen. Kesälomallakin on jo helpompi reissata, kun Pihlallakin on kunnon rytmit eikä syöminen ole sellaista kikkailua. Pihlahan söi halkion takia pullosta, ja siinä oli omat jujunsa.. Vieraissa paikoissa tai hälinässä syömisestä ei tullut mitään. Muistan sen tuskan ja hien, kun yritin Muumilakson lastenhoitohuoneessa saada huutavaa ja nälkäistä lasta syömään. Ihmiset tuijottivat meitä, pihlan halkiota ja koko toimitusta aivan kummissaan.. Tai ainakin minä ajattelin siinä ahdistuksessa, että minua tuijotetaan. Ja voi sitä puklailua ja muuta! Ajatella, tänä kesänä voimme syödä ravintolassa ja Pihla vetelee lastenannoksen hyvällä ruokahalulla. Ihanaa!
Tällaisissa muisteloissa meitsi tänään. Toivotan kaikille futisleskille jaksamista. Huokaan helpotuksesta, sillä mieheni ei seuraa mitään urheilua. Paranemisia Helville ja muille sairastaville. Ja AURINKOISTA KESÄKUUTA meille kaikille!
Täällä on melkoinen myräkkä, mutta tosi hyvä kun sataa vettä.
Helka on kaiketi nyt paranemaan päin. Käytiin lastenlekurilla tarkistamassa, että kaikki on ok ja kaikkihan oli ok. Se epäili, että jossain siellä pyllyn tienoilla ois ollut pieni haava, josta veri ois tullu. Niin kai sitten, kaikki verikokeet oli kunnossa, eikä muuta huolestuttavaa. Kuumetta on vielä tänäänkin ollut, se on sahaillut 38,5-39,5 välillä. Nyt illalla alkoi näyttää, että tyttö virkistyy eikä se enää ollut niin kuumakaan. Katotaan mitä yö tuo tullessaan.
Mulla on tissit ihan kipeät, kun mikään ruoka ei ole tytsille oikein kelvannut, eikä kauheesti juomakaan. Rinnalla se on asunut melkein koko päivän, aika rasittavaa. Enemmän se on varmaan kuitenkin sitä, että kun on huono olla, se etsii hyvän olon tunnetta rinnasta. Kaikenlaisen korvikkeen, ruuan tai juoman, tarjoaminen on sanut vain kauhean raivokohtauksen aikaan, on lennelleet mukit, nokkamukit, tuttipullot, lautaset ja lusikat.
Futisleskille minultakin osanotto, meillä ei onneksi siinä kurimuksessa jouduta elämään. Mies on ihan yhtä epäpenkkiurheilullinen kuten minäkin, me ei seurata oikeastaan mitään urheilua. No formuloita mies kattoo, mutta ei koe suuria menetyksen tunteita, jos sattuu ne unohtamaan.
Helkalla on uusi taito: se on oppinut avaamaan korkkeja. Esimerkiksi hammastahnatuubin korkin. Huomasin vaan, kun oli aika läjä tahnaa lattialla ja typyn sukan pohjissa, toinen uusi hauska juttu on nimittäin tepsuttelu kaikenlaisissa lätäköissä ja muissa vastaavissa.
Errj; Hurjalta kuulstaa, toivottavasti kaikki on Helkalla hyvin kuitenkin.
Kuningaskobra: Laitan huomenna meilin sulle siitä piknikista =) Samaan syssyyn, Antonkin rakastaa purra itse paloja banaanista, mielellään ottaa sen käteen, usein alkaa puristaa ja litsautella banaania...Yliherkkyyttä en ole vielä tavannut Antonilla.
Vaakamom: Juu, vaikea sanoa kumpi oli parempi, molemmista kirjoista tykkäsin. Noista vaatteista vielä sen verran, että tähän asti ollaan jätetty spiderit kauppaan kahdesta syystä a) Jere ei ole mukana vaateostoksilla b) minä ilmoitan tiukkaan sävyyn, että noita ei meille osteta piste (toimii vielä, saas nähdä kuinka kauan)
Lyle: Ihania muistoja =) Minäkin haikeana muistelen viime kesää, meillä taas matkustaminen oli SATA kertaa helpompaa, koska Anton söi vaan rintaa ja rauhoittui missä vaan kun rinnan tökkäsi suuhun.
Tänään kävi hassu juttu, minä olen aina ollut sitä mieltä, että vauvat ovat ihania, ja sata niitä minulle, tänään oli naapurin täti 6 viikon ikäisen vauvan kanssa katsomassa vaatteita, mitä lainaa meiltä ja mintä pidin vauvaa, mietin, että on se söpö, mutta ihanaa ettei meillä ole nyt vauvaa. Hieman järkytyin ajatuksesta, koska minä siis todella tykkään vauvoista ja olen kärsinyt kroonisesta vauvakuumeesta varmaan 10 vuotta, ehkä nämä syömis/nukkumis taistelut ovat vieneet enemmän voimia kun tajusin. Ei tullut mitää " ei koskaan ikinä" ajatusta, enemmän sellainen katsotaan 3 vuoden päästä ajatus.
Muuten päivä on mennyt mukavasti, oltiin ulkona Antonin kanssa ja käytiin minun vanhemmilla, mies on jossain syömässä työkavereiden kanssa ja minä lähden lukemaan rauhassa (kerrankin) kirjaa ja odottelen, josko mies kulta kotiutuisi kohta. Hyvää yötä kaikille
T:Mareila+Anton
En huomannut kirjoitustasi Errj, kiva että kaikki ok =)
Futisleskille osanotto ja samaan hengenvetoon, meidän lapsilla on potentiaalinen mahdollisuus jäädä futisorviksi, koska minä ja mies molemmat ollaan aivan pöhelöitä kun on kyse jalkapallosta ;) Muuta urheilua en jaksa enää seurata, jalkapalloa on seurattu siitä asti kun olin 4v, eli jokunen vuosi =) Ehkäpä ei kuitenkaan tehdä lapsista orpoja, vaan vuorotellaan, mutta ymmärän kaikkia joita futishulluus ärsyttää, meidän äitiä se arsytti aina (isä siis katsoo tosi paljon futista) ja kyläilytkin olisivat pyörineet futiksen ympärillä, jos äiti ei olisi niin tiukka täti ;) Nyt lopetan =)
Mareila+Anton
Errj, Toivottavasti Helkalla sitten on kaikki kunnossa.
Ja Lyle, voin vain allekirjottaa tekstisi! Siis että mä en kyllä sinänsä haikeana kaipaa viime vuotta. Vaikka meillä ei halkiota ollutkaan niin silti hiki virtas kun Amanda karju ja sai arvuutella että millon se loppuu. Ja ihmiset katto paheksuen että huuhaa-äiti on solminut vauva-ressunsa johonkin riepuun mistä pieni yrittää päästä pois (vaikka siis liinassa A itki kuitenkin vähemmän kuin muualla). Nyt on jotenkin uusi vaihe taas elämässä, voi tehdä jo ihmisten juttuja...
Mareila, ymmärrän sinua myös tosi hyvin eli mullakin on krooninen vauvakuume. Mietin joskus mitä tekisin jos esim raskaustesti näyttäis positiivista vaikka meillä on hyvä ehkäsy ja perhekoko ikäänkun täysi - niin ja luulen että silti iloitsisin yli kaiken jos vauva tulisi. Mutta kun esim näen miehen siskon ihanan pienen vauvan niin mulle tulee olo että ihanaa että Amanda ei enää ole noin pieni! Saa nähdä mitkä on fiilikset kun sunnuntaina päästään katsomaan ystävän 2-viikkosta =)
Vielä loppuun futiskorjaus: minä siis itsekin pidän futiksesta mutta emmä nyt matsien takia sentään hermoile. Enemmän tässä ehkä harmittaa että miehellä on niitä lippuja ja että se oikeesti on sitte koko kisojen ajan niin siinä kiinni. Ei myöskään koskaan ole kysynyt onko ok että hän menee kattomaan niitä vaan vähän niinku vaakamomilla: hän on ilmottanut menevänsä. Tavallisesti kysellee niin nätisti että olisko ok jos hän nyt sitä ja tätä. Itse asiassa, MINÄKIN haluaisin mennä matsiin mutta...
No joo, hyvät yöt!
Sinäkös vierotat kanssa yötissittelyistä? Meillä on nyt neljäs yö takana (menossa) kun en anna tytön nukahtaa tissille. Imetän n. puolituntia iltapuuron jälkeen ja sitten potan kautta kamariin ja yövaatteet. Neiti touhuaa hetken ja sitten alan pitkälleen kumoamisen ja tyynyn taputtelun ja iltalaulu hyräilyn.
Puolisen tuntia siinä touhutaan välillä jo hyvinkin rauhallisesti ja sitten tyttö nukahtaa. Nostan omaan sänkyyn ja joskus jos vaikka sinne nukuttaisikin.. :) Ensin kuiten viereen.
Yöheräämiseenkin auttaa kun käytän vieressä nukahtamassa uudelleen ja nostan takaisin.
Sitten 6-8 välillä kun herää niin annan tissiä kun unet jatkuu sinne 10 asti.
En tiedä uskallanko vielä iloita mutta hienosti on lähtenyt sujumaan. Päivällä imetän 2-4 kertaa mutta jotenkin tuntuu että vähenee koko ajan.
lapskaus ja S 16.4
Kent: Ymmärrän hyvin ärtymyksen, jos ei mies edes kysy, sopisko ja jos vielä itse tahoisi myös. Kuitenkin ne kisat tosiaan vievät sen ajan aika täysin, vähän samanlainen tilanne kuin meillä talvella kun valoiliiga tulee Canalita, mies ja isä istuvat ja tölläävät lauantaisin sen 3 matsia (jotka aina tulevat silloin kuin pitää laittaa ruokaa) ja koittavat vähän leikkiä siinä sivussa lasten kanssa, kun minä ja äiti laitetaan ruokaa (aika usei talvella ollaan lauantaisin minun vanhemmilla) Lapset kyllä vaistoavat, ettei heidän kanssaa OLLA, eli tulevat minun lahkeeseen roikkumaan...oho tulipa valitusvirsi, no se siitä =)
Oi lapskaus, teillä kuulostaa ihanalta vieroitus, *kateellisena luen*, meillä ei vaan toimi noin. Anton kun tajuaa, ettei maitoa ole tulossa, alkaa järjetön itkuraivari, joka voi kestää hyvinkin 3 tuntia, siinä ei auta syli ei taputtelu, ei paijaus, ei mikään. Päivällä imetän noin 5-7 kertaa, eli aika alussa tämä vieroitus on, kai se meilläkin joskus *huoh*
Enpähän muista mitä muuta piti laitta, eli menen sohvalle lukemaan ja uskottelen itselleni, että siivoan kohta ;) Hauskaa viikonloppua, leffa siirtyi sunnuntaille.
Mareila+Anton
Wau miten paljon olikin tullut taas luettavaa! Itse en ole ehtinyt pariin (?) päivään kirjoitella, mutta nyt olisi hetki aikaa siihenkin. Tai siis ei olisi, kun pitäisi s i i v o t a, kuinkas muutenkaan, mutta otan tämän hetken nyt siitäkin huolimatta. Laura tepastelee parhaillaan ympäriinsä pyöräilykypärä päässään, ja on tosi ylpeänä : )
Futiksesta - meillä ei koidu siitä ongelmia, onneksi. Mieheni harrastaa yhtä sun toista, ja suurella intohimolla. Jos vielä urheilun seuraaminenkin kuuluisi harrastusten piiriin, minä hajoaisin varmaan tuhannen päreeksi!
Ja allergiaG:kin oli. Lauralla ei olla onneksi huomattu mitään allergiaa vielä. Lehmänmaidon aloittamisen jälkeen kakka (suokaa anteeksi aihe) on kyllä ollut löysempää kuin ennen, mutta mitään vatsavaivoja ei ole tainnut kuitenkaan olla. Ja liian hygienistähän meillä EI ole, joten toivoa sopii, että sekin ehkäisee allergisoitumista ainakin pöylle ja eläimille.
Haluatteko kuulla pari anoppijuttua? Molemmat tapahtuivat eilen, jolloin A tuli meille käymään päivällä. Sitä ennen olimme koiran ja Lauran kanssa metsässä kävelemässä ja " kiipeilemässä" kiville ja kannoille. Yhdessä vaiheessa ajattelin, että onpas hyvä että Lauran viimeviikkoinen naarmu (nenän alla) on juuri parantunut, kun A nyt on siis tulossa. Sillä äitihän on tässä tapauksessa aina syypää, jos naarmuja, mustelmia tms " kamalaa" sattuu. No, täsmälleen sillä samaisella hetkellä Laura kompastui, kaatui naamalleen ja sai nenäänsä upouuden ruhjeen! Tietenkin! Ei onneksi käynyt pintanaarmua pahemmin, mutta kyllähän siitä jälki jäi ja vähän itketti. Ja mummo sai päiviteltävää.
Sitten toinen juttu. A oli vielä meillä, kun laitoin Lauraa päiväunille (minkälaista tilannetta en enää koskaan järjestä). Normaalisti L nukahtaa nykyisin potan ja pukemisen jälkeen n. 10 minuutissa niin, että ensin pidän häntä sylissä ja laulan tuutulaulua, ja sitten laitan vaunuihin joihin hetken heijaamisen jälkeen nukahtaa. Vaan eipä eilen käynyt niin - tietenkään! Mua jännitti jo valmiiksi, laulaessakin ääni vapisi niin kuin koulun laulukokeessa. Lauloin ja tuuditin varmaan vartin, ja L välillä suuttui, välillä potki, välillä itkeskeli. Jess mikä tilanne! Lopulta en keksinyt muuta kuin - - tissin. Vaikka imetys siis loppui meiltä melkein kaksi viikkoa sitten, maitoa tuli vielä (!) ja siihen Laura sitten rauhoittui. Meni melkein puoli tuntia.
Kun sitten tulin korvat ja posket punaisina takaisin A:n luokse, hän kysyi - tietenkin: " No pittääkö sitä nykyisin kanniskella nuin? Kun minä silloin kerran laitoin sen vaan sinne vaununkoppaan niin sinne se heti nukahti ihan nätisti."
Silloin ajattelin: Voi jumalauta!! Mutta en sanonut yhtään mitään, vaan menin vessaan karkuun vähäksi aikaa.
Päiväunista ei siis mulle kannata tulla urputtamaan, ikinä.
Aamuista täytyy vielä sanoa sananen, koska niin ihanasti otitte asiaan kantaa! No, meillä herätään edelleen kuudelta, mutta ei sentään neljän-viiden aikaan. Öisin on ollut tavallista enemmän jotain itkeskelyä, mutta aika monesti se loppuu itsestään ennen kuin edes ehdin nousta katsomaan. Sängyt eivät ole toistaiseksi romahdelleet eikä ole oksenneltukaan, joten yleisesti ottaen menee oikein hyvin! Hurjia öitä lapsiperheissä vietetään, sympatiat vaan ainakin Kentille ja Vaakamomille!
Mutta nyt me taidetaan lähteä sitä iskää vastaan. Huomenna oliskin sitten lakkiaisreissu tampereelle, ihan hauskaa!
Hauskaa viikonloppua kaikille äideille ja hippusille (isosisaruksineen ja iseineen myös)!
t. Ompunäiti
Tässä odottelen tupariväkeä tulevaksi... Lapset haettiin aamulla ja palautetaan huomenna iltapäiväunien jälkeen. Aikas luksusta... vaikka kauhea ikävä onkin :)
Eilen meillä kävi loppuen lopuksi 9 lasta 3vk-4v ja aikuisia 9 plus sitten meidän kaksi menijää ja me vanhemmat. Eli koti tuli niin sanotusti sisään ajetuksi.. Mukavaa kyllä oli eikä tila tai tarjoilut loppuneet. Pihla meni touhussa mukana kuin kala vedessä.
Tänään porukkaa tulee vähemmän. Yksi pariskunta (jota eniten odotin, kun emme ole juhlineet yhdessä ilman lapsia vuosiin) sairastui vatsatautiin. Mutta niin tai näin, niin ajattelin naatiskella ja rentoutua! Kävimme muuten ukon kanssa pitkästä aikaa yhdessä suihkussakin tänään. Joo :=)
Jepulis jee, nyt juhlimaan!
Kiva Ompunäiti, jos teillä aamut pitenevät, meillä kun Anton herää niin ei kyllä nukahda takaisin, tosi herääkin vasta 8-10. Täytyy vaan ostaa sellaisia yökkäreitä, joissa housut ja paita erikseen, niin kivampi viedä aamupissalle, kun ei tarvitse ottaa koko yökkäriä pois. Oltiin Antonin kanssa esikoisen tarha tädeille etsimässä jotain pieniä lahjoja, kun tänään on kevät juhla. Mennään Kauniaisten kaupungin omistamaan Villa Frosterukseen grillaammaan ja nauttimaan, kivaa =)
Pentikiltä sitten löytyi lahjat, samalla käytiin pari vaatekauppaa, ja pakko sanoa, että olipa huonosti yökkäreitä, siis minä en halua pukea pieniä mihinkään hämähäkkimies/batman yms juttuun, niin kauan kun voin sen tehdä, mutta kaikissa poikien ylökkäreissä oli jotain pääkalloja yms. ärsyttävää tai ne ovat hihattomia, jotka taas ovat vielä kylmiä pitää. Mutta se naputuksesta, muuten oli tosi kiva reissu =) Nyt poju nukkuu ja minä taidan mennä lukemaan, mukavaa päivää =)
Mareila+Anton